Perjantaiutelua

Kummalle olet ankarampi ja vaativampi? Itselle tai muille?

9

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Itselle. Siksi kai olenkin usein ihan rätti väsynyt.

    • Itselle. Vaikea olis vaatia joltakulta toiselta mitään, mihin ei itse olisi kyennyt. Ja yleensä ei vaadi samojakaan. Mutta jotakin sentään, läheisimmiltä.

    • Niin...

      En tiedä teistä muista, mutta itse olen tehnyt elämässäni sellaisia havaintoja, että ne kovimmat vaatijat ovat lähes poikkeuksetta itse aika vaatimattomia taidoiltaan ja kyvyiltään. Mutta silti ne jostain syystä kokee oikeudekseen vaatia muilta kaikkea sitä mihin heistä itsestä ei ole. Siis ihan kaikkialla. Ihmissuhteissa, työelämässä, yhteiskunnallisissa asioissa, poliitikot yms.

      Itselläni ei kävisi mielessäkään vaatia muilta sitä mitä vaadin itseltäni tai mihin itse kykenen. Olisin hyvin kohtuuton muita ja jopa itseänikin kohtaan, jos näin toimisin. Ja sellainen toiminta tekisi minusta lopulta tietyllä tavalla aika yksinäisen ja sen laatuista yksinäisyyttä en elämääni erityisemmin kaipaa...

      • Kyöstix

        LOL :-D Suomen itsekeskeisin esittää vaatimatonta.


      • Kyöstix kirjoitti:

        LOL :-D Suomen itsekeskeisin esittää vaatimatonta.

        Enhän mä vaadi sinultakaan samaa mitä itseltäni. Siinä saat ihan vapaasti olla oma yksinkertainen itsensä...


    • lepsu vaatija

      Siis keneltä voisin jotain vaatia? Miksi niin tekisin? Tosin en itseltänikään vaadi juuri mitään.... Enkä todellakaan ole ankara itselleni - en enää. Minun hommani tässä elämässä, ainoassa elämässäni, on vain elää niin, että on mahdollisimman hyvä olla. Hyvää oloani parantaa se, että läheisilläni on hyvä olla. Siksipä tekemisilläni pyrin saamaan läheisilleni parempaa oloa. Sama pätee laajemmassa yhteisössäni. Teen työni niin hyvin, että työnantajani saa maksamalleen palkalle vastinetta tarpeeksi. Työnantaja saa toimia niin kuin parhaaksi näkee ja jos se ei minua tyydytä, niin sitten vaihdan maisemaa, en ala vaatimaan muutosta. Parisuhteessa samoin. Siksikö sitä kumppaniakaan ei vierellä näy...

      • Siinä on muuten monelle oppimista, ettei ulkoista omaa hyvää oloa muille, vaan ottaa itse vastuunsa omasta hyvästä olosta ja henkisestä hyvinvoinnista. Mikä taas ei tarkoita sitä, että kanssaihmisiä voi käyttää mielensä mukaan ja kohdella miten sattuu...


    • Ei tähän aloitukseen tule yhtäkään sellaista vastausta joka olis muille vaativampi kuin itselle, koska ei kukaan hoksaa jos vaatii toisilta enemmän kuin itseltä.

    • En vaadi muilta sen enempää, kuin itseltänikään. Riippuu aina vähän tilanteesta, esim: aikatauluissa on pysyttävä, lupaukset pidettävä, enkä pidä myöhästelystä (näin muutamia mainitakseni). Itse en sovi kenenkään puolesta asioita, enkä pidä siitä, että mun puolesta on sovittu jotain, ilman keskustelua.
      Jokainen voi opetella omaa ajankäyttöä ja -hallintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe