Eli tuo o linkki pitää kopioida, avata toinen selainikkuna ja liittää osoiteriville:
http://m.suomi24.fi/
Ja sieltäkautta kun tulee tänne niin onnistuu vastaukset ketjuihin.
Näin se kommentointi onnistuu
30
212
Vastaukset
- 5+16
onnistuu ne muuteskin :)
- Ikisinkku M
Kokeilen vielä, kyllä skulaa jos tämä ilmestyy näkyviin :)
- NoScript
Kyllä se onnistuu näinkin kun painaa tuota vastaa-nappulaa. Ainakin jos on firefox ja siinä noscript-liitännäinen. Hehee...
- Ikisinkku M
Kävin kokeeksi lataamassa tuolta:
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/noscript/developers
Lieköhän pelaa?- Ikisinkku M
Joo'o, toimii se
- 12+8
Mitä tarkoittaa "lieköhän pelaa"? Suomen kieli ei tunne tuollaista ilmaisua.
- Ikisinkku M
12+8 kirjoitti:
Se on johdannainen sanasta lie "Ei kai sen lie niin väliä tms."
- Pystytkö
Ikisinkku M kirjoitti:
Joo'o, toimii se
sanomaan tai arvaamaan teknistä taustaa, mistä tässä on kysymys.
Eli miten tai mikä selainlatauksessasi poikkeaa tavanomaisesta - NoScript
Pystytkö kirjoitti:
sanomaan tai arvaamaan teknistä taustaa, mistä tässä on kysymys.
Eli miten tai mikä selainlatauksessasi poikkeaa tavanomaisestaNoscript blokkaa javascriptit nettisivuilta.
- pahan köhän lie sain
12+8 kirjoitti:
- 12+7
Ikisinkku M kirjoitti:
Se on johdannainen sanasta lie "Ei kai sen lie niin väliä tms."
???
Ymmärtäisin ilmaisun "pelanneeko se" (toimineeko, onnistuneeko) mutta tuo meni kyllä ihan yli. Ei kai sen lie pelaa? Makes no sense. - aina oppii uutta
12+7 kirjoitti:
???
Ymmärtäisin ilmaisun "pelanneeko se" (toimineeko, onnistuneeko) mutta tuo meni kyllä ihan yli. Ei kai sen lie pelaa? Makes no sense.Aika yleinen ilmaus tuo lieköhän.
- 4+2
pahan köhän lie sain kirjoitti:
"Lienen saanut pahan köhän on ihan ymmärrettävää ja kieliopillisesti oikeaa suomea.
"Saanen huomenna pahan köhän" on kieliopillisesti oikein.
Lienen saada, lienen sain.. sellaisia muotoja suomen kielessa ei tunneta.
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen. - Mikä lie sanonta
12+7 kirjoitti:
???
Ymmärtäisin ilmaisun "pelanneeko se" (toimineeko, onnistuneeko) mutta tuo meni kyllä ihan yli. Ei kai sen lie pelaa? Makes no sense.Pelaakohan lie?
Kuka lie?
Minne lie? - anopin kieli
12+7 kirjoitti:
???
Ymmärtäisin ilmaisun "pelanneeko se" (toimineeko, onnistuneeko) mutta tuo meni kyllä ihan yli. Ei kai sen lie pelaa? Makes no sense.Et jaksat urputtaa/et jaksaisi urputtaa jorinoita joutavia......
siinä Sulle suomen kieltä - Mikä lie pätijä?
4+2 kirjoitti:
"Lienen saanut pahan köhän on ihan ymmärrettävää ja kieliopillisesti oikeaa suomea.
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen.Kuka on kirjoittanut "lienen saada, lienen sain"? Sinä.
Ihan yleisiä, olkoonkin sitten puhekielisiä, ilmauksia täällä on muut viljelleet. Lienet pahempikin pilkunnussija? - nussimapilkku
4+2 kirjoitti:
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen.Lie tulee olla-verbistä. Siksi ei kirjoiteta "olla saada". Onkohan toimiva => lieneekö pelaa => lieköhän pelaa => pelaakohan lie?
- Lieköhän tyhmiä
4+2 kirjoitti:
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen.En muutenkaan ymmärrä näillä palstoilla esiintyviä kielipoliiseja, jotka yrittää jostain oppimestarin asemastaan päteä ja julistaa kielen rappiota, vaikkeivät itsekään osaa kirjoittaa. Tällaisilla palstoilla kun puhekielisyys ja nopea kirjoittaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.
- mies32
4+2 kirjoitti:
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen.Minkähän maalainen minä sitten lienen, kun ymmärsin täysin mitä IkisinkkuM sanoi? Ehkä sinäkin ajan kanssa opit ymmärtämään tämän maan asukkien kieltä. Aikaa siihen kyllä voi mennä ,jos ei ole jo lapsena oppinut.
- näköjään
Onnistuu jos sallii sen jälkeen suomi24:n,
- FixusMixus
mies32 kirjoitti:
Minkähän maalainen minä sitten lienen, kun ymmärsin täysin mitä IkisinkkuM sanoi? Ehkä sinäkin ajan kanssa opit ymmärtämään tämän maan asukkien kieltä. Aikaa siihen kyllä voi mennä ,jos ei ole jo lapsena oppinut.
Harva ulkomaalainen oppii suomea pääaineena omassa maassaan yliopistossa. Sorbonnnessa voi oppia esim. Mutta kuinka paljon Sorbonnnessa opiskelleita ulkomaalaisia, jotka asuvat nyt Suomessa?
- Ikisinkku M
4+2 kirjoitti:
Opetettaneekohan koulussa enää yhtään mitään? Lieneekö äidinkielen tunteja supistettu. Ennen pitkää se johtanee kielemme rappeutumiseen."Opetettaneekohan..."
Eikö tuo pitäisi kirjoittaa että "opetettaneenkohan koulussa enää mitään?" Lieneeköhän äidinkielen tunteja supistettu?
Sama se mulle, et sie varmaan pärjäis siviilissä miun kaa ku saatan jutella mitä sattuu ja miten sattuu kun en mie nääs tiiä aina virallista kaavaa, varmaan kattosit usein että ookkonää pölijä. - Ikisinkku M
Korjataanpa tähänkin kun oli linkissä virhe näköjään:
Näppäset tuolta tuon:
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/noscript
asennat ja käynnistät koneen uudestaan. Avaat firefoxin niin sinulla on selaimen alareunassa palkki joka kertoo scriptitilanteesta, sen oikeassa reunassa on "Asetukset" -painike josta klikkaat "Salli tilapäisesti Suomi24.fi"
- ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
NoScript on kokemukseni mukaan vähän turhan raskaskäyttöinen.
- 8+12
voikohan keskustelusovelluksen ulkopuoliset (mainos?)skriptit sotkea systeemiä,
muuten vain tuli mieleen
- atm...
Vain homot, hipsterit ja pissikset käyttää mobiilisivuja.
- atm.
En usko. Täytyy vaikeimman kautta tääkin tehdä.
- atm,.
atm. kirjoitti:
En usko. Täytyy vaikeimman kautta tääkin tehdä.
Tarviin lisää kaljaa, kohta ne loppuu. Ai, niin mut mun kaapis onkin kolme koppaa...
atm,. kirjoitti:
Tarviin lisää kaljaa, kohta ne loppuu. Ai, niin mut mun kaapis onkin kolme koppaa...
Toimiikohan minulla..?
stellaria81 kirjoitti:
Toimiikohan minulla..?
Näköjäänsä toimii mobiiliversiossa, mutta tavallisessa ei vaikka mitä tekisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596855Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414805- 752627
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411979- 181738
- 301557
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151329- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137