Eli jos deitti on ikäluokkaa 20-40v, minne treffeille? Oletetaan ettei olla ennalta tuttuja.
- kahvila: tuttu ja turvallinen, mutta jotkut sanovat että tylsä ja merkki pihistä luonteesta?
- ravintola: pitääkö olla ns. hienompi paikka, vai mieluummin kodikas ja viihtyisä?
- baari: oluelle irkkubaariin, rentoa mutta tyylitöntä?
- puisto & picnic: pelkääkö tyypillinen suomalainen nainen ulkoilmaa?
- muita ehdotuksia? Kulttuuria, pelejä, urheilua?
Entäs kuka maksaa?
- vanhan perinteen mukaisesti herra maksaa, riippumatta lompakon paksuudesta ja paikasta?
- tasa-arvon hengessä pistetään lasku puoliksi?
- kutsuja/ehdottaja maksaa, myös jos kutsuja/ehdottaja on nainen?
Mielipiteitä, kokemuksia, ehdotuksia, kiitos.
Ap on 35v mutta kokematon mies, joka päätti vastikään yrittää vielä naisen etsimistä :)
Minne treffeille - ja kuka maksaa
34
152
Vastaukset
- 12+2
Aika mahdotonta antaa yleistä ohjetta, kun jokainen nainen ja tilanne on erilainen. Eikä ole tietoa edes alueesta. Tähän vuodenaikaan en suosittele esimerkiksi piknikkiä, mutta oikein hienolla ilmalla Helsingissä kävely Töölönlahden ympäri ja piipahdus talvipuutarhassa voisi olla jollekin toimiva juttu. Absolutistille ei kannattane ehdottaa olutta eikä sellaiselle, joka on liikkeellä autolla. Kahvilat ovat keskimäärin steriilejä ja äärettömän tylsiä paikkoja mutta kuuma mehu Cafe Regatassa pakkaspäivänä voi olla kiva poikkeus sääntöön. Parhaassa tapauksessa siellä on niin paljon väkeä, että "on pakko" istua vierekkäin eikä voi istua työhaastattelumaisesti vastapäätä.
Syömään ei ikinä ensitreffeillä, siitä voi tulla kiusallinen tilaisuus jos/kun jommalla kummalla heti alusta alkaen on selvää, että tilanteesta haluaa päästä pois asap. Sama koskee elokuvia, urheilua, mitä tahansa muuta missä pitää olla yhdessä enemmän kuin puoli tuntia.
Kävely ulkona (puistossa, torilla, satamassa, kauppahallissa - ei ostarilla!, puutarhassa) ja siihen päälle kahvit, jos molemmat haluavat vielä jatkaa tutustumista on usein mahdollinen ja toimiva ratkaisu. Poikkeuksena päivät kun sataa tai on liian kylmä, silloin voi miettiä talvipuutarhan kaltaisia paikkoja. Ja siinä vaiheessa, kun ehdotat että kävisitte vielä kahvilla, tiedät jo haluaako nainen tavata sinut uudestaan. Jos hän lähtee kahville niin hänellä ei ole kiirettä pois seurastasi, jos hän haluaa jo lähteä kotiin niin don't get your hopes up. Ja yhtä lailla: jos itse tiedät jo, ettei nainen kiinnosta, niin et ehdota kahvia vaan toteat että oli kivaa ja nyt täytyy lähteä.
Jos olet fiksu niin tarjoudut maksamaan sen kahvikupillisen/kuuman mehun tai jossain tapauksessa oluen, koska sinä sitä ehdotitkin. - lottamari.
Liikaa pähkäilyä, terveyskeskuksen odotusaula, siinä penkillä kunnon imuttelut ja jos oikein kuumana käy niin vessaan ja ovi lukkoon. Siitä sitten suoraan ajanvarauksen kautta lääkärille hakemaan glamydia ja herpes reseptit, niin hoituu kaikki aisiat kerralla.
- mies25__1
Paras kommentti aikoihin. Kuvastaa kuinka sairas nyky-yhteiskunta on. Pelkkää hetken mielihyvää vailla vastuuta mistään. Pelkkää itsekkyyttä. Oksettaa koko sinkkutouhu.
- Kiskisu
Aika suuri ikähaarukka. Toisekseen treffipaikka riippuu naisesta. Jotain viestittelyä on kai jo ollut, että tiedät vähän. Joka tapauksessa sinun pitää päättää paikka eikä kysellä mitään naiselta.
Itse en nyt näillä keleillä piknikkiä suosittele, kesällä toimii kunhan skumppa on kylmää ja vähintään täytetyt leivät syömisiksi (älä tapaa uudestaan naista, jolle ruoka ei kelpaa). Keilaukset ym. aktiviteetit on vähän yliyrittämistä. Syömään mieluiten, kahvilassa ei ehdi yhden kupin ääressä rentoutua ja montaa ei voi juoda. Baariin vieminen taas antaa itsestäsi alkoon menevän vaikutelman. Sinä maksat kun kutsut, joten jos budjetti ei kestä, voit ilmeen värähtämättä kutsua ensitreffeille kotiisikin. Siinähän otetaan naisesta mittaa, onko oikeasti kiinnostunut ja uskaltaako.- CippiMissi
Stokkan kahville ja leivokselle. Lämmintä sisällä ja vilkasta. Ei ole tylsää. Sitten voi lähteä ostamaan jotakin hauskaa herkkuosastoon. Ja sitten kaduilla käveleminen..
- Vinkki vinkki
Kotiin ei kannata kutsua, koska fiksu ja varovainen nainen ei tule, vaikka olisi kiinnostunutkin. Kotikutsusta mies antaa itsestään turhan creepyn vaikutelman. Sellaisen, että tärkeintä on päästä heti toisen housuihin, suostumuksella tai ilman.
- Kiskisu
Vinkki vinkki kirjoitti:
Kotiin ei kannata kutsua, koska fiksu ja varovainen nainen ei tule, vaikka olisi kiinnostunutkin. Kotikutsusta mies antaa itsestään turhan creepyn vaikutelman. Sellaisen, että tärkeintä on päästä heti toisen housuihin, suostumuksella tai ilman.
En osaa pitää sillee creepynä, että mies haluaa päästä mun housuihin, sehän se aina on mielessä. Ja niin siinä ennen pitkää kuitenkin käy, jos molemmat on kiinnostuneita.
Toisaalta en pidä fiksuutta ja varovaisuutta aina yhdessä esiintyvinä ominaisuuksina. Joskus ne jopa toisensa poissulkevat. - CippiMissi
CippiMissi kirjoitti:
Stokkan kahville ja leivokselle. Lämmintä sisällä ja vilkasta. Ei ole tylsää. Sitten voi lähteä ostamaan jotakin hauskaa herkkuosastoon. Ja sitten kaduilla käveleminen..
Ja miehet tykkää maksaa naisen kahvit koska miehet tykkää olla herrasmies naisen silmissä. Myöhemmin voin maksaa miehen puolesta, jos hän unohtaa rahaa kotiin.
- --------------
Sen päivän kun näkisi, että nainen kutsuu treffeille. Sehän tässä "kutsuja maksaa"-periaatteessa onkin sairasta, että naiset ei tasan varmasti ikinä miestä mihinkään kutsu. Tai ehkä kavereilleen voi uuden miljonäärijääkiekkoilijan esitellä.
Sitä voi sitten myöhemmin rahastaa kaksin käsin.
Tavista ei varmaan kehtaa edes mihinkään kutsua, kun jokuhan saattaisi nähdä naisen sen seurassa, ja jos vielä joutuisi nainen maksamaan treffit...
Ravintolaan ei ainakaan todellakaan ensimmäisillä treffeillä kannata viedä, sairasta olisi tuhlata johonkin nobodyyn satoja euroja.- Testi testi
"Kumpi maksaa" on pariskunnan keskustelukyvyn ensimmäinen testi. Jos siitäkään asiasta ei päästä sopuun, niin sitten ei mistään muustakaan tulisi mitään.
Kyllä, ihmisillä on ihan aidosti preferenssejä tämän suhteen ja pienikin poikkeama väärään voi olla kohtalokas. Mutta niin niitä preferenssejä on muissakin asioissa, joten jos toiselle on itsestäänselvää, että konservatiivisesti mies maksaa ja toinen on liberaali tasa-arvon kannattaja, niin tulisi niitä erimielisyyksiä monessa muussakin asiassa. - Kiskisu
Testi testi kirjoitti:
"Kumpi maksaa" on pariskunnan keskustelukyvyn ensimmäinen testi. Jos siitäkään asiasta ei päästä sopuun, niin sitten ei mistään muustakaan tulisi mitään.
Kyllä, ihmisillä on ihan aidosti preferenssejä tämän suhteen ja pienikin poikkeama väärään voi olla kohtalokas. Mutta niin niitä preferenssejä on muissakin asioissa, joten jos toiselle on itsestäänselvää, että konservatiivisesti mies maksaa ja toinen on liberaali tasa-arvon kannattaja, niin tulisi niitä erimielisyyksiä monessa muussakin asiassa.Tasa-arvo on julkisen asia, yksityiseen elämään sitä soveltaa kukin jos haluaa. Tasa-arvon kannattaminen julkisen alueella ei sulje pois sitä, että yksityiselämässä katsoo miehellä ja naisella olevan tietyt, erilaiset roolit.
Treffeille kutsuminen ja siellä maksaminen kuuluu yksityiseen. Julkiseen kuuluu esimerkiksi se, mitä työpaikallani teen ja miten minua siellä kohdellaan.
- Imperfect Gentleman
Entä jos kuvitellaan että nainen kutsuu?
Olin treffeillä vuosi sitten...silloin kävi niin että nainen kutsui, ja ehdotti paikkaa. Ehkä olisi pitänyt osoittaa miehekkyyteni sanomalla "EI - MINÄ olen mies ja MINÄ valitsen haluamani paikan", mutta olin vieraassa kaupungissa enkä tuntenut paikkoja ;)
Sanotaanko näin että kutsuja tarjoaa muuttui äkkiä muotoon herrasmies maksaa.
Muita treffejä minulla ei ole sitten ollutkaan yli 15 vuoteen :) - hjkhjjkhj
1. Molemmat maksavat omansa.
2 Jos mies maksaa, niin nainen maksaa takaisin seksillä. - hjkhjkhjkjhk
3. Jos nainen maksaa, niin mies suorittaa palkkioksi jonkun kalliin työn esim. auton jakohihnan vaihdon joka maksaisi korjaamolla useita satoja euroja.
- Nami.
Paitsi jos on komea isokaluinen ytmi, niin sitten mieskin voi maksaa seksillä.
- 12+11
Ekat treffit kävely treffit. Kummankaan ei tarvitse maksaa mitään.
Jos kipinä syttyy, voi toisetkin treffit olla kävelytreffit. Jos tuntuu siltä ja kävelette kivan kahvilan ohi, niin ehdota vaikka kahvittelua.
Ole oma itsesi. Maksa naiselle, jos tapa tarjota on osa sinua.- lottamari.
Tuollaisille treffeille minäkin menisin. Yksinkertaista ja helppoa.
- Ikisinkku M
Jos jotain nettitreffailua ajattelit niin mieshän toki ensisijaisesti maksaa mutta jos nainen välttämättä haluaa oman osansa hoitaa niin suotakoon se hänelle. Ensitreffeille menisin varmaan johonkin kahvilaan tms. niin ei kestä kauaa jos ei nappaakaan jommallakummalla. Sitten jos löytyy kiva nainen niin toisille treffeille syömään ravintolaan, picnikille, laavulle, elokuvaailtaa tms. se on sitten helppo sopia keskenään miten milloinkin. Näillä menisin jos nettitreffailua harrastaisin.
- 8+10
Kyllä musta molemmat maksaa omansa. Erikseen on, jos on joku syy tarjota, kuten naisen synttärit tms.
- Imperfect Gentleman
IkisinkkuM,
Koskeeko tämä vain ensimmäisiä treffejä, vai oletetaanko nettideittailussa että mies hoitaa laskun jatkossakin? Tasa-arvon aikana tuntuisi hullulta sellainen periaate että miehen olisi maksettava päästäkseen treffeille.
Toisaalta jos maksaminen on testi, niin sitten minäkin haluaisin testata ymmärtääkö nainen rahan arvon jne ;)- Perinteisesti
Homma menee niin, että kosiskeluvaiheessa mies maksaa ja mielistelee, mutta kun nainen on saatu nalkkiin ja naimisiin, niin mies rösähtää sohvalla ja nainen maksaa, ja niin monella eri tavalla.
- Ikisinkku M
Minä näkisin sen niin että ne ensitreffit jossain kahvilassa ei kuitenkaan vie konkurssiin, tarjoamalla kahvin/teen jotain pikkupurtavaa tekisi hyvän vaikutuksen ja kertoo jotain hyvää naisesta jos hän tarjoutuu/vaatii kuitenkin oman osansa päästä maksamaan. Sitten jos tulee toiset treffit voi mielestäni myös ihan hyvin miehekkäästi tarjota, hyvä nainen sen korvaa jollain tavoin kuitenkin ja huonon voi unohtaa ja nuolla haavansa.
Vaikka kuinka ollaan tasa-arvoisia minusta on joitakin juttuja ihan ok mennä perinteiseen malliin joka välissä pennejä laskematta, jos käy kalliiksi sitähän voi sitten vähentää kohteita ja keskittyä harvempiin mutta sitäkin kiinnostavampiin naisiin.
Vaikka palstan naiset tuntuu minua pitävän vaativaisena ja inhottavana niin jos noita treffikuvioita harrastelisin niin kyllä parhaani mukaan koettaisin huolehtia että se toinen viihtyy ja sitäkautta minäkin, en usko että jos menisi heti alkuun kannattavuuslaskennaksi että kummallekaan kovin hyvät fiilikset jäisi tapaamisesta.
- mies 35.
Vein kerran naisen treffeille huutokauppaan. Nainen tykkäs kovasti ja oli hauskaa. Huudettiin myös muutaman tavara jotka minä maksoin ja nainen sai omaksi. Viidensillä treffeillä sain sitten seksiä.
- Tosi kiva idea
Minäkin nauttisin käydä sellaisilla treffeillä :)
no aikamoista, en minä vain kehtaisi ottaa mitään miehen maksamia tavaroita ekatreffeillä.
- Kuuntele naista
Älä usko näitä netin "nainen maksakoon omansa" -kiihkoilijoita. Tärkeintä on, ettei aluksi synny noloja tilanteita. Sovi treffipaikka niin, että sinulla on siihen varaa maksaa molemmat.
Tarjoudu ensimmäisillä treffeillä maksamaan. Tee se ilman suuria eleitä. Menet vain kassalle edellä tai laskun tullessa sanot "mä voin maksaa tän". Jos nainen haluaa maksaa omansa tai tarjota joka toisen, älä ryhdy kiistelemään vaan sano ok. Kaikki on helpompaa, jos tarkkailet ja noudatat naisen toiveita tässä asiassa.
Kun opit tuntemaan naisen, selviävät myös hänen kulutustottumuksensa, kuinka tarkka hän on itsenäisyydestään, ja mitä hän odottaa mieheltä. Parin treffin jälkeen on sopivaa mainita, jos sinulla ei ole varaa hänen makunsa mukaiseen elämään. Kompromissi joko löytyy tai ei, ja sen selvittäminen on treffailun tarkoitus.
Kun laskujen jakaminen tulee puheeksi, älä ota tiukan periaatteellista linjaa. Nämä ovat sovittavia asioita ja vakavassa suhteessa molemmat tekevät yhteiseksi hyväksi, minkä pystyvät.No joo, tämä nyt lienee se useimmissa tapauksissa toimivin taktiikka, jos haluaa tehdä naiseen vaikutuuksen, mutta ei tiedä mitä mieltä nainen näistä maksamisjutuista on.
- 3+15
Ei kannata tehdä mitään mikä ei ole itselle luontaista.
Jos on pihi, ei kannata maksaa, jos ei itse halua, koska pidemmän päälle illuusio murenee...
Eka treffeille sopii minustakin hyvin jokin ilmainen juttu, kuten kävely tai muu liikunta. Jos haluaa jossain sisällä istuskella, niin kahvila voisi olla parempi kuin baari, kaikkia kun ei baareilu kiinnosta niin paljon. Toki myös jotkut kulttuurijutut olisivat kivoja, pitää vain ehkä ensin vähän selvitellä että mikä sitä toista voisi kiinnostaa.
Piknik, hmm kyllähän sellaiselle toki kauniina kesäpäivänä lähtisin, mutta jotenkin en ole ajatellut sitä ihan ekatreffien toiminnaksi.
Joko kutsuja maksaa tai sitten kumpikin oman osuutensa, riippuen vähän tilanteesta. Sanoisin, että jos paikka on vähän ylläri ja kutsuttu ei ole tiennyt että mitään rahaa tartteekaan, niin silloin voisi kutsuja maksaa. Mutta jos yhdessä on etukäteen sovittu mihin mennään, niin olen sitä mieltä että puoliksi maksetaan.- Velkavastuu
Siinä, että mies maksaa on aina koira haudattuna. Näin nainen saadaan tuntemaan, että on miehelle jotain velkaa. Yleensä nainen luontonsa mukaisesti korvaa tämän miehelle seksillä.
- Huonoin vaihtoehto
Puistopiknikille ei ainakaan Suomessa nyt kannata mennä. Siellä lumessa kun yrität panna, niin jäätyy sekä munat että tussu. Jos taas kustannat sille puistopiknikin Australiaan, niin jo luulisi lohkeavan reikää!
- mies 35.
*Huutokaupassa ensin tutustutaan myytäviin tavaroihin ja jos jostain tykkää niin sitten sitä yritetään ostaa itselleen. NAinen tykkäsi parista tavarasta ja minä sitten huusin ne tavarat. Ei ne kalliita ollut ja ainakin hauskaa tuntui olevan. Ihan asenteesta kiinni miten homman ottaa, ei aina tarvii mennä raflaan syömään ja minusta rafla treffit on tylsiä.
Jos ensin kahville ja kahvilasta sitten myöhemmin baariin? Näin minulla ainakin on natsannut ja aion hoitaa treffit samalla kaavalla jatkossakin, tietysti tilanteen ja aikataulujen salliessa.
- ei kahvia
Kahvitreffit ovat mielestäni kiusallisia, kävely tai jokin muu helppo (ja halpa / ilmainen) tekeminen on paras vaihtoehto. Ei tarvitse koko ajan keksiä sanottavaa ja hiljaisuudet eivät tunnu niin kiusallisilta, eikä niitä niin paljon synnykään kun vaihtuva maisema ja ympärillä tapahtuvat asiat saattavat luonnostaan herättää keskustelua. Eikä rupea kahvin juonti pissattamaan.
Talvella jos on ihan hirveän kylmä (tai sitten jos sataa oli vuoden aika mikä vaan) niin sitten ei ehkä ulkoilu ole kovin hyvä idea. Ehkä jokin näyttely tai vastaava missä voi kävellä ja kommentoida ympäristöä voisi olla sopiva. Paikallaan istumisen ja kahvinjuonnin jos haluaa niin voisi sijoittaa treffien loppupuolelle tai johonkin keskivaiheille, kun alkujännityksestä on päässyt yli ja jos näyttää että juttu luistaa ilman ulkopuolisia ärsykkeitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596835Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414785- 752597
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411969- 181698
- 301517
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81502Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151319- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671127