Aggressiivinen työntekijä

Tulen alla

Olen yksityisyrittäjä ja minulla on firmassani aggressiivinen työntekijä.

Työntekijä huutaa minulle aina kun asiat eivät mene niin kuin hän itse tahtoo. Väittää että olen epäoikeudenmukainen häntä kohtaan. Kuitenkin hän välillä tiuskii myös asiakkaille.

Viimeksi kun hän huusi minulle se oli tavallista kovempaa ja poistuessani huoneesta hän seurasi toiseen huoneeseen paiskaten oven samalla. Hänen mielestään ilmeisesti on ihan ok tuollainen käytös koska hän katsoo minut epäoikeudenmukaiseksi, mutta sanoin, että tuollainen ei sovi. Olen sanonut moneen kertaan niin, mutta toistosta ei juuri tunnu olevan apua.

Mikäköhän tuossa olisi sopiva menettelytapa? Pelkään pahoin, että tuo käytös menee vielä pahempaan suuntaan.

5

2070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Suullinen/kirjallinen huomautus epäasiallisesta käytöksestä.

      Jos käytökseen ei tule muutosta on edessä varoitus ja jos sekään ei aiheuta muutosta käytöksessä aloitetaankin jo keskustelut työsuhteen päättämisestä.

      Lainaus työsopimuslaki.fi:n sivuilta:
      Irtisanominen sopimattoman käytöksen johdosta

      Työnantajalle voi muodostua irtisanomisperuste työntekijän huonon käytöksen johdosta. Sopimaton käytös voi kohdistua työkavereihin, työnantajaan, tai asiakkaisiin. Irtisanomisperuste voi syntyä, jos työntekijä esimerkiksi uhkaillee työkavereitaan, riitautuu ihmisten kanssa työpaikallaan, tai käyttää epäasiallista ja hyvän tavan vastaista kieltä. Lievimmissä tapauksissa työnantajan tulisi aina varoittaa ensin työntekijää. Toisaalta jos työntekijän käytös täyttää jo rikollisen teon tunnusmerkit, on työnantajalla aina oikeus heti irtisanoa tällainen ongelmatyöntekijä.



      http://www.tyosuojelu.fi/fi/varoitus
      http://www.työsopimuslaki.fi/tietoa/irtisanominen/

      • Tulen alla

        Kiitos paljon tiedosta. Olen suullisesti huomauttanut asiasta monta kertaa tähän mennessä.

        Taidan antaa nyt kirjallisen varoituksen.

        Työntekijä muutenkin on osoittautunut aika vaikeaksi. Ei oikein noudata kunnolla annettuja ohjeita joita sanoo "kyttäämiseksi" ja "byrokratiaksi". On esim. tehnyt välillä omin luvin asioita töissä kuten epätavallisia maksujärjestelyjä, joihin olen sanonut että ne tarvitsevat oman hyväksyntäni.


      • psykologiaa
        Tulen alla kirjoitti:

        Kiitos paljon tiedosta. Olen suullisesti huomauttanut asiasta monta kertaa tähän mennessä.

        Taidan antaa nyt kirjallisen varoituksen.

        Työntekijä muutenkin on osoittautunut aika vaikeaksi. Ei oikein noudata kunnolla annettuja ohjeita joita sanoo "kyttäämiseksi" ja "byrokratiaksi". On esim. tehnyt välillä omin luvin asioita töissä kuten epätavallisia maksujärjestelyjä, joihin olen sanonut että ne tarvitsevat oman hyväksyntäni.

        Kuuleppa,voisitko katsoa asia toista puolta,onkohan hänellä jokin syy kiukutella,onko työ liian raskasta,onko hänellä Burnout tai joku muu joka rasittaa häntä ja hän jollakin tavalla reakoi,itse en antaisi heti potkuja ja syyllistäisi vaan ohjaisin hänet työterveyshuollon piiriin selvittelemään käytöksen syytä,jos hän puhuu ongelmasta " byrokratia ja kyttäämiseksi" se on hänen subjektiivinen kokemus,onko totta toinenpuoli?
        Sinulla myös vastaavana on vastuu työyhteisiön hyvinvoinnista,oletko valmis rankkaan paperisotaan ja selvittelyyn irtisanoessasi pätevän henkilön?
        Kuuntele alaisiasi,kysele mistä hän on tämän käsityksen saut äläkä ohita alaistesi subjektiivisa tuntemuksia,tutki. Ja vastuuhenkilönä sinun on myös pystyttävä ottamaan negatiivista palautetetta vastaan.
        Ensin työterv.huoltoon ja toimenkuvan selvittely ja miksi hän kokee että häntä kytätään ja kuka.


      • 25...

        Minulla oli työkaveri joka uhkaili. Kävin työterveydessä puhumassa asiasta ja kerroin esimiehelle. Myös asiakkaat työkohteessani valittivat tämän työkaverin käytöksestä. Kuinka ollakaan, esimies ei tehnyt mitään asialle, ilmeisesti siksi että uhkaileva työkaveri oli hänen tuttavan tuttavansa.
        Lopulta sitten minä irtisanouduin tästä työsuhteesta.


    • väsynyt minä

      mulla on tommonen pomo, se nostaa sillä omaa auktoriteettiaan ja kyykyttää alaisiaan. Sen suusta olen kuullut mm. joka vielä kerran jättää ton tavaran tohon, annan sille litsarin poskelle ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe