Tarvisin vinkkejä miten sössiä työhaastattelu, sen takia koska paikka ei minua miellytä, enkä pystyisi siellä luultavasti kauaa edes työskentelemään. mutta työkkäri on minulle tämän määrännyt niin pakkohan sinne ainakin on mennä ellei karenssia halua.
Miten sössiä työhaastattelu?
51
5337
Vastaukset
- Kyllä se hyvin menee
Olet vain oma itsesi.
- ole ei haluttava
http://minimalistisuus.blogspot.com/2010/12/elamantapatyottomyys.html
ihmiset ovat siihen erikoistuneita. Vastaa lyhyesti, ole laiska, ole julmahko jne.
- SormiNenässä
Ryhdy kaivamaan nenääsi ja laita tuotosta suuhun esim. silloin kun luet jotain sopimustekstiä. Ja kun samalla vielä pieraisee päälle, niin eiköhän karenssi synny tuolla tavalla mutta mikä on karenssin kuvauksen syy.
- 3g33gg3g
Esitä ujoa ja hiljaista tyyppiä. Nämä eivät ole työnantajien mieleen.
- outoa touhua
Lisäksi kannattaa vaikuttaa ahkeralta ja pätevältä, jolloin pikkupomo pitää hakijaa uhkana omalle asemalleen.
- 17+15
Pukeudu epäsiististi mutta älä verkkareihin, se on yliampuvaa. Ryppyinen paita jonka helma repsottaa housuista takaa, tahra housuissa, kuluneet kengät.
Jätä suihku väliin, vähän likaiset hiukset, vieläkään ei mitään epäilyttävää mutta hieman luotaantyöntävää. Haise tupakalta, ehkä vähän alkoholilta.
Parasta siis käydä haastattelua edeltävänä iltana baarissa ja tulla haastatteluun samoissa kamppeissa.
Vastaile melko lyhyesti esitettyihin kysymyksiin. Sano väliin "ööh... nyt ajatus katkesi." ja ole hiljaa. Kysele kiusallisia kysymyksiä esimerkiksi yrityksen ja sen johtajien rikoshistoriasta. Ole epävarma ja hermostunut, unohda kätellä lähtiessä.
Painota työ- ja koulutushistoriassasi sellaisia puolia, mitkä eivät varmasti mitenkään liity haettuun työtehtävään. Eli jos haet myyntiedustajan duunia niin painota että olet koulutukseltasi datanomi ja olet ajanut rekkaa kolme kuukautta.
Älä missään nimessä ole epäkohtelias, piereskele tai ole muuten outo, näillä keinoilla karenssi nyt on aivan varma. Yritä vain olla mahdollisimman epäpätevä työhön.
Ota huomioon että työnantaja on todella epätoivoinen jo etsiessään työvoimatoimiston pakkohaastattelujen kautta työntekijää, joten kriteerit eivät todellakaan ole korkeat. Sinun tulee olla erittäin epäsopiva työhön.
Onnea munaamisen kanssa!- verkkarimies
Miten niin verkkarit yliampuvaa? Minä pidän vuoden jokaisena päivänä verkkareita, miksi ne ei kävisi työhaastatteluun? Verkkarit on minun ns. ykköset.
- urheilijaaa1
verkkarimies kirjoitti:
Miten niin verkkarit yliampuvaa? Minä pidän vuoden jokaisena päivänä verkkareita, miksi ne ei kävisi työhaastatteluun? Verkkarit on minun ns. ykköset.
....ja oletko työtön ?
- ferrarit on 1
urheilijaaa1 kirjoitti:
....ja oletko työtön ?
Olen, mutta en kerro sähköisessä työhakemuksessa verkkareistani. Edellinen työhaastattelu oli 2005.
- Jeeee....
Näillä ohjeilla pitäisi jo "onnistua"!
- Työttömän Mono Oyj
Itse olen pitkäaikaistyötön enkä edes halua työtä, koska minä olen masentunut, minulla on ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne. Minulla on siis "täydelliset taidot luonnostaan" olla työtön ja vapaa kuin lintu.
Jos sinä et ole masentunut, kannattaa kokeilla "imitoida" minua haastattelutilanteessa. Jos pääsen ryhmähaastatteluun, menen yleensä aivan luukkoon kun minulta kysytään jotain. Haastattelija esim. kysyy missä olen ollut valmistumisen jälkeen. Alan miettiä pitkään ensin enkä saa mitään sanotuksi ja änkytän esim. M-m-m-minä en ole ollut valmistumisen jälkeen missään, mutta tietokonetta olen käyttänyt joka (hiljaisuus) joka joka siis niin joka päivä. Mut en m-m-mä missään muualla ole ollut paitsi k-k-kaupassa.
Toinen tapa on vaikuttaa masentuneelta ja ujolta: katso muualle kun haastattelijaan. Jos haastattelija kysyy miten suoriudut paineen alla : sanon että pystyn tekemään työt, mutta pelkään jatkuvasti epäonnistuvani kun ihmisiä on paljon. Ihmisten paljous ahdistaa minua ja haluan olla mieluummin yksin varastohommissa.
Voi lisäksi sanoa suoraan, että minulla ei ole päivääkään palkallista työkokemusta. Työnantaja heti huomaa tämän, että ei ole sopiva työhön. Niinpä, miten päästä töihin, jos ei kukaan ota?!? Pitkäaikaistyöttömillä varsinkin vaikeaa.
Toinen hyvä mitä käytän, on kertoa kieroa huumoria. Esim. mikä on tärkeintä työyhteisössä. Mielestäni tärkeintä on se, ettei työntekijät joudu olemaan yksin koska vessaankin ois hyvä päästä kun CS_Kimmo menee hakemaan siwakaljat (haastattelu Siwassa) :D Tämä kuitenkin viimeinen vaihtoehto.
Lisäksi sanoisin, että kaikki tuollainen epävarmuus, ujous ja tuollainen kannattaa ilmaista tuntein ja ilmein. Jos on sellainen ku minä niin et pääse mistään haastiksestä läpi :) - varakas venäläinen
Ei sun tartte yrittää, se syntyy sulta luonnostaan.
- Tri.Sorbusnappo
Kerro saunakauhafetissistä. Ja että sinua kutsutaan kalerwoksi.
- Yrittäjä neuvoo
Kysy ensimmäiseksi työpaikan luottamusmiehen yhteystiedot. Älä edes kysy, että onko ko henkilöä työpaikalla vaan pidä se itsestäänselvyytenä. Muistuta joka käänteessä työehtosopimusten työnantaa velvottavista asioista. Vaadi heti alkuvaiheesssa haastattelu, että työsopimus tehdään kirjallisena, ammattiliiton ohjeiden mukaisesti. Ole em asioissa päättäväiseltä vaikuttavaAnna haastattelijan ymmätää, että olet halukas puuttumaan liiton avustuksella kaikkiin ko työpaikan epäkohtiin.
. Pidä haastattelusssa varsinaisiin työtehtäviin liittyviä asioita toisarvoisina, älä osoita niihin kovin suurta mielenkiintoa.- sukkispentti
Tämä toimii aina. :)
- Varma keino
Kysyt montako päivää saa olla poissa ilman lääkärintodistusta, kysyt kuka on pääluottamusmies, onko tiukka työläisten etujen puolustaja, kerro vielä että olet ay-aktiivi henkeen ja vereen. Kerro vielä että tunnet hyvin työlainsäädännön, sinua ei kapitalisti huijaa vaan mennään vaikka käräjille.
- köyhä duunari
Varma keino kirjoitti:
Kysyt montako päivää saa olla poissa ilman lääkärintodistusta, kysyt kuka on pääluottamusmies, onko tiukka työläisten etujen puolustaja, kerro vielä että olet ay-aktiivi henkeen ja vereen. Kerro vielä että tunnet hyvin työlainsäädännön, sinua ei kapitalisti huijaa vaan mennään vaikka käräjille.
Nämä edelliset hyviä,
mutta silloin pitää oikeasti tietää edes jotain työntekijän/ työnantajan oikeuksista ja velvollisuuksista.
Toisaalta, silloin väärinkäytetään ay- ihmisiä, jotka ovat lähes 100 vuotta sitten aloittaneet taistelun saadakseen meille nämä oikeudet 8-tuntiseen työpäivään, vapaapäiviin, vuosilomiin, vähimmäispalkkoihin, sairaus-, äitiys- ym. korvauksiin. - pikosekunti
...että työsopimus tehdään kirjallisena... Työsopimus tehdään AINA kirjallisena. Ilman poikkeuksia.
- silvo2
pikosekunti kirjoitti:
...että työsopimus tehdään kirjallisena... Työsopimus tehdään AINA kirjallisena. Ilman poikkeuksia.
Monenko kuntosaliohjaajan työsoppari on kirjallinen???
- 167-176
silvo2 kirjoitti:
Monenko kuntosaliohjaajan työsoppari on kirjallinen???
"Monenko kuntosaliohjaajan työsoppari on kirjallinen??? "
En tiedä, mutta kaikkien pitäisi olla.
Aikoinaan voi luottaa suullisiin sopimuksiin, nykyisin ei voi.
Vain todella tyhmät suostuvat töihin suullisella sopimuksella, eikä niitäkään työnantajat aina noudata.
- vinkkimies
Likaiset vaatteet, mahdollisimman monta päivää käymättä suihkussa ennen haastattelua, tai juoksulenkki just ennen haastattelua. Pistävä hienhaju on sellainen ettei takuulla tule valituksi vaikka olisi kuinka pätevä.
Syö paljon lakritsia ennen haastattelua, se mössö näyttää hampaissa samalta kuin Andy Mccoy muutama vuosi sitten ;) - ole oma itsesi
helppo neuvo aloittajalle
- hohhoijaa....
Lässyn lässyn. Pari muuta kaltaistasi palikkaa yritti jo kopioida ensimmäisen vastaajan "vitsin". Keksi jotain omaa tai ole hiljaa jos ei mielikuvitus riitä.
- merkkinimi-
Oletko testannut toimivaksi keinoksi ? ;)
- arka ja mumiseva
Laita vähän hammastahnaa suupieliin ja paitaan kenties hieman otsahiuksiinkin. Kysy heti ensimmäisenä milloin voi pitää lomapäivät ja voiko töistä lähteä aina vähän aikaisemmin. Pälyile, välttele katsetta, mumise ja vastaa kysymyksiin hiljaisella äänellä mumisten ja kiertäen kysymystä. Jaarittele ja vastaa asian vierestä. Vastaa välillä, että "Emmä tiiä". Haukottele ja sano välillä, että väsyttää. Tuijottele varpaitasi, älä kättele, pistä vaikka kesken haastattelun pipo ja hansikkaat käteen ja takki kiinni.
- Töihin haluava
on sulla ongelma..no,ok.yksi on ns tehokas:kun kysytään jotakin niin mieti vastausta toooosi pitkään.muista sanoa että nyt pitää miettiä eli jätät toisen odottamaan.kun vastaat niin vastaa asiallisesti mutta vältä katsekontaktia.ei kukaan jaksa odotella koska haastateltava vastaa..näin ei voi kukaan väittää että kieltäydyit haastattelusta tai tahallasi pilasit sen.et vain ollut sopiva.olisi kuitenkin kiva tietää mikä työ olisi kyseessä,se selventäisi asiaa.
- ghgfhgfjfd
Olet sinä varmaan mainio tyyppi, kun pitää keksiä syitä, miksei saisi töitä. Minulle on annettu yhdestä työpaikasta tiedot ja käsky ottaa yhteyttä. Kävin haastattelussakin, mutten päässyt töihin - olisin halunnut.
Ehkä paras tapa saada työpaikkaan edes lähete, on ilmoittaa työkkäriin olevansa sairas, mutta silti työhaluinen. Tädit alkavat heti valkata sopivia ja sopimattomia töitä, joita tarjota, hullu karenssinkiilto silmissään ja sormet syyhyten. Mikähän kävisi? Kipeä käsivarsi, jatkuva nuha, väsymys, silmätulehdus - noita ei tarvitsisi edes keksiä, mutta ovatko ne tarpeeksi vakavia. Masennusta ei viitsisi kehitellä, kun se jää tietoihin ikiajoiksi. Kipeä selkä voisi olla hyvä.
Toivotan sinulle, aloittaja, työtä tai kurssin, josta pidät ja josta hyödyt, jotta voit jättää luovuutesi parempaan käyttöön kuin työn karttelemiseen.
Muuten, eikö olisi tehokkaampaa, jos työkkäri lähettäisi työhaastatteluihin vaikka kymmenen hakijaa samalla aikaa; työnantaja säästäisi haastatteluaikaa ja näkisi hakijat myös ryhmätilanteessa - voisi olla helpompaa valita sopivin joukosta kuin miettiä yhden haastateltavan sopivuutta. Useimmat kuitenkin käyttäytyvät eri tavalla joukossa kuin kahden kesken. - Max Martin
Tee vitsikäs CV, johon olet laittanut aivan kaiken mitä olet ikinä tehnyt ja sitten sen määrä onkin noin 5 sivua ja sitten kirjoitat siihen aivan kaikenlaisia harrastuksia eli kaikkia sporttilajeja mitä olet koskaan harrastanut. Ja sitten, kun haastattelussa kysytään, että miten CV on tuollainen niin sitten vaan toteat, että olet jo niin vanha ja sittenhän sinut todetaankin jo 100%:lla varmuudella mielisairaaksi, kun eihän työnantajat koskaan edes sitä tajua, että neljäkymppisillä on jo sitä taustaa ja sitten he valitsevat aina mieluummin jonkun vasta valmistuneen, joka on kuin suoraan kennosta vasta kuoriutunut pikkutipunen. Että tällä tavalla syrjäytyy työelämästä ihan työelämän säännöillä.
- ole hyvä vaan
tässä tulee vinkki sulle sano, että on mielen terveys ongelmia ja unohtelet toisinaan lääkityksen ottaa et sitten täytyy heidän ymmärtää jos saan toisinaan raivareita .takuu varmasti toimii :)
- ei vaaraa
Kannattaa kysyä, paljon haastattelijalle pitäisi maksaa, jotta saisit paikan. Jos, ennakko-odotusten vastaisesti, summa ilmoitetaan, niin vastaat vaan "harmi, kun ei oo rahaa". Kyllä se valinnan vaara helpottaa...
- manitou
Jos sanot,että ei sinua tämä paikka kiinnosta,vaan tulit pelkästään työkkärin vaatimuksesta,niin haastattelu loppuu siihen paikkaan.
- Töihin, ei kiitos
Vähintään kolmen päivän parransänki, nuhjuiset vaatteet, löysä kädenpuristus, et katso silmiin vaan pälyilet ympäriinsä. Vastaat epävarmasti, hyvin lyhyesti. Näillä neuvoilla minä olen aina onnistunut kun olen joutunut työhaastatteluun.
- So-Te
Sano haastattelussa ,että patterista kuuluu ääniä jossa kehotetaan tappamaan pomot ja haastattelia ja näytä ahdistuneelta ,purista penkin käsinojia rystyset punaisina. Luulen et homma hoituu nopeasti.
- näillä pärjää
siisti ulkoasu, reipas ja luja kättely, kohteliaisuus, esitä kiinnostunutta ja mene vitun pummi töihin sinne !
- mek
Helpoin tapa on mennä sinne kunnon krapulassa tai pienessä että viina haisee kunnolla niin tulee aika lyhyt hastattelu ja se siitä. Toinen on että selsitä mikä on alan keskipakka ja kerro kahdella ja se on sinun palkktoivomus ja etkä tingi siitä yhtään.
- eivoi olla vaikeaa
Perjaatteessa työkkäri voi antaa karenssia jos selviää että olet vain pelleillyt työnhaku tilanteessa, kyrpiintynyt työhaastattelijahan voi vaikka ilmoittaa. Varmin tapa varmistaa, ettei sinua valita, on olla rehellinen. Siis sillä tavalla rehellinen, kuin kukaan järki ihminen ei työnhaku tilanteessa ole. Esim kerrot että olet täällä hakemassa töitä, koska työvoimatoimiston virkailija kehoitti niin tekemään. Ja muistat kysyä että saako töistä helposti vapaata tarpeen mukaan, kun sinulla on usein sitä ja tätä hyvin tärkeää syytä mikset voi työpaikalle päästä. Sairauksista kannattaa myös muistaa kertoa, jos niitä on.
- mattokassinen
Ja kun tulet 50 vuoden ikään,niin saat juosta aika monessa työhaastattelussa ihan huoletta,ei tuu töitä.
Viimeksi sain kyllä siivoojan töitä ja kummakseni viihdyin kun asiakkaan puolelta ihmiset oli niin tajuttoman mukavia.Mutta sitten rupesi kunto prakaamaan.
Nyt ei ole työongelmia:
Kaaduin30.3. pankkiautomaatilla käydessäni ja olkapää hajosi,leikattiinkin myöhässä joten tänään viimeksi tuli taas saikkua kuukausi lisää.
Tosin noi Kelan "palkat" pitäis päivittää, on ne senverta huonot.... - Näyttelijä myös
No ompas täällä melkoisia näyttelijöiden alkuja kerrakseen :) moni noista jutuista varmaan tosiaan estää työn saannin. Itse olen selvinnyt ainakin kolmesta epämielyttävästä työhaastattelusta ilman työpaikkaa :) Yhteen menin likaisissa vaatteissa, tukka rasvainen, kädet pikiset, ja olin kaatanut viinaa kunnolla vaatteisiin ja se tosiaan lemusi, väitin etten ole alkoholisti ja enkä juo viinaa :) Minut melkein ajettiin toimistosta pihalle silloin. Kerran olisin joutunut kurjaan ja raskaaseen pihatyöhön talvella, menin haastatteluun hienossa puvussa ja mustissa kengissä, kysyin että täälläkös niitä konttoritöitä olisi ollut :) Minut naurettiin pihalle:) kolmas oli posti, siellä tarvittiin ripeää ja nopeaa työntekijää, no minä esitin niin hidasta ja kömpelöä kuin suinkin vaan osasin ja puhuin hitaasti ja reakoin kysymyksiin pienellä viiveellä, en tullut sielläkään valituksi :)
- repesin=D
Heh heh, hyvä idea kaataa viinaa suoraan vaatteisiin=) Tai sitten kaataa partavettä/hajuvettä niin paljon, että hastattelija tukehtuu=D
- Veronjaksaja
Olisikohan aika tehdä jotakin elantonsa eteen? Mitäs täällä roikut neuvoja kyselemässä; mene töihin. Ärsyttää tuollaiset vetelät työn vieroksujat;etuuksia ollaan kyllä vaatimassa....mutta kun pitäisi jotakin tehdä..... Mene pummi töihin, äläkä elä toisten siivellä.
- rahahanat kiinni
Juuri näin. Tukiaiset pois tuollaisilta yhteiskunnan loisilta niin katsotaan alkaako itsensä elättäminen kiinnostamaan.
- Näillä mennään
Velkaa on niin paljon että vaikka vouti veisi kolmasosan nettopalkasta ei se riittäisi edes korkoihin, velka ei lyhenisi. Ei työnteko ainakaan verokortilla kannata joten töihin en mene.
- wew4t4t4t
Aloitaja on selvästi vitsi, miten muka se olis edes päässyt työhaastatteluun, minä lähettelin kymmeniä hakemuksia että pääsis työharjotteluun niin pääsis valmistumaan mutta ei, Nykyään ei kukaan enää tee työtä eikä tarvitse näin olen työn tekiöitäkään, pillit on pistetty pussiin
- wew4t4t4t
wew4t4t4t kirjoitti:
Aloitaja on selvästi vitsi, miten muka se olis edes päässyt työhaastatteluun, minä lähettelin kymmeniä hakemuksia että pääsis työharjotteluun niin pääsis valmistumaan mutta ei, Nykyään ei kukaan enää tee työtä eikä tarvitse näin olen työn tekiöitäkään, pillit on pistetty pussiin
Olen kyllä vaihtamassa alaa, yliopisto ala en kerro mikä, en niinkään työ asioiden tähden mutta en pidä alan ihmisistä, jotkut jopa selviä pikku rikollisia jos vähän joutuu heidän toimintaa tarkailemaa tai ainakin yksi, sitten alan yhtiöt on jos uutisia viimeisen 4-5 vuoden aikana seurannut uutisia niin monet suomen ongelmista ja onettomuuksista ja korruptioista voi vetää opinahjosta ennemmin valmistuneisiin. Niin kuin tierakentaminen, ja kaivostyö ja vesijohtoputket ja sillai
- näillä onnistuu
Syö purkkaa.
Älä laita tuoksuja, haise hielle.
Laita risat ja liaksiet vaatteet.
Haise eiliselle valkosipulille.
Kysy tyhmiä kyssäreitä.
Älä tiedä mitää.
Pyydä korkeaa palkkaa.
Ja mene siään koputtamatta, ryntää sinne ja huuda TERVE!!! - KualiSoppoo
pieraisunsa jälkeen työhaastattelussa voi sanoa, että en mie ainakaan venäläinen ole vaikka piereskekin kaalisopan syönnin jälkeen.
- pieru pirkko
Ei vanhan viinan hajuja koska voit joutua johonkin päihdesyyniin!!! Sen sijaan outo käytös ja lievä epäsiisteys kyllä toimii.
Piereksiminen voi olla liikaa... :D
Mutise itseksesi ennen haastattelua ja naureskele samalla niin luulevat höynähtäneeksi ja pääset pälkähästä. Pieraise vasta sitten kun olet ovella menossa jo haastattelusta pois. - 9 + 10
Sano olevasi vakaumuksellinen kristitty, niin voit olla varma, että työnantaja suorastaan pukkaa sinut ovesta ulos.
Tämän päivän työelämä on niin syntistä, ettei mukaan haluta rehellisiä Jumalaan uskovia työntekijöitä. - Manne on Valte
Ehkä parhain konsti on kuitenkin pukeutua suoriin mustiin housuihin ja johonkin tummansiniseen villapaitaan, ja alle voisi laittaa valkoisen kauluspaidan, värjäät tukan mustaksi ja leikkaat sen tosi lyhyeksi. Harjoittelet mustalaisen puhetyylin ja erilaiset sanonnat ja puhut siis nopeaa. Kasvoja voit hiukan tummentaa joillakin meikeillä yms Voit olla varma ettet tule valituksi :)
- Tasa-Arvo.
No sano vaikka jossakin vaiheessa olevasi hyvin tunnollinen , raivoraitis , hyvin harras islamin uskoon kääntynyt muslimi ( joka rukoilee tunnollisesti mekkaan päin vähintään 5-10 kertaa päivässä ).
- Kokeilin
Ole asiallinen, näytä siistiltä, älä tuoksahda hielle, alkoholille tms. Sen sijaan, viittaa sopivassa puhetilanteessa lyhyesti ja ytimekkäästi terveyden -(sairauden) tilaasi. Ei kukaan halua palkata henkilöä, jolla tulee olemaan paljon sairauslomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791