Painonpudotuksessa: sauvakävely vai normilenkki?

Sauvakävelijätär

Niin, eli kumpi olisi parempi ratkaisu? En haluaisi hirveästi kerätä lihasta, vaan pudottaa lähinnä painoa. Sauvakävely on tehokkaampaa, mutta näkyykö se painonpudotuksessa enemmän? Mihin eri alueisiin sauvakävelyn monipuolisuus tehostuu enemmän, kuin tavallisen kävelylenkin teho?

21

4262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sauvakävelijätär

Vastauksia, kiitos. :)

• JuutalaisetOvatRotu

Ero painonpudotukssa on hyvin pieni. Sauvakävely rasittaa enemmän ylävartaloa kuin kävely ilman sauvoja, siihen sen teho perustuu mikäli sitä tarkoitit kysymyksellä. Painonpudotuksessa tärkeintä on laittaa ruokavalio kuntoon.

• pijpjpjp

Ei ne lihakset siitä pullistu jos kepit mukaan otat kävelylenkille. :) Tehostaa kyllä ylävartalon liikkumista.

• Keski-ikäinen mies

Sauvakävely on tehokkaampaa, koska useampi lihasryhmä työskentelee samaan aikaan. Ja nyt on siis kyse oikeasta sauvakävelystä, eikä siitä että vain vetää sauvoja mukanaan.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL8529431862A597A2

Laihtuminen on yksinkertaistaen kiinni siitä, kuinka paljon syöt ja kulutat. Järkevä ruokavalio, sopiva kestävyysliikunta ja jonkin verran punttitreeniä on hyvä yhdistelmä.

Sauvakävely yksistään ainoana kestävyysliikuntana on pitkän päälle tylsää, mutta kun etelän hiihtokelit ovat mitä ovat ja en pidä pyöräilystä talvella, niin minullakin kaikki viime viikon treenit ollivat sauvakävelyä.

Tavoitteellisessa liikunnassa kannattaa pitää päiväkirjaa. Kun tavoite on pudottaa painoa, niin on muutama tapa seurata sitä. Yleisin on toki vaaka. Keskivartalon ympärysmitta on toinen hyvä ja yksinkertainen. Kolmas suositeltava on sen verran kehittyneempi sykemitari, että sillä kykenee arvioimaan rasitustasoa.

Tavoitteiden asettaminen tehostaa liikuntaa. Hölkkäätkö Naisten kympin tai Kanontia'n ensi kesänä?

• toinen keski-ikäinen

Sauvakävely oikein tehtynä tuplaa rasvanpolton ihan omasta kokemuksestani. Tosiaan hiki pitää tulla ja ylävartalon kiertyä kunnolla. Voittaa tavallisen kävelyn 5-0.

Kävelin vuosikaudet ilman vaikutusta ja sitten 3kk samat lenkit sauvoilla ja sinne paloi 7kg rasvaa pysyvästi.

• sampukka

olen samaa mieltä . tein samaa normi kävelyä vuoden ja sitten puol vuotta sauvojen kanssa. nyt teen ilman sauvoja näin

http://sanni19.blogaaja.fi/treenirasvanpoltto-ohjeita-sohvaperunalle/

• ontehokkaampaa

Täysin samat kokemukset täälläkin. Kyllä se ihan tutkitustikin polttaa rasvaa enemmän kuin pelkkä kävely.

• kaksoiskansalainen

Painonhallinnassa tärkein on ruuan määrä. Esim. jos syöt kolme kertaa pienemmän annoksen kuin normaalisti, niin paino putoaa varmasti, ja liikut sen minkä jaksat. Se on niin yksinkertaista sanokoon "asiantuntijat" mitä tahansa. Poikani 34v. käy säännöllisesti salilla on edelleen hieman ylipainoinen ja huonommassa kunnossa kuin minä joka olen 70v. ja sauvakävelen joka päivä, ja tämä on totta.

• exurheilija

Juurikin näin,ei muuta kuin sauvomaan.Tekniikka kuntoon ja ruokavalio,niin lopputulos on parempi kuin hyvä.

• elämäntapaliikkuja

Itse siirryin sauvakävelyyn muutama vuosi sitten, kun kunto kohosi niin, etten enää normaalilla reipasvauhtisella kävelylenkillä saanut sykettä kohoamaan kuin juuri ja juuri 100-110 lyöntiin/minuutti. Sauvoja käyttäessä myös yläkropan lihakset tekevät työtä, jolloin sykkeeni on 15-25 lyöntiä/minuutissa korkeammalla tasolla pelkkään kävelyyn verrattuna. Toisin sanoen: mitä korkeampi syke, sen enemmän kuluu kaloreita. Painoa pudottaessa on myös syytä muistaa, että lenkin pituutta on syytä pyrkiä venyttämään tuntiin-puoleentoista, niin johan alkaa tuloksia tulla...

• Tunti päivässä

Sauvakävely kuluttaa noin 6 kilokaloria minuutissa.
      Normaali/Rauhallinen sauvakävely siis.

Verensokerit olen saanut kuriin , 3 vuoden aikana. Jopa lääkäri ihmetteli.

• SauvakävelijäMies. .

Kävely ilman sauvoja tekee ryhdille hallaa, kun selkä painuu kumaraan.
      Sauvoilla pystyy siis kävelemään pidempiä lenkkejä rasittumatta.
      Itse tykästyin kun huomasin tästä olevan apua talvella hiihtäessä, siis tukee selkää, vatsaa, ojentajia. Nykyään kävelen tai kun menen minne menenkin, otan sauvat mukaan. Ei ole ollut kuin hyvää sanottavaa. Selkäkivut ovat pois ja painoa on pudonnut. Lenkkeily, siis juoksu ylipainoisena rasittaa polviniveliä ja muitakin terveyshaittoja olen huomannut. Elimistö menee stressi tilaan ja palautumiseen pitkä aika. Kävely on silleen parempaa. Kun oli ylipainoa, etenkin sauvakävelyn edut tulivat selkeemmin esille. Selkävaivat pois, lihasten aktivoiminen ja stressin vähemmyys. Suosittelen kaikille joilla ylipainoa. Parempaa kuin juokseminen.

• takaperoinen
    • nennamaria1

35 prosenttia lisää rasvan palamista sauvojen kanssa.itse aloitin ilman sekä toimii myös näin siis ilmankin
      http://sanni19.blogspot.fi/2015/03/treenirasvanpoltto-ohjeita_23.html

• pankokki
    • johannapt

Kickstartti kesään!!
      Täällä äitiysloma lähenee loppuaan ja minä olen uudistanut palveluitani. Nyt haen henkilöitä jotka ovat kiinnostuneita kokeilemaan nettivalmennusta painonpudottajille. Nyt sinulla on mahdollisuus ottaa kickstartti kesään ja samalla ottaa ensimmäiset askeleet kohti terveellistä elämäntapamuutosta!
      Valmennus kestää 8 viikkoa ja sisältää ruokavalion resepteineen ja treeniohjelma. Valmennuksen aikana vastaan mielelläni kysymyksiin facebookin tai sähköpostin kautta, [email protected].

Hinta vain 40€!

• KanaKalaKepit

Verensokerit ihan pielessä. Rasitussokeritesti vai mikä lie tulossa 3kk kuluttua. Otin iteseni niskasta kiinni, aloin syömään vuoropäivin kalaa ja kanaa sekä sauvakävelemään joka päivä 5,5km lenkin. Verikuvan tulokset lääkärillä, joka ne nähtyään meinasi pyörtyä "hyvänen aika KUINKA huippuhyvät arvot sinulla on" Kerroin mitä tein noin 95pv ajan. 100kg ukolta tippui painoa pois vain 4kg, mutta nuo veriarvot.

• Anonyymi

Polvikipuinen joka ei pysty liikkumaan.

Siirry sauvakävelyyn, niin huomaat että polvikivut häipyy noin kahdessa viikossa.

• Anonyymi

Rasvanpolttoon optimaalinen syke on helpoin saavuttaa juuri sauvakävelyllä. Juosten syke nousee helposti liian korkealle jakävely tahotoo jäädä liian kevyeksi ainakin kovalla tiellä. Pitkää lenkkiä sauvojen kanssa, niin rasva palaa ja kunto kohoaa.

• Anonyymi

Ruoka:

AAMULLA AINA kaurapikapuuro puolukoilla tai mustikoilla.

ma kanan paistinleike
      ti ruodoton lohipalax2 noin 300g yhteensä

vuoropäivin noin ja siihen salaatit ja tomaatit sekä reajuustot

illalla 1banaani ja yksi omena

*sauvakävelyä ma, ti, ke, to, pe. ajallisesti 1tunti*

10 viikkoa, paino -6,3kg ja sokeriarvot 6.8 nyt 5.9. Uskokaa, tämä kuuri puree.

• Anonyymi

Talvella jos ei kunto riitä hiihtää, kävele polkuja pitkin sauvojen kanssa. On yhtä rankkaa kuin hiihto.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe