umpikujassa

ke65

Voiko joku neuvoa miten jatkaisin eteenpäin. Olen mieheni kanssa ollut avoliitossa jo 29v monta kertaa olen puhunut naimisiin menosta,mutta mieheni ei halua. Meillä on kolme lasta nuorin jo 17v. Rakastan miestäni,mutta minua vaivaa se ettei hän halua virallisttaa liittoamme. Hän sanoo ettei mikään muutu vaikka menisimme naimisiin. Olen yrittänyt sanoa että jos hän kuolee niin minulle jäisi yhteiseen kotiin asumis olikeus. Vastaus sinun täytyy elää, niin että lapset eivät pakota sinua muuttamaan pois ja sitäpaitsi olisihan tämä liian iso muutenkin yhden asuttavaksi minä ainakin myisin heti jos sinusta aika jättää. Me aloitimme aikanaan yhdessä ihan tyhjästä, tänäpäivänä mieheni nimissä on kesämökki kaksi autoa moottori pyörä omakoti talo on yhteinen. Kolmen lapsen aikana olen ollut hoitovapaalla ja kun olen ollut töissä mieheni on saanut käydä opiskelemassa toisella paikkakunnall kun olen hoitanut hänen lapsia. Luovunko tästä yleellisyydestä,koska on tunne ettei miehei välitä minun tunteista.(hänellä ei ole muita lapsia olen selvittänyt se ei ole este naimisiin menoon)

8

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Hanki käsiraudat ja raahaa mies perässäsi maistraattiin. Siellä vain hoidatte liittonne laillistamisen. Ole varma että et loydä käsirautojen avainta mistään ennenkuin laillinen sopimus on allekirjoitettu. :)

      Ellei tuo toimi, pyydä seurakuntasi pastori plus pari ystäväänne kotiin kahville, päivänä jolloin kumpikin olette kotona, ja siinä kahvin juonnin yhteydessä pyydät pastoria vihkimään teidät mitä yksinkertaisimmalla kaavalla.

      Eikohän sinun viestisi muuta monen "EI-AVIOLIITTOA - RAKKAUTTA EI VOI PAKOTTAA" mielipiteitä tulevaisuudesta. Te olette yhdessä hankkineet kaiken, lapset mukaan lukien. Kuitenkin miehesi ei ole sisältänyt sinua osalliseksi kesämokkiinsä tai autoonsa, vaikka olette ne yhdessä hankkineet.
      Onko se oikein reilua?

      On hyvin todennäkoistä että te ette eroa vaan jatkatte yhdessä lopun elämää joten liittonne lailistaminen on todella asiaankuuluvaa. Eikä se muuta jokapäiväisessä käytännossä lainkaan tahtianne! Kuten mies itse niin ilmoitti!

      • ke65

        Rakastan miestäni yli kaiken ja haluan todellakin elää hänen kanssa loppuelämän. Joskus vain tulee huonoja aikoja ja mietin että rakastaako hän minua, vaiko olenko hänelle vain hyvä kodinhoitaja.


    • mek

      Jos miehesi ei halua naimisiin niin tehkää keskenänne testamentti tai tai jokin muut sopimus että avopuoliso saa asua teidän yhteisessä asunnossa jos toinen puolisoista kuolee ja se siitä. jos lapsiin hyvät välit niin eihän he voi tuollaisessa tapuksessa toista venhempaansa kototan pois ajaa ja se sitä. Ehdotappa miehellesi että mennään naimisiin mutta tehkää avioehto että vain yhteinen omaisuus kuluu avioeoikeiden piriin ja se omaisuus joka on vain toisen nimissä ei kuullu ja myös maininta onko avioehto vain erossa voimassa ja toinen että onko se voimassa jos puoliso kuolee niin hyvä tulee. Eihän lapset voi pakottaa muuttamaan mutta aviliitossaolevan on lunastettava niiden osuus jos ne sitä haluavat ja se siitä.

    • rahako ratkaisee

      Mökki ja moottoripyörät menevät miehesi kuollessa lapsillesi. Etkö soisi niitä heille?

      Tuntuu, että hinkuat vain miehen omaisuutta ja siksi haluat avioon? Miehesi voisi jopa kuvitella, että kun menette naimisiin, niin sitten päräytät kohtapuoliin eron, jolloin omaisuus jaetaan mökkiä myöten puoliksi.

      Ei voi muuta sanoa, kun että tyhmyydestä nyt sakotetaan. Mitäs menit kimppaan ja tekemään lapsiakin ilman avioliittoa. Turha nurista melkein kolmenkymmenen vuoden jälkeen, että mennään naimisiin.

      Rakastaako mies sinua, vai oletko hänelle nyt vain helppo nakki kotipiikana, joka ei voi rinnalta karata, kun menettäisit siinä ylellisen elämäsi.

    • ke65

      Minusta tuntuu juuri tuolta, että miksi olen niin ahne. Ennen en ajatellut toisen kuolemaa vaan olin onnellinen perheestäni. Nyt kun ikkää tulee ja ystäviä kuolee olen huomannut kuinka raadollisia ihmiset ovat jos ovat saamassa jotain perinnön jaossa. Sisarukset tappelevat joka sentistä ja omille vamhemmille sanotaan että kämppä myyntiin vaikka toinen on ihan murtumis pisteessä toisen osapuolen pois menosta.

      • naimisiin naimisiin

        Jokapäiväisessä elämässänne mitään ei muutu liittonne laillistamisen jälkeen. Kuten kumpikin hyvin tietää. Rakkaus ei lisäänny eikä vähene. Laillistaminen vain tuo turvallisuuden tunteen. Tuo tunne on jotain sellaista joka vaatii hiukan korkeamman älykkyyden tajuamaan sitä.

        Sinä ET ole ahne! Miksi edes väännät asian noin kieroksi? Yksinkertaisesti nyt vasta ajattelet käytännön asioita. Nämä sinun olisi pitänyt hoitaa jo vuosikymmeniä aikaisemmin.

        Ajattele sitä näin: jos nyt eroat, sinulle kuuluu heti puolet teidän omaisuudesta joissa on sinun nimi. Ei mitään muuta. Paitsi riitely kahvikupeista.

        Jos taas liittonne on laillistettu sinulle tulee puolet kaikesta plus leskeneläke. Myös takuu siitä että kotisi jää sinulle lopuelämäksi (paitsi lastenne osuus) miehesi kuoltua.

        Sinun kuoltua, miehesi saa kaiken teidän hankkimanne omaisuuden (paitsi lastenne osuus) ja hänen kuoltuaan, eikos se menen tasan lapsillenne.


      • avioon rakkaudesta

        Sitten vain kämppä myyntiin, jos niin käy. Saathan talon rahoista sen puolet, ja sitten vain muutat pienempään, ja otat mahdollisesti lainan. Eikö olisi hienoa antaa lapsille se toinen puolikas, koska heillä on elämä aluillaan ja varmasti enemmän rahan tarvetta, kuin sinulla. Aika tylyltä kuulostaa, että sinä olet kinuamassa lasten osuutta miehesi kuoltua..

        Minusta naimisiin mennään rakkaudesta, muuten en itse suostuisi avioon. Minusta miehesi toimii oikein, kun ei ala sinua rahan takia viemään vihille.

        Rakastaakohan miehesi sinua?


      • ke65
        avioon rakkaudesta kirjoitti:

        Sitten vain kämppä myyntiin, jos niin käy. Saathan talon rahoista sen puolet, ja sitten vain muutat pienempään, ja otat mahdollisesti lainan. Eikö olisi hienoa antaa lapsille se toinen puolikas, koska heillä on elämä aluillaan ja varmasti enemmän rahan tarvetta, kuin sinulla. Aika tylyltä kuulostaa, että sinä olet kinuamassa lasten osuutta miehesi kuoltua..

        Minusta naimisiin mennään rakkaudesta, muuten en itse suostuisi avioon. Minusta miehesi toimii oikein, kun ei ala sinua rahan takia viemään vihille.

        Rakastaakohan miehesi sinua?

        Eli sinä olet sitä mieltä, että kun olen hoitanut hänen lapsia jotta hän saa käydätöissä siis olin hoitovapaalla enkä silloin ansainnut yhtä hyvin kuin mieheni niin minulle ei kuulu osuus hänen omistamasta kesämökistä,mutta kun kaikki minun työssä ansaittu raha on hävinnyt tähän perheeseen. Olen töissä ollut aina muulloin paitsi kun olin hoitovapaalla, minä ostin lasten vaatteet lelut ruuat kokoperheelle ja hän lyhensi mökkilainaa.( Joten meni vellit ja puurot sekaisin.)
        Jutun ydin onkin rakastaako mieheni minua vai olenko hänelle se hyvä kodinhoitaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe