Jipii mä onnistuin -10 kg / 3 kk

Juhannus-14 99 kg

Lokakuun 1 päivä paino oli järkyttävä 127,3 kg. Päätin että jouluksi painan 10 kiloo vähemmän. Tänä aamuna painoin 117,6 kg. En olis uskonut että näin vähässä ajassa tuollainen määrä menisi kun olen varmaan tuhat kuuria aloittanut ja viikon pari jaksanut ja taas repsahtanut kaiken roskan syöntiin.
Jätin pois vehnäjauhot ja sokerin. Suklaata olen syönyt silloin tällöin, mutta en koko levyä. Aamulla syön kahvin kanssa kokojyväleipää, juuston ja kurkun, tomaatin tms. kanssa. Ruoaksi kokojyväpastaa tai paistan oliiviöljyssä kolmen munan munakkaan sekaan juustoraastetta ja jotain ruokakermaa ja soijanakkeja 2 (en syö lihaa kalaa kylläkin). Tai sitten tonnikala tai lohisalaatin jossa fetajuustoa. Välipalaksi kokojyväleipää maidon kanssa. Illalla tattari tai kaurapuuroa sokerittoman kiisselin kanssa.
Olen kävellyt joka päivä noin 30-40 minuutin lenkin. Se on ainoa liikuntamuoto joka mulle sopii kun olen selkävaivainen. Tullut jopa ihan hullu ajatus mieleen että menisin salille kokeilemaan kuinka selkä kestäis sellaista.
Nälkä ei ole ollut kertaakaan ja minulle aivan kokematon tunne: ei makean nälkää. Ei edes tee mieli suklaata tai viineriä.
Olen kai kuin alkoholisti tuon ruoan kanssa, että jos nyt menen jouluna herkuttelemaan jollain tortuilla ja kakuilla alkaa se namikierre taas. Joten en koske nameihin.
Kiva kun huomaa vaatteissaan, että jotain on tapahtunut kun ennen hieman pinkeät farkut tippuvat päältä. Saa ottaa kohta ompelukoneen esiin ja alkaa saumailemaan kuteita pienemmäksi. En olis uskonut.
Ja perhana tämä muijahan painaa alle 100 kg ensi juhannukseen mennessä.

6

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienemmäx

      Upeaa! Onnittelut! Minulla tippui kolmessa kuukaudessa 8,7 kiloa. Nyt on painoa 113,8 ja minäkin aion viimeistään Juhannuksena painaa alle satkun.

    • Juhannus -14 99 kg

      Onnittelut pienemmäx. On jännä kuinka ei oo edes nälkä ja ei tee mieli sokerihöttöö. Sitä vaan pelkään että tulee joku jumi taas kuten pari kertaa tuli ettei paino laskenut millään vaan nousi hieman. Silloin on mulla aina luovutaminen lähellä. Kai se vauhti hidastuu kun paino laskee. Sitten teen kaksi kertaa saman lenkin peräjälkeen. Kaiken parasta, että olen silloin tällöin siemaillut viiniäkin, eikä se ole vaikuttanut asiaan. Pikku hömpsyistä en kyllä luovu ; )

      • pienemmäx

        Ei mullakaan ole ollut nälkä. Päätin aloittaessani, että en lähde nälkäkuurille. Mä juon viiniä tosi harvoin mutta päivittäisestä suklaa annoksesta en luovu. Olen kyllä vaihtanut maitosuklaan tummaan suklaaseen ja muutama pala riittää.

        Jumitus on todella turhauttavaa. Ajattelen, että elimistö taistelee silloin vastaan, ei halua luovuttaa saavutettuja rasvasoluja :)

        Mä luulen, että multa lähtee vielä kymmenisen kiloa suht helposti mutta sitten varmaan tahti hiljenee, jos en vähennä kaloreita tai lisää liikuntaa.


    • rapu1

      Vau! Upeaa! pidä kiinni tavoitteistasi ja ota ennen ja jälkeen kuvat mitat,ne motivoi jos motivaatio alkaa hukkua! Itse laihduin 3,5kk 17kg Cambridge-dieetin avulla mutta sinä teet sen kyllä fiksummin kun opettelet syömään oikein heti alussa. Mulla on se vielä edessä kun tämä paastokausi loppuu. Jouluna höllätään otetta ja tammikuussa alkaa loppukiri kiinteytykseen! :) Tsemppiä kaikille ja hyvää joulua!

    • ,,,,,,,,,,

      Todella hieno homma, UPEAA!!! Tuollaisella painonpudotuksella on jo selkeitä terveydellisiäkin hyötyjä. Ne pienet jumitukset ovat ikäviä, mutta kuuluvat asiaan. Ei sillä ole väliä, jos ei joka päivä tai viikko paino ole laskenut, kunhan se joka kuukausi laskee. Ja kun ihmisen nestetasapaino heittelee aina jonkin verran, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, niin vaaka ei ole hyvä mittari jokapäiväisessä punnituksessa ja jokaviikkoisessakin vain suuntaa-antava, mikäli noita nestetasapainon heittelyitä on.

      Muista nyt vain, että kiire ei ole mihinkään. Kunhan jaksat muuttaa elämäntapojasi rauhalliseen tahtiin, niin se paino kyllä laskee hiljalleen. Jos luovutat, niin sitten se ei laske, ennemmin nousee. Juhannus on hyvä ja mahdollinen tavoite noin 20 kg kanssa, mutta on se myös aika kova tavoite. Sen eteen saa jo vähän paiskia hommia.

      Mene ihmeessä salille selkävaivasi kanssa. Pyydä apua joltain personal trainerilta tai mene ohjatulle tunnille. Itselläni oli selkä todella huonossa kunnossa (lääkärin todistuskin löytyy) monia vuosia, parantumattomia vikoja, mutta aktiivisen salitreenin ansiosta se selkä on ollut lähes huomaamaton jo muutaman vuoden. Vaikka vika selkärangassa ei parane, niin kun tukevat lihakset parantuvat, kompensoivat ne selkärangan vaurioitakin erittäin hyvin. Tietysti tapauskohtaista, mutta kannattaa kokeilla.

    • Juhannus -14 99 kg

      Tuo painonvaihtelu on kyllä inhottavaa ja turhauttavaa. 22.12 paino oli jo 117,4 kg ja tänä aamuna 25.12 117,9 kg. Sain pidettyä itseni erossa joulumössöistä, eli ilmeisesti jotain nestetasapainoilua. Olen pyrkinyt juomaan ainakin 1,5 litraa päivittäin vettä. Ollut jotenkin kamala jano kun flunssa hieman tuppaa päälle ja ehkä sitten nestettä kertynyt kehoon.
      Joskus on vaaka seuraavana päivänä näyttänyt puolikin kiloa vähemmän tai enemmän kuin edellisenä, eli näköjään olen sellainen veden kerääjä sieni.
      Olen joka päivä punninnut itseni aina aamuisin ja merkannut painon ylös, se tuntuu hyvältä rutiinilta ja ei asia unohdu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe