Satakiloiset ja muut laihduttajat

pienemmäx

No niin. Tässä jatketaan pienentymistä.

Mun historia lyhyesti. Kolme kuukautta sitten painoin 122.5 ja nyt painan 113,8 eli pudotusta 8,7 kiloa. Pituutta on 177. BMI oli aloittaessa 39,1 ja nyt 36,4. Olen vaikeasti ylipainoinen. Kun saan painon 93,5 kiloon, niin olen lievän ylipainon ylärajalla. Tuon painon haluaisin saavuttaa ennen toukokuuta 2014, koska silloin on kontrollikäynti lääkärille. En ehkä pääse tavoitteeseen mutta alle satasen aion ainakin päästä.

Näillä mennään! Tervetuloa kaikki uudet ja vanhat mukaan! Kommentoikaa mutta pidetäänhän ketju positiivisena ja tuetaan toisiamme!

102

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 37 v.

      Laihdutus alkoi kaksi viikkoa siiten,jolloin painoin 76 kiloa.Pituutta 167 cm.Tänään paino oli 71,5.Viikossa lähti 1,5 kiloa ja kokonaispudotus on siis 4,5 kiloa kahdessa viikossa.Nutraamista jäljellä kolme viikkoa ja sitten siirryn kiinteään ravintoon.Tavoitepaino on 60 kiloa kesään mennessä.

    • M-A

      Plääh! Joulu ja herkut. Takapakkia on siis tullut, ja motivaatio täysin kateissa.. :( kertokaapas nyt hyviä vinkkejä, mistä te kaivatte sitä motivaatiota näin joulun aikoihin?!?!

    • nainen 37 v.

      Koska itse nutraan joulunakin,niin en ole paras neuvomaan.Mutta yritä syödä kohtuullisesti.Ja onko sitä kuitenkaan pakko syödä itseään täyteen.Onko ne piparit ja joulutortut pakollisia syötäviä.Itse loppujen lopuksi tekee valinnan siitä syömisestä.Eihän kukaan voi pakottaa sua ahtaa lautasta täyteen,jos tarjolla on paljon ruokaa.Itsellä ei ole luvassa mitään sukujoulua.Itseasiassa ei ole ikinä ollut tämän 37 vuoden aikana.Joten itselleni ei tuota joulu vaikeuksia.Ainiin ja jos saat lahjaksi suklaata yms. niin onko niitä pakko syödä?Itse jos saan lahjaksi suklaata niin mä pystyn antaa ne muille.

      • pienemmäx

        Motivaation on tultava omasta tahdosta. Jos oikeasti haluaa laihtua, niin siinä kyllä onnistuu. Joulut, juhlat, ilot, surut ovat tekosyitä. Vertaan vaikkapa alkoholisteihin, kyllä aina löytyy syy juomiseen, sama pätee syömisen kohdalla.

        Jos ei ole motivaatiota, on turha kiusata itseään muka laihduttamalla. Joko laihdutat tai sitten et, ei oikein ole välimuotoa. Mutta ei laihdutuksen tarvitse olla kurjaa ja ikävää. Itse pidän yhden herkkupäivän ja joka päivä syön suklaata mutta annokset ovat pieniä.

        Tsemppiä kaikille!


      • pienemmäx
        pienemmäx kirjoitti:

        Motivaation on tultava omasta tahdosta. Jos oikeasti haluaa laihtua, niin siinä kyllä onnistuu. Joulut, juhlat, ilot, surut ovat tekosyitä. Vertaan vaikkapa alkoholisteihin, kyllä aina löytyy syy juomiseen, sama pätee syömisen kohdalla.

        Jos ei ole motivaatiota, on turha kiusata itseään muka laihduttamalla. Joko laihdutat tai sitten et, ei oikein ole välimuotoa. Mutta ei laihdutuksen tarvitse olla kurjaa ja ikävää. Itse pidän yhden herkkupäivän ja joka päivä syön suklaata mutta annokset ovat pieniä.

        Tsemppiä kaikille!

        Jouluaterioita nautittu ja kohta taas lähdössä joulupöytään. Aamulla punnitus ja paino sama kuin viikko sitten. En anna sen masentaa. Viikko vielä rentoa elämää ja sitten palaan arkeen.

        Mukavia pyhäpäiviä kaikille!


    • nainen 37 v.

      Mulla joulu meni nutratessa.Sunnuntaina punnitus.Odotan ainakin kilon pudotusta.Mitään mielitekoja ei ole ollut.Ja nälkäkään ei ole vaivannut.Palaan asiaan sunnuntaina.

      • emma-rouva1

        Tämä ketjuhan tuli just tarpeeseen! Nyt meni meikäläiselläkin se sadan kilon raja rikki, eli 101,3 tuli jouluna elopainoksi. Tulen mielelläni mukaan laihdutusrinkiin, tai elintapamuutokseen tai mihin vain, kunhan saan tämän ahminnan kuriin.
        Pituutta on 165 cm, ja ikää rapeat 50. Oikein menestyksekästä uutta vuotta kaikille painonsa kanssa kamppaileville !


    • Juhannus -14 99 kg

      Kirjoitinkin jo aloituksen omasta laihdutuksestani, hyppään nyt tänne.
      Saavutin tavoitteeni joka oli jouluksi - 10 kg (no noin 200 g jäi uupumaan, mutta katsoin onnistuneeni). Alkupaino siis 127,3 kg 1.10-13.
      Tänään 27.12 näytti 118,3 kg eli melkein kilon enemmän. Voi että laittaa kiukuksi tuollainen nousu, johtuuko sitten nesteen kerääntymisestä vai mistä.
      Tein tosi rankan yli tunnin lenkin ja paino nousee. On se ihmisen kroppa ihmeellinen. Syöminenkin on ollut ihan kurissa, ettei luulisi siitäkään johtuvan.
      Sen mokan tein aloittaessani, etten mitannut esim. tuon mahatynnyrin ympärystä tai ottanut jotain nakukuvaa, että voisin verrata muuhunkin kuin puntarin lukemaan.
      Mutta perkule minähän painan sen 99 kg juhannuksena.

    • hyi minä :(

      Hei:)! Minä aloitin laihduttamisen aatonaattona 23.12.2013 :) ajattelin sitä,kuinka inhottava olo mulle tulee kaikesta mässäilystä jos en pidä itsekuria ja hyvin on onnistunut! Olen toki syönyt lähes kaikkea jouluruokaa, mutta kohtuudella, jopa varovaisen vähän kerrallaan, ja housun liitinki tuntuu jo nyt väljemmältä:)! Pudotettavaa olis 20 kg ja olen muutaman kuukauden tehnyt pääkopassani työtä että sain iteäni nyt niskasta kiinni tämän homman kanssa.
      voin sanoa, että laihduttaminen ei ole mikään hokkuspokkus juttu. N. 10 vuotta sitten tiputin painoa 49 kg. ensin itse, lopulta painonvartijoiden avulla. salaa on nyt 3 vuoden aikana tullut tuo 20 kg takaisin ja nyt on todellakin aika tehdä muutos, jälleen kerran!
      Ainakin itseä ahdistaa ylipaino niin paljon, että se jo vaikuttaa parisuhteeseen :( seksi ei jaksa kiinnostaa ja itsetunto rapisee:( mutta sillehän ei voi kukaan muu tehdä mitään kuin minä itse! Miestäni ylipainoni ei haittaa, hän kun tykkää pehmeistä muodoista, mutta luulempas että hän tykkää vielä enenmmän naisesta, joka hyväksyy itsensä ja on sinut itsensä kanssa.
      Ja nyt on muutoksen aika. Mitään herkkuja en itseltäni edelleenkään kiellä, nyt on vain katsottava minkä määrän suuhuni pistän . Näin edellinenkin laihdutukseni onnistui:)

    • Juhannus -14 99 kg

      Oletpa hyi minä :( aikonaan hurjan määrän laihduttanut - 49 kg. Varmasti saat tuon 20 kg menemään nytkin.
      Itse olen mukulasta saakka ollut tosi lihava kiitos leipurikokki äitini joka ei sokeria ja voita säästellyt. Jo yläasteikäisenä olin noin satakiloinen, mikä on tytölle aivan kamala juttu. Olen sentään melko pitkä 170 cm ja kaikki läski ei onneksi ole takapuolessa vaan olen kuitenkin melko sopusuhtaisen näköinen. Eräs lääkärikin arvioi silmämääräisesti painoni 20 kg pienemmäksi. Olen ollut aina kova liikkumaan, koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja pyöräilin ennenkuin selkä hajosi.
      Painoni on ollut viimeiset 10 vuotta suht samoissa lukemissa vaikka olenkin mässännyt pullalla ja suklaalla.
      Nyt viime vuosi muuttoineen ja masennuksineen ja selkävaivoineen aiheutti kamalaa mässäämistä ja paino nousi melkein kymmenen kiloa siitä missä se on ollut vuosikausia. Olen aina lääkinnyt itseäni ruolla.
      Selässä on madaltumaa, hermopinnettä joka aiheuttaa jatkuvan hermokivun nivuseen ja lonkka on kipeä. Eli on ihan pakko laihduttaa. Onneksi kolesterolit ja sokerit ovat tosi hyvissä lukemissa.
      Siitä olen ihmeissäni että näin huonolla luonteella olen pystynyt olemaan erossa sokerista ja pullasta yleensä. Joskus kylässä kun on ollut "pakko" maistaa jotain kääretorttuhöttöä, ei olekkaan tehnyt mieli ottaa sitä toista palaa vaan on tullut ihan huono olo. Ja ennen sitä vedettiin tolkuttomasti. Ihan turha mennä enää johonkin raxin tapaiseen syömään kun ei maha enää vedä kuten ennen.
      Ainoa paheeni on nykyään tuo viini, sitä tulee nautittua. Kaipa joku pahe olla pitää.

      • hyi minä :(

        Minua lihotti sekä aikoinaan että nyt turhan suuret määrät perusruokaa ja turha mässäily ja napostelu. Pitää vain pienentää määrää ja syödä 3 tunnin välein. Terveenä olen ollut, ei mitään muita vaivoja ku itsetunnon menetys :( Mutta kyllä sitä itsensä saa nyt ruotuun kun niin olen päättänyt :)!


    • nainen 37 v.

      Viikkopunnitus ja vaaka näytti 70 kiloa.1,5 kiloa oli lähtenyt viikossa ja kokonaispudotus kolmessa viikossa on 6 kiloa.Kaksi viikko nutrausta jäljellä.Tsemppiä kaikille.

    • annoskoko

      Hei taas, ensimmäistä kertaa täällä uudessa ketjussa! Paino junnaa, mutta joulusta tuli lisää vain 0,5kg, eli katson kuitenkin onnistuneeni! Otan tässä päivä päivältä itseäni niskasta kiinni, ja pikkuhiljaa ehkä jo saankin kunnon otteen! Tsemppiä kaikille, joulu on vasta vuoden päästä uudestaan, ja silloin olemme kaikki jo paljon kevyempiä!

      • pienemmäx

        Paino on edelleen sama. Rennosti olen ottanut ja liikuntakin on jäänyt vähiin. Huomenna alkaa duunit ja arkirytmi, joten eiköhän painokin taas ala pienentyä.

        Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja Riemukasta Uutta Vuotta 2014 kaikille!


      • emma-rouva 1
        pienemmäx kirjoitti:

        Paino on edelleen sama. Rennosti olen ottanut ja liikuntakin on jäänyt vähiin. Huomenna alkaa duunit ja arkirytmi, joten eiköhän painokin taas ala pienentyä.

        Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja Riemukasta Uutta Vuotta 2014 kaikille!

        Sama paino täälläkin, vaan ei lannistuta ei! Onhan elämässä muutakin kuin ylimääräiset kilot. Nyt on uudenvuoden lupaukset tehtynä kuitenkin, jo siitä tuli parempi mieli. Olen myös päättänyt , että jokaisen kadotetun 3 kg:n jälkeen palkitsen itseni jollain kivalla, kampaamoreissulla, kosmetologilla yms. Joku tuossa aiemmin mainitsikin, että muuten kaikki hyvin, paitsi itsetunto-ongelmaa, sama se on täälläkin! Eniten tuo ylipaino rassaa itseä, miten sitä voikaan olla niin saamaton ja laiska..


    • Juhannus -14 99 kg

      Apua, mitä mulle tapahtuu? Paino nousee. Viime viikolla 117,4 kg ja nyt 1.1 118,8 kg. Olen tehnyt joka päivä noin tunnin kävelylenkin maastossa jossa jyrkkiä ylämäkiä ja hengästynyt oikein kunnolla. Leipää olen syönyt enemmän kuin viimeaikoina, mutta sokerihötöistä olen pysytellyt erossa. Miksi moinen nousu? Nyt harmittaa ja turhauttaa ihan tosissaan.

    • nainen 37 v.

      Juhannus -14 99 kg, Voisiko johtua siitä leivän syönnistä?Jos olet sitä syönyt aiempaa enemmän.Itselläni oli viikon välipunnitus.Eipä ole paino pudonnut yhtään.No sunnuntaihin vielä muutama päivä,jos se puoli kiloa edes tippuis.

    • nainen 37 v.

      Viikkopunnitus oli tänään.Puoli kiloa oli lähtenyt.Nyt paino 69,5 kiloa.Aikataulussa ollaan.

    • annoskoko

      Viikonloppuna muutin vaikeasta ylipainosta merkittävään ylipainoon (BMI).

      • pienemmäx

        No niin, nyt on paino kolmatta viikkoa samassa eli ei pudotusta. Nyt on tarkistettava syömisiä ja vähennettävä jotain ja tietty lisättävä liikuntaa.

        Mukavaa tammikuun alkua kaikille!


    • annoskoko

      pienemmäx, se on jo mielestäni iloinen asia, jos se paino ei ole mennyt ylemmäs. Vähennä ruokavaliostasi vain vähän, että tasapaino säilyy:)

      • hyi minä :(

        Heippa:) Minulla on lähtenyt laihdutus käyntiin, paitsi että syöminen tökkii. Ei ole nälkä, ei tee muuta mieli kuin vettä. Olen väkisin yrittänyt syödä edes yhden ruisleipä palan ja kaurapuuroa päivässä, mutta muuten en ole saanut alas mitään :( mistä kummasta tämä voi johtua :O


    • Juhannus -14 99 kg

      1.1 -14 paino oli noussut parisen kiloa 118.8 kiloon. Nyt 10. 1 näyttää 16.7 kg. Ilmeisesti jotain turvotusta. Olen kai jonkinlainen pesusieni joka kerää painoa nesteenmuodossa. Sitten yhtäkkiä paino romahtaakin alaspäin. Hyvä suunta siis on edelleenkin. Taas inspiroi lenkkeily ja viinereistä erossa pysytteleminen.

    • nainen 37 v.

      Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?Kävin tänään kaupassa ja mulla meni 74 e.Terveellinen ruoka on kallista.No jos tolla pärjäis pari viikkoa.

    • nainen 37 v.

      Viikkopunnitus ja 1,5 kiloa lähti.Nyt viiden viikon nutrilett kuuri ohi ja pudotusta 8 kiloa.Nyt paino 68 kiloa.Tsemppiä kaikille.

      • pienemmäx

        Loistavaa nainen 37 v. Ruoka todellakin on kallista ja varsinki terveellinen ruoka, kyllähän ne herkutkin tosin maksaa mutta esim. perussalaatti ainekset ovat melko hintavia. Juureksia ja perunaa saa halvalla mutta perunaa en syö. Kala ja kana suht kallista, rasvaista jauhelihaa saisi halvemmalla. No terveellisesti yritän syödä, hinnasta riippumatta. Eilen mulla oli ihmeellinen mässäyspäivä mutta nyt pitäisi olla tiukkana, jotta paino tippuisi.

        Mukavaa viikonalkua kaikille!


    • nainen 37 v.

      Mä oon pahimmillani painanut lähemmäksi 100 kiloa.Marraskuussa 2010 painoin 90 kiloa,jolloin aloin laihduttaa ja pitämään kirjaa painosta.Mä pidän ruokapäiväkirjaa taas niin näen mitä todella syön ja kuinka paljon.Lasken myös kaloreita.Aina kun olen lopettanut ruokapäiväkirjan niin kiloja on alkanut tulee lisää.Elämäntilanne sallii kaloreiden laskemisen,joka on itseasiassa mukavaa.

    • 20+6

      Salaatti ei oikeasti ole kovin terveellistä tai täyttävää, kannattaisi panostaa juureksiin. Itse olen juuresten kanssa kokeilulinjalla, mutta mitään oikeesti toimivaa ja hyvää en ole keksinyt. Viikonloppuna tehtiin sellaista wokkia, mihin tuli broileria, paprikaa, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja chiliä. Vähän lisättiin tummaa riisiä, noin puolet siitä mitä yleensä. Kaali on hyvää, halpaa ja terveellistä, siitä kun jotain keksisi. Tai tykkäisi hapankaalista.

      • pienemmäx

        Kyllä minusta salaatti joka sisältää vihersalaatin, kurkkua, tomaattia ja kanaa/tonnikalaa/fetaa on hyvinkin täyttävä ja miksei ole terveellinen?

        Kaalista saa oikein maittavan kaalikeiton.


    • nainen 37 v.

      kyllä mustakin salaatti on terveellistä.itse teen sen verran aina että syön sitä kaksi kertaa päivässä.käyttämässäni juustossa on vaan 100 kcal/100 g.

    • 20+6

      Kurkussa ja salaatissa on niin paljon vettä, että siksi niissä on vähemmän vitamiineja tms. Kaalissa ja juureksissa on kaikkea hyvää paljon enemmän ja ne ovat halvempia.

      Kanassa/ tonnikalassa ja raejuustossa on paljon proteiiniä, niitä kannattaa syödä, samoin varmaan lähes kaikkia juustoja kannattaa syödä sekä kananmunia. Ja ehkä tomaattiakin. Kesäkurpitsaa, paprikaa, kukka- ja parsakaalia.

      Menenpä nyt tarkistamaan kurkun ja vihersalaatin "terveysarvoja", etten puhu puuta heinää.

    • 20+6

      Kiitos pienemmäx ja nainen37! Tein pikaisen tutkimuksen finellin sivuilla, ja sekä kurkku että vihersalaatti "pesivät" lantun ja osin tomaatinkin. Nyt sain minäkin taas oikeampaa tietoa huonojen neuvojen sijaan. Näitä asioita pääsee hyvin tarkastelemaan finelli.fi sivuilta, suosittelen!

      • pienemmäx

        Kiva kun selvitit asian. Kurkku on siitä hyvä, että on vähän kaloreita. Tomaatit eivät tähän vuodenaikaan ole kovin hyviä.

        Juureksia pitäisi kieltämättä suosia enemmän. Niitähän voisi valmistaa vaikka uunissa. Kaalista tykkään kovasti ja teen tomaattipohjaista kaalikeittoa, jossa on vähärasvaista jauhelihaa. Kaalilaatikko on myös herkkua ja parsakaali/kukkakaaligratiini.


      • pienemmäx
        pienemmäx kirjoitti:

        Kiva kun selvitit asian. Kurkku on siitä hyvä, että on vähän kaloreita. Tomaatit eivät tähän vuodenaikaan ole kovin hyviä.

        Juureksia pitäisi kieltämättä suosia enemmän. Niitähän voisi valmistaa vaikka uunissa. Kaalista tykkään kovasti ja teen tomaattipohjaista kaalikeittoa, jossa on vähärasvaista jauhelihaa. Kaalilaatikko on myös herkkua ja parsakaali/kukkakaaligratiini.

        Punnitusaamu ja pudotusta oli 300 grammaa eli yhteensä olen keventynyt tasan 9 kiloa. Välitavoite 113,5 saavutettu ja seuraava välitavoite 110,5. Kyllä tämä tästä taas lähtee. Tärkeintä olisi, että pääsen alle satasen ja mielellään ennen seuraavaa lääkärikontrollia, joka on toukokuussa.

        Iloa ja valoa kaikien päivään!


      • vinkkinä
        pienemmäx kirjoitti:

        Kiva kun selvitit asian. Kurkku on siitä hyvä, että on vähän kaloreita. Tomaatit eivät tähän vuodenaikaan ole kovin hyviä.

        Juureksia pitäisi kieltämättä suosia enemmän. Niitähän voisi valmistaa vaikka uunissa. Kaalista tykkään kovasti ja teen tomaattipohjaista kaalikeittoa, jossa on vähärasvaista jauhelihaa. Kaalilaatikko on myös herkkua ja parsakaali/kukkakaaligratiini.

        Juuresten kohdalla kannattaa huomioida niiden hiilaripitoisuudet. Löytyy myös tuolta finellistä. Perunaa ei taida kukaan enää pitää keventäjän ruokana ja hiilareita vähentävät ei suosi porkkanaakaan.


    • nainen 37 v.

      Itse olen tyytyväinen jos paino on pysynyt sunnuntaina samassa,koska aloin syömään tällä viikolla.Tosin syön korkeintaan sen 1000 kaloria.Liikuntaa kun en talvella harrasta.

    • annoskoko

      Mulla junnaa paino neljättä päivää samassa, nyt on -8kg.

    • emma-rouva1

      Ihanaa, nyt on paino alle sadan! Hitaasti, mutta epävarmasti tämä painonpudotusurakka on edennyt. Ostin just Raxun remppa-kirjan, jotta saisin lisämotivaatiota. Täytyy sanoa, että eniten motivoi ne kuvat, niin iso muutos hänessä tapahtunut. Voi kun itsekin voisi vielä kauniiseen mekkoon pukeutua! Onhan tässä aikaa vielä ennen kesää...

    • nainen 37 v.

      Hankin torstaina vuoden sopimuksen kuntosalille.Olin jo pidemmän aikaa miettinyt mutta nyt on motivaatiota liikuntaakin.Huomenna viikkopunnitus.

    • nainen 37 v.

      Viikkopunnitus ja paino sama eli 68 kiloa.Hyvä niin,koska aloin syömään kiinteää ruokaa ja aloin käymään salilla.

      • naine26

        Pituus 169cm. Lähtöpaino 6.1.14 95kg. Tänään paino 91.5kg, eli 3,5 kg lähtenyt. Toivottavasti porukka ei häviä vaikka retkahduksia tulisi, sitte vaa jatketaa siitä mihi jäätii!


      • naine26
        naine26 kirjoitti:

        Pituus 169cm. Lähtöpaino 6.1.14 95kg. Tänään paino 91.5kg, eli 3,5 kg lähtenyt. Toivottavasti porukka ei häviä vaikka retkahduksia tulisi, sitte vaa jatketaa siitä mihi jäätii!

        Tänään paino 90.7kg, eli yhteensä 4,3 kg tippunut. Pitäisi 30kg karistaa.


    • pienemmäx

      -200 grammaa. Nyt on hiukan luovuttaja fiilis. Pakko lisätä liikuntaa. Tuntuu, että on koko ajan nälkä. Tylsääääää...

      Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

      • naine26

        Hei! Täällä joka päivä luovuttajafiilis, onneksi mies tukena eikä suostu ajamaan mäkkärin luukulle :-) mulla tuli eilisestä 500g lisää, vaikka söin terveellisesti. Söin eilen kasvissosekeittoa keittolautasellisen, raejuustopurkin, kaurapuuroa yhden hengen annoksen sekä juomalasin verran marja/hedelmä smoothieta jossa maitoa ja rahkaa. Ja tuo oli nähtävästi liikaa.. Tänää 2 paistettua kanamunaa pakastevihanneksia, smoothie lasi ja raejuustopurkki..katsotaa auttaisko..


      • naine26
        naine26 kirjoitti:

        Hei! Täällä joka päivä luovuttajafiilis, onneksi mies tukena eikä suostu ajamaan mäkkärin luukulle :-) mulla tuli eilisestä 500g lisää, vaikka söin terveellisesti. Söin eilen kasvissosekeittoa keittolautasellisen, raejuustopurkin, kaurapuuroa yhden hengen annoksen sekä juomalasin verran marja/hedelmä smoothieta jossa maitoa ja rahkaa. Ja tuo oli nähtävästi liikaa.. Tänää 2 paistettua kanamunaa pakastevihanneksia, smoothie lasi ja raejuustopurkki..katsotaa auttaisko..

        Lisäystä vielä siihen, että en halua luovuttaa koska jos en nyt tee tätä nii millos sitten? Yritän miettiä että tämä kärsimys voi olla jo kesällä ohi jos nyt jaksan kärvistellä. En halua elää toista kesää piilotellen neljän seinän sisällä. Haluan nauttia elämästä!


    • nainen 37 v.

      Tsemppiä kaikille.Älkää luovuttako.Itsellä kiloja pudotettavana 7-10 kiloa.Vyötäröltä noin 10 senttiä pois.Mulle riittää 80 cm vyötärön mitaksi.

      • naine26

        Nyt paino 90, 4kg, eli laskenut taas mukavasti alaspäin. Tavoitteena tälle kuukaudelle että 90kg menis rikki! Katotaan miten käy :-) Tänään olis ollu itsetehtyjä ranskalaisia ja uunituoretta sämpylää tarjolla, mutta minä otin ihanan tylsää kaurapuuroa aamupalaks. Päivällinen taas munakasta ja illalla raejuustoa. Viikonloppu edessäpäin ja jännityksellä ootan miten menee, viikonloppu on mulle pahin. Mies eilen söi paistettuja karjalanpiirakoita ja perunasalaattia iltapalaks, ei ollu kivaa vieressä istua oman raejuustopurkin kans :-D Laittakaa kuulumisia! Ps. Mietin mitä olis mukava tehdä jotta aika kuluis nopeammin? Joku kiva harrastus joka oikeasti antais päivälle muuta ajateltavaa ku sen kuinka "tylsää" ruokaa joutuu taas syömään ja kuinka monta kuukautta


    • nainen 37 v.

      naine26,harrastatko liikuntaa?Itse aloitin käymään kuntosalilla viikko sitten torstaina.Tykkään kiertää lämmittelylaitteelta toiselle.Siitä saan kyllä hien pintaan ja tuntee tehneensä jotain.

    • mummeli maalta

      Minä tästä sivusta! Ikä 69 ja nyt olen lokakuusta käynyt salilla. Kuntosali on minun juttu ja nautin kovasti siellä tekemisestä. Olen vastuksia lisännyt ja hikipäässä punnerran yli kymmentä laitetta ja päälle kaikki venytykset.

      Kunto on kohonnut ja kauppakassit kannan kevyesti. Kävely on vakaata. Ikäihmiselle tuokin on tärkeää.

      Tehän olette nuoria, mutta kehoitan menemään salille, jos muuta mukavampaa ette keksi.

      • naine26

        Mummeli maalta; hieno juttu ja ihailtavaa! :-) Käyn salilla n. 2x/vko ja lenkkeilen pieniä lenkkejä. Painonpudottamiseni perustuu lähinnä hyvin siistiin ruokavalioon. Eilen paino 89, 6kg :-) Aloitin blogin kirjoittamisen; ajattelin sen tsemppaavan tässä projektissa lisää. Halutessaan voi käydä vilkaseen: milluska.blogaaja.fi


    • annoskoko

      Nyt on -9kg. Hitaasti ja varmasti (?) paino putoaa. Olen kohtalaisen hyvin pystynyt pitämään sen -500g/vko.

    • nainen 37 v.

      Viikkopunnitus ja -500 g.Hitaasti hyvä tulee.

    • Juhannus -14 99 kg

      Voi vitsi että harmittaa. Olo ollut taas hieman masentunut ja sehän laukaisee mulla syömisen. Pizzaa ja likööriä ja suklaatia mennyt kurkusta alas. Paino 117,7 kg.
      Mutta nyt viikon verran taas on ollut tiukka ote niskavilloista ja namit jätetty pois ja 45 minuutin ripeä kävelylenkki melkein päivittäin tehty.

      • naine26

        Hyvä että jatkoit repsahduksen jälkeen!! :-) Mä uskon että kaikki joskus repsahtaa mutta se ei oo maailmanloppu, tsemppiä! :-)


      • pienemmäx
        naine26 kirjoitti:

        Hyvä että jatkoit repsahduksen jälkeen!! :-) Mä uskon että kaikki joskus repsahtaa mutta se ei oo maailmanloppu, tsemppiä! :-)

        Erittäin huono viikko takana. Paino on noussut kilon. Herkut maistuu ja liikunta vähissä. Nyt yritän motivoida itseäni skarppaamaan.

        Toivottavasti muilla tsemppiä riittää.


    • 19+11

      Minua henkilökohtaisesti ei repsahdus haittaa, koitan silloin keskittää kaiken voiman sen repsahduksen katkaisemiseen. Ja sen jälkeen koitan siirtää seuraavaa repsahdusta mahdollisimman kauas.

      Paino nousee ja laskee vähän kuinka sattuu välillä.

    • nainen 37 v.

      Tsemppiä kaikille.Itselle ei ole repsahduksia sattunut joulukuun jälkeen.Se kolmessa kuukaudessa lihotut 15 kiloa herätti mut.Nyt kun on saanut ruokavalion kuntoon ja aloittanut kuntosalin niin se vaikuttaa mielialaan huomattavan paljon.Toki mulla on painoa vähemmän kuin teillä muilla.Mutta kyllä muistan ajat kun painoin sen 90 kiloa.

    • Juhannus-14 99 kg

      Mä en tajua. Olen ollut ihan kurissa ja nuhteessa ja joka päivä nyt tehnyt 45 min. lenkin maastossa jossa paljon ylämäkiä ja ihan hengästynyt. Aamulla paino 118.0 kg. Eli taas vaan noussut. Hassua kun liikkuu niin paino vaan nousee. Ostin tuollaisia nutrilet jauhopirtelöitäkin ja niillä korvannut yhden välipalan päivässä.
      Mäkeä noustessani kävi mielessä ne pitseria alekupongit jota tuli postissa taannoin. Mutta urheasti heitin ne paperinkeräykseen.
      Pitääköhän mun muuttaa nimimerkkiä kun juhannus lähestyy ja paino vaan nousee. Kääk.

      • naine26..

        Hei Juhannus! Millaisella ruokavaliolla oot?


    • nainen 37 v.

      Juhannus- 14 99kg, Jos se sä oot saanut lihasmassaa.Itse seuraan painon ohella vyötärön senttejä.Koska mulla tavoitteena saada lihasmassaa.

    • Juhannus -14 99 kg

      Ihan perusruokaa syön. Olen lisännyt tosin jonkin verran proteiineja kuten kananmunaa ja proteiinipitoisia kasviksia kun olen kasvissyöjä (kalaa kyllä syön). Vehnäjauhot ja sokerin olen jättänyt pois. Ruisleivästä en pysty luopumaan. Puuroja paljon. Rasvaa vain öljyinä tai mitä nyt juustoissa on. Syönköhän sitten liikaa viljatuotteita.
      Tai oliskohan mulle sitten tosissaan tullut lihasta tuosta jokapäiväisestä ylämäkilenkkeilystä. Sepä olisikin uutta mun kropalle : )

    • nainen 37 v.

      viikkopunnitus ja -1,5 kiloa viikossa.Olen käynyt joka päivä salilla 1,5-2 tuntia hikoilemassa.Joten kyllä sillä liikunnallakin on merkituystä painon putoamiseen.Itse se ainakin olen todistanut.Nyt paino on 66 kiloa.

    • Juhannus -14

      Nyt meni motivaatio. 2.2 paino oli 119 kg. Kilon taas noussut. Mä en ala. Mikä ihme mua lihottaa vaikka kaiken järjen mukaan laihtua pitäis.
      Sorruin ja hain mielenterveyspizzan ja suklaata. Laitetaan nyt sitten kunnolla plörinäksi kun vaan paino nousee muutenkin.
      Särkylääkettä olen joutunut syömään tuohon lonkka/ selkäkipuun, että jaksaa kävellä tuota 45 min. lenkkiä päivittäin. Istun viikon sohvassa ja vedän pullaa. Turha kai mun on mitään enää yrittää.

      • naine26

        Juhannus: Välillä paino pysyy pitkiä aikoja samassa pisteessä ja jopa nousee, alaspäin ajallaan menee kyllä.

        Jos liikkuminen on hankalaa, ruokavaliolla pystyt jo pitkästi laihduttamaan. Liikunta vain tukee laihdutusta.

        Oletko katsonut annoskokosi? Pienet annoskoot on a ja o. Toimiiko vatsa hyvin? Vettä pitää juoda todella runsaasti.

        Oma ruokavalioni: kahvi, kylmäpuristetussa öljyssä paistettuja kananmunia pakastevihannesten kera, välillä kaurapuuroa, raejuustoa, päivässä kourallinen cashew pähkinöitä. Leivän olen jättänyt pois, maitoa en laita kun kahviin, ei pastaa, perunaa, riisiä yms.

        Itse syön n. 500-800 kaloria päivässä.


    • nainen 37 v.

      Juhannus, jossain kyllä mättää,mutta mässäilystä masennut vaan entisestään.Pitäiskö sun käydä lääkärissä tai ravitsemusterapeutilla?

      • pienemmäx

        Juhannus älä masennu, äläkä luovuta. Voisikohan särkylääkkeet kerätä nestettä. Jos joudut kävelemään lääkkeiden voimalla, niin ehkä joku toinen liikuntamuoto olisi parempi.

        Minullakin on vaikeuksia mutta en aio luovuttaa sillä en aio enää ikinä laihduttaa vaan kilot lähtee nyt :)

        Tsemppiä ja voimia kaikille!!


    • Juhannus -14

      Kyllä nyt on jotain pielessä. Tänä aamuna 3.2 vaaka näytti 120.2 kg. Alimmillaan se kävi 11.1 116.3 kg.
      Mulle on varmasti kertynyt nestettä kroppaan, enhän mä nyt masennuspitsasta ja suklaalevystä ole voinut lihoa noin kun olen liikkunutkin ihan kamalasti joka päivä. Tuntuu sormetkin jotenkin pölkyiltä ja sormukset ei mahdu. Myös on janottanut aina iltaisin ihan kamalasti.
      Perjantaina menen lääkäriin selvittelemään asiaa. Nesteenpoistolääkettä tai jotain pitää saada. Mutta mikä sen nesteen sitten kerää.

      • pienemmäx

        Minulla meni koko tammikuu ihan plörinäksi eli en laihtunut vaan lihoin kilon mutta nyt alkaa uusi alku.

        Toukokuun alkuun on 13 viikkoa ja 13 kiloa yritän pudottaa. Paino on nyt 114-115, en ole käynyt vaa'alla ja seuraavan kerran punnitus ensi viikon keskiviikkona.

        Nyt yritän jättää hiilarit minimiin ja liikuntaa lisään radikaalisti. Alan myös pitämään ruokapäiväkirjaa, etten "vahingossa" syö liikaa/herkkuja.


    • nainen 37 v.

      Juhannus, Toivottavasti syy selviää.Tsemppiä!

    • Juhannus -14

      Naine26. Kerroit että syöt kananmunia. Syötkö niitä joka päivä ja kuinka monta. Teetkö munakkaan vai miten? Siksi kyselen kun eikö munat nosta kolesterolia jos niitä päivittäin syö. Onko kolesteroliarvosi mitattu?
      Mun kolesteroli oli ihan hyvä vuosi sitten. Onkohan vanhaa tietoa että munat nostaa kolesterolia.

      • naine26..

        Juhannus: en syö joka päivä, paistan kaksi kanamunaa ja sekaan pakastevihanneksia. Syön siksi etten muuten syö lihaa. Toisina päivinä syön kevytraejuustoa, proteiinipitoisen ruokavalion oon kokenu laihdutuksessa paremmaks. Hiilarit ihan minimissä.


      • naine26
        naine26.. kirjoitti:

        Juhannus: en syö joka päivä, paistan kaksi kanamunaa ja sekaan pakastevihanneksia. Syön siksi etten muuten syö lihaa. Toisina päivinä syön kevytraejuustoa, proteiinipitoisen ruokavalion oon kokenu laihdutuksessa paremmaks. Hiilarit ihan minimissä.

        Niin ja paino tänään 87, 3kg. Yhteensä tammikuun alusta lähteny 7, 7kg. Paino välillä junnannut samassa paikassa useita päiviä. Vaihtelen päivittäin kalorimäärää, yritän pitää aineenvaihdunnan käynnissä juon paljon vettä


      • naine26
        naine26 kirjoitti:

        Niin ja paino tänään 87, 3kg. Yhteensä tammikuun alusta lähteny 7, 7kg. Paino välillä junnannut samassa paikassa useita päiviä. Vaihtelen päivittäin kalorimäärää, yritän pitää aineenvaihdunnan käynnissä juon paljon vettä

        Eihän täällä porukka oo luovuttanu ku ei oo kuulunu mitään?

        Huomasin nyt vasta, että aiemmin kysyttiin liikuntapuolesta. Hyvin vähäistä mulla. Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa ja se on siinä. Tarkoituksena estää nahan roikkumista.

        Tänään paino 85, 5kg. Eli yhteensä -9, 5kg nyt lähtenyt


    • pienemmäx

      Hienosti olet pudottanut naine26! En ole luovuttanut mutta aika takkuamista on ollut. Keskiviikkona on punnitus ja katsotaan mitä vaaka sanoo. Ensi viikolla on talviloma ja se tuo omat haasteensa.

      Mukavaa viikkoa kaikille!

    • nainen 37 v.

      Eilen oli viikkopunnitus.Paino on nyt 64,5 kiloa.Viikossa lähti 1,5 kiloa.Olen käynyt joka päivä kuntosalilla kaksi tuntia.Ja pelkästään mm. juoksumatolla.crosstarinerilla ja soutulaitteella.Syön päivässä noin 1000 kaloria ja olen hyvin pärjännyt.Syön noin neljä kertaa päivässä.Nyt olen pudottanut yhteensä 25 kiloa.

      • naine26

        Vautsi vau nainen 37! Siis uskomaton suoritus! Itsellä matka vasta aluillaan :-) Ootko lähellä jo tavoitepainoa?

        Pienemmäx: pidetään peukkuja että vaa'assa ois hyvät lukemat! :-)


      • nainen 37 v.
        naine26 kirjoitti:

        Vautsi vau nainen 37! Siis uskomaton suoritus! Itsellä matka vasta aluillaan :-) Ootko lähellä jo tavoitepainoa?

        Pienemmäx: pidetään peukkuja että vaa'assa ois hyvät lukemat! :-)

        kiitos naine26.Kyllä tavoitepaino lähenee.Mitään tiettyä painoa en ole miettinyt mutta siinä 57-60 kiloa.Tärkeämpää mulle on saada vyötärönympärys siihen 80 senttiin ehkä vähän alle.Pyykkilautavatsaa en tule koskaan saavuttamaan mutta kun saavutan ton 80 senttii niin siihen oon tyytyväinen.


      • naine26
        nainen 37 v. kirjoitti:

        kiitos naine26.Kyllä tavoitepaino lähenee.Mitään tiettyä painoa en ole miettinyt mutta siinä 57-60 kiloa.Tärkeämpää mulle on saada vyötärönympärys siihen 80 senttiin ehkä vähän alle.Pyykkilautavatsaa en tule koskaan saavuttamaan mutta kun saavutan ton 80 senttii niin siihen oon tyytyväinen.

        Nainen 37: Missä ajassa kilot ovat lähteneet? Tuliko junnausta pitkästi ja missä vaiheessa?


    • nainen 37 v.

      naine26:Aloitin laihdutusurakan marraskuussa 2010 eli yli kolme vuotta mä oon tässä laihduttanut.Ja tosta voi päätellä että junnausta ja repsahtamisia on tullut tässä ajassa.Junnausta tuli varsinkin laihdutus urakan alkupuolella.Mutta sain itseäni niskasta kiinni enkä lannistunut silloin kun repsahdin.Ja viimeksi tuli iso repsahdus viime syys-marraskuun aikana kun en laskenut kaloreita.Eli ei ole ollut helppoa.Lasken niin kauan kaloreita kun olen saavuttanut tavoitepainoni ja vielä siitä eteenkin päin.Joten jos muilla tulee repsahduksia niin ei kannata masentua vaan mennä eteenpäin kohti päämäärää.

    • Juhannus-14 edes-1kg

      Joudun muuttamaan nimimerkkiäni. Ei toteudu millään tuo että olisin juhannuksena 99 kg. Lonkan bursa tosi kipeä ja selkä samoin. Kamalat kipulääkkeet mm. lyrica hermokipulääke joka laittaa ihan taintioksi ja nuo muut keräävät kuulemma vettä kroppaan. Lisäksi rakas koirani sairastui ja sitähän paikkaan suklaalla ja viinereillä kun masentaa. Eli ihan plörinäksi meni meikäläisellä.
      Jospa saan koottua itse uudelleen kun koira paranee ja tuo lonkkakipu helpottaa. Pääsisi taas lenkille (koirakin)
      Olen juuri tällainen että sillä ruoalla paikataan kaikkea pahaa mieltä eli siitähän ne mun läskit on suurimmaksi osaksi lähtöisin.

    • nainen 37 v.

      Juhannus: Älä luovuta.Niin kuin kirjoitin niin mulla kestänyt yli kolme vuotta tämä laihdutusurakka.Ja nyt ollaan jo loppusuoralla.Itseäni on motivoinut vaatteet jotka odottaa kaapissa käyttöä.Osa on ostettu jo silloin kun painoin 90 kiloa.Eli silloin tein päätöksen että tulen mahtumaan niihin vaatteisiin kun olen tavoitepainossa.

    • annoskoko

      Hei pienemmäx, jatka vaan sitkeästi. Pudota kuitenkin viikon laihdutustavoitetta, jos aiot onnistua! Muutakin kuin jojottelua.

      Minullakin on päivitettävää, nyt olen laihtunut 10kg. Edellinen repsahdus saatu selätettyä:)

      • pienemmäx

        Hei vaan annoskoko! En aio luovuttaa. Eilen oli punnitus ja paino on 113,5 eli 9 kiloa on pudonnut syksystä. Syksyhän mulla meni tosi hyvin mutta joulukuun lopusta helmikuun alkuun oli motivaatio ongelmia.

        Mulla on kieltämättä aika korkea viikkopudotustavoite mutta koska mulla tätä painoa on edelleen tosi paljon, niin kilo viikossa on täysin mahdollista mutta vähempäänkin toki tyydyn, kunhan suunta on laskeva.

        Juhannus, tsemppaa vaan edelleen!

        Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

        Minulla on ensi viikolla talviloma eli en välttämättä käy täällä mutta helmikuun lopulla palaan viimeistään asiaa.


    • nainen 37 v.

      viikkopunnitus ja paino sama kuin viikko sitten eli 64,5 kiloa.Senttejä on lähtenyt vyötäröltä eli rasva on palanut vaikka paino ei laskenutkaan.

      • naine26

        -10kg lähtenyt tammikuusta. 1/3 saavutettu, 20kg pitäis vielä tiputtaa. Uutta kymppiä vastaan taistelu alkoi.


    • nainen 37 v.

      naine26:tsemppiä jatkoon.Hyvin on sulla paino pudonnut.

    • annoskoko

      -11kg. Nyt on hirveä vauhti päällä, täytyy sitä vähän hillitä, kun haluan pysyvämpää pudotusta.

      • naine26

        Hei kiitos teille tsemppauksista, sinne kovasti myös tsempin toivotuksia! Annoskoko: Tänään puntari näytti myös mulla -11kg. Missä ajassa oot kilot pudottanu? Ite en malttais hidastaa yhtää tahtia


    • 6+14

      Juhannus:

      Satuin lukemaan tämän viestiketjun ja ehdotan että kokeilet vesijuoksua! Olen kuullut että se on yksi parhaimmista liikuntamuodoista juurikin jalka/selkäsäryistä kärsiville. Ja toki paino saattaa nousta ja laskea vähän miten tahtoo, mutta ei se ainakaan laske jos jatkuvasti hakee lohtua esim pizzasta (joka oikeasti sisäältää lähemmäs 800-1000kcal). Tiedän kumminkin miltä tuntuu hakea lohtua ruoasta, sillä olen itsekkin sellainen. Itse tällä hetkellä 163/70.5, pudotettuja kiloja takana 5,5. Vaikkei tuo teidän lukemiinne pahalta kuulostakkaan, niin on se silti ylipainoa, joka on enimmäkseen kertynyt lohtusyömisestä sekä illalla napostelusta. Kyllä välillä nytkin kun tulee takapakkia elämässä tekee mieli hakea se suklaalevy kaupasta, eikä se haittaakkaan jos sitä ei tapahdu usein, mutta ei se ruoka oikeasti tuo lohtua. Sen levyn jälkeen on hirveä olo, täysin maansa myynyt, ja ainakin itse olen vaan pettynyt itseeni, kun menin mörssäilemään.

      Yritä kääntää asiat positiivisemmaksi:
      Ei pieni repsahdus haittaa, jatketaan suorana vaan siitä, mihin jäätiin!
      Höh, paino noussut kilon. No, pudotanpa seuraavaksi kaksi!
      Voi sinua pieni koirulini, kyllä sinä vielä paranet ja sitten lenkkeillään pitkään!
      etc :)

      Huomaat pian, että positiivisella ajattelulla saa paljon aikaan! Lisäksi, kun koirasi tervehtyy, voit ottaa vaikka kaverin mukaan lenkille. Parin tunnin lenkki tuntuu lyhyeltä kun on juttuseuraa!

      Tsemppiä teille kaikille!

    • älä luovuta

      Hyvä Pienemmäx, Mitähän jos jatkuvan laihduttamispaineen sijasta katsoisitkin touhua Elämäntapamuutoksena?

      Toisin sanoin et jatkuvasti tarkkailisi mitä syöt vaan jo tänään puhdistaisit kaappisi (jääkaappi mukaan lukien) kaikesta jota elimistösi ei kaipaa ja johon olet tuhlannut aivan suotta eurosi:
      Lahjoita kaikki sokeripitoiset herkut naapurillesi, kyllä-myös pakastimestasi
      Heitä valkoiset jauhot/jauhotuotteet kuten makaroonit, roskiin
      Heitä kaikki valmisruoat kuten leikkeet, makkarat jne. roskiin (niissä aina on lisa- ja säilontäaineita joita kehosi ei tarvitse eikä kaipaa)

      Kipaise ostamaan porkkanoita, perunoita, kaalia, lanttua , punajuuria ja etelän hedelmiä niin paljon kuin budjettisi sallii. Nuo täyttävät vatsan antaen vitamiineja, hivenaineita, nestetä ja hitaasti sulavaa kuitua pitäen nälän tunteen kauan poissa.

      Varmasti jo tiedätkin kalan ja laihan lihan, rasvattoman maitotuotteen tarpellisuudesta. Samoin kokojyväviljan hyvistä puolista.Muista lusikallinen rypsi tai oliiviöljyä päivittäin.

      Ehkä arkitouhuihin voit ujuttaa salaa jumppaliikkeitä, istuessa vedät vatsaa sisään, seisoessa nouset varpaille ja alas, varpaille ja alas niin kauan kuin jaksat jne.

      Vaikka kuinka tuntuisi vastenmieliseltä ja turhauttavalta lähteä lenkille, pure hammasta, vedä lenkkarit jalkaan ja vain mene.

      Hiljaa hyvä tulee!!!! Aivan varmasti pääset tavoitteeseesi kun et luovuta.

    • nainen 37 v.

      viikkopunnitus ja 1,5 kiloa pois.kokonaispudotus nyt 26 kiloa.

    • nainen 37 v.

      Tänään mäkin repsahdin.Melkein kolme kuukautta pystyin olee herkuitta.Mutta huomenna palaan takasin ruotuun.Mä en edes nauttinut mässäilystä.En saanut mitään iloa.Joten turhat 2000 kaloria tuli ylimääräistä nautittua.

      • pienemmäx

        Talviloman viimeinen ilta ja loma on mennyt loistavasti. Olen ulkoillut joka päivä ja syönyt terveellisesti. Paino on nyt 112,3 eli pudotusta yhteensä 10, 2 kiloa.

        Ketju on taas venähtänyt pitkäksi, pitäisikö kohta aloittaa uusi?

        Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille;


    • Juhannus-14

      6 14 kiitos tsempistä.
      Koirulin varvas amputoitiin kun jostain syystä siihen tuli kuolio. Onneksi näyttää paranevan. Ainakin juoksentelee jo entiseen malliin. No on ainakin tullut kuntoiltua kun olen kannellut haukkua lenkkipolulle muovipussi tassussa kakille. Neiti kun niin siisti ettei omalle takapihalle tee kuin pisut.
      Kävin puntarissa ja olen itseasiassa hieman laihtunut kun ruokahalu on mennyt tuota koiraa jännittäessä. Vaikka olenkin nyt suklaalla ja pullalla elellyt eli ihan roskaruoalla.
      Nyt oli eka päivä kun sain taas itseäni niskasta kiinni ja jätin namit pois.
      Alan taas lenkkeillä vaikka yksin kun lonkkakin on jo parempi.
      Kai mun täytyy joskus pitää näitä rypemiskausia.
      Tulisi kesä niin pääsisi uimaan järveen, en oikein pidä uimahalleista kun se kloorin haju tarttuu niin hiuksiin.
      Eiköhän tämä taas tästä.

    • nainen 37 v.

      Tänään oli lähtenyt sunnuntaina syödyt mässykalorit eli lihottu 1 kilo oli lähtenyt.Tosin olen syönyt nyt normaaliakin kevyemmin ja kuluttanut syömäni kalorit ja vähän enemmänkin.Mun kroppa ei kestä pientäkään repsahtamista,se näkyy heti painossa ja turvotuksena.Nyt jatkan kohti tavoitetta.

    • Juhannus - 14

      Siis kamala aine tuo sokeri koukuttamaan. Olin pitkään ilman ja nyt kun tuo koiruus sairastellut olen lohdutellut hermojani suklaalla ( koirani kun on mun paras kaveri ). En ostanut kaupasta pullaa tai suklaata. Illalla tuli ihan järjetön himo makeaan että melkein kiipeilin seinillä. Sorruin ja voitteko kuvitella tein margariinista ja kaappiin jääneistä tomusokerista ja raakakaakao jauheesta ja vanilja-aromista mössöä puolikkaan kahvikupillisen jonka vedin siltä istumalta. Tökki makeus tosi pahasti mutta oli kuin olisi ollut pakko syödä koko sörssö ja sen jälkeen kamala tökkö olo ja morkkis että mitä tuli tehtyä. Kyllä sokeri pitäisi lailla kieltää.
      Pääsisipä tästä makean himoista taas eroon.

      • 6+3

        Voi juhannus, tiedän tosiaan tuon tunteen ! Epätoivoisena makeanhimoon vetää mitä vaan :( ja tosiaan, vaikeintahan tuo juuri on tuo alku, eli se aika mikä kestää että totut taas herkuttomuuteen. Ehdotan aika tylsähköä vaihtoehtoa: viinirypäleet sekä porkkana. En itsekkään innostunut näistä, mutta kun yhden ottaa jää himo :) myös vihannekset dippi on kiva herkutteluvaihtoehto :)

        tsemppiä teille"!


    • nainen 37 v.

      viinirypäleissä on paljon sokeria jos niitä syö useita satoja grammoja eli 15g/100g.Eli ei kannata vetää kokonaista rasiallista viinirypäleitä.Mielummin sit porkkanoita.

    • nainen 37 v.

      Pidin poikkeuksellisesti viikkopunnituksen jo tänään.Viikossa oli lähtenyt kilo,vaikka repsahdin sunnuntaina.Nyt paino 62 kiloa.Kokonaispudotus 28 kiloa.

    • annoskoko

      Nyt -12kg. Nainen 25, olen pudottanut painoa lokakuusta asti. Minä haluan pitää hidasta vauhtia sen takia, että haluan pysyvän muutoksen. Eli oppia uudet ruokatavat, liikunnan ja säilyttää mahdollisimman paljon lihasta.

    • annoskoko

      Niin, ja uuden ketjun voi taas avata..

    • 8658757

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe