Hyvä keyboard harrastuksen aloittamiseen

Aloittelev4

Pitkän ajan jälkeen olisi tarkoitus aloittaa taas musiikkiharrastus. Piano on aivan liian iso ja kallis minun asuntooni, joten siitä next best thing taitaa olla sitten keyboard. Valinnanvaraa valitettavasti on hiukan liikaakin, joten nyt olisi tarpeen neuvoille siitä millaisen keyboardin hankkisin. Isoin ongelma on se, että melkein kaikissa keyboardeissa on viiden tähden arvosteluja ja ne on yleensä "hei olen perheenisä, ostin tämän juuri lapselleni ja toimii hyvin" kategoriaa, joka ei loppujen lopuksi sitten kerro oikeasti sitä millainen se keyboardi oikeasti on.

Toki ammattimuusikoilla ja pitkään harrastaneilla on kovemmat vaatimukset mutta varmasti osaavat paremmin kertoa, mistä malliluokasta lähteä liikenteeseen.

Tosiaan vakavaa ammattimusaa ei ole tarkoitus tehdä, tosin saatan joskus siirrellä omia tuotoksiani koneelle, joten mahdollisuus siihen on aina plussaa. Pääasiassa pyrin kuitenkin soittelemaan omaksi ilokseni.

Varsinaisia vaatimuksia en suuremmin osaa sanoa, muusikko kun en ole mutta pienen tutkiskelun jälkeen seuraavat taitaa olla sellaisia avainasioita, joiden perusteella kannattaa valintaa miettiä:

- Onko painotetut koskettimet
- 61 kosketinta vai 76 (tai enemmän?)
- Äänen laatu
- Kuinka hyvä ote koskettimiin pianoon verrattuna
- liitännät ulos ja sisäänpäin

Yksi vaihtoehto, joka on tullut vastaan n Casio:n WK6500, mikä lähtee suhteellisen edullisesti mutta kuten sanoin niin arvostelut ovat pääasiassa sellaisia ettei niistä loppuarvosanaa osaa sanoa.

Joten siis arvon ammattilaiset ja vakavat harrastelijat: jos olette kokeilleen niin millainen mahtaa olla tuo em. Casio ja jos se ei ole hyvä niin mitä suosittelisitte?
Mieluiten vastauksia kokemusten säestämänä. "Tuo on ihan surkea" ilman perusteluja ei sano yhtään sen enempää kuin turhat hehkutuksetkaan eli risuja ja ruusuja mukaan.

2

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalevi lagerström

      Näyttää siltä, että se tavan tietokoneen keyboard on ihan tarpeeks hyvästi hallussa, joten entäs, jos pysyttelet vaikka siinä? Ei tuollasta romaania jaksa kukaan lukea.

    • yamaaha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe