Pitkän ajan jälkeen olisi tarkoitus aloittaa taas musiikkiharrastus. Piano on aivan liian iso ja kallis minun asuntooni, joten siitä next best thing taitaa olla sitten keyboard. Valinnanvaraa valitettavasti on hiukan liikaakin, joten nyt olisi tarpeen neuvoille siitä millaisen keyboardin hankkisin. Isoin ongelma on se, että melkein kaikissa keyboardeissa on viiden tähden arvosteluja ja ne on yleensä "hei olen perheenisä, ostin tämän juuri lapselleni ja toimii hyvin" kategoriaa, joka ei loppujen lopuksi sitten kerro oikeasti sitä millainen se keyboardi oikeasti on.
Toki ammattimuusikoilla ja pitkään harrastaneilla on kovemmat vaatimukset mutta varmasti osaavat paremmin kertoa, mistä malliluokasta lähteä liikenteeseen.
Tosiaan vakavaa ammattimusaa ei ole tarkoitus tehdä, tosin saatan joskus siirrellä omia tuotoksiani koneelle, joten mahdollisuus siihen on aina plussaa. Pääasiassa pyrin kuitenkin soittelemaan omaksi ilokseni.
Varsinaisia vaatimuksia en suuremmin osaa sanoa, muusikko kun en ole mutta pienen tutkiskelun jälkeen seuraavat taitaa olla sellaisia avainasioita, joiden perusteella kannattaa valintaa miettiä:
- Onko painotetut koskettimet
- 61 kosketinta vai 76 (tai enemmän?)
- Äänen laatu
- Kuinka hyvä ote koskettimiin pianoon verrattuna
- liitännät ulos ja sisäänpäin
Yksi vaihtoehto, joka on tullut vastaan n Casio:n WK6500, mikä lähtee suhteellisen edullisesti mutta kuten sanoin niin arvostelut ovat pääasiassa sellaisia ettei niistä loppuarvosanaa osaa sanoa.
Joten siis arvon ammattilaiset ja vakavat harrastelijat: jos olette kokeilleen niin millainen mahtaa olla tuo em. Casio ja jos se ei ole hyvä niin mitä suosittelisitte?
Mieluiten vastauksia kokemusten säestämänä. "Tuo on ihan surkea" ilman perusteluja ei sano yhtään sen enempää kuin turhat hehkutuksetkaan eli risuja ja ruusuja mukaan.
Hyvä keyboard harrastuksen aloittamiseen
Aloittelev4
2
445
Vastaukset 2
- kalevi lagerström
Näyttää siltä, että se tavan tietokoneen keyboard on ihan tarpeeks hyvästi hallussa, joten entäs, jos pysyttelet vaikka siinä? Ei tuollasta romaania jaksa kukaan lukea.
- yamaaha
ez-220 yamaha
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11948942
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158774
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100740Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193646- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35524On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407