Miksi jouluna pitää syöä niin paljon

ei ole nälkä

Kaikki tunkee ruokaa nokan eteen, sukulaiset ja vanhemmat. Ihan kun olisin joku afrikkalainen joka ei ole ruokaa koskaan nähnyt. En minä halua syödä sen enempää kuin muutenkaan ja siksi en aio mennä sukulaisiin jouluna. Ostin omat ruuat tänä jouluna ja syön niitä.

23

118

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mässäilyä

      Paljonko sitten jouluruokaa menee biojätteeksi?

      • Ikisinkku M

        Niinpä, no mulla ei mene yhtään kun pistän kinkusta heti valmistuttua suurimman osan pakkaseen niin ei ehdi pilaantua ja jos loppuu kesken pakastimesta on hyvä ottaa, säilyy hyvänä siellä, on tullut se testattua.


    • Ikisinkku M

      Minuakin aina vähän siepannut sellaiset sukupäivälliset joissa väkisin tuputetaan ruokaa ja sama vika jos juhlapyhinä vanhemmillakin käy, mutsi kun vaan ei osaa laittaa vain yhtä lajia pääruokaa jos on enemmän väkeä syömässä vaan pitää olla kalaa ja lihaa sekä päälle jälkiruuat yms. niin että sitten jos kaikkea ottaa reippaasti tulee vaan huono olo siitä. Itsekin tänä jouluna jätän väliin sukuloinnit ja kohta otan kinkun uunista, sitä saa syödä sitten omaan tahtiin.

      • Aivan, kinkkua, kalkkunaa, lihapullia, kalaa eri muodoissa (graavi-, uuni, sillit yms.), 3 sorttia laatikoita ja jotain kukkakaalivuokaa juustolla kuorrutettuna vielä päälle, lihahyytelöt, perunat, luumut, herneet, rosollit, joulukakku, kahvi, kotikaljaa, vissyä, punkkua jne. jne. jne.

        Mulla alkaa tökkimään jouluruoka viimeistään tapanina :O


      • exergy kirjoitti:

        Aivan, kinkkua, kalkkunaa, lihapullia, kalaa eri muodoissa (graavi-, uuni, sillit yms.), 3 sorttia laatikoita ja jotain kukkakaalivuokaa juustolla kuorrutettuna vielä päälle, lihahyytelöt, perunat, luumut, herneet, rosollit, joulukakku, kahvi, kotikaljaa, vissyä, punkkua jne. jne. jne.

        Mulla alkaa tökkimään jouluruoka viimeistään tapanina :O

        Konvehdit ja muut joulumakiat unohtu vielä listasta, hui kauheeta!


      • Ikisinkku M
        exergy kirjoitti:

        Aivan, kinkkua, kalkkunaa, lihapullia, kalaa eri muodoissa (graavi-, uuni, sillit yms.), 3 sorttia laatikoita ja jotain kukkakaalivuokaa juustolla kuorrutettuna vielä päälle, lihahyytelöt, perunat, luumut, herneet, rosollit, joulukakku, kahvi, kotikaljaa, vissyä, punkkua jne. jne. jne.

        Mulla alkaa tökkimään jouluruoka viimeistään tapanina :O

        Hyviähän ne joulusafkat on ja minua juuri se oikeastaan harmittaa kun ne kaikki lykätään sitten aattona samaan aikaan päytään ja alkavat vanhenemaan, sitten kun niitä on montaa lajia paljon ei lopu kesken mutta jää paljon ylitse ihan turhaan. Vaikka olisi miten hienoja vieraita tulossa itse tekisin niin että aattona on vain kinkkuhommelit, joulupäivänä vaikka niitä kalajuttuja ja sitten toisena joulupäivänä voisi olla taas jotain karjalanpaistia tms, mutta että noita jokaista olisi sopivasti ja menisivät siinä kertasyönnillä enimmäkseen.


    • ei ole nälkä

      Itse en ole ostanut mitään jouluruokia ja sukulaisille sanon että olen laihiksella. Kyllä ne siltin tuo sitä ruokaa ja annan ne sitten vaikka veljeni perhelle. Itse olen sinkku ja en syö niin paljoa kun en halua lihota.

      • oho,

        Sukulaisesi pitävät sinua köyhänä.


    • En tiedä. Olen kanniskellut nuorisolle yläkertaan konvehteja ja limpparia. Hyvin menee kaupaksi. Illalla teen vielä lisää puuroa, riisipuuro meni kaikki. En olisi uskonut, sekaan laitoin parit mantelit.

    • Ostan niin, että kahtena päivänä on riittävästi syötävää.
      Tänään lautaselle pannulla paistettua lohta, kinkkua, kananmuna, maksamakkaraa, metwurstia, goutleria, kurkkua, tomaattia sekä peruna. Eikä mitenkään ähkysyömistä.
      Huomenna sama satsi ja jouluruuat alkaa olemaan loppu.
      Kinkusta voi kuitenkin jäädä vielä iltapalaksi mutusteltavaa.

      • miesvm_1967

        Menin töppimään joulun kunniaksi, mun piti ostaa kalkkunaa niin olen ostanut "valmista savukalkkunaa" yäk eli simmost kun joku palvikinkku mutta kalkkuna. Yritän nyt korjailla kun löysin kaapista savustuspussin ja hain kellarista sähkögrillin nin pistin sen siihen savustuspussiin työtasolle.

        Kai se kiiltää edelleen.. yäk en tykkää kiiltävästä lihasta :(


      • miesvm_1967 kirjoitti:

        Menin töppimään joulun kunniaksi, mun piti ostaa kalkkunaa niin olen ostanut "valmista savukalkkunaa" yäk eli simmost kun joku palvikinkku mutta kalkkuna. Yritän nyt korjailla kun löysin kaapista savustuspussin ja hain kellarista sähkögrillin nin pistin sen siihen savustuspussiin työtasolle.

        Kai se kiiltää edelleen.. yäk en tykkää kiiltävästä lihasta :(

        Meillä jokaisella on omat murheemme


    • Julldodge

      Mitä pitää tehdä, jos nainen tulee ulos keittiöstä?– Lyhentää ketjua tietysti. Kuten ei tietokoneiden, ei myöskään naispuolisten lajikumppaneiden keskinäinen kieli avaudu ulkopuolisille. Voi hyvä tavaton nyt on puurot syöty, joku raapii ovea, kukahan sieltä nyt tulee....pitsaexpess varmaan tuo lisää puuroa ja koirankuvia.




      http://www.suomi24.fi/yhteisö/sites/suomi24.fi.yhteisö/files/imagecache/mina-profile-full-490/235/c66/0cb7fb5ff3fe8539dfb15c5db8939d84.jpg?43643600

      • Juu, olisitko halunnut mantelin?


    • kyselijä.

      Tiedän kun meen itse huomenna sukulaisiin syömään niin ne latoo ruokaa kassiin mukaan kun tuun kotiin. Itse en ole mikään köyhä ja aina on ruokaa ollut, et olen jopa lihonnut tänä vuonna.

      Sen takia en ole mitään paljoa ostanut jouluksi itse. No säästyy ainakin rahaa kun sukulaiset ruokkii ja sitten ne aina ostaa 10 pakettii suklaata ja 7 pakettia vihreitä kuulia tai jotain muuta karkkia. Ei tarvii ensi vuonna osta lainkaan karkkiakaan itse.

      • joo,

        Jouluna muistetaan vähäosaisia.


      • miesvm_1967
        joo, kirjoitti:

        Jouluna muistetaan vähäosaisia.

        Jos on joskus ite ollu vähäosainen niin on hyvä muistaa myös oma elämänsä ja pitää siitä kiinni. Kaikille ei vaan riitä kaikkea, raadollista mutta totta :(


    • kyselijä.

      En oo mikään vähäosainen. Voisin antaa ruuat jollekkin köyhälle jos tuntisin jonkun. Tosin olen kyllä työtön mutta en siltin ole mielestäni köyhä. Köyhällä tuskin olisi pleikkaria ja taulu tv tä ja just ostin uuden läppärinkin.

    • En ole ostanut tänä vuonna yhtään ylimääräistä ja täytyy sanoa että hyvältä tunutuu. Aikaisempina vuosina jätteisiin on joutunut tosi paljon ruokaa. Nyt säästyi vaivaa, on rauhallista, eikä vatsaankaan satu. Mun mielestä hyvä näin :)

      • Se on tavallaan

        harmi, haluaisin että sulta tulisi mehevä jouluaamun kakka ;)


    • Ruokaa on tosiaan tarjolla joka paikassa yllin kyllin... Vaikka eipä siinä mitään, kyllähän herkuttelu välillä ihan kivaa on :)

      Onneksi kotiin ei kuitenkaan tullut hankittua mitään jouluruokia eli päässee nopeasti takaisin arkirytmiin.

    • Ruokalajeja on moninkertainen määrä normaaliin verrattuna. Jos kaikkia ottaa edes vähän, on seurauksena ähky. Emäntä on viettänyt tuntikausia monena päivänä valmistamassa ruuat, ja odottaa että kaikkea syödään. Silti voi syödä omalla kaavallaan ja sanoa ettei enempää mene..

    • totta! ja hyvä sinä. eipä tuota yleensä jouluisin liho.. hirvittää että jos olis oma perhe ja sen sellaiset niin mitä heille tarjoaisin, riisiä ja tonnikalaako? :D tosin jos vähälläki voi tulla toimeen, seki opetettua, niin miksi herrantähden tuhlata ajat ja energiat hirveisiin määriin kaikkea krääsää ku ei kuitenkaan jaksa kaikkea syödä. ymmärtäähän sen tosin jos tosiaan perheet jne, tapana kokoontua pitkänki matkan takaa ja viettää aikaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1799
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1167
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      72
      1079
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      929
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe