Pumpputäyttö

Onko kukaan kokeillut täyttää sukelluspulloa noilla käsipumpuilla joilla saa ilmakiväärikäyttöön jopa 300 baaria ?

2

168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k8jhtgr

      Taitaapi olla säiliökoko vähän eri luokkaa, mikä heijastuu tarvittavan työn määrään.

      Lainaus eräältä foorumilta
      "Noin kahden desilitran kokoisen säiliön (Steyr) täyttäminen 100:sta 200:een bariin vaatii noin 100 pumppausta. "

      Lonkalta ampuen tuolla logiikalla siis vaikkapa kymmenlitraisen sukelluspullon täyttäminen 100->200 bar vaatisi noin 5000 pumppausta. Karkeasti lisää laskien 0-300 bar siis noin 15000 pumppausta, ja paineen lisääntyessä homma käy koko ajan raskaammaksi.

      Lisäksi tuskin saat moiseen pumppuun sellaisia suodattimia, että ilmasta tulisi takuulla hengityskelpoista. Kas kun paineen kasvaessa erilaisten epäpuhtauksien vaikutukset vahvistuvat.

      Summa summarum:
      Kuulostaa taas vahvasti ihan joltain itseoppineelta "sukeltajalta", joka ei ikinä ole edes seurannut kauanko moottorikäyttöiseltä kompressorilta kestää täyttää normaali sukelluspullo, eikä ikinä nähnyt kompressorin ilmanlaadun tarkastuspöytäkirjaa.

      Kannattaa vielä pysyä kuivalla maalla ja hankkia vähän lisää perustietoa lajista ennen kuin menee veden alle varsinkin, jos on aikomus "säästää" niinkin halvassa asiassa kuin pullojentäytössä.

    • Dyke

      Osta kaupasta lehmän vatsalaukku, täytä ilmalla ja hengitä pinnan alla...
      Hurraa kamikazet!! Toivottavasti, et oikeasti ole sukellusharrastaja, jos olet, niin kamat varaston hyllylle ja kunnon prehdytykseen, ennen seuraavaan veteenmenoa. Olet kaiketi käynyt sukelluskurssin? Hope so...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      297
      2488
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1153
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1119
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      276
      909
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      829
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      825
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      68
      734
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      724
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      719
    Aihe