Mistä revitte sitä motivaatiota?

-__________________-

2 laihdutusviikkoo on nyt mennyt ihan hyvin,mutta nyt väsyttää vaan ihan kamalasti ja teksi mieli vaa syödä ja löhötä? // Ruokavaliossani on mielestäni ravintoaineitakin riitävästi,joten ei johdu siitä mielestäni.Kertokaa hyviä "motivaationlähteitä" ja innostavia,hauskoja ja tehokkaita urheilulajeja?:)

9

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BWL

      Pidät vaan sen tavoitteen koko ajan mielessä! Ajattelet monta kertaa päivässä miltä näytät, miltä susta tuntuu ja kuinka mahtava olo sulla on kokonaisvaltaisesti sitten kun oot pudottanut ylimääräisen painon. :) Voit vaikka liimata jääkaapin oveen/muuhun näkyvään paikkaan kuvan itsestäsi hoikkana tai motivaatiokuvan unelmakropastasi. Voisi olla myös hyvä listata paperille syitä, miksi haluat laihtua ja palata listan pariin säännöllisesti. Kannattaa myös pohtia, haluatko todella laihtua - se on loppupeleissä vain korvien väissä onnistuuko vai ei.

      Motivaatioon ei pitäisi vaikuttaa sellaiset seikat kuin joulunpyhät, terveellisen ruokavalion "tylsyys" jne. Jos todella haluat jotain, pystyt sen saavuttamaan. Mieliteot ja saamattomuus on vain jokaisen päänsisäisiä asioita, ne pystyy siis selättämään.

      Kuuriluontoisen laihduttamisen sijasta tulisi panostaa ruokavalion ja liikkumistottumusten täydelliseen muutokseen. Kilot ovat itse kullekin kertyneet omien huonojen valintojen seurauksena, joten ainoa tie pysyvään painonpudotukseen on opetella syömään terveellisemmin aiempaan verrattuna. Toki kuuri voi toimia hyvänä alkubuustina laihtumiselle. =)

      Helppoja aerobisia liikuntamuotoja, joihin ei tarvitse paljoa satsata rahallisestikaan, ovat kävely, juoksu, pyöräily ja uinti. Vesiurheilu on nivelille lempeämpää. Jos tykkää liikkua kaverin kanssa, edellä mainittujen lisäksi erilaiset pallopelit on tehokkaita ja hauskoja liikuntamuotoja. Sulkapallo on oma suosikkini. :) Kotona voi treenailla dvd:n tai youtube-videoiden avulla. Oon kuullut että netistä löytyy huikea määrä kaikenlaisia treenipätkiä ja kirjastosta saa lainattua dvd:itä. Kahvakuula on suht edullinen ja koko kroppaa hyödyttävä investointi. Käsipainoilla saa tehtyä vaikka mitä, kuten myös ilman mitään apuvälineitä oman kehon vastusta käyttäen. Yksinkertaiset harjoitusvälineet saa hyppynarusta ja kuminauhasta. Netistä ja lehdistä löytyy vinkkejä kaikenlaisiin treenimuotoihin. :)

      Ite oon hiljattain laihduttanut ja nykyään tykkään liikkua melko monipuolisesti. Se antaa myös lisävapauksia syömisten suhteen. ;) Treenaan salilla (unohtui listasta!, suosittelen!), kävelen, juoksen, uin, nyrkkeilen, käyn ryhmäliikunnassa, pelaan sulkapalloa, kahvakuulaan ja teen muunlaistakin kotitreeniä. Noista lajeista keho saa monipuolista ärsykettä, eikä ite ehdi kyllästyä mihinkään (kun kaikkia ei kuitenkaan joka viikko ehdi harrastamaan). Plus kaikki on tosi kivoja liikkumistapoja. :)

      Toivottavasti sait jotain inspiraatiota/motlvaatiota tästä. Kyllä se siitä, pystyt ihan mihin vain ite haluut! :)

    • Juhannus-14 99 kg

      Mulla on hyvä syy laihduttaa sen takia kun alkoi selkä ja lonkka prakaamaan näiden kilojen alla (127 kg ja nyt n.117 kg eli noin 10 kg laihtunut 3 /kk). Haluan kävellä vielä ilman rollaattoria 60 vuotiaanakin. Se antaa motivaatiota ainakin mulle.
      Kun on jonkin aikaa ilman sokeria ja pullahöttöä siihen tottuu ja ei edes tee mieli mikä on minusta aivan ihmeellistä kun olen aina ollut syöppö. En olisi sitä päivää uskonut näkeväni että en osta viineriä kauppareissulla.

    • näillä mennään

      Se motivoi parhaiten, kun huomaa että tuloksia alkaa hiljalleen näkyä!
      Lisäksi kannattaa tallentaa vaikkapa kännykkään kuvia siitä unelmakropasta jota tavoittelee ja vertaukseksi kuvan itsestäsi lihavimmillasi (näin karkeasti ilmaistuna). Sitten vertaat niitä ja mietit, kumman kehon haluaisit näkyvän peilistä!
      Etsi terveellisiä mutta herkullisia reseptejä, kevyitä ruokia joita on ihana syödä!
      Lue muiden onnistuneita laihdutuskokemuksia ja ennen&jälkeen-kuvia. Mieti sitä ihanaa hetkeä kun ne ihanat farkut mahtuvat taas jalkaasi ja voit lähteä huoletta vaikka rannalle bikineissä kevyin mielin ja kevyin kehoin! :D

      • näillä mennään

        Ja niitä kivoja urheilulajeja on mun mielestä tanssiminen, tennis ja sulkapallo kaverin kanssa, ylipäätään parhaan ystävän kanssa jutellessa vaikka parinkin tunnin kävelylenkki menee ihan huomaamatta. Vapaamuotoinen uinti, sukeltelu ja uimahypyt ovat hauskoja. Helppo ja halpa on hyppynaru! :)


    • motivaatio

      Kun laiskottaa ja tekee mieli karkkia sun muuta niin googlaan tai etin youtubesta "workout motivation". Sieltä löytyy motivaatiota :D

      • motivaatio

        Juon lisäksi kahvia tai sokeritonta energiajuomaa jos tarvitsen buustia treeniin! :) Voit kokeilla myös Vihreä Tee-kapseleita joissa on kofeiinia ja jotain piristävää (eivät vaan sopineet mulle, laittoivat massun sekaisin)


    • vinkkinä

      Jos olet kyllästynyt laihduttamiseen niin älä lopeta!!

    • se tepsii

      laita kuva itsestäsi jääkaapin oveen jos et ole painoosi tyytyväinen,ehkä se vähän hillitsee syömistäsi...ja laita aamusta jo pöydälle puolentoista litran vesipullo vedellä täytettynä tulee juotua vettä kun pullo pöydällä muistuttaa veden juonnista

    • Jokkuli

      Saa kutsua naiiviksi, mutta kun se päämäärä on kristallin kirkas, ei siihen tarvita mitään erillistä motivaatiota tai motivaattoria. Luota muutokseen, itseesi, onnistumiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe