Sähköinen jakokirja ja poliisi

Sähköinen jakokirja

Miten poliisi suhtautuu siihen, jos lehdenjakaja ajaessaan näppäilee jakokirjaa? Eihän kännyäkään saa ajaessa hiplata.

Paperisessa versiossa muutokset tulee nippulapun mukana ja vakituinen jakaja ne muistaa kerran luettuaan tai jos ei muista pitkää rimpsua, niin laittaa muutoslapun lunttilappuna kojetauluun, mutta entäs jos sellaista paperista muutoslappua ei tule enää sähköisessä jakokirjassa. Silloinhan jakaja joutuu selaamaan jatkuvasti kännyä/tai mitä laitetta milloinkin. Ainakin se lisää piirin jakoaikaa huimasti, jos jatkuvasti pitää pysähtyä sopivaan paikkaan selaamaan.

Kokemuksia kiitos.

7

387

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattijakaja

Muutokset näkyvät kyllä edelleen kimppulapuilla. Yöllä pimeällä ajaessa vastaantulevien autojen ohjaamoon on niin vaikea nähdä, että poliisi tuskin hoksaa jos joku puhuu ajaessa puhelimeen, räpeltää jakokirjaa tms.

On totta että jakokirjaahan ei saisi ajaessa naputella, jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan. Sama pätee ajonopeuksiin, ei saisi ajaa tippaakaan ylinopeutta. Ei saisi ajaa kevyen liikenteen väylällä, ei ei ei jne. Jos joku haluaa kaikkia säännöksiä pilkuntarkasti noudattaa, hän saa niin tehdä eikä itellalla ole siihen mitään sanomista vaikka reitti myöhästyisi joka päivä edellämainittujen johdosta. Tämä valtion posti on itse suunnitellut varhaisjakelun toimenkuvan ja vastaa siitä myös itse sillä tavalla, että sen ehtii normaalijoutuisuudella ja ILMAN JUOKSEMISTA jakamaan. Jos jakaja ei ehdi ja siitä aletaan vittuilemaan, kannattaa ottaa yhteys liittoon. Tästä ei niin paljoa makseta että kannattaisi jäädä katselemaan minkäänlaista perseilyä työnantajan puolelta.

• paperilehti

Kyllähän sen jakaa kerkee, kun suurin osa työntekijöistä tulee puoli tuntia aikaisemmin töihin, jolloin reitin kerkee aikataulussa jakaa. Toki siitä ei makseta mitään ylimääräistä vaan se puolituntia päivässä on omasta vapaa-ajasta pois.
      Sähköinen jakokirja on niin kankea ja hidas käyttää että sen räpläämiseen menee minuutteja joka kerta kun joutuu tarkistamaan että olikos tänne uusi tilaus tai olisi tänne vkl tilaus tms.

• Sakkoja tulee

Auton ikkunaan ei saa kiinnittää mitään telinettä. Ei auton ikkunassa oleva särökään saa ulettua kuskin näkökenttää häiritsemään saati sitten mikään teline. Katsastuksessa auto hylätään, jos särö ylettyy kuskin puolelle. Teline sähköiselle jakokirjalle on oltava jossain muualla, kuin tuulilasissa.

• rewfttrfgf

No ei se voi olla muualla kuin tuulilasissa. Ja mistä olet saanut päähäsi ettei ikkunassa mitään saisi olla? Porukka pitää siinä navigaattoreitakin.

• lol aamujakelulle

Olin Aamujakelussa jakajana ja alkukankeuden jälkeen sähköinen jakolaite oli hyvä. Kun jakoalueet tulee tutuiksi kk:sien aikana, riittää että käy jaon alussa läpi jakokirjassa olevat muutokset ja sen jälkeen ei siihen tarvitse koskea jaon aikana. Sähköisessä jakokirjassa on puutteina yhteyskatkot, tai muutoksia ei ole tehty asianmukaisesti, ne jotka osaavat jakaa ulkomuistista pääsevät aikaiemmin nukkumaan. Aamujakelun muutos paperisesta sähköiseen oli täysi fiasko joka hymyillyttää edelleenkin. Syylliset palkittiin ylennyksillä uusiin tehtäviin.

• jakaja20v

Itse olen myös varhaisjakaja ja kyllä on sähköisen jakokirjan teline tuulilasissa kiinni ollut siitä päivästä kun tuli sähköiset jakokirjat käytttöön. Itse en tykkää käyttää sitä, mutta onneksi osaan reititt ulkoa :) Eipä mulle ainakaan ole poliisi mitään tullut sanomaan, kun ei ole edes nähnyt olenko räpeltänyt jakokirjaa :D

• jakaja20v

Meilläpäin on lisäksi 2 reittiä varhaisessa ja kerralla 2 jakajaa, aluksi itsellä meni päälle 2h molemmat lenkit, mutta kun opin nii ne on jo alle 2h jaettu, hyvällä tuurilla kun menee puol 3, jollon lehet tulee ja pääse lähtemää, on jo hommasa tehnyt puol 5 aikaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      98
      1057
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      873
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      48
      855
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      144
      842
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      667
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      639
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      591
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      559
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      538
    10. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      530
    11. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      524
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      65
      516
    13. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      489
    14. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      3
      464
    16. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      456
    17. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      453
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      450
    19. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    20. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      446
    Aihe