Sairaslomakorvaus

marrrrrjaana

Moikka! Minulla on nyt sellainen tilanne, että
sairastuin ja jouduin ilmoittamaan etten kykene
töihin tänään. Katsoin sitten netistä
työvuorojani ja kummasti tämän päivän yövuoro
oli kadonnut listalta. Olen siis vuokrafirmassa,
missä sairaslomakorvaus maksetaan vain niiltä
päiviltä kun on työvuoroja tiedossa. Onko
työnantajalla/pomolla oikeutta poistaa
työtuntejani minun sairastuessa? Saan siis
korvauksen niiltä tunneilta mitä olen varannut.
Tänään minulla siis olisi ollut kahdessa eri kohteessa töitä ja tämä toinen oli poistettu kokonaan.
-Marjaana

4

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyjuki

Ei ole oikeutta poistaa työvuoroja, eli saat niistä sovituista työvuoroista korvauksen.

• vuokratyöläinen myös

Meidän vuokrafirmassahan asia toimii niin, että vuoroja varataan kyllä pitkänkin ajan päähän, mutta jokainen vuoro ns. vahvistetaan vasta edellisenä päivänä. Sen jälkeen k.o vuoro on lopullisesti sovittu. Tätä ennen vuorot ovat vain varattuna, eli kumpi tahansa osapuoli voi ne halutessaan perua. Meidän firmassa ei siis varmaankaan sairaslomakorvauksia tule muuta kuin max. yhdeltä päivältä. Ainakin olettaisin että varatut vuorot sairastapauksessa perutaan.. Itse en ole saikulla vielä ollut, mutta en ymmärrä muutakaan syytä tämmöiseen perumismahdollisuuteen.

• Karua todellisuutta

Juurikin näin se menee vuokraorjan kohdalla!

• tietova

Mikäli työvuorot on sovittu etukäteen ja työntekijä sairastuu, hän on oikeutettu sairausajan palkkaan tesin mukaisin ehdoin. Sovittuja työvuoroja ei voi eikä saa poistaa sairausaikana. Työantaja on velvollinen maksamaan palkan sairausajalta, tesin sääntöjen (karenssi, 50 % sairausajan palkasta, täysi palkka jne.) mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      338
      7675
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      74
      5434
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      110
      4604
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      22
      4403
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      135
      4257
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3937
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      156
      3807
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      76
      3714
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3596
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      84
      3442
    Aihe