Moikka! Minulla on nyt sellainen tilanne, että
sairastuin ja jouduin ilmoittamaan etten kykene
töihin tänään. Katsoin sitten netistä
työvuorojani ja kummasti tämän päivän yövuoro
oli kadonnut listalta. Olen siis vuokrafirmassa,
missä sairaslomakorvaus maksetaan vain niiltä
päiviltä kun on työvuoroja tiedossa. Onko
työnantajalla/pomolla oikeutta poistaa
työtuntejani minun sairastuessa? Saan siis
korvauksen niiltä tunneilta mitä olen varannut.
Tänään minulla siis olisi ollut kahdessa eri kohteessa töitä ja tämä toinen oli poistettu kokonaan.
-Marjaana
Sairaslomakorvaus
4
248
Vastaukset
- hyjuki
Ei ole oikeutta poistaa työvuoroja, eli saat niistä sovituista työvuoroista korvauksen.
- vuokratyöläinen myös
Meidän vuokrafirmassahan asia toimii niin, että vuoroja varataan kyllä pitkänkin ajan päähän, mutta jokainen vuoro ns. vahvistetaan vasta edellisenä päivänä. Sen jälkeen k.o vuoro on lopullisesti sovittu. Tätä ennen vuorot ovat vain varattuna, eli kumpi tahansa osapuoli voi ne halutessaan perua. Meidän firmassa ei siis varmaankaan sairaslomakorvauksia tule muuta kuin max. yhdeltä päivältä. Ainakin olettaisin että varatut vuorot sairastapauksessa perutaan.. Itse en ole saikulla vielä ollut, mutta en ymmärrä muutakaan syytä tämmöiseen perumismahdollisuuteen.
- Karua todellisuutta
Juurikin näin se menee vuokraorjan kohdalla!
- tietova
Mikäli työvuorot on sovittu etukäteen ja työntekijä sairastuu, hän on oikeutettu sairausajan palkkaan tesin mukaisin ehdoin. Sovittuja työvuoroja ei voi eikä saa poistaa sairausaikana. Työantaja on velvollinen maksamaan palkan sairausajalta, tesin sääntöjen (karenssi, 50 % sairausajan palkasta, täysi palkka jne.) mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1536969Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142558Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471810Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141431Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901315- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631083Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271069Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 691007