Salietiketti

Kaikkea sitä näkee

Tulipa tuossa yksi päivä törmättyä kuntosalilla varsinaiseen järjen jättiläiseen. Salilla oli varsinainen valopää joka oli "varannut" itselleen yhden laitteen laittamalla juomapullonsa siihen penkille. Tyyppi huiteli jossain muualla mutta oli "fiksusti" ajatellut saavansa kyseisen laitteen kokonaan omaan käyttöönsä laittamalla juomapullonsa siihen penkille. Itse katsoin että laite on vapaana joten laitoin sen pullon lattialle ja menin tekemään sarjaa laitteelle. Samantien tämä tyyppi pöllähti jostain ja jäi tuijottamaan siihen viereen kuin joku vähä-älyinen. Suokaa anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin mutta käsittääkseni kuntosalin laitteet ovat vapaasti kaikkien käytössä, ja jollet käytä jotain laitetta, on idioottimaista "varata" joku laite siihen saakka kunnes jossain välissä päätät siihen mennä. Toinen idioottimaisuuden huippu on mennä kesken toisen treenaamisen kysymään "onko sulla vielä monta sarjaa tekemättä?" tms. Eiköhän se laite ennen pitkää vapaudu jolloin voit rynnätä siihen, ei tarvitse kesken treenaamisen mennä toista häiritsemään. Itse ainakin kunnioitan toisten treenejä enkä mene häiriköimään ja hätistelemään pois laitteelta, puhumattakaan että päättäisin varata itselleni mieluisen laitteen laittamalla juomapullon, hikisen pyyhkeen tms. siihen laitteelle. Järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa, myös kuntosaleilla. Jospa tämä kyseinen tyyppikin unohtaisi MINÄ MINÄ MINÄ asenteen edes hetkeksi.

15

2343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhuuh

No minä kyllä kysyn että onko vielä monta sarjaa. En millään viitsi istuskella siellä salilla katselemassa toisten treenaamista. Jos kyseinen paikka vapautuu kohtapuolin niin voin odotella, mutta jos toisella menee siinä vaikka puoli tuntia, eikä passaa että teen välissä niin teen jotain korvaavaa sitten. Harvoin kuitenkaan kenenkään treeni kärsii vaikka siihen tulisi ylimääräinen tyyppi, mutta joskus näinkin on.

• El Trenador

Minä en jää koskaan istumaan, makaamaan, seisomaan suorituspaikalle vaan siirryn sivuun koska palautumiseni, 1,5 - 2min aikana joku muu ehtii tekemään omansa.

Toimii myös jalkajumppatelineellä jos korkeus sattuu lähelle sopivaa.
      Levyjä on helppo vaihdella.
      Pakkavekottimilla se on vielä helpompaa.

Jos minulla on menossa vaikkapa mave ja joku kuikuilee lavan suuntaan niin kysyn olisiko hän tulossa.
      Jos on ja minulla on jäljellä sarja tai kaksi niin kerron sen.
      Jos touhuni on enemmän kesken niin katson voinko siirtää omaa suorituspaikkaani jotta kuikuilija pääsee tekemään vaikka jalkijaan.

Olen myös niin törkeä, että jonkun jäädessä istumaan suorituspaikalle vaikkapa pariksi minuutiksi niin kysäisen, että voisinko itse jähytä siinä välissä.
      Tietenkin palautan tapin tai levyt ennalleen.

Kyllä näilläkin eväillä on pärjännyt kaikessa sovussa.

• On täysin salietiketin mukaista ja kohteliasta kysyä onko vielä monta sarjaa kesken, kunhan tätä ei kysy kesken sen toisen sarjan. ;)
      On vähän eri asia odottaa esim 1 sarja tai vaikkapa 5 sarjaa. Tuollaisessa tapauksessa voi itse ottaa oman sarjan siinä välissä kun toinen huilaa omien sarjojen välissä. Naurettavaa kuvitella, että jonku laitteen saa varata itselleen vaikkapa 8 sarjan ajaksi ja kukaan ei saisi edes kysyä, että kauanko sulla vielä menee tässä.

• Guntteri

Eipä tuossa mitään jos vain yhden laitteen varaa mutta meidän salilla käy aika ajoin wanna be kova treenaaja jonka pitää näyttää kiertoharjoittelu mallia ja varata monta laitetta itselleen kerralla vaikka salilla olisi reilustikin porukkaa . Tekee vielä suurimman osan liikkeistä päin p-tä j, äkhii ja ähisee niin saatanasti ja yrittää vielä muita neuvoa omalla n . kahden vuoden treenikokemuksellaan..

• Guntteri
        Guntteri kirjoitti:

Eipä tuossa mitään jos vain yhden laitteen varaa mutta meidän salilla käy aika ajoin wanna be kova treenaaja jonka pitää näyttää kiertoharjoittelu mallia ja varata monta laitetta itselleen kerralla vaikka salilla olisi reilustikin porukkaa . Tekee vielä suurimman osan liikkeistä päin p-tä j, äkhii ja ähisee niin saatanasti ja yrittää vielä muita neuvoa omalla n . kahden vuoden treenikokemuksellaan..

Ps. Lähetäänkö joskus ulos niin voidaan porata toisiamma takalistoon ;)

• Guntteri
        Guntteri kirjoitti:

Ps. Lähetäänkö joskus ulos niin voidaan porata toisiamma takalistoon ;)

Oi toki sinä armollinen wanna be treenaaja joka tunnistit itsesi - tosin en pidä kaljupäistä.. muuten :opettele treenaamaan oikein!!

• Guntteri
        Guntteri kirjoitti:

Oi toki sinä armollinen wanna be treenaaja joka tunnistit itsesi - tosin en pidä kaljupäistä.. muuten :opettele treenaamaan oikein!!

Muuten vielä tiedoksi : olen nainen mutta toki voin ottaa katuporan mukaan jos haluat. ...

• Guntteri kirjoitti:

"meidän salilla käy aika ajoin wanna be kova treenaaja jonka pitää näyttää kiertoharjoittelu mallia ja varata monta laitetta itselleen kerralla vaikka salilla olisi reilustikin porukkaa "

-Itse myös aika ajoin törmännyt vastaavanlaisiin "treenaajiin" ja olen aina kertonut heille, volyymiä säästämättä, että useampaa laitetta ei voi varata kerralla yli 5 minuutiksi. Aina on mennyt kerrasta jakeluun. ;)

• juggernoot

Se laite on varattu kun sitä käyttää, tauot saa pitää mut ei poistua paikalta, paitsi jos hakee jotain siihen laitteeseen liittyvää. Siihen on ihan turha mennä kyseleen mitään, kenenkään, missään painoluokassa.

Ne jotka alottaa treeniä voi paremmin pelata niillä laitteilla mitä on vapaana mut sit treenin loppupuolella ymmärtäisin et ne vaihtoehdot vähenee ja joutuu hiukka kärkkymään..

• El Trenador

Minusta on kohteliasta nousta palautusten aikana suorituspaikan sivuun ja jos joku on kuikuillut sen suuntaan niin kysäisen ja kerron hänen voivan tehdä sarjansa minun palautusteni aikana.

Miksi toimisin muulla tavalla?

• juggernoot
        El Trenador kirjoitti:

Minusta on kohteliasta nousta palautusten aikana suorituspaikan sivuun ja jos joku on kuikuillut sen suuntaan niin kysäisen ja kerron hänen voivan tehdä sarjansa minun palautusteni aikana.

Miksi toimisin muulla tavalla?

En ymmärrä miksi pitäis olla noin kohtelias salilla. Sujuu treeni paremmin kun on hiukan agressiivinen ja ei juttele muille. Tietystikkään ei mitään öykkäröintiä..

Palautusaika ei ole mikään tietty määre. Itellä ainakin se vaihtelee ihan miten tuntuu ja jos ei pääse sit heti jatkaan ku tuntuu siltä niin kyllä se alkaa hajota koko homma.

Sanotaanko nyt näin yleistävänä että ne jotka tulee salille yksin niin ne myös haluaa sen hetken olla siinä laitteella rauhassa.

Keskittyminen olis muutenkin suositeltavaa kaikille.

• El Trenador

Peilaava etiketti! Salimme peiliseinä on nostolavan takana. Leveyttä on kahden nostopaikan verran.

Joskus tahtoo tulla erilmielisyyttä suorituspaikasta kun ehdottelen jalkajumppatelineiden kohdassa peilaaville naisille siirtymistä sivummalle missä myös peilit jatkuvat.
      En tiedä häiritsevätkö sivulla olevat, matalat käsipainotelineet peilailua mutta ne eivät kuitenkaan peitä peilejä.

Teen itse maven ja kyykyt takamus peileihin päin koska peilissä liikkuva ukko häiritsee ja toisin päin tehdessä saan katseelle sopivat kiintopisteet vatapäisestä seinästä.

Kyllä heputkin peilailevat mutta ymmärtävät nostolavan käyttötarkoituksen.

Itselleni riittää kurttuisen naaman katselu aamuin ja illoin hampaiden pesun yhteydessä.

• xcvbdxdsg

Itse otan aina juomapullot, pyyhkeet yms. pois laitteen päältä jos ketään ei näy käyttämässä sitä. Mitään kirjoittamatonta sääntöä, ettei toisten tarvikkeisiin saisi koskea, ei ole!

• voijesssus

Itselle on tullut vastaan juuri näitä jotka tulee kesken sarjan kyseleen että montako on vielä jäljellä. Jos just näit että alotin niin voisit odottaa edes siihen asti että keskeytän sarjan. Toiseen arkkityyppiikin tuli törmättyä eli tyyppi joka varaa useamman välineen ja sitten tekee siinä ihan jotain muuta (johon siis välinettä ei tuolloin tarvi). Sitten kun itse tarvisit juuri silloin tuota laitetta niin yhtäkkiä huudellaan sitten "että hei mä tarvin sitä vielä". No etpä tarvinnut 2 minsaa sitten vaan teit ihan jotain muuta siinä ja nyt tarvimasi väline oli kyllä ihan tyhjänä:)

• bodyexpress

Mä tarvin kiertoharjoittelussani kerran viikossa scott penkkiä, levytankoa ja taljaa.
      Eka laitan painot tankoihin joita käytän ja sit teen sarjat peräkkäin kolme kierrosta.
      Nää suorituspaikat eivät ole vierekkäin joten kuljen paikasta toiseen tietenkään muut ei näe tai seuraa mitä teen joten on luonnollista et joku tulee siihen väliin vaikka siihen scott penkkiin tekemään omia juttujaan. Ei se minua haittaa jos hän siinä välissä tekeekin oman sarjansa kunhan ei painoja kauas vie. Mitä se haittaa jos tulee hieman pitempi tauko siihen väliin. Katselen sillä aikaa kauniita naisia ja onko heitä tullut uusia salille, voisin mennä jutullekin mut tuntuu et ei oo sopivaa mennä häiritteen jollain naurettavalla aloituksella tyyliin; mitä sulle muka kuuluu. Monta kertaa ajatus katkeaa niinkuin tässäkin kun vertailee pyllyjään ja tissejään ja miettii miltähän toi näyttäs tossa valossa katsottuna. Sit sitä jää tuijottaan kuinka balanssissa hänen treenivaatteet on hänen habituksensa kanssa. Sit kun noista havahtuu niin se scott penkki onkin tyhjä ihan huomaamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe