Nailonkielinen klassinen kitara ja D-kieli särisee 12. nauhan kohdalla ja kun ei ole mitään säätöjä niin voiko tehdä mitään särölle, pitääkö laittaa teräskielet taivuttamaan kaulaa?
D-kieli särisee 12. nauhalla
3
281
Vastaukset
- vm 41
Itse ajoin "rälläkällä" hiomakiveen matalan puolipyöreän ura, jonka avulla hioin
nauhaa matalammalle varovasti, ettei mene liian alas, muuten seuraava nauha sitten säräyttäisi. Ohueen messinkipeltiin olen tehnyt saksilla hahlon nauhaa varten, jolloin viereiset pellinsoirot suojaavat otelautaa naarmuilta. Jotkut ovat ostaneet uralla varustetun viilan, jolla ovat mainitun asian tehneet. Lattaviila jättää terävät reunat nauhaan, jolloin kielet kuluvat siltä kohtaa nopeasti.- kiitti vinkistä
Tarkoitatko puolipyöreää viilaa? Täytyy varmaan hioa 13. nauhaa, eikös se ole joka särisee jos 12. nauhalta painaa?
- vm 41
kiitti vinkistä kirjoitti:
Tarkoitatko puolipyöreää viilaa? Täytyy varmaan hioa 13. nauhaa, eikös se ole joka särisee jos 12. nauhalta painaa?
On myytävänä ns. sanottuja kouruviiloja jossa viilauspinta on kourun sisäpinnassa.
Kohonneen nauhan täytyy paikallistaa suoralla linjaarilla, esim. viivoittimen selkäpuolen avulla, silloin kun kielet on paikollaan ja vireessä.
Linjaari pökkää kohonneeseen nauhaan, tai keikkuu sen päällä ollessaan. Parhaan työkalun olen kuitenkin tehnyt sukkulanmuotoisesta hiomakivestä, jossa on eri karkeudet kummassakin päässä. Kapeaan kylkeen uurrettu vako toimii hyvin ja kiveä on kätevä käyttää muotonsa vuoksi.
Särinä ei välttämättä johdu viereisestä nauhasta, se voi olla vaikka 2- 4 nauhan päässä kaikukoppaan päin, joten paikallistaminen on tärkeää. Nauha ei välttämättä ole kohollaan reunasta reunaan, pieni naputtelu kevyellä pienoisvasaralla nauhaan voi myös auttaa asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4881835Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781557Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H171350- 103945
- 51909
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19906Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15761Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65756Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7742