Uusi nimi voisi olla nykytoimintaa kuvaavampi, vaikkapa; Kuka on kuka-arvausleikki.
Ne joille tämä vatvominen on pakkomielle so. addiktio, näkevät kys. asian elämää suurempana.
Elämää suurempaa elämän osatekijää ei kuitenkaan ole olemassa, vaan riippuvuus vääristää pakkomielteisen maailmankuvaa.
Kirjoittamisen syyt:
1. kirjoittaa itselleen (koota omat ajatukset minuuden reflektointiin)
-tästä voivat hyötyä myös muut oivaltavat, suvaitsevat ja empaattiset lukijat
-synnyttää usein rakentavia dialogeja.
2. huomionhakuisuus (saada keinoja kaihtamatta toiselta ihmiseltä huomiota osakseen)
-trollien silmiinpistävin piirre
-oman sisäisen tyhjyyden täyttämistä
3. vallan tavoittelu
-perustuu vallan menettämisen pelkoon
-harhakäsitys siitä, että kykenee hallitsemaan jotain ihmistä, paikkaa, tapahtumaa
Miksi Sinä kirjoitat tänne?
Palstalle uusi nimi?
60
233
Vastaukset
- Nasdaq
En enää muista miksi. Siitä on niin vitun kauan kun aloitin.
- w-p
Joskus toiminnot voi jäädä päälle vaikka alkuperäinen syy unohtuu.
- Nasdaq
w-p kirjoitti:
Joskus toiminnot voi jäädä päälle vaikka alkuperäinen syy unohtuu.
Mjoo.
Jos oikein kaivelee päätäitään, niin kyllä siellä jotain omituista oli. Siis mä jossain vaiheessa rakastuin omiin sanomisiini.
Se jos mikä on outo tunne. Siis erotan tässä toisistaan sanat ja sisällön. Pelkästään alastomat sanat viehättivät minua.
Eli koukutin itseni. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Mjoo.
Jos oikein kaivelee päätäitään, niin kyllä siellä jotain omituista oli. Siis mä jossain vaiheessa rakastuin omiin sanomisiini.
Se jos mikä on outo tunne. Siis erotan tässä toisistaan sanat ja sisällön. Pelkästään alastomat sanat viehättivät minua.
Eli koukutin itseni.Eli siis pelkästään tyhjät sanat loivat esiin maailmoja, joita en tiennyt olevan olemassakaan.
Sellainen kieltämättä hieman hämmentää.
- w-p
Sun (Nasdag) kohdalla kyse oli/on ehkä juuri reflektiosta. Joskus ajatuksensa tajuaa syvemmin kun lukee ne kirjoitettuna. Tavallaan seuraa itseään sivummalta (vaikkapa toimiaan sosiaalisessa kentässä kuten palsta)
En henk koht vähättele kirjoittamisen hyötyä, sillä hyödyn takia jokainen lopulta kirjoittanee. Saa siitä itselleen jotain.- Nasdaq
Tämän seuraavan taisin jo tänään sanoa ääneen, joten koen tilanteen lähes vaivalloiseksi tai vaivautuneeksi: Mä en tarvitse mitään selittäjää maailmalleni.
- w-p
Nasdaq kirjoitti:
Tämän seuraavan taisin jo tänään sanoa ääneen, joten koen tilanteen lähes vaivalloiseksi tai vaivautuneeksi: Mä en tarvitse mitään selittäjää maailmalleni.
Ei huolta, olen epäpätevä profiloija ja kykenemätön diagnoosin antaja. Kunhan puoli-itsekseni ääneen pohdiskelin :)
- määmy
Mä keksin. Aivoni tuntuu olevan offil, ku en hittaa sanaa mitä etsin.
Vaihdetaan nimi Kukkenheimiks ja myydään vihreille.
Mu kirjotukset tääl o ajanvietet ja samal oon faces, mis raapustelen enemmä ku tääl- w-p
Ajanviete on erittäin hyvä syy tehdä jotain. Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.
- määmy
w-p kirjoitti:
Ajanviete on erittäin hyvä syy tehdä jotain. Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.
Nyt muistu= Lobata ol sana mitä hain
Juuri ni ja osaa kikattaa feikkini kirjoituksil :) - määmy
määmy kirjoitti:
Nyt muistu= Lobata ol sana mitä hain
Juuri ni ja osaa kikattaa feikkini kirjoituksil :)Hetko, mu eka sai 5 miikkaa, toka neljä miikkaa. Herätkää pahvit, sanois se peikko
- w-p
määmy kirjoitti:
Hetko, mu eka sai 5 miikkaa, toka neljä miikkaa. Herätkää pahvit, sanois se peikko
Taidan johtaa miinuksissa.
Ajatella, ihmisolento voi saada tyydytyksen sellaisestakin kuin äänestysnapin painamisesta hiiren vasurilla. Uudestaan ja uudestaa. Hurjaa ;D - määmy
w-p kirjoitti:
Taidan johtaa miinuksissa.
Ajatella, ihmisolento voi saada tyydytyksen sellaisestakin kuin äänestysnapin painamisesta hiiren vasurilla. Uudestaan ja uudestaa. Hurjaa ;DOnni o kii pienist asioist
- Mä olen kyl kateelli
määmy kirjoitti:
Onni o kii pienist asioist
.
"Mä olen kyl kateellinen sun miikoista"
har1!
. - w-p
Mä olen kyl kateelli kirjoitti:
.
"Mä olen kyl kateellinen sun miikoista"
har1!
.Pojat pojat...menkää lukemaan läksyjä.
Toisaalta, miksi ette ole edes pelaamassa nettipelejä kuten muut ikäisenne? Koukuttaako täällä sählääminen niin paljon?
:p - Haluan huomautella:.
w-p kirjoitti:
Pojat pojat...menkää lukemaan läksyjä.
Toisaalta, miksi ette ole edes pelaamassa nettipelejä kuten muut ikäisenne? Koukuttaako täällä sählääminen niin paljon?
:p.
"HaLUAN eHdottomasti huomautella ettemme * me * ole mitään nettiaddikteja!!1!1!!!!!!1!1!"
har!1
.
Viimeinen turvapaikka/Last Resort voisi sopia hyvin palstan nykyiseen luonteeseen.
- Kyöstix
Hyvinkin omakohtaisesti teikäläiselle. Jo yli 5 vuotta ;)
- Nasdaq
On hauskaa olla samaa mieltä jonkun tahon kanssa. Sitä oikein tuntee munissaan, kun resortit lisääntyvät. Silmissä.
Mutta on tässä idea(kin). Jonninjoutava ajanhukka on saanut uuden nimen: eheytymisen loki.
Eli me taistelemme täällä jaksaaksemme tuolla. Ja kumpi taas oli feikkiä ja kumpi ei? - w-p
Nasdaq kirjoitti:
On hauskaa olla samaa mieltä jonkun tahon kanssa. Sitä oikein tuntee munissaan, kun resortit lisääntyvät. Silmissä.
Mutta on tässä idea(kin). Jonninjoutava ajanhukka on saanut uuden nimen: eheytymisen loki.
Eli me taistelemme täällä jaksaaksemme tuolla. Ja kumpi taas oli feikkiä ja kumpi ei?Sama ongelma on valvetilan ja unitilan kanssa, kumpi feikkiä..kun lakkaamme valvomasta, heräämme unimaailmaan.
- Nasdaq
w-p kirjoitti:
Sama ongelma on valvetilan ja unitilan kanssa, kumpi feikkiä..kun lakkaamme valvomasta, heräämme unimaailmaan.
Se oli vitsi.
Olen todella huono vitsinkertoja.
Kaiken lisäksi olen Havaksen keittiössä. - w-p
Nasdaq kirjoitti:
Se oli vitsi.
Olen todella huono vitsinkertoja.
Kaiken lisäksi olen Havaksen keittiössä.Mikä hemmetti on havaksen keittiö? Oletko tiskaamassa? :)
- Nasdaq
w-p kirjoitti:
Mikä hemmetti on havaksen keittiö? Oletko tiskaamassa? :)
Sari Havas.
Äsken mä olin Ratakadulla Jorman keittiössä. Ja nyt olen taas jossain muualla. - w-p
Nasdaq kirjoitti:
Sari Havas.
Äsken mä olin Ratakadulla Jorman keittiössä. Ja nyt olen taas jossain muualla.Wiskarin kautta Heiskaselle, i see :D
- makkonen:.!1#%?+
w-p kirjoitti:
Wiskarin kautta Heiskaselle, i see :D
.
"Onkse makkonen vielä siellä käske sen tilata taksi!!!!!11!!!!!1!!!"
har!
.
- w-p
Ainakin täällä kukkenheimin last resortissa kohtaa sosiaalisia suhteita kohtaamatta ihmisiä. ;)
- w-p
Genio.Mente kirjoitti:
Itse en kyllä jaksaisi kovinkaan montaa ihmistä täältä kohdata...Tää on hyvä näin..
Ihmisen nykyevoluutio siirtää meitä toreilta virtuaalimaailmaan. Tämähän ennustettiin jo 1957 Asimovin kirjassa alaston aurinko.
- Nasdaq
w-p kirjoitti:
Ihmisen nykyevoluutio siirtää meitä toreilta virtuaalimaailmaan. Tämähän ennustettiin jo 1957 Asimovin kirjassa alaston aurinko.
Kyllä kyllä. Nyt kysymys ei enää ole siitä vaan siitä, että kuinka todentaa verkossa.
IBM on tehnyt kryptatun breikin, jossa kone tunnistaa ihmisen, ei ihminen konetta.
Sota on alkanut.
Pääsyy on varmaan toi ykkönen. Mulla on tavallaan toisinpäin kuin näyttää olevan määmyllä. Eli kirjoittelen tänne fb:n ohella, mutta enemmän kuin fb:hen. johon en kehtaa kauheasti kana- ym. lörpöttelyjä laittaa, toisten rasitukseksi :D Täällä on helpompaa, kun on anonyyminä. Ei tarvi nolostella. Ja sitten voi jälkikäteen myös lueskella ja muistella, jos viitsii- Siis omia kirjoituksia. Ei ole kyllä paljon tullut viitsittyä :D
Sit varmaan tuo huomionhakuisuus sitten myös, niinhän täällä on väitetty :>- w-p
Kiltti ja reipashan sinä olet :)
Ja hiukan tervettä huomionhakuisuutta pitää ihmisellä ollakin. Sädehtiä, ja antaa muidenkin sädehtiä.
Ongelmia seuraa jos kokee olonsa epämukavaksi niissä tilanteissa joissa ei olla huomion keskipisteenä, josta seuraa yleensä provosoiva käytös; ottaa toisen huomio 'väkisin'. - Härr Yberg
w-p kirjoitti:
Kiltti ja reipashan sinä olet :)
Ja hiukan tervettä huomionhakuisuutta pitää ihmisellä ollakin. Sädehtiä, ja antaa muidenkin sädehtiä.
Ongelmia seuraa jos kokee olonsa epämukavaksi niissä tilanteissa joissa ei olla huomion keskipisteenä, josta seuraa yleensä provosoiva käytös; ottaa toisen huomio 'väkisin'.Mun muija yybee tahtoo vaa muistuttaa shit, et oli stunttina yhres loppusudelmas
ko emmääkä ol pussannu shitä kolyt vuattee
Nii se romantiikka ja kauneus on katoavaista--eukko elelee vaa nuaruuren muistois - w-p
Härr Yberg kirjoitti:
Mun muija yybee tahtoo vaa muistuttaa shit, et oli stunttina yhres loppusudelmas
ko emmääkä ol pussannu shitä kolyt vuattee
Nii se romantiikka ja kauneus on katoavaista--eukko elelee vaa nuaruuren muistoisÄlä välitä, lopulta dementia tulee ja pelastaa meidät jopa suudelmilta joita emme saaneet. Lisäksi tapaamme joka päivä uusia ihmisiä.
- Härr Yberg
w-p kirjoitti:
Älä välitä, lopulta dementia tulee ja pelastaa meidät jopa suudelmilta joita emme saaneet. Lisäksi tapaamme joka päivä uusia ihmisiä.
Niimmääkin fnuteeraan ain aamusi ko mää olen tällanu kaffet valmiix pöyttä
tulee yybee muijani kauhjas siiderijanos kysymää, et kuka sää olet ja ollaanx me yäl oltu semmottes --tilaax pirssin--mää lähre kotti heti ku muistan mis mää asun - w-p
Härr Yberg kirjoitti:
Niimmääkin fnuteeraan ain aamusi ko mää olen tällanu kaffet valmiix pöyttä
tulee yybee muijani kauhjas siiderijanos kysymää, et kuka sää olet ja ollaanx me yäl oltu semmottes --tilaax pirssin--mää lähre kotti heti ku muistan mis mää asunHa-hah :D
- määmy
Y.b, mä tunnen kaikki fb-kamuni ja siks tulee raapustettuu enemmä. Tuntemattomii e ota frendeiks.
- Ou JEa::.!1#%?+
.
"Kuka sä oot??????"
HAR
.- w-p
Olen vanha palstalainen.
Kuka sinä olet?
;D - kettulaatikossa?
w-p kirjoitti:
Olen vanha palstalainen.
Kuka sinä olet?
;DOlet nainen selvästi.
- w-p
kettulaatikossa? kirjoitti:
Olet nainen selvästi.
Tuo on selvästi miehen logiikkaa...nähdä naisia jokapuolella ;)
- kettulaatikossa?
w-p kirjoitti:
Tuo on selvästi miehen logiikkaa...nähdä naisia jokapuolella ;)
Olen kyllä itsekin nainen.
- w-p
kettulaatikossa? kirjoitti:
Olen kyllä itsekin nainen.
Nainen kettulaatikossa?
- kettulaatikossa+
w-p kirjoitti:
Nainen kettulaatikossa?
Kysymys oli että oletko nainen, joka kirjoitti joskus nikillä kettulaatikossa? Ilmeisesti et.
- Hää on uusi kettu:.?
kettulaatikossa+ kirjoitti:
Kysymys oli että oletko nainen, joka kirjoitti joskus nikillä kettulaatikossa? Ilmeisesti et.
.
"Hää on New Fox in thö Block"
har-har-har
. - w-p
kettulaatikossa+ kirjoitti:
Kysymys oli että oletko nainen, joka kirjoitti joskus nikillä kettulaatikossa? Ilmeisesti et.
Joo, en ole.
Nykyään pääosin vain lueskelen. Heitän yks-kaksrivisen kommentin ilman mitään sen syvempää syytä jos huvittaa. Vähemmän huvittaa sitäkään. Aiemmin toki olen kirjoittanut myös mainitsemistasi syistä, en kyllä tiedä miksi, koska eihän siinä ole mitään todellista.
- w-p
Jotenkin näen siten että kirjan kirjoittajat haluavat luoda ja synnyttää jotain jonka haluavat antaa maailmalle. Täällä taas kirjoittelu on enemmän sosiaalista yhteydenpitoa ja kanssakäymistä. Kommentti voi vaikuttaa turhalta ja epätodelliselta, kunnes sen löytää juuri oikeanlainen ihminen jolle se on arvokas.
- ....
Mätäpaise genion narskusivusto ;-))
- w-p
Mieti asiaa koskeva nimi, ei henkilöä/henkilön halveeraamista.
Miten menee?
Modelin laakso:
1. Tyypillinen etuoikeus henkilölle, joka oikeuttaa täyden oikeuden tutustumisen kaikkiin palstan nais henkilöihin ja vapautus kaikista banneista.
2. Tyhjyyden ja harhaisen nettirakkauteen unelmointi, trollaamiseen vihkiytymisen ajatus. Todellisuudesta irtoaminen saa mallin sopimaan jokaiseen tilanteeseen, sadun tavoin se palvelee lukijan omia odotuksia olla itse oman elämänsä valittu.
3. Tässä kohdassa pitää muistuttaa muita lukioijoita siitä, että tämän palstan pääaiheena tulisi olla -miehen logiika. Mutta vallan menettämisen pelkoon liittyen haluan muistuttaa kaikkia miehiä siitä.... miehellä on yksi päämäärä: taata itselleen mahdollisimman hyvä elintaso, jotta voidaan yleesäkään puhua vallasta tai edes sen unelmoinnista.
Kirjoitukseen ja palstailuun siirtyminen nettipornosta vapautti myös mielikuvitusta, suullinen kertojahan ponnisteli muistaakseen eikä niinkään muunnellakseen tarinaa. Kirjoituksen myötä myytit ja legendat suorastaan hajoavat fantasiatarinoiksi. Se kaikki, mikä on itselleni luonnollista ja normaalia, on aina sisälläni. Se on minua itseäni. Niin se mikä on tavallista minulle, voi olla uutta ja outoa muille.- w-p
Eriskummallisen erikoinen subjektiivinen näkemys.
Kuva maailmasta on jokaisella erilainen, ja jokaiselle todellinen.
Parisuhteissa kaapin paikan määrää lähes poikkeuksetta nainen, ja ilman poikkeuksia sen kuvittelee määräävänsä mies ;)
Lähinnä kirjoitan itselleni. Ajatustensa purkaminen tänne ja muiden mielipiteiden lukeminen on auttanut omalta osaltaan ajatusteni kokoamisessa ja myöskin omien käsitysten kyseenalaistamisessa. Anonyymiys tarjoaa myös erilaisen pohjan keskustelulle.
Nykyään kirjoittelen melko löyhästi... Viime aikoina meno on muutenkin ollut hiukan sellaista, ettei se herätä oikein muita kuin säälin tuntemuksia, joten panostus palstailuun on ollut kevyenpuoleinen.- w-p
Kyllä, jotenkin noin minäkin koen. Kun omat hajatelmat heittää pääkopasta paperille/näytölle, niin ajatukset selkiytyy ja syntyy lisäoivalluksia. Varsinkin hyvässä seurassa, missä oivallutetaan puolin ja toisin, vastavuoroisesti. Kukaan ei täällä viihtyisi ypöyksin, joten virtuaalisosiaalisuus on merkittävässä asemassa.
Eli 'itselle kirjoittaminen', paitsi että on (yleensä) rehellistä, niin palvelee myös sosiaalisia suhteita. Olen lukenut hyviä tuntemattomien kirjoittamia kommentteja, joista on tullut hyvä olo, ja joista olen kiitollinen.
Kiitos.
Kohta 1.
Lähinnä viime vuodet olen säännöllisesti kirjoitellut palstalle. Säännöllisyys on ollut kohdallani keskimäärin kahtena tai kolmena päivänä vuodessa :)
Ei ole palstan juonesta tippunut, vaikka harvakseltaan täällä vierailee, sen verta samaa kehää jutut kiertää koko ajan :)- oliver bob
oletko homo ja tarjoatko tuttipulloa?
- w-p
oliver bob kirjoitti:
oletko homo ja tarjoatko tuttipulloa?
Nyt vauhdilla niitä läksyjä tekemään, oliver ja bob!
Voin mä vaikka ollakin :)
Tuttipullot pitää kyllä käydä ostamassa K-marketista.- w-p
Säännöllisesti 2-3krt/v. :D Kyllä se on sääntö, ei voi kiistää.
Samalla logiikalla: aurinko kiertää linnunradan keskustan ympäri.
Kierros kestää 226 000 000 vuotta. Säännöllisesti.
Linnunratakin kiertää jotain vielä isompaa järjestelmää, en vaan muista mitä. - aIbatrossi
w-p kirjoitti:
Säännöllisesti 2-3krt/v. :D Kyllä se on sääntö, ei voi kiistää.
Samalla logiikalla: aurinko kiertää linnunradan keskustan ympäri.
Kierros kestää 226 000 000 vuotta. Säännöllisesti.
Linnunratakin kiertää jotain vielä isompaa järjestelmää, en vaan muista mitä.Telluxen nopeus galximme keskustaan nähden on 600km/sek
Jo maapallon pyörähdys akselinsa ympäri on niin kovaa faarttia päiväntasaajalla
saa laitimmaisten tukan hulmuamaan
six täälläkin niin monta mielipuolta
joist ei SoTe kanna huolta - w-p
aIbatrossi kirjoitti:
Telluxen nopeus galximme keskustaan nähden on 600km/sek
Jo maapallon pyörähdys akselinsa ympäri on niin kovaa faarttia päiväntasaajalla
saa laitimmaisten tukan hulmuamaan
six täälläkin niin monta mielipuolta
joist ei SoTe kanna huoltaHuima on avaruusaluksemme nopeus!
*Fin-Swe loppuottelua katsomaan (sub) *
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504