Kyllästyneenä ja pettyneenä tähän nettideittikulttuuriin päätin kasata tähän muutamia vinkkejä nettitreffailuun.
Vinkit soveltuu molemmille sukupuolille
1. Ole rehellinen itsellesi ja toiselle
Jos et ole urheilullinen, älä välitä olevasi.
Jos poltat ja juot, kerro sekin. Kilometrit naamassa näkyvät viimeistään treffeillä.
Kerro rehellisesti pituutesi ja jopa painosi, jos uskallat. Niillä on merkitystä.
2. Pistä profiiliisi mahdollisimman paljon kuvia itsestäsi.
Ketään ei kiinnosta hienot lomakuvat 10 vuoden takaa tai naapurin Ritvan koirat. Kokovartalokuvia, kasvokuvia, arkikuvia, juhlakuvia...
3. Kohtele toista kunnioittavasti ja asiallisesti.
Seksiseura ja suihinottoehdotukset voi tulla kuvioihin vähän myöhemmin. Alkuun on kai tarkoitus tutustua ja katsoa synkkaako edes niin pitkälle.
4. Älä sääli tai vähättele itseäsi.
Miten ketään kiinnostaa tutustua ihmiseen, joka on "vaan tällainen", tai joka "ei ole koskaan kelvannut kenellekään" tms.?
5. Kun olette kirjoitteluasteella, vastaa kysymyksiin useammalla lauseella, muista vastakysymykset ettei keskustelu hyydy. Kyllä ja ei, ovat liian lyhyitä vastauksia. Toinen ei saa mitään silloin irti susta ja kiinnostus hiipuu.
6. Skype ja muut vastaavat ovat oiva väline tutustumiseen. Myös puhuminen puhelimessa on kiinnostavaa, toisen ääni on tärkeä elementti.
7. Kannattaa jo heti alussa selvittää itselleen millaisen kumppanin haluaisi löytää ja myös tiedustella toiselta millaista kumppania toinen etsii. Jos et vastaa toisen ihannetta, kerro se hänelle. "Etsit savutonta miestä, mutta mä poltan kyllä satunnaisesti"... jne. Ei tule sitten ikäviä yllätyksiä.
8. Ole rohkea ja heittäydy mukaan. Käy mahdollisimman paljon treffeillä, saat hyvää kokemusta.
9. Kun menet treffeille, pukeudu siististi ja niinkuin yleensäkin pukeutuisit. Älä yritä liikaa. Ole puhdas ja hyväntuoksuinen, katso silmiin ja hymyile. Älä tule treffeille krapulassa tai kännissä, äläkä juo itseäsi känniin treffeillä.
10. Muista "jälkimarkkinointi". Kiitä kivasta seurasta vaikka ei ihan olisikaan natsannut. Älä pommita tai riivaa toista. Yksi viesti riittää jos et ollut kiinnostunut. Älä hauku toista treffien jälkeen.
Lisätkää jos tulee jotain mieleen.
Deittailun 10 käskyä
38
1990
Vastaukset
- ex deittailijatar
Lisäys:
Kun olette päässet ensi tapaamis asteelle ja näette kahvin merkeissä. Pysy housuissasi! Älä lääpi toista, älä lähentele liikaa äläkä varsinkaan ensimmäisenä ole suutelemassa.
Keskustelun aiheiksi ei myöskään oikein sovellu "Sä saat musta ihan liian hyvän kumppanin." "Mä kohtelen sua kuin kukkaa kämmenellä aina, mun lomat olis silloin ja tällöin. Vietetäänks ne kahestaa?"
Tossa on erinomaisia konsteja saada toinen perääntymään treffeiltä ja pikaisesti!
Muuta ei just nyt tule mieleen, mutta kahville kun pääsee niin KÄYTÖSTAVAT on ihan kohteliasta osata puolin ja toisin!- deittailija
No oho! Joo olis kyllä aika turn off, jos joku äijä kävis heti lääppiin ja puhuun yhteisestä lomasta jne.
- ex deittailijatar
deittailija kirjoitti:
No oho! Joo olis kyllä aika turn off, jos joku äijä kävis heti lääppiin ja puhuun yhteisestä lomasta jne.
Arvaas vaan menikö mullaki samantien hermot ko ukkoon?
Tapasimme s24:n treffien kautta ja voin kertoa et toistamiseen emme todellakaan tavanneet.
Eniten ahisti se, että mun iholle tullaan ihana samalla sekunnilla kun tavataan ekan kerran, valitetaan röökin poltosta, vaikka viesteissä oltiin sitä mieltä ettei se haittaa. Sitten kahvilla yleensä istutaan vastakkain jotta keskustelu on helpompaa toisen kanssa, niin ei kun tämä "ritari" tuli melkein syliin istumaan. Kaiken kohokohtana oli se, että kahvin jälkeen tämä treffikumppani oli niin varma hurmaustaidoistaan (johon kuului myös osana eksän haukkuminen katkerana), että pääsisi viereeni yötä viettämään.
Kas kun kaverini koira tuli yhtäkkiä sairaaksi ja se piti lähteä viemää lääkäriin ja mun piti ajaa, ku kaveri oli ottanu pari. - ylipapitar
What?! Hyi helkkari?
Siis veti kalun esiin tosta noin vaan?
Yks sääntö tuli mieleen vielä
Älä lähetä vehkeestäsi kuvia naiselle!
Miestä kuvat voivat kiihottaa ja kiinnostaa, mutta nainen ei saa kiksejä ventovieraan miehen kikkelikuvista, okei?!
Se vaan on ihan totaalisen mautonta. Piste. - siis...?
Esitteli kaluaan 'vastoin tahtoaan'? Sinäkö ne housut siltä sitten väkisin alas revit? Vai yllätit pisuaarin ääreltä?
- ei mulkun kuvia!
ylipapitar kirjoitti:
What?! Hyi helkkari?
Siis veti kalun esiin tosta noin vaan?
Yks sääntö tuli mieleen vielä
Älä lähetä vehkeestäsi kuvia naiselle!
Miestä kuvat voivat kiihottaa ja kiinnostaa, mutta nainen ei saa kiksejä ventovieraan miehen kikkelikuvista, okei?!
Se vaan on ihan totaalisen mautonta. Piste.Olen samaa mieltä. Yhtä jopa kielsin lähettämään kikkelikuvia, kun se itse sitä ehdotti. Pari muuta lähetti pyytämättä.
Miehet ei ilmeisesti tajua, kuinka se naiselle on totaalinen turn off.
Mikä miehiä vaivaa? Onko ne kaikki itsensä vilauttelijoita? - Just näin
ei mulkun kuvia! kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Yhtä jopa kielsin lähettämään kikkelikuvia, kun se itse sitä ehdotti. Pari muuta lähetti pyytämättä.
Miehet ei ilmeisesti tajua, kuinka se naiselle on totaalinen turn off.
Mikä miehiä vaivaa? Onko ne kaikki itsensä vilauttelijoita?Hyvä kun kysyit etkä yleistäny suoraan. Vastaan että ei kaikki ole tuollaisia mitä kuvailet viestissäsi. Niitä on taatusti useita mutta ei kuitenkaan kaikki.
- se karkottaa
äläkä haise valkosipulille
- hihahaa
Heh, vampyyri treffeillä :D
- Maustaja
hihahaa kirjoitti:
Heh, vampyyri treffeillä :D
Syön valkosipulia jos sitä ruuassa on. Ruokaa laittaessani käytän valkosipulia aika runsaasti itsekin. En "haise" eikä se ole ollut missään parisuhteessani ongelma.
Jos se on suhteen este, olkoon. Se tulisi jonain päivänä kuitenkin esteeksi, parempi että asia paljastuu heti.
- lkijuhygtfrdesw
Treffeillä, kuuntele mitä toisella on sanottavaa, eläkä pälätä yhteen putkeen ja ole aina oikeassa, vaikka olet väärässä...
- 3 + 19
No treffeillä jos on hermona niin käyttäytyy noin. Täyty vähän antaa armoa sekä profiileille että treffikumppaneille, jos haluaa jonkun joskus löytääkin. Vielä pahempi taitaa olla mykkä treffikumppani, nekin voivat olla huomattavasti eloisampia toisilla treffeillä, kun pahin jännitys on haihtunut.
- verenpaine nousee
Miks miehillä on tarve aina haukkua exänsä treffeillä?! Törmännyt moiseen monesti ja sen on kyllä aina noloa...
Ja kerran yks tyyppi veti kännit lounastreffeillä! Siis lounasaikaan ihan jurrit! Ja ihmetteli vielä miks en kutsunut häntä luokseni kahville.
Mistä näitä juntteja oikein sikiää?!- mbjkiuyhgfvc
Naisilla sama vika, haukutaan ex ja kerrotaan tämän kaikki intiimitkin asiat.
- ilmeisen outo mies
Noilla on menty... kuvat aina max 6kk vanhat. Menestystä oli aiemmin, mutta nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen olen yhtäkkiä ihan ilmaa.
Vaikeintahan nettitreffailussa on saada naiset aloittamaan keskustelu. Asiallinen profiili ja asialliset lähestymiset. En ole superkomea, mutta varsin katseenkestävä. Ei vastausta. Sellaista profiilin stalkkausta muutaman kerran ja that's it, jotkut ei edes katso profiilia.
Mitä profiilissa on tärkeää.. Onko profiilin parempi olla luonnepainotteinen vai aktiviteettipainotteinen? Itse pidän hieman syvällisemmistä profiileista kunhan eivät ole surkuttelua.
30 naisten profiilit on todella usein luokkaa: Hakusessa on huumorintajuinen, itsestään huolta pitävä ja luotettava mies kaikkeen kivaan yhteiseen tekemiseen, mennään vaikka kalliokiipeilemään. Itse olen iloinen ja lämminhenkinen ja tykkään matkustelusta ja treenaamisen jälkeisestä fiiliksestä.
Aha. Onpa ***vetin syvällistä. - umpikujassa
Itseäni on erityisesti mietityttänyt että mitä tekevät nettideiteissä miehet joille on ihan jumalattoman tärkeää korostaa kaikin mahdollisin tavoin että minkäänlaista suhdetta ei oikeasti haluta. Joko mies ainakin pari kertaa kertoo että on aika epätodennäköistä että hän enää koskaan ihastuu kenenkään, tai sitten hän juttelee että ollaan kavereita. Ja kun on kaveri, ei sekään sitten käy, vaan miehestä et enää sen koommin kuule kun on kerran pari tavattu.
- ei kannata luvata sellaista mikä ei kuitenkaan toteudu
- ei kuulosta kivalta että on jo etukäteen päätetty että ei tästä mitään kumminkaan tule
Kai sen nyt joka iikka tajuaa että sitten kun löytyy se sopiva kumppani ei tarvitse riidellä siitä minkä tasoista tai luonteista suhdetta tässä pyöritellään? Eli jos mies (tai tietysti nainenkin) kokoajan ääneen pähkäilee ja analysoi millaiseen suhteeseen hän voisi lähteä taikka ei hän tod.näk. aloita enää koskaan suhdetta, niin tuollaiseen mieheen on turha haaskata aikaansa. Selvästikään itse et ole se josta hän innostui.
Mutta missä vaiheessa se innostuminen sitten saa tapahtua, kun se ei saa tapahtua, koska mies päätti jo niin ennenkuin tavattiin?!
Antaakaa herranjumala miehetkin mahdollisuus naiselle. Sillekin joka ei ole se johon ihastuitte 20 v sitten, ettekä ole muistosta koskaan päässeet irti. - Just näin
Noi on hyviä vinkkejä, mutta miten musta tuntuu että noi on tehty vain miehille. Missään ei sanota sanaa mies, mutta siltä tuntuu kuitenkin.
- Vinkit miehelle
1) Täytä profiilin pakolliset kohdat
2) Listaa millaisen naisen haluat, esim. nätin, hoikan, urheilua harrastavan ja itseäsi 10 vuotta nuoremman
3) Istu alas odottamaan viestien tulvaa - Nuo vinkit
toimivat käytännössä vain NAISILLE.
Valtaosa miehistä ei edes saa vastauksia avausviesteihinsä, vaikka profiilis olisikin kunnossa ja avausviesti asiallinen.
Tästä huolimatta vastausprosentti on jotain 0-10% välillä, joista 90% on 2-4 sanan kieltäytymisiä.
Tässä tilanteessa kaikki vinkit ovat yhtä tyhjän kanssa. - ...
.
- Vinkkinainen
- Lue profiili läpi ennen yhteydenottoa. Älä laita viestiä, jos et ole sitä mitä toinen on hakemassa.
- Vältä ylikriittisyyttä niin viestittelyvaiheessa kuin treffeillä. Muista myös, että faktatiedot eivät ole ihminen, kuten ei valokuvakaan. Ihmiseen kuitenkin rakastutaan, ei tietoihin tai kuvaan.- En ymmärrä tällasta.
Kertokaapas kuka ymmärtää miehen ajatuksen juoksua, minä en nimittäin ymmärrä tätä: laittaa naiselle viestin jossa pusuhuulet teksti olet herkullinen..heti lähettämisen jälkeen blokannut naisen! Että miksi käyttäytyy noin ristiriitaisesti ????
- älä vaivaa päätäsi
En ymmärrä tällasta. kirjoitti:
Kertokaapas kuka ymmärtää miehen ajatuksen juoksua, minä en nimittäin ymmärrä tätä: laittaa naiselle viestin jossa pusuhuulet teksti olet herkullinen..heti lähettämisen jälkeen blokannut naisen! Että miksi käyttäytyy noin ristiriitaisesti ????
Kaikkea ei tarvitse tietää ja ymmärtää. Tärkeintä on oikeastaan blokata mielestään vastemieliset tyypit, osata myös nauraa heidän typeryydelleen.
Näin ajattelen naisista. - en ymmärrä silti..
älä vaivaa päätäsi kirjoitti:
Kaikkea ei tarvitse tietää ja ymmärtää. Tärkeintä on oikeastaan blokata mielestään vastemieliset tyypit, osata myös nauraa heidän typeryydelleen.
Näin ajattelen naisista.Hih, okei...kiitti vinkistä! Nyt vaan blokkailemaan:)
- ylipapitar
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää.
Netissä ja deittipalstoilla liikkuu paljon myös mieleltään sairaita ihmisiä.
Kaikki kun on avointa kaikille.
Muistakaa olla siis varovaisia.
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai kaikki kirjoitettu ei ole totta.
Joukossa on saalistajia ja saaliiksi voi joutua kuka vaan. - oikolukija
Itse jätän yhdyssanavirheiden kirjoittelijat rauhaan. Mielestäni ala-aste on oltava suoritettuna. Muutenkin oman esittelyn voi edes kerran lukea ja huomata, ettei siitä saa mitään selvää, kun pisteet ja pilkut puuttuu.
- Oli antoisaa
Minulla oli kahden vuoden chattaily miehen kanssa vuosia sitten. En suostunut tapaamaan häntä. Kyllä oli opettavainen suhde. Hedelmiä syntyy vieläkin psyykessäni hänen ansiostaan. Hän oli kaikinpuolin täysin erilainen kuin minä ja joka asiasta oltiin eri mieltä. Jostakin syystä molemmilla kuitenkin tunteet leiskui tosi rajusti. Minä kyllä tällä perusteella suosittelen tunnepohjalle perustuvaa tutustumista. Ei siis mitään uteluja toisen arkielämästä vaan antaa vain 'virran viedä'.
- puhu puh.
Tää deittihahmoitus ihmisestä onkin ns. mutu oletuksia ja kirjoitus virheistäkö sitä viimeist. persoona ilmentyy , voihan kaveri olla kaikinpuolin ok vaikka se näppäily ei niin sujukkaan ja yms. Sitäpäisi kaikki ei nyt niin olekkaan kiiinn. kuvaamaan kirjaimin itseään . Puhuminen onkin jo ihan suotavaa ja ennen olikin ns. keskustelulinjat olemassa , jossa sai jo ko. perusteella yms. kysymyks. hyvänkin kuvan ihmisen sujuvasta aivotoiminnasta. Olispa se entinen sokkotreffi-linkki edes.
- En itse
välitä miehistä, jotka pullistelee kuvissa olemattomia/olevia lihaksia, shortseissa. sivusta,edestä ja takaa :D. Sainpa niitä katsellessa päivän parhaan naurukohtauksen. Onhan se hyvä jos tykkää kuvata itseään. Mutta mieluummin vaikka eri olosuhteissa, kuten joku tuolla ylempänä mainitsi. Naku ja sänkykuviakaan en suosittele :)
- rumalätty
Ilmeisesti tällä naamalla ei ole mahdollista saada säälittävän pientä vastausta edes ihan kaverilliseen kysymykseen joita olen tässä lähetellyt muutamalle naiselle joiden kanssa katson olevan suht paljon yhteistä. Väittävät että aloitetaan kaverimielellä ja katsotaan mitä tulee, no ilmeisesti pitää olla täyden kympin näköinen kaveri ennenku kelpaa. Vasta kuukausi tai jotain ollut profiili ja jo nyt ärsyttää suuresti miten itsetuntoa murskaavaa touhua tämä on.
- rumalätty
rumalätty kirjoitti:
Ilmeisesti tällä naamalla ei ole mahdollista saada säälittävän pientä vastausta edes ihan kaverilliseen kysymykseen joita olen tässä lähetellyt muutamalle naiselle joiden kanssa katson olevan suht paljon yhteistä. Väittävät että aloitetaan kaverimielellä ja katsotaan mitä tulee, no ilmeisesti pitää olla täyden kympin näköinen kaveri ennenku kelpaa. Vasta kuukausi tai jotain ollut profiili ja jo nyt ärsyttää suuresti miten itsetuntoa murskaavaa touhua tämä on.
Niin ja btw. ei ne naisetkaan olleet mitään täyden kympin missejä, mutta ilmeisesti heilläkin on standardit järettömän korkealla.
Erinäisiä kertoja deittisivuilla pyörineenä voin kertoilla joitakin kokemuksia. Älkää miehet vetäkö hernettä nenään, tämä ei tietenkään koske teitä kaikkia, mutta valtaosaa kuitenkin.
Naisen oletetaan olevan vähintään 10-15 vuotta nuorempi, pitkä tukka ja tietyn värinen, hoikka, urheilullinen, vahva, mutta viehkeä, ei missään tapauksessa älykäs tai liian lukenut, harrastuksien pitää olla naisellisia eikä niitä ei saa olla liikaa.
Ja mitä miehet itse; tukka lähtenyt, kaljamaha pullottaa, urheiluharrastuksia about 20 vuotta sitten.....joopa joo....- kuulostaako
naiset tutulta teidän sanomana; "juu löytyy muutama liikakilo."
Todellisuudessa niitä "muutamia" kiloja saattaa olla 20-30kg. - dlkdsfkdfskl
Miten sitten pääsee treffeille?
En ole viellä kertaakaan päässyt vaikka mielestäni osaan kirjoittaa muutakin kuin tylsää faktaa (pituus, paino, jne.). Voisin vaikka maksaa leffaliput, mutta ketään ei kiinnosta.
Ongelma taitaa olla se, että netti deittailijoissa 100miestä - 1 nainen.- ylipapitar
Itsekin netissä useampaan kertaan aikanaan deittailleena ja tälläkin hetkellä profiili tuolla jossain. Voin kertoa millainen mies pääsee/joutuu mun kanssa treffeille.
- sopivan ikäinen
- sosiaalinen (ilmenee mm. harrastuksista ja tavasta tuottaa tekstiä)
- aktiivinen yhteydenpidossa
- järkevän matkan päässä (en lähde treffeille 1000 km:n päähän...)
- pitää itsestään huolta
No millaisella miehellä ei sitten ole mitään saumaa
- edellisestä suhteesta katkeroitunut tupakoiva juoppo
- itsesäälissä kieriskelevä ujo neitsytpoika, joka ei ole koskaan seurustellut
- ei mitään harrastuksia
- vastaukset liian lyhyitä. Pelkkä "moi, mitä kuuluu?" ei ole yhteydenpitoa
- ulkonäöstään piittaamaton ja tyylitajuton
- asianfriend
NEW SITE! FIND ASIAN CHICKS AND GET LAID TONIGHT! FREE TO JOIN! http://asiafriendfinder.com/go/g1419110-pmem
- ........
.............
- uup
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.725348Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3095215Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie403817Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni2973541Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1243359Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.02180Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1272008- 1051660
- 1721351
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA971195