LUOTSI

Metku Mertsi

Mitä mieltä olette, tarvittaisiinko tällä Kemi palstalla valvojaa (luotsi), joka silloin tällöin siivoilis aiheetomia juttuja?
Eihän täällä paljoa siivottavaa ole, mut joskus näyttää jollakin mopo karkaavan käsistä. Mutta siltikin, kun toi ylläpito on välillä vissiin lomilla ja viikonloppuisin on poistot hitaan laisia, niin olisiko tarve jonkun alkaa. Toki heitähän voi olla useampikin jos innostusta riittää.
En tarkoita sellaista tiukkapipoa tai kukkahattua, vaan sellaista asiallista jolla olis hiukan silmää tämän palstan käyttäjistä. Sellaista joka osaa katsoa tiettyjä asioita sormiensa läpi.
Kertokaa mielipiteenne.

13

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ylläpito toimii ja perusteluista riippuen poistaa viestin tai sitten ei. Kyllä "ilmoita asiaton viesti" - ilmoitus aina luetaan ja tarkistetaan.

      Aika siistiä täällä on, tuo vapaamuurari-allerginen riehuu Oulun- ja lapin läänien palstoilla, muuten ylilyönnit ovat yksittäisiä, harkitsemattomia möläytyksiä, jotka ylläpito kyllä ehtii poistamaan suhteellisen nopeasti.

    • Lukija Tane.

      "palstalla valvojaa (luotsi), joka silloin tällöin siivoilis aiheetomia juttuja?"
      Luotsi ei ole siivooja vaan ohjaa aluksia turvallisesti satamaan tai satamista. Sinä näytät kaipaavan tänne sensuuria. "tiettyjä asioita sormiensa läpi" viittaa siihen, että sensuurin perustana olisivat aatteet tai puoluekanta.

      • Metku Mertsi

        Missään nimessä en rajoittaisi politiikkaa, sehän on hauskaa. Aatteista nyt puhumattakaan, lähinnä tätä toistuvaa listan turhaa levitystä?
        Taitaa olla edelleen tuolla alhaalla?


      • Kemiläinen.
        Metku Mertsi kirjoitti:

        Missään nimessä en rajoittaisi politiikkaa, sehän on hauskaa. Aatteista nyt puhumattakaan, lähinnä tätä toistuvaa listan turhaa levitystä?
        Taitaa olla edelleen tuolla alhaalla?

        "toistuvaa listan turhaa levitystä? Taitaa olla edelleen tuolla alhaalla? "
        Miksi vapaamuurarien lista ei saisi olla näkyvissä? Ovatko he jollainlailla pyhiä, joiden nimiä ei saisi mainita tai varoittaa salaseuran kytköksistä? Huomioni mukaan lista on julkaistu uudelleen sen jälkeen, kun edellinen on aiheettomasti poistettu. Kannattaa tutkia listaa ennen kuin pyytää lainopillista yms. apua.


      • Metku Mertsi
        Kemiläinen. kirjoitti:

        "toistuvaa listan turhaa levitystä? Taitaa olla edelleen tuolla alhaalla? "
        Miksi vapaamuurarien lista ei saisi olla näkyvissä? Ovatko he jollainlailla pyhiä, joiden nimiä ei saisi mainita tai varoittaa salaseuran kytköksistä? Huomioni mukaan lista on julkaistu uudelleen sen jälkeen, kun edellinen on aiheettomasti poistettu. Kannattaa tutkia listaa ennen kuin pyytää lainopillista yms. apua.

        Mietippä jos nimesi olisi vaikka Veikko Juhani Koivumäki, tai Juhani Olavi Himanka? Vaikka et olisikaan kukaan noista henkilöistä, mutta nimesi olisi?
        Olis sulla työpaikalla, tai kavereille selittelemistä. Onko munat tervassa ja mitäs vaimolles kuuluu?
        Entäs jos minä täällä julkisesti nimellä jotain vaikka huumeiden käyttäjäksi, tai varkaaksi nimittelisin ja nimi olisi sama kuin sinun?
        Ei varmaankaan haittais eihän?
        Luulenpa että nimien julkaisu julkisesti ilman asianomaisen lupaa on täällä kielletty, vaikka itse pari nimeä mainitsinkin? Ne oli suoraan lainattu siitä vapaamuurari listasta, joten anteeksi kaikille nimikaimoille.
        Eihän se ole sopivaa ilmoitella ihmisiä johonkin kerhoon varsinkin, kun ei ole itse niin varma. Ainoa jo(t)ka tietää on vapaamuurari(t).


      • Kemiläinen.
        Metku Mertsi kirjoitti:

        Mietippä jos nimesi olisi vaikka Veikko Juhani Koivumäki, tai Juhani Olavi Himanka? Vaikka et olisikaan kukaan noista henkilöistä, mutta nimesi olisi?
        Olis sulla työpaikalla, tai kavereille selittelemistä. Onko munat tervassa ja mitäs vaimolles kuuluu?
        Entäs jos minä täällä julkisesti nimellä jotain vaikka huumeiden käyttäjäksi, tai varkaaksi nimittelisin ja nimi olisi sama kuin sinun?
        Ei varmaankaan haittais eihän?
        Luulenpa että nimien julkaisu julkisesti ilman asianomaisen lupaa on täällä kielletty, vaikka itse pari nimeä mainitsinkin? Ne oli suoraan lainattu siitä vapaamuurari listasta, joten anteeksi kaikille nimikaimoille.
        Eihän se ole sopivaa ilmoitella ihmisiä johonkin kerhoon varsinkin, kun ei ole itse niin varma. Ainoa jo(t)ka tietää on vapaamuurari(t).

        "Entäs jos minä täällä julkisesti nimellä jotain vaikka huumeiden käyttäjäksi, tai varkaaksi nimittelisin"
        Ovatko Kemin vapaamuurarit mielestäsi mainitsemiasi rikollisia? Kemissä ei ole muita samannimisiä kuin vapaamuurarilistassa. Se on tarkistettu. Jos lista on kerran Hymy-lehdessäkin julkaistu, ei pitäisi olla mitään estettä julkaista sitä täälläkin. Itsepähän ovat kyseiseen seuraan liittyneet. Miksi luulet heidän liittyneen kyseiseen seuraan, aivanko yleisen edun nimissä vai omia vaikutusmahdollisuuksiaan vahvistaen hyvä veli -verkostolla muiden kustannuksella? Hyvä, että tällaiset verkostot tuodaan päivän valoon.


      • Tervaharjun Esko.
        Metku Mertsi kirjoitti:

        Mietippä jos nimesi olisi vaikka Veikko Juhani Koivumäki, tai Juhani Olavi Himanka? Vaikka et olisikaan kukaan noista henkilöistä, mutta nimesi olisi?
        Olis sulla työpaikalla, tai kavereille selittelemistä. Onko munat tervassa ja mitäs vaimolles kuuluu?
        Entäs jos minä täällä julkisesti nimellä jotain vaikka huumeiden käyttäjäksi, tai varkaaksi nimittelisin ja nimi olisi sama kuin sinun?
        Ei varmaankaan haittais eihän?
        Luulenpa että nimien julkaisu julkisesti ilman asianomaisen lupaa on täällä kielletty, vaikka itse pari nimeä mainitsinkin? Ne oli suoraan lainattu siitä vapaamuurari listasta, joten anteeksi kaikille nimikaimoille.
        Eihän se ole sopivaa ilmoitella ihmisiä johonkin kerhoon varsinkin, kun ei ole itse niin varma. Ainoa jo(t)ka tietää on vapaamuurari(t).

        "julkisesti nimellä jotain vaikka huumeiden käyttäjäksi, tai varkaaksi nimittelisin ja nimi olisi sama "
        No mutta nythän Metku Mersu outoja loihi lausumahan! Vertaatko sinä vapaamuurareita huumeiden käyttäjiksi ja varkaiksi vai ovatko he mielestäsi sama asia? Nyt kannattaa panna vähän jäitä hattuun tai ainakin hakea lunta pihalta ja jäähdytellä päälakea.


      • syytön uhri
        Metku Mertsi kirjoitti:

        Missään nimessä en rajoittaisi politiikkaa, sehän on hauskaa. Aatteista nyt puhumattakaan, lähinnä tätä toistuvaa listan turhaa levitystä?
        Taitaa olla edelleen tuolla alhaalla?

        Kun tarpeeksi moni ottaisi yhteyttä suoraan suomi24:n johtoon, niin kai lopulta loppuisi sekin vastenmielinen riehunta. Ei siitä kärsi ne joitten nimet on listassa vaan kaikki muut viattomat henkilöt kokee sen pahana ja karttaa koko palstaa. Itse ainakin olen lopettanut aloitusten tekemisen.
        Niinpä näkyy vedettävän esille vaan jotain ikivanhoja jankutusketjuja.


    • kuisseoikeenmeni

      Se on sillä lailla, että oikeisto-vasemmisto, värillinen- väritön, uskova-ei uskova, meijän lapset-naapurin kakarat, ym,ym, kenen milipiteen mukaan sensuuri toimii, se ei olisi enää mielipide vaan diktetuuria eli harvain valtaa, jota näillä sivuilla on jo liikaakin. Joka asialla on yleeensä kaksi tai useampi puoli, annetaan kaikkien kukkien kukkia.

    • 10+10

      Hyvä luotsi ei rajoita tai poista tarpeettomasti keskusteluita vaikka niissä rönsyillään asiasta ja joskus asian vierestä. Tornion palstalla se luotsipoika tahtoo poistella asiallisiakin keskusteluita mitä suuresti ihmetellään. Sen sitten huomaakin palstan hiljaisuudesta.

      • 11+11

        10 10 puhut asiaa. Se on torniossa huomattu. Vois olla enemmän avarakatseisuutta ja täysin sitoutumaton.tämähän on mielipide/keskustelupalsta,eikä pitäs enää elää " isonveljen"valvonta-aikoja.Kirosanoista pahimmat tietenkin voi karsia ,vaikka niitäkin kuulee TV:stä yhä enemmän.Ei kai politiikasta puhuminen ole vielä suomessa kielletty?Jos on itsensä asettanut julkisesti tuleen,täytyy kestää myös arvostelua,eikä pelkkiä kehuja ja päivänpaistetta.Perättömät lausumat, ja kunnianloukkakset ,samoin kuin nimellä henkilökohtaisuuksiin meno julkisesti on tietenkin oma lukunsa,joiden ei toivoisi liittyvän tällekkään palstalle.Muutoin sanan pitäisi olla vapaa,ja valvojan valinnassakin pitäisi olla kriteereitä/sopivuuden arviointia,jotta riittäisi kykyä maailman menon arviontiin eri näkökulmista.


      • Ajoksesta

        "Hyvä luotsi ei rajoita tai poista tarpeettomasti keskusteluita "
        Luotsi ohjaa laivoja satamaan. Moderaattori on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö.


      • käyttäytykää
        Ajoksesta kirjoitti:

        "Hyvä luotsi ei rajoita tai poista tarpeettomasti keskusteluita "
        Luotsi ohjaa laivoja satamaan. Moderaattori on internetissä käytävän keskustelun asiallisuutta valvova henkilö.

        Palstalla pitäisi noudattaa palstan sääntöjä ja ylläpidon tulisi estää kirjoitukset, jotka ovat sääntöjen vastaisia.
        Muutama esimerrkki sääntöjen vastaisista:
        Joukkopostitukset, eli samaa ei saa panna monelle palstalle.
        Jankutus ja toisto on kiellettyä. Kerran poistetun viestin uudelleen paneminen on kielettyä.
        Rasistisen viestit on kielettyjä (ja kuka niitä kaipaisikaan?)
        Pelkän linkin paneminen on kiellettyä.

        Ja sivistyneet eivät riko nettietikettiä, vaikka palstan säännöt sen sallisivatkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe