Hei,
haluaisin kysellä hieman mielipidettä "friends with benefits" suhteesta. Olen itse hieman sekaisin päästäni ja en tiedä onko tämä maailman paras idea vai aivan hirveä katastrofi.
Vietin viikonlopun miespuolisen ystäväni luona joka asuu eri kaupungissa kuin minä, hän helsingissä ja minä jyväskylässä. Olemme olleet parhaat ystävät jo vuosia, ja kun asuimme samalla paikkakunnalla vietimme monet päivät yhdessä tekemällä yhtä sun toista. Olen aina luottanut tähän ihmiseen enemmän kuin kehenkään muuhun ja meillä on aina erittäin hauskaa yhdessä.
Viimekertaisella virerailullani kuitenkin tapahtui jotain, harrastimme seksiä. Se oli upeaa, hauskaa ja hyvin antoisaa. Tämä olisi ehkä aivan loistava asia, ellemme molemmat olisi suhteessa. Olemme siis molemmat eläneet jo hyvin pitkän aikaa kaukosuhteessa, minä noin vuoden ja hän kaksi vuotta. Molempien kumppanit asuvat hyvin, hyvin kaukana eikä mahdollisuutta tavata ole kuin maksimissaan kerran vuodessa. Tiedän, että hän rakastaa tyttöystäväänsä ja minäkin rakastan poikaystävääni, vaikka kuinka hankala kaukosuhteemme on ollut. Kuitenkin molempien partnerit ovat palaamassa suomeen tämän vuoden aikana, joten kaukosuhde on loppumassa.
En itse (eikä kuulemma ystävänikään) tunne yhtään syyllisyyttä tapahtumasta tai että olisimme tehneet jotain väärin. Keskustelimme asiasta ja päätimme jatkaa ystävyyttä kuten aina ennenkin, mutta olemalla seksisuhteessa ilman mitään tunnesitoutumisia.
Olen kuitenkin miettinyt pitäisikö minun kertoa miehelleni vai antaa olla. Olen myös aina vahvasti ollut sitä mieltä, että hän saa tehdä mitä minäkin, eli jos hän haluaisi aloittaa samanlaisen suhteen ei minulla olisi mitään sitä vastaan. En kuitenkaan uskalla tai osaa ottaa asiaa esille.
Luulen myös, että tunteeni miestäni kohtaan ovat aikalailla heikentyneet vuoden aikana ja siksi annoin asian tapahtua. Olen myös miettinyt pitäiskö erota, varsinkin viikonlopun tapahtuman takia. Kuitenkin aina kun olemme yhdessä, suhteemme toimii ja olemme molemmat onnellisia.
Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? Tai osaisi sanoa yhtään neuvoja koska en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä tai ajatella.
Friends with benefits
7
582
Vastaukset
- ei koskaan suhteesee
"Olen myös aina vahvasti ollut sitä mieltä, että hän saa tehdä mitä minäkin, eli jos hän haluaisi aloittaa samanlaisen suhteen ei minulla olisi mitään sitä vastaan. En kuitenkaan uskalla tai osaa ottaa asiaa esille."
Totta helvetissä sinun pitää kertoa, että miehesi tajuaa missä mennään. Tai jollet kerro, niin toivotaan, että hänellä on tai päättää hommata seksikumppanin. Vitsi, et mahtavia nämä parisuhteet!!!- Haaremistapäivää
Mikä suhde on sellainen, jossa molemmilla saa olla ja on toiset kumppanit? Eli miten ihmeessä nämä kaksi siis ovat YHDESSÄ kahden varatun kanssa? :D Voi luoja anna mun kaikki kestää. Eli siis neljä varattua... ok. No siinä tuskin tulee sit ongelmaa, jos nämä teidän (aloittajan ja sen panokaverin) "omat" kumppanit alkaa paneskella vielä keskenään! Eihän siinäkään enää voi olla silloin ongelmaa :D Miksi se olisi nimittäin heiltä kielletty, jos nämä kaksi kaverusta saavat kuitenkin nuseskella keskenään?
- on se
friends with benefits on ok, pettäminen perseestä.
- let´s be honest
juu niinhän te "rakastatte" sitä ja tätä kuin teinit vaikka olette vielä täysin lapsia ja haluatte vain jännitystä ja naiskentelua, kyllä se kiinnostus siihen loppuu sitten ajallaan uskokaa pois, tuskin kummankaan suhteet kestää kuitenkaan loppuelämään asti
- Friends
Anteeksi, mutta jos haluan naiskenella kaveriani, se on sitten siitä lähtien selvä homma, että se on se jota haluan ja kenen kanssa haluan ollakin. Miks olisimme olleet kavereita ties kuinka kauan, jos se sitten yhtäkkiä siihen naimiseen loppuisi BUAHAHAHAAAA! Olisipa mullakin joku tuollainen kaveri, joka olis kovin pantava ja sekin haluis alkaa hommiin! Ilman tunnesitoutumisia? Anteeksi taas, en ymmärrä miksi se suhde pitää KIELTÄÄ? a) olette olleet jo ystäviä kauan b) naitte. Eli mitä helvettiä, teillä on suhde. Oletteko ymmärtäneet? :)
Kaikenkaikkiaan en ymmärrä, miksi toisen kanssa viihtyminen ja oleminen pitää KIELTÄÄ, ihan kuin se olisi jotenkin täysin väärin ja enhän mää nyt siis tommosta haluu mutkun.... ööö emmä tiä. White trash... - Sitä mieltä
Olen samaa miletä kuin yksi vastaajista:
Friends with benefits -touhu on ihan ok, jos molemmat sitä haluavat eikä kumpaakaan vedätetä.
Sen sijaan tuo kumppanienne pettäminen on ihan samalla tavalla pettämistä, vaikka kaverin kanssa pettäisittekin.
Itsekkäiden, selkärangattomien ja petollisten ihmisten toimintaa. Se EI ole ok. Friends with benefits on vapaiden ihmisten välinen sopimus, ei varattujen pettämissopimus. - Ryöstösaalis
Kutsun tuollaista tapausta poikaystäväkseni. Jos en kelpaakaan muuhun kuin paneskeltavaksi niin ei se toinenkaan kelpaa enää mun ystäväksi. Katsokaas kun jotkut ihmiset vaatii ja sit kun ne vaatii, ne vaatii kaiken. En ymmärrä että panisin itse jotain, jonka kans en halua mitään! Järjetöntä ajanhukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579