Onko yhdessä nukkuminen parisuhteen ehto?

Unen arvostaja

Itse haluaisin kyllä parisuhteen, mutta haluan nukkua yksin. Toisen kanssa en pysty nukkumaan kunnolla ja arvostan yli kaiken hyvää yöunta. Kaikki parisuhdeyritelmät tuntuvat kariutuvan tähän asiaan. Itse en näe mitään syytä yhdistää nukkumista ja seksiä.

38

352

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ainakaan

      luota yhteenkään naiseen niin paljon, että suostuisin asumaan erillään. Minä valvoisin kaiket yöt kun epäilisin, että naista käy panemassa joku toinen.

      • 17+1

        Eipä olisi tuollaisessakaan parisuhteessa kehumista, jossa toista täytyy valvoa. Parisuhteiden pitäisi perustua rakkaudelle ja rakkauteen kuuluu, että luotetaan toisiinsa.


      • Ei naisiin
        17+1 kirjoitti:

        Eipä olisi tuollaisessakaan parisuhteessa kehumista, jossa toista täytyy valvoa. Parisuhteiden pitäisi perustua rakkaudelle ja rakkauteen kuuluu, että luotetaan toisiinsa.

        voi ikinä luottaa. Niitä ohjaa niiden vittu, ei aivot.


      • Ja miehiä ohjaa
        Ei naisiin kirjoitti:

        voi ikinä luottaa. Niitä ohjaa niiden vittu, ei aivot.

        niiden muna


    • sinkkunainen.

      Minä taas nukun hyvin huonosti yksin. Parisuhteesa nukuin paljon paremmin ollessani miehen kainalossa

    • 8+20

      Ei se mikään ehto ole, mutta ainakin omissa parisuhteissani miehet ovat ennemmin tai myöhemmin alkaneet kinuta yhteenmuuttamista, ei tosiaankaan siksi että pelkäisivät muiden miesten käyvän panemassa vaan ilmeisesti miehet kaipaavat edelleen"kodinhengetärtä".

      Minulle sopisi kompromissi eli parisuhde, jossa ollaan viikonloput ja lomat enimmäkseen yhdessä, joskus tietysti voidaan olla viikollakin, mutta asuttaisiin erillään.

    • Kiskisu

      Yhdessä nukkuminen olisi minulle tärkein syy olla parisuhteessa, jos olisin. Mutta se ei riitä. Miehen pitää myös kuorsata nukkuessaan, siihen on hyvä itsekin nukahtaa.

      En minäkään näe mitään syytä yhdistää nukkumista ja seksiä. Siksi harrastankin seksiä yleensä vain valveilla.

      • Kuinka monen

        mihen käyttämä olet?


      • Kiskisu
        Kuinka monen kirjoitti:

        mihen käyttämä olet?

        Heille on kuulemma jäänyt tunne, että minä käytin heitä.


      • KoiKoira
        Kiskisu kirjoitti:

        Heille on kuulemma jäänyt tunne, että minä käytin heitä.

        Sellaista on homoseksi. Voi vuoroin olla käyttäjänä, vuoroin käytettävänä.


      • Kiskisu
        KoiKoira kirjoitti:

        Sellaista on homoseksi. Voi vuoroin olla käyttäjänä, vuoroin käytettävänä.

        Niin, aivan. Ette te homot ole sen kummempia kuin me muutkaan.


      • CarrieSamantha
        Kiskisu kirjoitti:

        Niin, aivan. Ette te homot ole sen kummempia kuin me muutkaan.

        Huippu näpäytys, "sisko" ;)


    • gsdgssggsgs

      Voittehan nukkua eri huoneissa? Jossain vaiheessa varmaan nukahdat kuitenkin puolisosi viereen ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähtee ja pian jo nukuttekin samassa sängyssä.

      • Monille pariskunnille käy havaintojeni mukaan ennemminkin päinvastoin. Erilaiset unirytmit, unettomuus, kuorsaus jne. ajaa onnellisessakin parisuhteessa elävät parit nukkumaan eri huoneissa.


    • puhtautta arvostava

      Mikään ei olen niin ärsyttävää, kuin ties monenko miehen käyttämä mällisuinen reikäotus valuttamassa reistään limojaan puhtaille lakanoilleni. Joka vielä teeskentelee olevansa kunnollinen nainen.

      • Ei ole kaikki

        muumit laaksossa sullakaan


      • Palsta huomioon
        Ei ole kaikki kirjoitti:

        muumit laaksossa sullakaan

        Ei ole kaikki mällit pusseissa sullakaan.

        O_O


    • omasänky

      Jos mies kuorsaa ei sen vieressä voi nukkua, jos kuorsaa tosi lujaa niin hyvä jos samassa talossakaan ja tämä on kyllä jo pidemmän päälle este parisuhteelle jos ei suostu kuorsaustaan hoidattamaan... hyvät yöunet kun on elinehto.
      Minäkin mieluummin nukun yksin, ei tule liian kuuma ja saa pitää oman peittonsa ja muutenkin on tilaa, eikä toisen vääntelehtiminen ja heräily ja erilainen unirytmi häiritse.
      Mutta onko todella niin että yhdessä nukkuminen on jokin parisuhteen ehto?

    • lutkittelija

      Meille romanttisille miehille yhdessänukkuminen on seksiäkin tärkeämpi syy olla parisuhteessa, mutta mitenpä mälliastia voisi siitä mitään ymmärtää? Heille käsitys suhteesta on se, että kirnutaan astia täyteen ja lähdetään eriteille.

    • sinku.

      Nukun yksin aika huonosti ja parisuhteessa jos asuu yhdessä niin kyllä yhdessä nukkuminen on suotavaa. Jos tosiaan ei pysty nukkuu toisen vieressä niin voipi nukkua vaikka lattialla.

    • Aamupanot

      juuri herränneenä on parasta!

      • Olis hienoo

        herättää nainen panemalla


      • Se on
        Olis hienoo kirjoitti:

        herättää nainen panemalla

        muuten raiskaus


      • yöpanija
        Se on kirjoitti:

        muuten raiskaus

        Eikä ole, vaan ihanaa romanttiseroottista rohkeutta. Kiitokset siitä saa palkaksi naiselta.


      • Ihan paskapuhetta
        yöpanija kirjoitti:

        Eikä ole, vaan ihanaa romanttiseroottista rohkeutta. Kiitokset siitä saa palkaksi naiselta.

        tuo


    • Outoa.

      Minulla on suhde jossa nukumme omissa sängyissä. Sängyt ovat nukkumista varten, panemiset voi hoitaa missä vain.

    • jahas...

      Et varmaan sitten ihmettele, jos puolisosi jossain vaiheessa hairahtuu pettämään, kun lämpö ja toisen läheisyys puuttuvat kokonaan. Milloin nykyään edes ehtii olla yhdessä lähekkäin muutoin kuin vuoteessa? Sama varmasti olla kavereita, jos nukutaankin erillään? Voihan sitä seksiä harrastaa myös kavereiden kesken.

      • Outo suhtautuminen

        seksiin, jos sitä voi kavereidenkin kanssa harjoittaa. Eikös se "ollaan vain kavereita" tarkoita, että ei harrasteta seksiä?


      • Mukavampaa se
        Outo suhtautuminen kirjoitti:

        seksiin, jos sitä voi kavereidenkin kanssa harjoittaa. Eikös se "ollaan vain kavereita" tarkoita, että ei harrasteta seksiä?

        on kavern kanssa kun tuiki tuntemattoman


    • Ehtii sitä lämpöä ja läheisyyttä jakaa muulloinkin kuin nukkuessa jos niin tahtoo. Mä en osaa nukkua kainaloon rutistettuna. Pitää saada just se omanlainen asento ja voida kääntyillä rauhassa. Eikä uni tuu silmään jos ukko kuorsaa vieressä.
      Jos ei tartte kukonlaulun aikaan herätä niin sit ei niin haittaa jos mies häiritsee nukkumista. Ex älysi hiippailla olkkariin kattoon telkkaria tai tekeleen töitä kun häntä ei nukuttanut, sain nukkua tarpeeksi.

    • Joku vaan

      "Itse en ainakaan luota yhteenkään naiseen niin paljon, että suostuisin asumaan erillään. Minä valvoisin kaiket yöt kun epäilisin, että naista käy panemassa joku toinen."

      Eli sinäkin myönnät sen, ettet ole todellakaan sille naiselle sellainen mies, jota se nainen haluaisi. Tai haluaisi joo tietyllä tavalla, mutta kiinnostavampiakin miehiä löytyisi.

      Itse en luota yhteenkään naiseen niin paljoa, että suostuisin mihinkään parisuhteeseen, yhden illan suhteeseen tai seksisuhteeseen.

      Ihmettelen suuresti, miten miehet jaksavat näitä parisuhteita, tietäen, että se oma nainen haaveilee aivan muunlaisista miehistä kuin itse on. Halutaan nukkuakkin samassa asunnossa, ettei vain tulla petetyiksi. Mutta oletko ajatellut, että ei kyse ole mistään yhteisestä samassa sängyssä nukkumisesta? Ei se ole todellakaan se ongelma, ei todellakaan.

      Vaan se pointti on aina siinä, että se nainen haaveilee ja haluaa joitakin aivan toisenlaisia miehiä kuin se oma kumppani. Sehän seuraa sitä suhdetta ihan koko ajan, ihan missä tahansa, ihan milloin vain. Siinä se koko homman idea onkin. Tuo yhdessä nukkuminen on vain sen ongelman yksi muoto ja se tulee mm. tuollaisessa yhteydessä esille.

      • Kiskisu

        Melko suuruudenhullua kuvitella, että jos naisella on riesana jo yksi mies niin haaveilisi lisäharmien perään.


    • Joku vaan

      "Melko suuruudenhullua kuvitella, että jos naisella on riesana jo yksi mies niin haaveilisi lisäharmien perään."

      Jos tarjolla kerran on kiinnostavampi ja viehättävämpi mies, niin nainen valitsee tämän ja pääsee samalla kertaa siitä nykyisestä eroon.

      Tai sitten ei vain ehkä uskalla tai tajua erota siitä nykyisestä, mutta pettää kuitenkin. Eihän tämä ole ennenkään naisia estänyt. Samoiten kuin naisia haaveilemasta ja toivomasta niitä kiinnostavampia miehiä.

      Joten mikä tässä on siis ongelmana sinun mielestäsi?

    • mies olavi

      Kännissä on mukava nukkua naisen vieressä, jopa niin mukavaa että mieluummin vieressä kun yksin. Selvinpäin taas pelkästään häiritsee jos siinä on joku toinen ku ei voi rauhassa kääntyillä ja olla leveesti.

    • eoöslpoööööö

      Miksei pariskunta voisi asua yhdessä mutta niin, että kummallakin on oma huone? Ratkaisuna voisi olla kolmio, jossa esim. toinen on makuuhuone (parisänky) ja toinen työ-/vierashuone, jossa sänky. Jos huonosti nukkuva ei saa kunnolla unta, hän voisi hipsiä sinne vierashuoneeseen jatkamaan unia.

      Itsekin nukun vähän huonosti, mutta laitan korvatulpat päähän tai menen olohuoneen sohvalle nukkumaan (meillä ei ole rahasyistä erillistä huonetta).

      Ei minusta kannata tehdä ongelmaa asiasta, josta voi tehdä kompromisseja.

    • Ihanaa nussia

      läpi yön

      • nopeampilaaki

        Tee jotain toisin jos et laukea muuten.


      • Reetun perikunta
        nopeampilaaki kirjoitti:

        Tee jotain toisin jos et laukea muuten.

        Minä laukean 8 kertaa yössä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe