Moro , isä osti mulle vahvisimen. Oon nyt soittanu bassoa (sen vahvistimen kanssa) , kiinnostais , että voiko sillä samalla vahvistimella soittaa esim sähkökitaraa?
-Stagg 26w
VAHVISTIMISTA... ?
14
269
Vastaukset
- y7y7y7y7y7y7y7y
Voi
- tietämätönpasisti
Okei , tuskimpa kävis puolakustisen kitaran kanssa?
- kljljlkjljljsfujasdo
Vastaan tähänkin, että KÄY!
Mutta sen verran, että kitaran vahvarin tai varsinkin sen kaapin kautta ei välttämättä kannata luukuttaa bassoa sitten ihan täpöllä, voi meinaan kajari tykätä jonnin verran kyttyrää kun se ei ole sille basson alhaisille äänille suunniteltu ja sitten voi jopa pistää sen särisemään eli vähän "hajottaa" kajaria :D
Soundillisesti paras on bassolle sille kuuluva vahvistin ja kaappi ja kitaralle omansa.
Vinkkinä sulle, että nyt on tarjouksessa mm. Eleven Rack, jonka mukana tulee Protools 11 niin Tompalla maksaa tuossa n. 650.. tuon kautta voit soitella sitten soundillisesti hyvin kitarat ja bassot. On räkkimallinen vahvistin :D - Pod dop
kljljlkjljljsfujasdo kirjoitti:
Vastaan tähänkin, että KÄY!
Mutta sen verran, että kitaran vahvarin tai varsinkin sen kaapin kautta ei välttämättä kannata luukuttaa bassoa sitten ihan täpöllä, voi meinaan kajari tykätä jonnin verran kyttyrää kun se ei ole sille basson alhaisille äänille suunniteltu ja sitten voi jopa pistää sen särisemään eli vähän "hajottaa" kajaria :D
Soundillisesti paras on bassolle sille kuuluva vahvistin ja kaappi ja kitaralle omansa.
Vinkkinä sulle, että nyt on tarjouksessa mm. Eleven Rack, jonka mukana tulee Protools 11 niin Tompalla maksaa tuossa n. 650.. tuon kautta voit soitella sitten soundillisesti hyvin kitarat ja bassot. On räkkimallinen vahvistin :DTaitaa uuden Line6 Podien soundit olla valovuosia edelllä kuitenkin Eleven Racistä.
- jkjljkjkjlkjlkj
Pod dop kirjoitti:
Taitaa uuden Line6 Podien soundit olla valovuosia edelllä kuitenkin Eleven Racistä.
Ei todellakaan, Line6 podista kun puuttuu putkivehkeen lämpö ja dynamiikka mikä on Eleven Rackissa.
Line6 podit on syvältä ja säröt persiistä.
Eleven Rack on soundeiltaan paljon parempi (makukysymyksiä nämäkin tietysti on).
Linen vehkeet on mitä on ja Eleven Rack on ammattilaisten vehje, ovat eri planeetaltaan niin ominaisuuksiltaan kuin muutenkin. - Pod dop
jkjljkjkjlkjlkj kirjoitti:
Ei todellakaan, Line6 podista kun puuttuu putkivehkeen lämpö ja dynamiikka mikä on Eleven Rackissa.
Line6 podit on syvältä ja säröt persiistä.
Eleven Rack on soundeiltaan paljon parempi (makukysymyksiä nämäkin tietysti on).
Linen vehkeet on mitä on ja Eleven Rack on ammattilaisten vehje, ovat eri planeetaltaan niin ominaisuuksiltaan kuin muutenkin.Tarkoitin mallinnuksia, Eleven Rack on kaapin kanssa parempi mutta mallinnuksissa ei.
Ainakin You Tuben perusteella, en ole itse tosin kokeillut mutta Line 6 soundit olen kun sellaisen omistan, muhkeat on.
On ollut mietinnössä itselläkin tuo Eleven Rack tosin, onko siinä mallinnukset sitten vähintään podin tasolla?
Harmi kun en pääse testaamaan mihinkään. - jkjljkjkjlkjlkj
Pod dop kirjoitti:
Tarkoitin mallinnuksia, Eleven Rack on kaapin kanssa parempi mutta mallinnuksissa ei.
Ainakin You Tuben perusteella, en ole itse tosin kokeillut mutta Line 6 soundit olen kun sellaisen omistan, muhkeat on.
On ollut mietinnössä itselläkin tuo Eleven Rack tosin, onko siinä mallinnukset sitten vähintään podin tasolla?
Harmi kun en pääse testaamaan mihinkään.Ei niissä mallinnuksissa mitän vikaa ole, ne on ihan erinomaisia.
Youtubeen minä en luota kun sen ääneen laatu ei ole sitä mitä luonnossa laitteista lähtee, osa toki voi kuullostaa hyvältä ja tuokin on taitolaji saada tuubiin "aidon" tuntuista ääntä.
Mä omistan Eleven Rackin ja olen aika vankka sen puolesta puhuja, siinä on homma kohdillaan ja paras hinta-laatu suhde mitä markkinoilta löytyy.
Olen soitellut myös Line6 podeilla ja niistä mun mielestä on puuttunu se putkivehkeen lämpö ja hönkä sekä säröt ei ole niin mureat.
Eleven Rack on hemmetin monipuolinen vehje niin soundeiltaan kuin liitettävyydeltään eikä ole hinnalla pilattu ja mukana tulee ammattitason musantekemiseen tarkoitettu softa eli Protools 11, jossa riittää mm. virtuaalisoittimia ihan tarpeeksi ja efektejä on myös lisää ym. juttua.
Toki tuossa saisi olla mallinnoksia lisää mutta ite en ole niitäkään kaivannut.
Suosikkeja mallinnuksista on mulla tuossa vahvari puolelta ainakin Plexi, Mesa ja Bogner vaihtoehdot ja ne muutkin on hyviä.
Pitää tietenkin muistaa aina se fakta, että oli laite mikä hyvänsä niin niitä pitää osaa säätää, minä en ole podeissa saanut samaa aikaiseksi kuin Eleven Rackistä ja olen kyllä aika tavalla säädelly eri vehkeistä soundeja pihalla vuosien mittaan.
Soundit tietysti on makukysymyksiä, joten en mä voi sanoa olevan ainoa oikeassa oleva :D
Mutta jos mä vertaan podeja ja muita multsareita esim. Boss GT sarjat ja monet muut niin Eleven Rack pesee ne aika selvästi soundeissaan ja muutamissa muissakin asioissa.
Itseäni kiinnostaa Axe mutta kun sitä ei voi mitenkään testata kun sitä ei mulla ole :D
PS. vinkkinä Eleven Rackia pääsee testaamaan kun varmistat että liikkeestä se löytyy kuten DLX, Musiikki Fazerit, Soitin Laine ja muutama muu.
Vinkkinä Eleven Rackin testaamiseen, riittävä aika ja sitten se, että heti lähtee muuttamaan niiden tehdasasetusten säätöjä mm. efektien paikkaa kuten delay sinne vahvarin ja kaapin taakse etc. (missään tuntemassani laitteessa ei tehdas säädöt ole koskaan olleet kohdillaan eikä Eleven Rack ole tästä poikkeus) - Pod dop
Ei niissä mallinnuksissa mitän vikaa ole, ne on ihan erinomaisia.
Youtubeen minä en luota kun sen ääneen laatu ei ole sitä mitä luonnossa laitteista lähtee, osa toki voi kuullostaa hyvältä ja tuokin on taitolaji saada tuubiin "aidon" tuntuista ääntä.
Mä omistan Eleven Rackin ja olen aika vankka sen puolesta puhuja, siinä on homma kohdillaan ja paras hinta-laatu suhde mitä markkinoilta löytyy.
Olen soitellut myös Line6 podeilla ja niistä mun mielestä on puuttunu se putkivehkeen lämpö ja hönkä sekä säröt ei ole niin mureat.
Eleven Rack on hemmetin monipuolinen vehje niin soundeiltaan kuin liitettävyydeltään eikä ole hinnalla pilattu ja mukana tulee ammattitason musantekemiseen tarkoitettu softa eli Protools 11, jossa riittää mm. virtuaalisoittimia ihan tarpeeksi ja efektejä on myös lisää ym. juttua.
Toki tuossa saisi olla mallinnoksia lisää mutta ite en ole niitäkään kaivannut.
Suosikkeja mallinnuksista on mulla tuossa vahvari puolelta ainakin Plexi, Mesa ja Bogner vaihtoehdot ja ne muutkin on hyviä.
Pitää tietenkin muistaa aina se fakta, että oli laite mikä hyvänsä niin niitä pitää osaa säätää, minä en ole podeissa saanut samaa aikaiseksi kuin Eleven Rackistä ja olen kyllä aika tavalla säädelly eri vehkeistä soundeja pihalla vuosien mittaan.
Soundit tietysti on makukysymyksiä, joten en mä voi sanoa olevan ainoa oikeassa oleva :D
Mutta jos mä vertaan podeja ja muita multsareita esim. Boss GT sarjat ja monet muut niin Eleven Rack pesee ne aika selvästi soundeissaan ja muutamissa muissakin asioissa.
Itseäni kiinnostaa Axe mutta kun sitä ei voi mitenkään testata kun sitä ei mulla ole :D
PS. vinkkinä Eleven Rackia pääsee testaamaan kun varmistat että liikkeestä se löytyy kuten DLX, Musiikki Fazerit, Soitin Laine ja muutama muu.
Vinkkinä Eleven Rackin testaamiseen, riittävä aika ja sitten se, että heti lähtee muuttamaan niiden tehdasasetusten säätöjä mm. efektien paikkaa kuten delay sinne vahvarin ja kaapin taakse etc. (missään tuntemassani laitteessa ei tehdas säädöt ole koskaan olleet kohdillaan eikä Eleven Rack ole tästä poikkeus)Kysyisin sellaista vielä että toimiiko tuo 11R muiden Daw. ohjelmien kanssa vai onko se ns. naimisissa Pro Toolssin kanssa?
Saako tuohon hommattua mallinnuspaketteja lisää ladattavana?
Ei muuten Thomannilla ole enää ainakaan tuohon 650€ hintaan tuo, vai tarkoititko jotain muuta liikettä aikaisemmin? - jkjljkjkjlkjlkj
Pod dop kirjoitti:
Kysyisin sellaista vielä että toimiiko tuo 11R muiden Daw. ohjelmien kanssa vai onko se ns. naimisissa Pro Toolssin kanssa?
Saako tuohon hommattua mallinnuspaketteja lisää ladattavana?
Ei muuten Thomannilla ole enää ainakaan tuohon 650€ hintaan tuo, vai tarkoititko jotain muuta liikettä aikaisemmin?Siis kyllähän tuo 11R toimii muidenkin ohjelmien kanssa. Sehän on samalla myös äänikortti jos sen sellaiseksi koneeltaan valitsee ja siis toimii.
Eleven Rackissä on se perus mallinnuspaketit ja se lisäpaketti, joka nykyisellään kuuluu tuohon kauppaan kun tuon hankkii.Tämän jälkeen ei ole muita paketteja toistaiseksi tullut. Silti noi riittää vaikka olis kiva kyllä jos olis enempi.
Hmm.. ai se Thomannin tarjous meni sitten ohi..
St.Pauls Soundista löytyy 699 € http://www.stpaulssound.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=3059
Näköjään tuo on nyt halvimpana paikkana ostaa, tuo halvin paikka vaihtuu näköjään välillä.
Mukana tuleva Protools 11 ei ole myöskään enää laiteriippuvainen vaan sitä voi käyttää minkä tahansa DAWien ym. laitteiden kanssa. Jo versio 10 oli laiteriippumaton.
Jos testaamaan pääset niin aina parempi, pistä vaikka varaus tuonne St.Pauls Soundiin ja käy testimässä jos vain mahdollista. Sen verran tuo maksaa kuitenkin, että on omin korvin ja käsin testattava, soundit kun on aina makukysymyksiäkin vaikka mä tuota kehun. - Pod dop
Siis kyllähän tuo 11R toimii muidenkin ohjelmien kanssa. Sehän on samalla myös äänikortti jos sen sellaiseksi koneeltaan valitsee ja siis toimii.
Eleven Rackissä on se perus mallinnuspaketit ja se lisäpaketti, joka nykyisellään kuuluu tuohon kauppaan kun tuon hankkii.Tämän jälkeen ei ole muita paketteja toistaiseksi tullut. Silti noi riittää vaikka olis kiva kyllä jos olis enempi.
Hmm.. ai se Thomannin tarjous meni sitten ohi..
St.Pauls Soundista löytyy 699 € http://www.stpaulssound.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=3059
Näköjään tuo on nyt halvimpana paikkana ostaa, tuo halvin paikka vaihtuu näköjään välillä.
Mukana tuleva Protools 11 ei ole myöskään enää laiteriippuvainen vaan sitä voi käyttää minkä tahansa DAWien ym. laitteiden kanssa. Jo versio 10 oli laiteriippumaton.
Jos testaamaan pääset niin aina parempi, pistä vaikka varaus tuonne St.Pauls Soundiin ja käy testimässä jos vain mahdollista. Sen verran tuo maksaa kuitenkin, että on omin korvin ja käsin testattava, soundit kun on aina makukysymyksiäkin vaikka mä tuota kehun.Pitääpä alkaa vakavasti harkitsemaan tuota 11Rackiä jos vaikka hommaisi.
Pitää alkaa varmaan kaupaamaan kavereille Line6 vehkeitä jos laittaisi itse tuollaisen, voihan näitä tosin ketjuttaakin Line6 ja 11 Rackiä.
Olen minä tuota kauan katsellut kyllä vaan en ole sen kummemmin ottanut laitteesta selvää kuin You Tube videoita katselemalla.
Täytyy tässä vähän kyttäillä tarjouksia kun tuntuu olevan välillä halvemmallakkin, Muusikoiden netin torillakin on muutamia näköjään. - jkjljkjkjlkjlkj
Pod dop kirjoitti:
Pitääpä alkaa vakavasti harkitsemaan tuota 11Rackiä jos vaikka hommaisi.
Pitää alkaa varmaan kaupaamaan kavereille Line6 vehkeitä jos laittaisi itse tuollaisen, voihan näitä tosin ketjuttaakin Line6 ja 11 Rackiä.
Olen minä tuota kauan katsellut kyllä vaan en ole sen kummemmin ottanut laitteesta selvää kuin You Tube videoita katselemalla.
Täytyy tässä vähän kyttäillä tarjouksia kun tuntuu olevan välillä halvemmallakkin, Muusikoiden netin torillakin on muutamia näköjään.Tuo kyseisen laitteen hinnoittelu on aika mielenkiintoinen kun pelkästään Protools maksaa siinä 400 - 600 hujakoilla :D
Zekkaa tuo ennen hankintaa, pyydä noista kaupoista että ottavat sen liikkeeseen sulle testiin ja tutustu rauhassa, parempi ostaa sellaista minkä on ite kokenut.
Jos ostat käytettynä niin kandee harkita se hinta, jos samalla etsii ohjelmaa tietokoneelle niin harkitse uuden ostamista jos myyjät ei ohjelmaa mukaan laita kun tuo Protools kuitenkin maksaa aika reilusti jo itsessään.
Niin ja sellainen seikka, että zekkaa mahdollisesti tuo Protoolsin koneelle asettamat vaatimukset, jos se on raskas niin kandee harkita itse raudan ostamista pelkästään esim. käytettynä sopivaan hintaan, on turha maksaa ohjelmasta jos sitä ei saa järkevästi käytettyä.
Mulla on koneen Intel i7 prossu, muistia 8 GT / 1333 muistaakseni, pari kovalevyä josta käyttis toisella ja Protools toisella joten jos sulla on samanlaista rautaa tietokoneessa niin pyörii. Toki enempi muistia on parempi jne.
Eniten muistia vie noissa ne virtuaalisoitimet vst jne. jos niitä yhtäaikaa paljon on päällä.
Jos jotain tulee mieleen niin laittelen tänne asiaa. - Pod dop
Tuo kyseisen laitteen hinnoittelu on aika mielenkiintoinen kun pelkästään Protools maksaa siinä 400 - 600 hujakoilla :D
Zekkaa tuo ennen hankintaa, pyydä noista kaupoista että ottavat sen liikkeeseen sulle testiin ja tutustu rauhassa, parempi ostaa sellaista minkä on ite kokenut.
Jos ostat käytettynä niin kandee harkita se hinta, jos samalla etsii ohjelmaa tietokoneelle niin harkitse uuden ostamista jos myyjät ei ohjelmaa mukaan laita kun tuo Protools kuitenkin maksaa aika reilusti jo itsessään.
Niin ja sellainen seikka, että zekkaa mahdollisesti tuo Protoolsin koneelle asettamat vaatimukset, jos se on raskas niin kandee harkita itse raudan ostamista pelkästään esim. käytettynä sopivaan hintaan, on turha maksaa ohjelmasta jos sitä ei saa järkevästi käytettyä.
Mulla on koneen Intel i7 prossu, muistia 8 GT / 1333 muistaakseni, pari kovalevyä josta käyttis toisella ja Protools toisella joten jos sulla on samanlaista rautaa tietokoneessa niin pyörii. Toki enempi muistia on parempi jne.
Eniten muistia vie noissa ne virtuaalisoitimet vst jne. jos niitä yhtäaikaa paljon on päällä.
Jos jotain tulee mieleen niin laittelen tänne asiaa.Koneessa kyllä pitäisi puhti piisata siitä ei ole kiinni, ja mitä käsitin niin tuo Pro Tools on LE verasio, eli ei ole se täys versio, tai ainakin joskus on ollut LE versio mukana joka on luonnollisesti halvempi.
Mutta hyvää infoa annoit, pitää katsella tilannetta, kiitosta. - jkjljkjkjlkjlkj
Pod dop kirjoitti:
Koneessa kyllä pitäisi puhti piisata siitä ei ole kiinni, ja mitä käsitin niin tuo Pro Tools on LE verasio, eli ei ole se täys versio, tai ainakin joskus on ollut LE versio mukana joka on luonnollisesti halvempi.
Mutta hyvää infoa annoit, pitää katsella tilannetta, kiitosta.Tuo nykyinen versio on mun nähdäkseni kait parempi versio kuin LE.
Mulla itellä on LE 8.05 versio ja tuon jälkeen on versiot 9, 10 ja 11 jotka eivät ole kait LE versioita tai no, nimi voi olla sitten eri.
Siinä 11 on kuitenkin todella paljon ominaiuuksia ja täysverinen ammattilaisen työkalu, sieltä löytyy esim. Xpand vai oliko se nyt Xpand2 virtuaali syntikka jossa on tehdas asetus soundeja hmm.. todella paljon ja joita voi sekoittaa 4:ään eri kohtaan ja soittaa saman synan kautta yhtäaikaisesti ja on vain yksi vsti käytössä.. saapi siihen samaan vaikka 1 pad soundin 1 lead soundin 1 bassokuvion ja 1 rumpu kuvion ja tämä vain yhteen vsti:en eli ei syö prossaa tuo, jo pelkästään tuolla yhdellä voi tehdä taustaraidan omalle kitaralle, kaveriksi voi laittaa toisen vastaavaan tai jonkin muun virtuaali syntikan tai vaikka pienon, bassoraidan tai tuoda midi-rumputaustan jollain sopivalla temmolla siihen ja äänittää vaikka 2 kommpikitaraa ja mitä mieleen tulee :D
On siis varsin kattava versio kyseessä.
Protarin versiota voi ainakin testata Soitin Laineen putiikissa, jossa muuten on tuo 11R laitekin ja taitaa tuota olla muuallakin, kandee kuitenkin soittaa ja kysyä onko mahdollista testata.
Kiitosta kiitoksista ;D
Sitä varten täällä kirjoitellaan että niistä olis jotain hyötyä, tosin mä taidan olla liian pihkassa tuohon 11R:ään kun sitä aina kehun joka paikassa :D - Pod dop
Tuo nykyinen versio on mun nähdäkseni kait parempi versio kuin LE.
Mulla itellä on LE 8.05 versio ja tuon jälkeen on versiot 9, 10 ja 11 jotka eivät ole kait LE versioita tai no, nimi voi olla sitten eri.
Siinä 11 on kuitenkin todella paljon ominaiuuksia ja täysverinen ammattilaisen työkalu, sieltä löytyy esim. Xpand vai oliko se nyt Xpand2 virtuaali syntikka jossa on tehdas asetus soundeja hmm.. todella paljon ja joita voi sekoittaa 4:ään eri kohtaan ja soittaa saman synan kautta yhtäaikaisesti ja on vain yksi vsti käytössä.. saapi siihen samaan vaikka 1 pad soundin 1 lead soundin 1 bassokuvion ja 1 rumpu kuvion ja tämä vain yhteen vsti:en eli ei syö prossaa tuo, jo pelkästään tuolla yhdellä voi tehdä taustaraidan omalle kitaralle, kaveriksi voi laittaa toisen vastaavaan tai jonkin muun virtuaali syntikan tai vaikka pienon, bassoraidan tai tuoda midi-rumputaustan jollain sopivalla temmolla siihen ja äänittää vaikka 2 kommpikitaraa ja mitä mieleen tulee :D
On siis varsin kattava versio kyseessä.
Protarin versiota voi ainakin testata Soitin Laineen putiikissa, jossa muuten on tuo 11R laitekin ja taitaa tuota olla muuallakin, kandee kuitenkin soittaa ja kysyä onko mahdollista testata.
Kiitosta kiitoksista ;D
Sitä varten täällä kirjoitellaan että niistä olis jotain hyötyä, tosin mä taidan olla liian pihkassa tuohon 11R:ään kun sitä aina kehun joka paikassa :DKyllähän tuota tuntuu muutkin hehkuttavan mitä tuossa olen lueskellut, hinta vaan on vähän kova, pitää laittaa jemmaan rahaa ja myydä vanhaa romua pois jos laittas tuollaisen.
Ps. Kiitosta kiitoksien kiitoksista, heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1117154
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t334209törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/383688Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3981950- 321457
- 351448
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi621367Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121088Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1751075Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111010