surullinen liian vanha? auttakaa!!

vanhavenytteliä-97

Moi, oon siis tyttö -97 (16vuotias) 163/45. Voinko aloittaa tässä iässä enää mitään voimistelutunteja? Osaan tehdä esim spagaatin (mitkään kärrynpyörät, käsillä seisonnat, voltit ei vielä onnistu). Oon ollu pienestä pitäen aika venyvä mutta en oo koskaa saanu alottaa mitä harrastusta koska vanhemmat sanoi aina ett jättäisin kesken kuitenkin. Oon harrastanut nyt tanssia vuoden mutta olen aina halunnut mennä johonkin telinevoimisteluun, rytmikseen jne. Mutta nykyään taidan olla liian vanha niihin joka pistää oikeastikkin vituttaan :(
Olenko liian vanha aloittaakseni jonkun voimisteluun liittyvän harrastuksen?
Jos en ole niin mikä harrastus oisi paras?
Kiitos :)

9

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 97gymnast

      Et ole! Itse alotin telinevoimistelun 14 vuotiaana ja nyt olen harrastanut sitä 2 vuotta! Kannattaa alottaa! Kilparyhmään et välttämättä pääse, mutta harrasteryhmiä löytyy! Missä päin suomea asut?

    • vanhavenytteliä-97

      Hei! Onpa ihana kuulla! Asun pohjoispohjanmaalla. En tiedä onko täällä päin telinevoimisteluja, mistä saisin tietoon lähimmät telinevoimistelu paikat? :)
      Onko kurssien maksut kuinka kalliit ja onko mitään erityistä mitä pitäisi osata ennen kuin menee telinevoimisteluun? Ja jos menen teline voimisteluun onko siellä amatöörejä ja huippu ammattilaisia sillä vähän harmistuttaa jos joudun 16vuotiaitten seuraan jotka on harrastaneet sitä ennen ku on osannut kävellä:D mutta ei kai siitä haittaa olisi :) lisäksi onko muita kun telinevoimistelu mitä voisin alottaa?:)

    • 97gymnast

      Itse asun aika etelässä niin minkäkään en tiedä mitä ryhmiä siellä on, mutta kannattaa kirjottaa googleen voimistelu ja (koti/lähi kaupuinkisi nimi). Kurssin hinta riippuu tunti määrästä, mutta sama tunti määräkin hinta voi vaihdella paljon eri paikkojen välillä. Tiedän paikan missä 1h/vk maksaa 40e ja paikan jossa maksaa 130e. Alkeisryhmässä ei tarvitse osata mitään valmiiksi! Jos haet jatko- tai kilparyhmään niihin on testit. Ja tietenkin voit aloittaa minkä lajin haluat! mutta rytmisessä voimistelussa on oltava todella notkea ja venyttely olisi pitänyt aloittaa jo pienenä.

    • Cheeronparas

      Siis Cheer (Cheerleading) on paras harrastus sinulle, missä asukkaan, et ole liaan vanha!

    • joukkuevoimistelija :)

      Voimistelun voi aloittaa harrastuksena milloin haluaa, mutta jos haluaa kilpailla kunnolla niin on jo vähän myöhäistä. Suosittelen rytmistä- ja joukkuevoimistelua. :) näissä lajeissa ei pelkkä notkeus riitä, mutta uskon että pärjäisit niissä hyvin. Käy kokeilemassa! :)

    • tanssityttö

      On vielä yks vaihtoehto: tanssillinen voimistelu, jota itse harrastan. Aloitin ton vasta 31v:na, et ole koskaan liian vanha siihen. Meillä on vanhin yli 70v. Tietenkään ei tehdä mitään supervaikeita juttuja, ei ole akrobatiaa tmv. ja lisäks meidän ryhmässä on kaikilla oltava vankka pohja valmiina, eli nollasta ei lähdetä. Sitäpaitsi se on aikuisten ryhmä. Laji on kuitenkin tosi monipuolinen, ja sopivan haastava. Löytyy sullekin varmasti oma ryhmä. Nii ja voi olla, et nuorten ryhmässä on akrobatiaakin. Opit sitäkin vielä, itsekin opettelin sitä aikoinaan cheerleadingissä sinua vanhempana.

    • yhtä sirkusta

      Kysy kuntasi liikuntatoimistosta tai koulusi liikunnan opettajalta. Vaihtoehtonasi on myös sirkuskoulu. Sirkuksessa voi harjoitella monipuolisesti.

    • t: 13 v

      Tuossa iässä ei kyl opi enää mtn perusasioitakaan

      • telinevoimistelija

        Mistä sä tiiät voi vaik oppiikki alotin 14 vuotiaana ja oon nyt 15 ja pääsin kisaryhmään. Mä en osannu ku just kuperkeikan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe