Töissä on kivaa!

Keskisuomen hobitti

Ei varmaan saisi sanoa, että nauttii työstään. Vähentävät vielä palkasta…

Ei vaan oikeasti - olen yläkoulun opettaja ja en kyllä hetkeäkään ole katunut uravalintaani. Varmasti minunlainen älykäs ja ahkera nuori mies olisi päässyt paremmin palkattuihinkin hommiin, mutta onneksi en lähtenyt edes moista yrittämään.

Nykyisessä työssäni parasta on työyhteisö. Olen kesätöissä yms. ollut monenlaisessa paikassa töissä, mutta ei tällaista yhteishenkeä ja toisien tukemista ole muualla ollut. Aina tietää, että apua saa jos tarvii, eikä tarvi yhtään arastella kysyä niitä tyhmiäkään kysymyksiä. Myös tunnin-parin sijaistukset onnistuvat käytännössä aina. Jos pitää vaikka lääkäriin mennä, niin senkun kahvihuoneessa suunsa avaa asiasta, niin heti joku ilmoittaa, että hänellä olisi siinä hyppytunti ja voi hyvin pitää tunnin.

Myös työ itsessään on kaikesta julkisuudessa olleesta negatiivisesta vouhkauksesta huolimatta ihan palkitsevaa. Vastoin yleistä oletusta, nykynuorista kuitenkin valtaosa on ihan fiksua ja asiallista porukkaa. Sitten joka ryhmään mahtuu muutama hankala tapaus, jotka ovat hyviä haasteita opettajalle; Kuinka saada heidätkin motivoitua mukaan opiskeluun? Ja kyllä minulla ainkin jää aina ikävä 9-luokkalaisia, kun he viimeisenä keväänä pois lähtevät.

Ja se palkkaus… Paljon parempi, kuin mitä luulin. Ei montaa ylituntia tarvitse olla sen 21 viikko-opetustunnin päälle, niin ollaan jo yli suomalaisten keskipalkan (olikos se jotain 3200 tällä hetkellä tilastokeskuksen mukaan). Ja sitä samaa palkkaa saa sitten myös esim. koko VAPAAN kesän…

Nyt vielä kun minunkin hommastani tehtäisiin virka ja saisin varmuuden tulevasta, niin eipä sitä oikein parempaa elämää olisi osannut silloin aikanaan olisi osannut toivoa, kun opiskelupaikkavalintoja aikanaan teki.

3

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvinaista

Hyvä homma, itse en ikinä pystyisi olemaan opettaja, siihen vaaditaan aika sosiaalinen/ekstrovertti jämäkkä luonne ym.

• Kyyninen

Huomaa että olet vielä varsin nuori opettaja. Kunhan tuosta vähän vanhenet, voi mielipide muuttua. Alkaa kyllästyttää saman asian tankkaaminen vuodesta toiseen. Ja oppilaat muuttuvat yhä nuoremmiksi suhteessa suhun. Samat vitsit vuodesta toiseen eivät enää jaksa naurattaa ja samat pärstät kahvihuoneessa alkavat *tuttaa yhä enemmän.

Vaihtoehtoisesti mielipiteesi ei muutu, mutta oivallat olla sitä huutelematta julkisesti.

• uunotyu

hianoo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      163
      7220
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2638
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1928
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1461
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1355
    6. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1149
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1137
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      51
      1117
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1113
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1017
    Aihe