Ei varmaan saisi sanoa, että nauttii työstään. Vähentävät vielä palkasta…
Ei vaan oikeasti - olen yläkoulun opettaja ja en kyllä hetkeäkään ole katunut uravalintaani. Varmasti minunlainen älykäs ja ahkera nuori mies olisi päässyt paremmin palkattuihinkin hommiin, mutta onneksi en lähtenyt edes moista yrittämään.
Nykyisessä työssäni parasta on työyhteisö. Olen kesätöissä yms. ollut monenlaisessa paikassa töissä, mutta ei tällaista yhteishenkeä ja toisien tukemista ole muualla ollut. Aina tietää, että apua saa jos tarvii, eikä tarvi yhtään arastella kysyä niitä tyhmiäkään kysymyksiä. Myös tunnin-parin sijaistukset onnistuvat käytännössä aina. Jos pitää vaikka lääkäriin mennä, niin senkun kahvihuoneessa suunsa avaa asiasta, niin heti joku ilmoittaa, että hänellä olisi siinä hyppytunti ja voi hyvin pitää tunnin.
Myös työ itsessään on kaikesta julkisuudessa olleesta negatiivisesta vouhkauksesta huolimatta ihan palkitsevaa. Vastoin yleistä oletusta, nykynuorista kuitenkin valtaosa on ihan fiksua ja asiallista porukkaa. Sitten joka ryhmään mahtuu muutama hankala tapaus, jotka ovat hyviä haasteita opettajalle; Kuinka saada heidätkin motivoitua mukaan opiskeluun? Ja kyllä minulla ainkin jää aina ikävä 9-luokkalaisia, kun he viimeisenä keväänä pois lähtevät.
Ja se palkkaus… Paljon parempi, kuin mitä luulin. Ei montaa ylituntia tarvitse olla sen 21 viikko-opetustunnin päälle, niin ollaan jo yli suomalaisten keskipalkan (olikos se jotain 3200 tällä hetkellä tilastokeskuksen mukaan). Ja sitä samaa palkkaa saa sitten myös esim. koko VAPAAN kesän…
Nyt vielä kun minunkin hommastani tehtäisiin virka ja saisin varmuuden tulevasta, niin eipä sitä oikein parempaa elämää olisi osannut silloin aikanaan olisi osannut toivoa, kun opiskelupaikkavalintoja aikanaan teki.
Töissä on kivaa!
Keskisuomen hobitti
3
179
Vastaukset
- harvinaista
Hyvä homma, itse en ikinä pystyisi olemaan opettaja, siihen vaaditaan aika sosiaalinen/ekstrovertti jämäkkä luonne ym.
- Kyyninen
Huomaa että olet vielä varsin nuori opettaja. Kunhan tuosta vähän vanhenet, voi mielipide muuttua. Alkaa kyllästyttää saman asian tankkaaminen vuodesta toiseen. Ja oppilaat muuttuvat yhä nuoremmiksi suhteessa suhun. Samat vitsit vuodesta toiseen eivät enää jaksa naurattaa ja samat pärstät kahvihuoneessa alkavat *tuttaa yhä enemmän.
Vaihtoehtoisesti mielipiteesi ei muutu, mutta oivallat olla sitä huutelematta julkisesti. - uunotyu
hianoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070