Heippa!
Kysyisin teiltä viisaammilta täällä, että kuinkas osa-aikaista työtä tekevälle tuntityöläiselle maksetaan nämä joulukuun arkipyhät? (Itsenäisyyspäivä, jouluaatto(?) joulupäivä, tapaninpäivä.) Kaupan alalla siis olen, ja PAM:in sivuilla lukee näin: "Osa-aikaisella työntekijällä rahakorvaus tai työajan lyhennys lasketaan jakamalla työsopimuksessa sovittu viikkotyöaika 5:llä. Esimerkiksi jos työsopimuksessa sovittu viikkotuntimäärä on 30 h, se jaetaan viidellä ja työajan lyhennys on 6 tuntia. Vuosilomapäiviä eivät voi olla kirkolliset juhlapyhät tai myöskään pääsiäislauantai, vapunpäivä tai itsenäisyyspäivä. " Itse teen 32,5 tuntista työviikkoa, eli korvaus olisi 6,5 tuntia. Eikös tuo 26 tuntia, mitä tuosta nyt tulee, ole rahallisesti korvattavia/työajanlyhennykseen kuuluvia päiviä, eikä niitä sotketa mitenkään tuohon vuosilomaan? Pomo meinaa tosiaan pistää nuo arkipyhät vuosilomapäivien piikkiin. Että kustaanko mua linssiin nyt, vai miten homma oikeasti toimii? Työsuhde alkoi 3.6.2013.
Tuntityö, osa-aikainen ja arkipyhät
Tietämätön
1
1648
Vastaukset
- 442341
Arkipyhät ei ole vuosilomapäiviä. Työehtosopimuksen 25 §:ssä kerrotaan, miten työehtosopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan. Jos olet liittynyt liittoon, niin ota yhteys luottamusmieheen tai jos luottamusmiestä ei ole, niin liittoon. Jos et ole liittynyt, joudut neuvottelemaan ensin itse työnantajan kanssa. Todista silloin väitteesi työehtosopimuksen pykälillä äläkä PAM:n nettisivuilla. Voit saada neuvoja aluehallintoviraston työsuojelun työsuhdeneuvojalta. http://www.tyosuojelu.fi/fi/3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782