Miten saisin omaa musiikkia nostettua esille?

Heipat!

Oon vielä aloitteleva tai "aloitteleva" (riippuu miten ton asian haluaa tulkita) muusikko/artisti. Oon tehny musiikkia aktiivisesti nyt kaks-kolme vuotta ja oon täysin genreriippumaton, eli teen kaikenlaista laidasta laitaan. Tämänhetkinen päälinja taitaa kuitenkin mennä siinä rock henkisessä musiikissa. Oon kyhäilly tähän asti pelkkää instrumentaalista/ ei laulullista musiikkia, mutta kehittelen jatkuvasti itelleni uusia haasteita.

Sitten se itse pääasia: Ketä mun pitäis yrittää nykästä hihasta, tai mistä mun pitäis alkaa kaivamaan monttua auki? Eli miten mä saisin nostettua mun musiikin kansan tietoisuuteen ja samalla mahdollisesti myös mun artistinimen?

Mä oon tehny profiileja vaikka minne ja lataillu mun musiikkia nettiin ja ihmiset on tuntunu tykkäävän. Hommaa pitää silti tehdä paljon, tiedän, mutta kaipailisin vähän ideoita ja vinkkejä että minne mun kannattais yrittää ns. työntää nenäni. Kiitos jo etukäteen :)

12

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustaeiole

      Ootko kokeillut youtubea varmasti varmin keino päästä pinnalle jos täräyttää hyvän kappaleen

      • Juu kyllä on tubessa kanava. Siellä vaan tahtoo olla semmonen homma että sen videonki pitäis olla näyttävä jos haluaa varmasti saada paljon kiinnostuneita. Kyllä mä sinne välillä aina yritän jonkun kitaravideon tyrkätä, mutta ei oikein parempaan pysty tällä hetkellä, kun ei oo niin päteviä laitteita, vaikka hankintasuunnitelmissa semmosetkin on.


    • StressKill

      Jos sulla on hyviä biisejä, ni sitte vaan keikalle, keikalle ja senkin jälkeen keikalle esittämään sun biisejäs. Siinä selviää myös nopeasti mikä toimii ja mikä ei ehkä niin hyvin. Siitä pikkuhiljaa se sitten lähtee.

      • jotenki uusien biisien tekeminen on paljon hauskempaa ku vanhojen treenaaminen ja suunnitteleminen keikkakuntoon :D kyllä mä oon yrittäny välillä miettiä keikkailua ja koota jonkunlaista listaa mun olemassa olevista biiseistä että mitä mä voin ylipäätään esittää, ja sit treenata niitä. Mutta tuntuu että siellä tulee sit niin monta asiaa vastaan mietittäväks, että mun pitäis sit unohtaa biisien tekeminen siks aikaa, ja sitä mä en ihan välttämättä halua. Se on kuiteski niin kivaa :)

        Mutta jos on jotain semmosta ideaa, vaikka että kenen syliin tyrkätä niitä mun biisejä että ne lähtee sit leviämään ja kuulumaan, niin anti tulla vaan. Haluan kuulla kaiken näkösiä ja kuulosia ideoita. Vaikka ne olis ihan tyhmiäkin.


    • StressKill

      Oisko laittaa jotain näytettä ni voidaan päästä etenemään..?

      • juu toki ;) mä linkkaan mikseriin. En linkkaa tiettyyn biisiin vaan projektiin. saat valita sieltä ite mitä kuuntelet. siellä on hyvin paljon kaikenlaista, ja toisissa on onnistunu miksaus paremmin ku toisissa. yleensä ne joissa ihmiset sanoo miksauksellisesti olevan jotain huonoa, tai jos ite huomaan jotain huonoa, niin lataan joskus ehkä parempana versiona uudestaan nettiin.

        eka linkki:
        http://www.mikseri.net/artists/thedg.149279.php

        ja toka linkki toiseen projektiin:
        http://www.mikseri.net/artists/thedg-rockpalace.149319.php

        tossa rock palace projektissa highway ja clouds taitaa olla mun uusimmat valmistuneet ideat ja samalla ehkä parhaat. Pistän nyt vielä linkin faceenkin, toivottavasti ei vaikuta liian mainostamiselta :D
        https://www.facebook.com/thedigitalgem


      • 10 pistettä.....
        zipperr kirjoitti:

        juu toki ;) mä linkkaan mikseriin. En linkkaa tiettyyn biisiin vaan projektiin. saat valita sieltä ite mitä kuuntelet. siellä on hyvin paljon kaikenlaista, ja toisissa on onnistunu miksaus paremmin ku toisissa. yleensä ne joissa ihmiset sanoo miksauksellisesti olevan jotain huonoa, tai jos ite huomaan jotain huonoa, niin lataan joskus ehkä parempana versiona uudestaan nettiin.

        eka linkki:
        http://www.mikseri.net/artists/thedg.149279.php

        ja toka linkki toiseen projektiin:
        http://www.mikseri.net/artists/thedg-rockpalace.149319.php

        tossa rock palace projektissa highway ja clouds taitaa olla mun uusimmat valmistuneet ideat ja samalla ehkä parhaat. Pistän nyt vielä linkin faceenkin, toivottavasti ei vaikuta liian mainostamiselta :D
        https://www.facebook.com/thedigitalgem

        Joko sä vedätät meitä (käytät valmiita muutaman sekunnin samplepätkiä, ja kasaat biisit näin), tai olet ihan oikeesti valmis ammattilainen, ja olet soittanut ihan oikeesti sähköbassoa, sähkökitaraa, akustista kitara, midi-keyboardia noissa biiseissä. Musiikillisia viitteitä näköjään löytyy ja kuuluu J.M. Jarre, Vangles, Kitaro ym. Mitään täydellistä ja yhtä ainoaa oikeaa tapaa miksata biisejä ei ole. Biisin lopullisessa masteroinnissa kylläkin on tietty lainalaisuus jolla saadaan basso napakaksi, volumi maksimiin niin ala kuin yläpäässä. Ammattilaiskamaa kautta linjan. Selittelyt biisien kohdalla sikseen. Jos biisien tekijä ei usko omaan tuotantoonsa niin ei siihen usko kukaan muukaan.


      • 10 pistettä..... kirjoitti:

        Joko sä vedätät meitä (käytät valmiita muutaman sekunnin samplepätkiä, ja kasaat biisit näin), tai olet ihan oikeesti valmis ammattilainen, ja olet soittanut ihan oikeesti sähköbassoa, sähkökitaraa, akustista kitara, midi-keyboardia noissa biiseissä. Musiikillisia viitteitä näköjään löytyy ja kuuluu J.M. Jarre, Vangles, Kitaro ym. Mitään täydellistä ja yhtä ainoaa oikeaa tapaa miksata biisejä ei ole. Biisin lopullisessa masteroinnissa kylläkin on tietty lainalaisuus jolla saadaan basso napakaksi, volumi maksimiin niin ala kuin yläpäässä. Ammattilaiskamaa kautta linjan. Selittelyt biisien kohdalla sikseen. Jos biisien tekijä ei usko omaan tuotantoonsa niin ei siihen usko kukaan muukaan.

        Mä uskon mun biiseihin, koska ne kuulostaa mun korviin hyvältä ja monen muunkin korvaan hyvältä. Enää puuttuu vaan se oikeen kanavan löytäminen ja oikeen tavan löytäminen lähestyä ihmisiä että mun musiikki lähtis leviämään kansalaisille suomessa ja miksei suomen ulkopuolellakin.

        Ja mä voin luvata sulle että en oo yhtä ainutta valmista samplen pätkää käyttäny yhessäkään mun biisissä. Kaikki ensimmäisestä viimeseen nuottiin oon suunnitellu omin pikku kätösin :) Mä käytän mun biiseissä sydäntä, en valmiita looppeja.

        Ja kyllä, multa löytyy sähkönen kitara ja sähkönen basso ja akustinen kitara. Midi keyboarkin, mutta sitä ei oo niin paljoo tullu käytettyä kun on pätevä midin kirjotus alustakin. Jos tarvii tehä jotain "epärytmillisiä" harmonioita tjms biisiin niin sit astuu keyboard kehiin. lähinnä tullu soiteltua omaks huviks.


      • Tupe

        Morse filmi esim yötubessa, ei etene ,vaikka biisejä tehty sikana.. morse hetki aikaa. Morse viimeinen kerta ja paljon muuta .. ja video morse lintunen..


    • lakiluke

      Jos löytyy omaa tuotantoa, niin suomessa on lähes pakko kokeilla pääsyä sekä syksyn-sävel kilpailuun että euroviisukilpailuun, ym. jos löytyy...

      Ota yhteys näihin organisaatioihin ja sitä kautta löytyy myös sanoittajat ja sovittajat instrumenttaalikappaleeseesi. Kitaralla voi tehdä lauluosuudet, tai etsi pöytälaatikkosanoittaja ja laulutaitoinen kimma, tai kundi. Näin saat jalkaa oven väliin, ja voit skipata (sanoittajat/laulajat) ylimääräisen painolastin myöhemmin pois jos he hidastavat sun nousukiitoa musiikin supertähdeksi. Yksin on vaikeampaa päästä perille, aina pitää olla ovenavaajia oman uran pönkittämiseksi. Pelkkä musiikillinen osaaminen ei aina riitä :( Good Luck!

      • Oon välillä miettinykin että jos alkais tekemään yhteistyötä toisten ihmisten kanssa. Mutta mietityttää senkin takia vähän, kun mä oon niin tämmönen jännä persoona siinä mielessä, että olemassa olevien hittibiisien harjottelu ei kiinnosta, niinkun jotkut bändit tuntuu ainakin tekevän. Ja mä haluun jatkuvasti olla kehittelemässä uutta, vaikka olis miljoona vanhaa ja keskenerästä vielä kovalevyllä oottamassa valmistumista.

        Ja senkin takia on pieni ongelma, koska jos mä oon suunnitellu jonkun biisin vartavasten instrumetaaliseks, niin mun on älyttömän vaikee sit kuvitella sitä minkään sanojen kanssa. Jos mä tarkotan johonkin biisiin sanat, niin mä pyrin tekemään sen semmosen kuulosekski.

        Mutta jos kiinnostaa yhteistyön teko, niin voihan sitä kokeilla yhdellä biisillä ja tehdä sit lisää jos se tuntuu semmselta että se kannattaa. Lisää vaan ehotuksia asioihin liittyen, ne ovat erittäin tervetulleita :)


    • Tässä_olisi

      Jos musiikki on täyttä kuraa, kannattaa tarjota sitä Radio Suomeen soitettavaksi. Päiväsaikaan arkisin sieltä ei juuri muuta tulekaan. Radio Suomen kuulijoiden määrä tosin vähenee kaiken aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe