Olen ollut nyt yhtäjaksoisesti töissä yhdessä etelä-suomalaisessa firmassa 10 kuukautta. Olen myös aikaisemmin ollut muutaman kuukauden pätkiä töissä kyseisessä firmassa.
Näinä 10 kuukautena en ollut töissä jouluna (2 viikkoa), koska yrittäjä halusi säästää arkipyhäkorvauksissa. Lafka ei kyllä edes ollut auki, että sinäsä ymmärrettävää. Mitään lomia ei tietenkään ole ollut.
Se on mennyttä. Se ei sinänsä kiinnosta, mutta minua kiinnostaa tulevan vapun arkipyhäkorvaukset.
Tes sanoo:
"Arkipyhäkorvauksen maksamisen yleiset edellytykset
Edellytyksenä arkipyhäkorvauksen maksamiselle on, että työntekijän työsuhde on yhdenjaksoisesti kestänyt vähintään kolme (3) kuukautta ennen kyseistä arkipyhää. Lisäksi
edellytetään, että työntekijä on ollut työvuoroluettelon mukaisesti työssä viimeisenä arkipyhää edeltäneenä ja sitä lähinnä seuraavana työpäivänä tai toisena näistä päivistä, jos
poissaoloon on ollut työnantajan lupa tai se on johtunut muusta hyväksyttävästä syystä. "
Näillä näkymin näyttää siltä, että minut potkaistaa hiihtolomaksi pihalle. Minua alkoi vaan mietityttämään...Tarkoittaako tämä sitä, että en saa vapun pyhiltä arkipyhäkorvausta, kun en ole ollut yhtäjaksoisesti töissä 3 kuukautta, koska potkitaan siksi viikoksi pois ja näin 3 kuukautta ei kerkeä uudestaan täyttymään? Ja jos näin on...Onko mitään keinoa, millä tämän voisi välttää? Pekkaset ja lomat maksetaan rahana, joten niitä en tietenkään pysty käyttämään.
Milloin olen oikeitettu arkipyhäkorvaukseen?
4
3861
Vastaukset
- Rentt33
Olet oikeutettu arkipyhäkorvauksiin!
- tietoa_on
Työnantaja toimii tesin mukaan. Eli jos kolmen kuukauden yhtäjaksoinen työssäoloehto ei täyty ennen vappua, et ole oikeutettu arkipyhäkorvaukseen. Vaikka olisit päivän poissa ja palaisit takaisin samaan työhön, työsuhteesi katsotaan alkaneeksi sinä päivänä, kun aloitit työt uudelleen.
Näin sen minäkin järkeilin, vaikka ei se reilulta tuntuisi. Kai pitää kiittää onneansa, että tässä tuli vähän pitempi tauko töistä kuin se viikko. Ois muuten saattanut perkeleet lennellä.
- ertbt33
no onko vuokratyöntekijä sitten arkipyhänä toissä vai palkatonpäivä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1486921Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142548Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471780Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141421Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901305- 711117
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631083Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271069Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 64986