Melkein 10v kestänyt työsuhde loppuu sunnuntaina 19.1
nyt olen tässä miettinyt miten se ilmoitetaan työvoimatoimistoon
nettisivun kauttako vai käymällä paikan päällä. (olisi käytävä jo torstaina)
Tämän alueen TE-oimisto on auki torstaisin ja tiistaisin.
Riittääkö tuo nettisivun kautta ilmoitus jos riittää niin miten se homma jatkossa toimii
kun pitäisi varmaan näyttää irtisomisilmoitus yms.yms.
https://asiointi.mol.fi/asva/kirj_valinta?Action=cmdOth&destination=https://asiointi.mol.fi:443/ilmi/
työttömäksi ilmoittautuminen miten...
9
210
Vastaukset
- 1234321
Netti-ilmoitus 1. työttömyyspäivänä (arkipäivä) riittää. Sitten on käytävä työkkäristä riippuen joko 10 tai 14 kalenteripäivän sisällä henkilökohtaisesti työkkärissä tästä netti-ilmoituksesta. Oman alueen TE-keskuksen sivuilta saa tarkemmat ohjeet.
- hermanni
kiitos vastauksesta :)
- hermanni
Selvyyden vuoksi vielä,siis sunnuntaita ei oteta laskuihin vaikka se on ensimmäinen työttömyyspäivä. Työsuhde päättyy lauantaina 24:00. (meni vähän päivät sekaisin)
- 123456789
hermanni kirjoitti:
Selvyyden vuoksi vielä,siis sunnuntaita ei oteta laskuihin vaikka se on ensimmäinen työttömyyspäivä. Työsuhde päättyy lauantaina 24:00. (meni vähän päivät sekaisin)
Voithan sen nettijutun tehdä jo Sunnuntaina.
- hermanni
Totta joo. kävin katselemassa onhan kysymyksiä, en vielä lähettänyt ja kirjauduin ulos.
Tarkasti on tiedot laitettava lähetyksen jälkeen ei voi enää muuttaa.
Kyllä entinen systeemi olisi ollut parempi, silloin vielä työkkäri oli auki joka arkipäivä. Nyt kaikessa supistetaan ja työt teetetään asiakkaalla.
Kas kun työttömiä ei vielä velvoiteta keittämään vuorotellen kahvia TE-keskuksen porukalle.:)- 456987
Ole tarkkana sen nettihakemuksen kanssa koska se on pohjana kun menet sitten käymään työkkärissä. Jos et välitä koulutuksesta laita siihen kohtaan 1 (ruksit 1-5). Kaikkiin muihin kohtiin 1 mutta 5 kohtaan jossa haet vain oman alan ja työkokemustasi vastaavaa työtä.
Itse täytin noin ja suunnitelmassa on vain tuo kohta vaikka sitä on kerran jo päivitetty. Jatkossa ottavat yhteyttä sieltä päin n.puolen vuoden välein. Tuntuu, että saa muuten olla rauhassa. Ikää 59 ja itse ottanut loparit.
- hermanni
jep kaikki hyvät neuvot on tervetulleita.Tosin koulutusta en sulje ihan pois mahdollisuuksista enkä uutta ammattia vaikka ikää on kohta 50.
Minulla on paperit kahdesta ammatista, ensimmäisestä tiedot on vanhentuneet.
ja viimeisin ammatti on sen verran harvinainen, että töitä tuskin lähialueilta löytyy.
joten ajattelin rastitella tuon kysymys kohdan hyvin "keskipainotteitsesti"
lisää vinkkejä otetetaan ilolla vastaan :) - hermanni
Hauska tuo netin kautta ilmoittaminen luulisi, että voi voi vaihtaa "entisen" nykyisen ammatin tilalle oikeasti tämän hetkisen ammatin,
Mutta sivut on varmaan tehnyt nigerialainen kesäharjoittelija niin eihän sieltä löydy läheskään kaikkia ammatteja.
Joten nyt on vanha ammatti näkyvissä ja tiedot on nykyisen ammatin mukaan, hieman on ristiriitaisuuksia sanoisin.- Trendin mukaiset
Epäselviä ja hankalasti käytettäviä alkaa olla jokseenkin kaikki nykysivut.
Hienoa edistystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842