Joulunaika on jo ohitse. Vieläkin näkee jollakin olevan joulukuusessa sisällä sähkökynttilät päällä ja sähkökynttilät ikkunoissa. Kyllä ne jo pitäis sammuttaa. Kadulle ja naapuriin asti näkyy myöhäinen joulunvietto. Moni on jo sammuttanut jouluvalonsa ja heittänyt kuusen pihalle.
Vieläkö jouluvalot palavat?
90
829
Vastaukset
- karmaa
Valoa elämään. Pistä laput silmille, jos haittaa.
- kaivos kaamos
niin kemissähän saa jouluvalot palaa vielä juhannuksenakin
niin mitäpähän se haittaa
- edtrgtyjuikol
Talvi on pitkä ja pimeä. Ei luulis haittaavan värivalot ikkunoissa.
- Teen miten tykkään
Minä annan joulukuusen olla valoineen sisällä maaliskuun alkuun. Kyntteliköt on edelleen ikkunoissa ja laitan niihin valot aina töiden jälkeen. Laitoin ne hyvissä ajoin marraskuun alussa ja saavat olla vähintään sen kolme kuukautta aina kerrallaan. Se on minun oma asia kuinka kauan pidän mitäkin sesonkikoristeita kotonani. Voi olla, että ripustan vappupallot joulukuuseen ja laitan rai-ruohot kasvamaan kynttelikköjen viereen.
- Valot pois...
Kaupunki vois sammuttaa turhaan puissa päällä olevat jouluvalot esim. keskuspuistokadulta. Vievät turhaan sähköä ja ovat häiritseviä.
- valoa pimeyteen
Itse sammutan jouluvalot vasta maaliskuun alussa. Eipähän nuo ledivalot vie virtaa nimeksikään ja piristää kummasti synkkiä talvi-iltoja. Tuskin häiritsee ketään.
- Valot pois...
Minua häiritsee sillä en vietä joulua. Joulu on ahdistavaa aikaa joten en halua että valot muistuttaa minua koko ajan joulusta.
- J. Korpikuusi
Valot pois... kirjoitti:
Minua häiritsee sillä en vietä joulua. Joulu on ahdistavaa aikaa joten en halua että valot muistuttaa minua koko ajan joulusta.
"Minua häiritsee sillä en vietä joulua. Joulu on ahdistavaa aikaa joten en halua että valot muistuttaa minua koko ajan joulusta. "
Et voi kuitenkaan rankaista toisia ihmisiä omien ahdistuksiesi vuoksi. Yritä hakea apua terveyskeskuksesta. Toisaalta, mitä kauemmin ja pitempään jouluvaloja käytetään, totut niihin eivätkä ne muistuta sinua pelkästään joulusta. Yritä hankkia itsekin kotiisi jouluvalot ja pidä niitä päällä ympäri vuoden. - Kynttilät tuikkikoon
Valot pois... kirjoitti:
"Minua häiritsee sillä en vietä joulua."
Kovin on itsekästä ajattelua. Toisetkaan eivät saisi nauttia kauniista valoista, koska sinä itse et vietä joulua. Miksi näiden jouluvalojen yms. polttajien pitäisi sitten huomioida sinun ahdistuksesi tai sairautesi. Sehän on sinun ongelmasi. Yritä tottua siihen äläkä kurki ihmisten asuntoihin. - siivotkaa jouluvalot
Kynttilät tuikkikoon kirjoitti:
"Minua häiritsee sillä en vietä joulua."
Kovin on itsekästä ajattelua. Toisetkaan eivät saisi nauttia kauniista valoista, koska sinä itse et vietä joulua. Miksi näiden jouluvalojen yms. polttajien pitäisi sitten huomioida sinun ahdistuksesi tai sairautesi. Sehän on sinun ongelmasi. Yritä tottua siihen äläkä kurki ihmisten asuntoihin.Ei voida puhua kauniista jouluvaloista, jos erivärisiä valoja käytetään yhdessä.
- J. Korpikuusi
" Vieläkin näkee jollakin olevan joulukuusessa sisällä sähkökynttilät päällä"
On täysin jokaisen oma asia, minkälaisia valoja kotonaan pitää. Jos joku nauttii kauniista valoista, hänen on silloin syytä niitä käyttää. Pakkoko sinun on kyylätä ihmisten koteihin. Keskity omaan elämääsi. - let it shine
Joulukuuseni alkoi kukkimaan ja ajattelin antaa sille lisäaikaa. ....Pihavalot on led-tekniikkaa eli eivät juurikaan vie virtaa eli antaa palaa vaan...niin juuri PIHAVALOT luo tunnelmaa talviseen pimeyteen ja jos ahdistaa niin voi vaikkapa alkaa harrastamaan erilaisia asioita ja ehkäpä sitten "valaistuu" eikä enää pikkuasiat ahdista juurikaan niin paljon kuin aloitusviestittäjä antaa ymmärtää....
- hanki oikeesti elämä
Pääsiäiseen asti ajattelin tänä vuonna nauttia valoista ens vuonna vappuun :D :D
- siivotkaa jouluvalot
Mikä ihme ihmisiin on mennyt. Joulusta on kpohta kuukausi kulunut ja vielä vaan poltellaan jouluvaloja. Täytyy olla ajantajussa jotain vikaa, kun moni vieläkin jouluvaloja pihoillaan ja ikkunoissaan polttelevat. Pääsiäiseen tai vappuun jouluvalot? Älytöntä! Jouluvaloja ei enää tarvita. Toivottavasti asia tuli ymmärretyksi.
- PikkuPorvariPerkele
siivotkaa jouluvalot kirjoitti:
Mikä ihme ihmisiin on mennyt. Joulusta on kpohta kuukausi kulunut ja vielä vaan poltellaan jouluvaloja. Täytyy olla ajantajussa jotain vikaa, kun moni vieläkin jouluvaloja pihoillaan ja ikkunoissaan polttelevat. Pääsiäiseen tai vappuun jouluvalot? Älytöntä! Jouluvaloja ei enää tarvita. Toivottavasti asia tuli ymmärretyksi.
Voitko avartaa mitkä on jouluvalot ja mitkä tunnelmavalot?
Itselläni palaa monenlaisia valaisimia pihallani ja varsinkin nyt on hieno tuo jäätynyt uima-allas jonka alla on monen eri kirjavia valoja.
Siinä on tänä talvena vähä lumisuuden vuoksi lapsen lasteni olut kiva luistella iltasella, kun alla pyörii ja vilkkuu monen moista valoefektiä. Toki yöksi rauhoitan välkkeen ja himmeät vaaleat "yövalot" jätän tunnelmavaloksi.
Myöskin puissani on valot, joulun aikaan oli eri värejä nyt lämminsävy valkoiset. Vähän samaan tapaan kuin kaupungin puiston puissa.
Minusta on kiva kun näin pimeään aikaan on tunnelmallisia valoja ympäri tonttiani.
Valaisun ruukaan aloittaa jo elokuun pimeinä öinä ja suurimmassa osassa valoja on tunnistimet, jolloin valot syttyvät kunnes on riittävän hämärää.
Niin kerroppa millä eroitat jouluvalot tunnelma valoista. - Valomies
"Jouluvaloja ei enää tarvita. Toivottavasti asia tuli ymmärretyksi."
Oletko ajatellut, että jospa omassa ymmärtämyksessäsi on puutteita. Jos joku nauttii valoistaan koko pimeän vuodenajan, silloin hän niitä tarvitsee. Miksi haluat rajoittaa ihmisten valojena käyttöä? Muutaman wattitunnin energiankulutus ei nosta merkkittävästi kotitalouden kokonaissähkönkulutusta. Suurin osa valaistukseen käytetystä energiasta muuttuu lämpöenergiaksi ja sillä tavoin varsinaiseen lämmitykseen käytetty energia vähenee. - "valoa kansalle "...
Ajantajut on meillä Joulusta ja valoistaan nauttivilla ihmisillä ihan kohdillaan, et sinä voi toisten tarpeitä ja tottumuksia määritellä.... eihän ne sähköt Sinun laskuasi kasvata.
. Sitäpaitsi lauletaanhan jossain tutussa joululaulussakin . ett joulu on tullut taas....jne ja se pääsiäiseen asti kestää......sitten on pääsinen --- jne
Päästä hyvä ihminen vaikka vähän huumoria hattuusi, jos muu ei auta,
äläkä stressaa itseäsi turhaan toisten tekemisillä, jos ei oikeesti ole aihetta muuhun valittamiseen tai kärsimykseen......Elä ja anna toisten elää tavallaan..... - hanki elämä
En siivoa ja poltan vaikka läpivuoden mua ei kukaan komentele aivan sama vaikka jotakin ärsyttää :D :P
- siivotkaa jouluvalot
PikkuPorvariPerkele kirjoitti:
Voitko avartaa mitkä on jouluvalot ja mitkä tunnelmavalot?
Itselläni palaa monenlaisia valaisimia pihallani ja varsinkin nyt on hieno tuo jäätynyt uima-allas jonka alla on monen eri kirjavia valoja.
Siinä on tänä talvena vähä lumisuuden vuoksi lapsen lasteni olut kiva luistella iltasella, kun alla pyörii ja vilkkuu monen moista valoefektiä. Toki yöksi rauhoitan välkkeen ja himmeät vaaleat "yövalot" jätän tunnelmavaloksi.
Myöskin puissani on valot, joulun aikaan oli eri värejä nyt lämminsävy valkoiset. Vähän samaan tapaan kuin kaupungin puiston puissa.
Minusta on kiva kun näin pimeään aikaan on tunnelmallisia valoja ympäri tonttiani.
Valaisun ruukaan aloittaa jo elokuun pimeinä öinä ja suurimmassa osassa valoja on tunnistimet, jolloin valot syttyvät kunnes on riittävän hämärää.
Niin kerroppa millä eroitat jouluvalot tunnelma valoista.Jouluvalot tunnelmavaloista? Miten erotan? Tunnelmavalot ovat palavat tuikkukynttilät, ulkosoihdut, tallikynttilät, ja jätkänkynttilät. Sähkövalot kynttilöineen eivät ole tunnelmavaloja. Tuntuu, että koko armeija on minua vastaan, eikä ymmärrä, että nyt pitää antaa luonnonvalolle tilaa. Päivä pitenee. Ei ole kaamos enää. Toivottavasti tajusitte.
- siivotkaa jouluvalot
Valomies kirjoitti:
"Jouluvaloja ei enää tarvita. Toivottavasti asia tuli ymmärretyksi."
Oletko ajatellut, että jospa omassa ymmärtämyksessäsi on puutteita. Jos joku nauttii valoistaan koko pimeän vuodenajan, silloin hän niitä tarvitsee. Miksi haluat rajoittaa ihmisten valojena käyttöä? Muutaman wattitunnin energiankulutus ei nosta merkkittävästi kotitalouden kokonaissähkönkulutusta. Suurin osa valaistukseen käytetystä energiasta muuttuu lämpöenergiaksi ja sillä tavoin varsinaiseen lämmitykseen käytetty energia vähenee.En ymmärrä, jos joku nauttii jouluvaloista, vaikka joulu on jo ohitse. Nyt pitää nauttia luonnon valosta.
- siivotkaa jouluvalot
"valoa kansalle "... kirjoitti:
Ajantajut on meillä Joulusta ja valoistaan nauttivilla ihmisillä ihan kohdillaan, et sinä voi toisten tarpeitä ja tottumuksia määritellä.... eihän ne sähköt Sinun laskuasi kasvata.
. Sitäpaitsi lauletaanhan jossain tutussa joululaulussakin . ett joulu on tullut taas....jne ja se pääsiäiseen asti kestää......sitten on pääsinen --- jne
Päästä hyvä ihminen vaikka vähän huumoria hattuusi, jos muu ei auta,
äläkä stressaa itseäsi turhaan toisten tekemisillä, jos ei oikeesti ole aihetta muuhun valittamiseen tai kärsimykseen......Elä ja anna toisten elää tavallaan.....Kyllä minulla huumoria hatusta löytyy. Mutta järkikin sen jo sanoo, että ylimääräisten valojen polttaminen on haaskausta. Sähkölasku vain kasvaa. Nyt pitää nauttia luonnon valosta joka lisääntyy päivä päivältä.
- lissu4
Jouluvalot tunnelmavaloista? Miten erotan? Tunnelmavalot ovat palavat tuikkukynttilät, ulkosoihdut, tallikynttilät, ja jätkänkynttilät. Sähkövalot kynttilöineen eivät ole tunnelmavaloja. Tuntuu, että koko armeija on minua vastaan, eikä ymmärrä, että nyt pitää antaa luonnonvalolle tilaa. Päivä pitenee. Ei ole kaamos enää. Toivottavasti tajusitte.
Toivottavasti tajuatte, armon marmattajat ja tyhjän vikisijät, että jokainen saa pitää millaisia valoja kotonaan ja tontillaan kuin itse haluaa, niin kauan kuin haluaa. Suomessa on pitkä pimeä kausi, ja jokainen pienikin valonvälähdys on tervetullut. Kannattaa hankkia apua tuohon negatiiviseen käytökseen, kun ihan täytyy alkaa toisiin sitä purkamaan. Toisinsanoin: hanki elämällesi sisältöä muusta kuin valittamisesta ja toisten kiusaamisesta. Negatiivinen elämänasenne katkeroittaa sinut ja jäljelle jää vain vihainen ja yksinäinen ihmispolo.
- minna5
En ymmärrä, jos joku nauttii jouluvaloista, vaikka joulu on jo ohitse. Nyt pitää nauttia luonnon valosta.
Mistä luonnonvalosta puhut? Aamulla on pimeää kun menee töihin, illalla on pimeää kun pääset töistä. Valoa saadaan luonnollisesti nauttia vain keväällä ja kesällä. Lisävalaistusta tarvitaan! Mitä tunnelmallisemmat, sen parempi. Älä marjat tyhjästä! Hanki elämä!
- ANTAKAA VALOJEN
OLLA!
Mikä ihme nykyisin ihmisiä repii? Miksi ei saisi olla talvan pimeimpään aikaan iloa tuomassa valoja. Olkoon sitten kaupungin tai yksityisen pihapiirissa olevia.
Kiva katsella niitä illan pimeydessä loistavia valoja.
Jos jotain häiritsee ne valot, niin vaihtakaa kulkureittiä, ei niitä joka talon tai kadun varrella ole! - Hahaaaaa
Minä se pidän jouluvalot vaikka kesällä, jos minua huvittaa. Se ei kuulu kenellekään. Minua ei rajoita kenenkään rajoittuneen mielipide jouluvalojen pitämisestä.
Hanki elämä. Minulla on oikein mukavaa kun saan sytyttää työpäivän päätteeksi kuuseen ja ikkunoille jouluvalot.- siivotkaa jouluvalot
Jouluvalot sammutettiin loppiaisena. Eikö vain?
- plää
mie pidän kaamosvaloja, en jouluvaloja ja juurikin pihalla. satunhan sen pihamaan omistamaan. satunnaisella ohikulkialla ei ole mitään oikeutta tulla sanomaan mitä pihalleni ripustelen ja milloin. hajoo jouluvaloongelmaasi.
- siivotkaa jouluvalot
Järjenkäyttö on sallittua. Joulu alkaa ensimmäisestä adventiisunnuntaista, jolloin jouluvalot sytytetään, ja sammutetaan loppiaisen jälkeen. Opettele nämä asiat, ne ovat kalenterissa. Turhaa valitat, jos et ymmärrä.
- Vanha sanonta
Hyvä Tuomas Joulun tuopi, paha Nuutti poies viepi!
- Tiedäniittalan
Perus kemiläisten pitää valittaa tuollaisestakin asiasta.
Antaa valojen palaa. Hyvältä näyttää!! - valoisa ikkuna
Annan jouluvalojen palaa ainakin helmikuun loppuun asti. Iltaisin on vielä niin hämärää että on kiva kun on valot päällä. Ja kaikki jouluvalot eivät ole niin jouluisia etteikö näin voisi tehdä.
Näyttää hyvältä kun talossa on valot! - Älä katso
Anteeksi vaan mutta maksan itse sähkölaskuni,joten annan niiden olla valmiiksi ensijoulua varten.
- siivotkaa jouluvalot
Kunnioittakaa joulun alkamista ja päättymistä. Jouöluvalot syttyvät ensimmäisenä adventtisunnuntaina ja sammuvat loppiaisena. Kunnioittakaa tätä perinettä.
- Yrmyri
Kunnioittakaa joulun alkamista ja päättymistä. Jouöluvalot syttyvät ensimmäisenä adventtisunnuntaina ja sammuvat loppiaisena. Kunnioittakaa tätä perinettä.
"Kunnioittakaa joulun alkamista ja päättymistä."
Suomessa ei ole enää uskontopakkoa. Asia voidaan ilmasta myös sanomalla, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Ei tarvitse myöskään noudattaa sinun uskonnollista vakaumustasi. Toisaalta voit ajatella, että ne valot, joita pidät jouluvaloina, ovatkin koristevaloja, joita poltetaan talven pimeydessä ja ne tuovat iloa omistajilleen, ehkä myös joillekin muille. Antaa valojen palaa. Niiden tehonkulutus on vain muutamia watteja. Ympäristön kannalta niillä ei ole mitään vaikutusta, ei ainakaan kielteistä. Antaa koristevalojen palaa. - siivotkaa jouluvalot
Yrmyri kirjoitti:
"Kunnioittakaa joulun alkamista ja päättymistä."
Suomessa ei ole enää uskontopakkoa. Asia voidaan ilmasta myös sanomalla, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Ei tarvitse myöskään noudattaa sinun uskonnollista vakaumustasi. Toisaalta voit ajatella, että ne valot, joita pidät jouluvaloina, ovatkin koristevaloja, joita poltetaan talven pimeydessä ja ne tuovat iloa omistajilleen, ehkä myös joillekin muille. Antaa valojen palaa. Niiden tehonkulutus on vain muutamia watteja. Ympäristön kannalta niillä ei ole mitään vaikutusta, ei ainakaan kielteistä. Antaa koristevalojen palaa.Ei ole kyse wateista. Keinovalojen polttamisen tarkoitus on vuoden pimeimpinä päivinä. Monilta unhtuu, että päivänvalo lisääntyy joulun jälkeen. Luonnonvalolle on annettava tilaa. Se on oikeata valoa. Keinovalot joulun jälkeen ovat kaupallisuuden aiheuttamaa markkina humpuukia.
- Valojen puolesta
Ei ole kyse wateista. Keinovalojen polttamisen tarkoitus on vuoden pimeimpinä päivinä. Monilta unhtuu, että päivänvalo lisääntyy joulun jälkeen. Luonnonvalolle on annettava tilaa. Se on oikeata valoa. Keinovalot joulun jälkeen ovat kaupallisuuden aiheuttamaa markkina humpuukia.
"Keinovalojen polttamisen tarkoitus on vuoden pimeimpinä päivinä."
Siis mikä niiden tarkoitus on vuoden pimeimpinä päiväinä? Unohdit kertoa. Jos sinun tarjoituksesi on polttaa jouluvaloja vain silloin, kun päivä on lyhyimmällään, mikä estä muita polttamasta koristevaloja niin kauan kun katsovat sen aiheelliseksi. Koristevalojen polttaminen on aiheellista ainakin kevätpäiväntasaukseen asti tai niin kauan kuin pimeää riittää. Ei pitäisi olla mitään estettä. Jos koristevalojen polttaminen tuottaa mielihyvää joillekuille, annettakoon heidän polttaa koristevaloja, vaikka ne olisivat jouluvalojakin. - siivotkaa jouluvalot
Valojen puolesta kirjoitti:
"Keinovalojen polttamisen tarkoitus on vuoden pimeimpinä päivinä."
Siis mikä niiden tarkoitus on vuoden pimeimpinä päiväinä? Unohdit kertoa. Jos sinun tarjoituksesi on polttaa jouluvaloja vain silloin, kun päivä on lyhyimmällään, mikä estä muita polttamasta koristevaloja niin kauan kun katsovat sen aiheelliseksi. Koristevalojen polttaminen on aiheellista ainakin kevätpäiväntasaukseen asti tai niin kauan kuin pimeää riittää. Ei pitäisi olla mitään estettä. Jos koristevalojen polttaminen tuottaa mielihyvää joillekuille, annettakoon heidän polttaa koristevaloja, vaikka ne olisivat jouluvalojakin.Vuoden pimeimpinä päivinä siis keinovalojen polttaminen. Ja se valojen polttaminen loppuu sitten siihen, kun päivä alkaa pitenemään ja luonnonvalon määrä lisääntyy. Luonnollisesti loppiaisen jälkeen.
- Valon puolesta
Vuoden pimeimpinä päivinä siis keinovalojen polttaminen. Ja se valojen polttaminen loppuu sitten siihen, kun päivä alkaa pitenemään ja luonnonvalon määrä lisääntyy. Luonnollisesti loppiaisen jälkeen.
"Vuoden pimeimpinä päivinä siis keinovalojen polttaminen. Ja se valojen polttaminen loppuu sitten siihen,"
Et voi olla tosissasi. Eikö keinovaloja saisi polttaa loppiaisen jälkeen? Miten työpaikoilla ja kouluissa tehtäisiin töitä, jos keinovaloja ei saisi polttaa. Koulu- ja työpäivät olisivat mahdollisia vain 4 tunnin ajan, jona aikana olisi luonnonvaloa. - siivotkaa jouluvalot
Valon puolesta kirjoitti:
"Vuoden pimeimpinä päivinä siis keinovalojen polttaminen. Ja se valojen polttaminen loppuu sitten siihen,"
Et voi olla tosissasi. Eikö keinovaloja saisi polttaa loppiaisen jälkeen? Miten työpaikoilla ja kouluissa tehtäisiin töitä, jos keinovaloja ei saisi polttaa. Koulu- ja työpäivät olisivat mahdollisia vain 4 tunnin ajan, jona aikana olisi luonnonvaloa.Olen tosissani. keinovalot sammuksiin loppiaisen jälkeen. Palavat sähkökynttilät on poistettava koulujen ja työpaikkojen ikkunoista. Koulujen ja työpaikkojen katoissa ovat hyvät sähkövalot. Niiden turvin näkee työskennellä.
- voi että
Kunnioittakaa myös lakeja ja pankaa polkupyöräänne valot.
- siivotkaa jouluvalot
voi että kirjoitti:
Kunnioittakaa myös lakeja ja pankaa polkupyöräänne valot.
Hieno ajatus. Polkupyörään valot. Ei valoja pihojen pensaisiin tai ikkunoihin. Valot polkupyörässä lisäävät turvallisuutta.
- Hei puusilmä
Ei ole kyse wateista. Keinovalojen polttamisen tarkoitus on vuoden pimeimpinä päivinä. Monilta unhtuu, että päivänvalo lisääntyy joulun jälkeen. Luonnonvalolle on annettava tilaa. Se on oikeata valoa. Keinovalot joulun jälkeen ovat kaupallisuuden aiheuttamaa markkina humpuukia.
Käyhän sinäkin vilaseen Pariisin Eiffeltornia ja kaupunginvaloja, ymmärrät jotain valaistuksesta!
- Valoille käyttöä
Hieno ajatus. Polkupyörään valot. Ei valoja pihojen pensaisiin tai ikkunoihin. Valot polkupyörässä lisäävät turvallisuutta.
Oikeassa olit, kyllä tuli hieno kun siirsin jouluvalot pensaista ja ikkunoista polkupyörään. Autoilijatkin huomaa.
- siivotkaa jouluvalot
Hei puusilmä kirjoitti:
Käyhän sinäkin vilaseen Pariisin Eiffeltornia ja kaupunginvaloja, ymmärrät jotain valaistuksesta!
Enpä taida käydä. Nehän on vaan keinovaloja. Mielikuva Pariisin valoista on mielessäni. Jos ne kerran näkee, niin eivät ne toistamiseen sävähdytä.
- siivotkaa jouluvalot
Valoille käyttöä kirjoitti:
Oikeassa olit, kyllä tuli hieno kun siirsin jouluvalot pensaista ja ikkunoista polkupyörään. Autoilijatkin huomaa.
Olipa juttu jossain lehdessä aikoinaan pojasta, joka oli koristellut polkupyöränsä lukemattomilla led-valoilla. Ajeli sitten syysiltoina iltojen pimetessä. Hänet huomattiin jo kaukaa, kun oli niin monta eriväristä välkkyvää valoa. Varmisti oman liikenneturvallisuuden erikoisilla valoillaan.
- ....................
Enpä taida käydä. Nehän on vaan keinovaloja. Mielikuva Pariisin valoista on mielessäni. Jos ne kerran näkee, niin eivät ne toistamiseen sävähdytä.
Et ole Pariisia nähnytkää sen kaupungin valoista puhumattakaan !
- siivotkaa jouluvalot
.................... kirjoitti:
Et ole Pariisia nähnytkää sen kaupungin valoista puhumattakaan !
En ole nähnyt. Vähän harmittaa.
- VituixMan
Olipa juttu jossain lehdessä aikoinaan pojasta, joka oli koristellut polkupyöränsä lukemattomilla led-valoilla. Ajeli sitten syysiltoina iltojen pimetessä. Hänet huomattiin jo kaukaa, kun oli niin monta eriväristä välkkyvää valoa. Varmisti oman liikenneturvallisuuden erikoisilla valoillaan.
Paljonko tuli sakkoja? Kemissähän poliisi sakottaa, jos polkupyörässä on muuta kuin valkoinen, kiinteä, eteenpäin suunnattu valo.
- siivotkaa jouluvalot
VituixMan kirjoitti:
Paljonko tuli sakkoja? Kemissähän poliisi sakottaa, jos polkupyörässä on muuta kuin valkoinen, kiinteä, eteenpäin suunnattu valo.
Poliisi sakottaa, tai voi sakottaa valottomia pyöräilijöitä. Harvinaista olisi jos sakotettaisiin pyöräilijöitä, jotka valojensa kanssa näkyvät liikenteessä. Tärkeintä on, että pyörässä on valoja. Valot kuin valot.
- Valon puolesta.
Olen tosissani. keinovalot sammuksiin loppiaisen jälkeen. Palavat sähkökynttilät on poistettava koulujen ja työpaikkojen ikkunoista. Koulujen ja työpaikkojen katoissa ovat hyvät sähkövalot. Niiden turvin näkee työskennellä.
"Olen tosissani. keinovalot sammuksiin loppiaisen jälkeen. Koulujen ja työpaikkojen katoissa ovat hyvät sähkövalot. Niiden turvin näkee työskennellä. "
Ootko ihan sekasi? Sähkövalot = keinovalot. Auringonvalo = luonnonvalo. - siivotkaa jouluvalot
Valon puolesta. kirjoitti:
"Olen tosissani. keinovalot sammuksiin loppiaisen jälkeen. Koulujen ja työpaikkojen katoissa ovat hyvät sähkövalot. Niiden turvin näkee työskennellä. "
Ootko ihan sekasi? Sähkövalot = keinovalot. Auringonvalo = luonnonvalo.En aivan sekaisin, mutta heräsin kun sanoit, sähkövalot on keinovalot ja auringonvalo on luonnonvalo. Totta.
- Valon enkeli
Valot palaa, ja yleisön pyynnöstä näköjään tänä vuonna vielä pitempään!
LED ei paljon sähköä vie, ja rahaa on.
Palataan asiaan vappuna.- Joulu ainainen
Minä kans ajattelin tämän ketjun perusteella jatkaa joulunviettoa vähintäänkin vappuun.
Mitähän nämä jouluvalojenkieltäjät miettivät kun havaitsevat, että mämmi on tullut myyntiin ja pääsiäiseen on vielä aikaa kuukausitolkulla. Pääsiäismuniakin on ympäri vuoden. - siivotkaa jouluvalot
Joulu ainainen kirjoitti:
Minä kans ajattelin tämän ketjun perusteella jatkaa joulunviettoa vähintäänkin vappuun.
Mitähän nämä jouluvalojenkieltäjät miettivät kun havaitsevat, että mämmi on tullut myyntiin ja pääsiäiseen on vielä aikaa kuukausitolkulla. Pääsiäismuniakin on ympäri vuoden.Mitä mietin? Jouluvalojen kieltäjänä tietystikkin, että mämmien ja pääsiäismunien myynti pitäisi aloittaa viikkoa ennen pääsiäistä. Ei yhtään aikaisemmin.
- Hazan
Joulu ainainen kirjoitti:
Mitähän nämä jouluvalojenkieltäjät miettivät kun havaitsevat, että mämmi on tullut myyntiin ja pääsiäiseen on vielä aikaa kuukausitolkulla. Pääsiäismuniakin on ympäri vuoden.Saako Vappu polta Joulu valo?
- siivotkaa jouluvalot
Hazan kirjoitti:
Saako Vappu polta Joulu valo?
Vappuna jouluvalot? Ei missään tapauksessa.
- keminkingi
Me laitettiin makuuhuoneeseen punaiset sykkivät valot. Siinä oli se huone puoli, että mulukku ottaa koko ajan eteen. Vaimo tietysti tykkää, mutta sänky ei. Se meni rikki ja on uuden hankinta edessä. Saattaa olla, ettei päästä rouvan kanssa taivaaseen moisen valoirstailun vuoksi. Mutta se on kuule sen väärtti.
- siivotkaa jouluvalot
Punaiset sykkivät valot? Niitä näkee käytettävän jouluvaloinakin. Punaiset valot? Herättävät lämpöä aiheuttavan kuvitelman. Veri kiertää. Suonissa sykkii. Vireystila kasvaa ja mitä siitä seuraakaan... Niin ja se ja se vaimokin tykkää, mutta sänky ei. Hankkikaa kunnon sänky, vaikka enemmänkin maksaa, siinä säästää, ei hajoa ja on pidempi-ikäinen se sänky. Punaiset sykkivät valot saattavat herättää bordellimaisen tunnelman. Mutta teidän tapauksessa se on nähtävä positiivisena asiana, kunhan pidätte verhot kiinni, kun punaiset valot sykkivät. Joku luulee, että siellä vielä jouluvalot....palavat ja tonttu-ukot hyppivät.
- Älä kato
Punaiset sykkivät valot? Niitä näkee käytettävän jouluvaloinakin. Punaiset valot? Herättävät lämpöä aiheuttavan kuvitelman. Veri kiertää. Suonissa sykkii. Vireystila kasvaa ja mitä siitä seuraakaan... Niin ja se ja se vaimokin tykkää, mutta sänky ei. Hankkikaa kunnon sänky, vaikka enemmänkin maksaa, siinä säästää, ei hajoa ja on pidempi-ikäinen se sänky. Punaiset sykkivät valot saattavat herättää bordellimaisen tunnelman. Mutta teidän tapauksessa se on nähtävä positiivisena asiana, kunhan pidätte verhot kiinni, kun punaiset valot sykkivät. Joku luulee, että siellä vielä jouluvalot....palavat ja tonttu-ukot hyppivät.
Tuo se vasta harmittaa,kun risteyksissä palaa vaikka minkälaisia valoja, vaikkei ole joulu! Kesälläkin! Sitten mua harmittaa kun yks`päivä vilahti vielä punaiset jarruvalot! Että on tää raskasta!
- siivotkaa jouluvalot
Älä kato kirjoitti:
Tuo se vasta harmittaa,kun risteyksissä palaa vaikka minkälaisia valoja, vaikkei ole joulu! Kesälläkin! Sitten mua harmittaa kun yks`päivä vilahti vielä punaiset jarruvalot! Että on tää raskasta!
Kesällä voi pitää tummenttuja aurinkolaseja, jos liikaa häikäisee. Liikenteessä, autolla ajettaessa on keskityttävä liikenteen seuraamiseen ja jätettävä vähemmälle huomiolle lpunaiset valot. Tokihan liikenteessä oleviakin valoja on seurattava.
- Joulu ainainen
Tunnelmoin eilen työpäivän jälkeen joulukuusen valojen palaessa. Voi että oli ihanaa. Mämmikin maistui paremmalle.
- zustiinaa
pakko on polttaa valoja, ei nää muuten ukko tulla kotiin kapasta kotiin, menee muuten vahingossa naapurin rouvaa hässsimään.
- Anna.
Tästä kirjoittelusta innostuneena hain jouluvalot uudelleen käyttöön. Nyt sanon niitä kuitenkin koristevaloiksi, jos joku kysyy niiden käyttötarkoituksesta.
- siivotkaa jouluvalot
Joulun jälkeiset jouluvalot? Hyvä kommentti. Sopivat koristevaloiksi maaliskuun alkuun. Sitten jo kevät koittaa, eikiä joulun koristevaloja tarvita. Anna nut sähkövalojen palaa.
- Anna.
Joulun jälkeiset jouluvalot? Hyvä kommentti. Sopivat koristevaloiksi maaliskuun alkuun. Sitten jo kevät koittaa, eikiä joulun koristevaloja tarvita. Anna nut sähkövalojen palaa.
"Joulun jälkeiset jouluvalot?"
Siis ei ja ei. Kirjoitin joulun jälkeisistä koristevaloista, en jouluvaloista. En polta tällä hetkellä jouluvaloja vaan koristevaloja. Yritä ymmärtää, että poltan nyt koristevaloja enkä jouluvaloja. Sain tähän innostukseni tämän palstan kirjoituksista.
- Darkness..
Ite tykkään että illat on pimeitä. Sähkön hintaa pitäisi kunnolla nostaa että vähenesi turhien valojen käyttö.
- siivotkaa jouluvalot
Yksi mahdollisuus on nostaa sähkön hintaa. Ja sähkönhinta tulee nousemaan, kuten kaikki muutkin. Liikaa poltellaan turhia valoja. Ihminen tottuu valoihin ja siten aiheuttaa itselleen kaamosmasennusta, kun elää valojen keskellä. Valoja voi sammutella hiljalleen, niin tottuu paremmin pimeneviin iltoihin.
- Anna.
Yksi mahdollisuus on nostaa sähkön hintaa. Ja sähkönhinta tulee nousemaan, kuten kaikki muutkin. Liikaa poltellaan turhia valoja. Ihminen tottuu valoihin ja siten aiheuttaa itselleen kaamosmasennusta, kun elää valojen keskellä. Valoja voi sammutella hiljalleen, niin tottuu paremmin pimeneviin iltoihin.
"Ja sähkönhinta tulee nousemaan, kuten kaikki muutkin. Liikaa poltellaan turhia valoja. Ihminen tottuu valoihin ja siten aiheuttaa itselleen kaamosmasennusta, kun elää valojen keskellä."
Siis ei. Kaamosmasennus aiheutuu pimeydestä ja sitä voidaan vähentää valoilla. Juuri päinvastoin kuin pimeässä päässäsi pähkäilit.
Sähkön hinnankorotus ei vaikuta millään tavoin led-koristevalojen polttamiseen. Niiden energiankulutus on niin vähäinen, että sillä ei ole käytännön vaikutusta sähkölaskuun, vaikka sähkäenergian hinta olisi monikymmenkertainen. - siivotkaa jouluvalot
Anna. kirjoitti:
"Ja sähkönhinta tulee nousemaan, kuten kaikki muutkin. Liikaa poltellaan turhia valoja. Ihminen tottuu valoihin ja siten aiheuttaa itselleen kaamosmasennusta, kun elää valojen keskellä."
Siis ei. Kaamosmasennus aiheutuu pimeydestä ja sitä voidaan vähentää valoilla. Juuri päinvastoin kuin pimeässä päässäsi pähkäilit.
Sähkön hinnankorotus ei vaikuta millään tavoin led-koristevalojen polttamiseen. Niiden energiankulutus on niin vähäinen, että sillä ei ole käytännön vaikutusta sähkölaskuun, vaikka sähkäenergian hinta olisi monikymmenkertainen.Kaamosmasennuksesta ei puhuttu sanaakaan, kun ei ollut sähkövaloja. Sähkövalot toivat kaamosmasennuksen. Ei osata elää nykyään ilman keinovaloja. Perussähkövalot luulisi riittävän, mutta ei. Keinovaloja pitää olla kaikkialla. Ihminen on itse aiheuttanut riippuvuussuhteen keinovaloihin. Jos elämä on keinovaloista kiinni, niin on se luokiteltava sairaudeksi. Keinovaloilla sekoitetaan ihmisen aivojen ajattelu ja huomiointi keskus.
- Vanha paappa vaan
Kaamosmasennuksesta ei puhuttu sanaakaan, kun ei ollut sähkövaloja. Sähkövalot toivat kaamosmasennuksen. Ei osata elää nykyään ilman keinovaloja. Perussähkövalot luulisi riittävän, mutta ei. Keinovaloja pitää olla kaikkialla. Ihminen on itse aiheuttanut riippuvuussuhteen keinovaloihin. Jos elämä on keinovaloista kiinni, niin on se luokiteltava sairaudeksi. Keinovaloilla sekoitetaan ihmisen aivojen ajattelu ja huomiointi keskus.
Ei pidä paikkaansa, kyllä minä muistan kuinka kaikki puhui 1800 luvulla jatkuvasti kaamosmasennuksesta. Sitten tuli hehkulamput 1900 luvulla ja kaamosmasennus puheet vähenivät.
Missä aivolohkossa tämä huomiointi-keskus sijaitsee? - Anna.
Kaamosmasennuksesta ei puhuttu sanaakaan, kun ei ollut sähkövaloja. Sähkövalot toivat kaamosmasennuksen. Ei osata elää nykyään ilman keinovaloja. Perussähkövalot luulisi riittävän, mutta ei. Keinovaloja pitää olla kaikkialla. Ihminen on itse aiheuttanut riippuvuussuhteen keinovaloihin. Jos elämä on keinovaloista kiinni, niin on se luokiteltava sairaudeksi. Keinovaloilla sekoitetaan ihmisen aivojen ajattelu ja huomiointi keskus.
"Ei osata elää nykyään ilman keinovaloja. Perussähkövalot luulisi riittävän, mutta ei. "
Sähkövalot ovat keinovaloja. Auringonvalo on luonnonvaloa. Teollisena aikakautena ihmiset eivät pärjää ilman keinovaloja. Koristevalot piristävät mieltä. Jos koristevalot miellyttävät joitakuita, miksi ihmeessä he eivät niitä saisi polttaa. Mitä sanoja eri aikakausina on käytetty, onkin sitten eri asia. Kieli muuttuu vuosikymmenien ja vuosisatojen kuluessa. - siivotkaa jouluvalot
Vanha paappa vaan kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, kyllä minä muistan kuinka kaikki puhui 1800 luvulla jatkuvasti kaamosmasennuksesta. Sitten tuli hehkulamput 1900 luvulla ja kaamosmasennus puheet vähenivät.
Missä aivolohkossa tämä huomiointi-keskus sijaitsee?Pakkohan se on minun uskoa, jos sinulla on muistikuvia 1800 luvulta kaamosmasennuksesta, josta olet kuullut puhuttavan. Missä aivolohkossa on huomiointikeskus? Se on jommassa kummassa, oikeassa tai vasemmassa aivolohkossa, jos sitä sitten on ollenkaan.
- järki ho hoi
siis eihän tää siivotkaa jouluvalot tyyppi ole nyt ihan terve päästään. ja muuten raamatussa ei puhuta mitään jouluvaloista.. ku siihen aikaa ei tuota sähköä nääs ollut. miten perustelet että nykyiset koristevalot ovat muka raamatunmukaisia jouluvaloja?
- järkki
ja ps joulu on muuten alunprin pakanallinen juhla. ja jeesus ei oo syntyny tjouluna ja jne
- Valoa pimeyteen.
"ku siihen aikaa ei tuota sähköä nääs ollut."
Ei tartte mennä ajassa kovin paljon taaksepäin, kun jouluvalot olivat Suomessakin talikynttilöitä ja myöhemmin steariinikynttilöitä. Sähkökynttilät ovat verraten nuori ilmiö. Kynttilöitä poltteenkin kyllä muulloinkin kuin jouluna. - siivotkaa jouluvalot
Tervettä ihmistä ei olekkaan, on vain vähemmän terveitä ihmisiä. Raamatunmukaisista jouluvaloista en osaa sanoa mitään.
- RR--------------
Tervettä ihmistä ei olekkaan, on vain vähemmän terveitä ihmisiä. Raamatunmukaisista jouluvaloista en osaa sanoa mitään.
Kyllä siellä käsketään että koko ajan täytyy valot olla esillä eikä niin kuin jotkut tyhmät tekevät että panevat valot piiloon vakan alle.
- keimovalo
Tämän keskustelun aloittaja on ahdasmielisyyden huippu. Kannattaisi muuttaa keskelle korpea ja tehä bunkkeria 10m maanpinnasta alapspäin, niin ei ahdista niin paljon. Kun aurinko alkaa mollottaa niin jätesäkkiä päähän, niin naama ei ala punoittaa.
- siivotkaa jouluvalot
Keimovalolle vastaisin. Huumoria ja mielikuvitusta kommentistasi löytyy. Tuosta saisi hyvän sketsin kummeli tai jope ruonansuun sketseihin. Kommenttisi naurattaa ja saa hyvälle tuulelle. Korvessa asun. Bunkkeria kaivaisin, mutta jätesäkki ja lapio puuttuvat. Ja aurinkokin on vielä kaukana.
Vastaan myös lukemiini edellisiin kommentteihin huomenna. Kaikki tuli luettua. Mutta nyt on pakko nukkua. Terve kaikille! - Järjenvalo
Keimovalolle vastaisin. Huumoria ja mielikuvitusta kommentistasi löytyy. Tuosta saisi hyvän sketsin kummeli tai jope ruonansuun sketseihin. Kommenttisi naurattaa ja saa hyvälle tuulelle. Korvessa asun. Bunkkeria kaivaisin, mutta jätesäkki ja lapio puuttuvat. Ja aurinkokin on vielä kaukana.
Vastaan myös lukemiini edellisiin kommentteihin huomenna. Kaikki tuli luettua. Mutta nyt on pakko nukkua. Terve kaikille!Kovasti näytät suosivan tätä tietsikan näytön "keinovaloa". jos oot asiasi takana ,heitä kone roskiin,niin ongelmasi eivät isone!
- siivotkaa jouluvalot
Järjenvalo kirjoitti:
Kovasti näytät suosivan tätä tietsikan näytön "keinovaloa". jos oot asiasi takana ,heitä kone roskiin,niin ongelmasi eivät isone!
Tottakai suosin tietsikan keinovaloa. Se on välttämätön valo, sinertävä valo, ledivaloa muistuttava. Hyvin näkee koneella työskennellä vaikka muita valoja ei olisikaan. Toivottavaa olisi joskus valot tietsikan näppäimissä. Vanhan koneen heitin roskikseen.
- ei vakan alle valot
Tottakai suosin tietsikan keinovaloa. Se on välttämätön valo, sinertävä valo, ledivaloa muistuttava. Hyvin näkee koneella työskennellä vaikka muita valoja ei olisikaan. Toivottavaa olisi joskus valot tietsikan näppäimissä. Vanhan koneen heitin roskikseen.
Älkää lakatko polttamasta valoja. Valojen polttaminen on Raamatun mukaista. Valot (silloin kynttilät) pitää polttaa niin että ne näkyvät mahdollisimman laajalti. Ei saa siis peitellä.
Tiedättekös muuten milloin on kynttilänpäivä?
Vihje: tänä vuonna ei ole ollut vielä. - Jaottelija.
"Vanhan koneen heitin roskikseen. "
Elektroniikkaromua ei saa heittää roskikseen vaan se on toimitettava jätteenkäsittelylaitokselle sen jälkeen, kun sillä ei ole enää käyttöä. - siivotkaa jouluvalot
Jaottelija. kirjoitti:
"Vanhan koneen heitin roskikseen. "
Elektroniikkaromua ei saa heittää roskikseen vaan se on toimitettava jätteenkäsittelylaitokselle sen jälkeen, kun sillä ei ole enää käyttöä.Asia selvä. Toimitan jatkossa, joo, sen elekroniromun laitokselle.
- Aina joulu
Apua mulla on vielä jouluverhot ikkunassa!!
- siivotkaa jouluvalot
Jouluverhot pois ikkunasta ja äkkiä.
- joko kaluttu?
Jouluverhot pois ikkunasta ja äkkiä.
Kenellä on vielä kinkkua jäljellä?
- Ahmed Khaheli
joko kaluttu? kirjoitti:
Kenellä on vielä kinkkua jäljellä?
Ei ole enään, mutta sulaleena on noin 12kg:n juhlakinkku ja aamulla kuuden aikaan uuniin, jotta saadaan illalla juhlia kiinalaista uuttavuotta periteisin tavoin.
Kinkku on hyvää muihinkin juhliin kuin jouluun.
Hyvää yötä nyt, jotta kerkiää vielä nukkua. Toki sittenhän kun kinkku uunissa saa rauhassa ottaa "päikkärit".
Hyvää kiinalaista uuttavuotta kaikille ja varsinki niille joille länsimainen uusivuosi alkoi huonosti. - siivotkaa jouluvalot
Ahmed Khaheli kirjoitti:
Ei ole enään, mutta sulaleena on noin 12kg:n juhlakinkku ja aamulla kuuden aikaan uuniin, jotta saadaan illalla juhlia kiinalaista uuttavuotta periteisin tavoin.
Kinkku on hyvää muihinkin juhliin kuin jouluun.
Hyvää yötä nyt, jotta kerkiää vielä nukkua. Toki sittenhän kun kinkku uunissa saa rauhassa ottaa "päikkärit".
Hyvää kiinalaista uuttavuotta kaikille ja varsinki niille joille länsimainen uusivuosi alkoi huonosti.Kun jouluvalot on siivottu, niin tullaan teille sitä isoa kinkkua syömään koko porukalla. 12kg:n kinkussa riittää syömistä naapureillekkin. Eikö vain?
- Valoa ikkunaan
Kun jouluvalot on siivottu, niin tullaan teille sitä isoa kinkkua syömään koko porukalla. 12kg:n kinkussa riittää syömistä naapureillekkin. Eikö vain?
Kai olette kunnostanut mahdollisesti loppuunpalaneet jouluvalot, pian on aihetta niitä polttaa taas. Pian on Valon päivä, sitä ennen jo on kynttilänpäivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006