"Normaalipainoisten" tukiryhmä (-10kg)

L57

Täällä oli jot tämän tapainen keskustelu, mutta tottakai ehdin sen jo hävittää. Eli musta olisi mahtavaa jos ne jotka lähtee tähän tsemppaukseen mukaan, laittaisi tämän sivun esim. välilehteen itselleen, että on helppo avata yhdellä klikkauksella ja muistaa päivitellä tänne :)

Aloitetaan eka esittelyllä, käytän nimestäni vain ekaa kirjainta. Eli olen L ja 24 vuotias pääkaupungissa elävä tyttö. Olen 166cm pitkä ja olin kaksi vuotta sitten 57kg, tuo paino oli täydellinen ja edelleen reilusti normaalipainon puolella. Viime maanantaina tajusin että painan melkein tarkalleen 67, eli tasan 10kg pois kiitos ja ennen kesää :D

Nelisen päivää olen ollut tiukemmalla ruokavaliolla, syönyt paljon protskua, lihaa ja kasviksia. Herkutellut pari kertaa maustamattomalla jugurtilla ja teellä! Hyvin on mennyt ja puoli kiloa on jo poissa. Olisi kivaa jakaa vinkkejä, avautua repsahtamisesta sekä kertoa painon pudotuksesta. Eli kaikki saa lähteä mukaan ja yritetään pysyä samoilla nimimerkeillä

82

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E22

      Voisin lähteä mukaan, tosin itse en edes omista henkilövaakaa.. :D

      Olen 22-vuotias, 170cm ja viimeksi n. kuukausi sitten vaa'alla käydessä lukema oli hirmuinen 80kg (siitä asti olen "laihuttanut" joten ei hajuakaan paljon lukema nyt on). Lihoin masennuslääkkeen takia n. 25kg 1,5 vuodessa (vaatekoossa 34/36 -> 40/42). Musta tuntuu että laihduttaminen on mulle aika helppoa koska olen ollut lapsesta asti alipainoinen ja vasta masennuksen myötä lihoin ja se lääke oli vikatikki! En ole syönyt puoleen vuoteen mitään masislääkkeitä nyt.

      Koin olevani hyvännäköinen kun sovin 38 kokoisiin farkkuihin, joten se olisi mulle sellainen tavoite ensi kesäksi ja katsoo siitä sitten eteenpäin! :) Ensimmäinen tavoite on mahtua M kokoisiin toppahousuihin, jotka menevät kiinni mutta neppari rämpsähtää auki heti kun laskee mahan löysäksi (:D).

      Mun laihdutusmetodi on ollut viime kuukauden ajan sellainen että olen jättänyt mahdollisimman paljon kaloripommeja pois ruokavaliosta (roskaruuat ja kahvileivät lähinnä) ja olen koittanut juoda vettä ihan sikana (2-3 litraa päivässä). En halua muuttaa ruokavaliotani muuten hirveästi koska tiedän että kilot tulevat heti takaisin kun alan syömään taas "normaalisti" (tiedän etten pysty elämään kitudietillä loppuelämääni...).

      Liikunnan puolesta teen lihaskuntoliikeitä 6-7 krt viikossa joista 3-5 kertaa rankasti (naama yhtä punainen kuin paloauto, hiki virtaa). Keskityn nyt aluksi isoihin lihasryhmiin jotka rupeavat sitten polttamaan rasvaa tehokkaasti, eli jalat ja kädet lähinnä. Sen lisäksi teen vatsaa ja selkää tietysti. Kyykkyjä meni kuukausi sitten 50 jonka jälkeen palautumiseen meni kaksi päivää ja olin ihan kamalan kipeä. Tällä hetkellä teen joka päivä vähintään 100 kyykkyä eikä tunnu missään! (Tästä olen kaikkein ylpein :D). Lisäksi käyn kolme kertaa päivässä lenkillä koska minulla on koira (kaksi pissatuslenkkiä ja yksi pidempi jonka mittaan runkeeperillä [tälleen talvella lenkkejä kertyy n. 10km viikossa joten en tee mitään hulluja lenkkejä todellakaan!])

      Eilisestä alkaen päätin että rupean käymään muutaman kerran viikossa hölkällä ennen aamupalaa. Kävin eilen ensimmäistä kertaa ja huippasi ihan kamalasti kun pääsin kotiin eikä tehnyt mieli syödä mitään! Onko muilla ollut hankaluuksia tyhjänmahan lenkeissä?

      Tästä tuli kyllä ihan hirveä romaani nyt :D Toivottavasti pääsen mukaan vaikken ole ihan normaalipainoinen (mulla on ehkä 5kg tiputettavaa niin pääsen normaalinpainon puolelle).

    • Nuppu20

      Mä tein maanantaina jo oman keskustelunkin, mutta voin mä tännekin siirtyä keskustelemaan, niin on ainakin seuraa! Musta olis tosi mahtavaa, etä tää ketju pysyis pystyssä, eikä lässähtäis ekan viikon jälkeen!

      Mä olen siis 20-vuotias, mitat oli maanantai-aamuna 164cm/63,8kg. Mun paino käväisi muutama vuosi sitten 55kg ja silloin olin hoikka. Tällä hetkellä oma peilikuva ällöttää ja ahdistaa ja haluan päästä aiempiin mittoihini. Otin maanantaina itsestäni aloituskuvan ja aloitusmitat mittanauhalla, joten edistystä on kivempi sitten seurailla.

    • äiti vm82

      Terve!
      Voisin myös hypätä joukkoon mukaan :)
      Minullakin oma keskustelu jo on, mutta joukossa mukavampaa.

      Taustana...
      Vuosi sitten painoin 53kg ja syksyllä vaaka "yllättäen" näytti 61,5kg...
      Syksyllä aloin puoliteholla miettimään laihdutusta, nyt tosissaan.

      Olen siis 31-vuotias naisihminen, n.164cm, ja maanantaina vaaka näytti 58,9kg.
      Tapout XT:n avulla kroppaani kohennan, nyt menossa ohjelman 5.päivä.
      Maanantait on minulla punnitus ja mittailu päivänä.

    • Nuppu2+

      Kiva, että tänne tulee porukkaa lisää :) Mä odotan innolla maanantaita ja punnituspäivää, kun pääsee näkemään ekan viikon tuloksia.

      • E22

        Nuppu, mikä on sun laihdutustapa? :)


    • E22

      Käytiin tänään äidin kanssa ratsastamassa ja äiti sanoi että musta kuulemma huomaa että on paikat kiinteyneet! Tuntui kyllä itsekin että ratsihousut eivät paina vyötäröä enää niin paljon kuin ennen.

      Tuntu ihan mahtavalta, koska oma peili sanoo vuoropäivinä että olen hirveä pullamössö ja vuoropäivinä taas että hyvin menee. Ehkä mun pitäis uskaltautuu ostamaan se vaaka niin näkisi vähän missä mennään...

    • Nuppu20

      E22, varmasti mahtava fiilis, kun joku ulkopuolinen huomaa sun kiinteytyneen! Hieno juttu, jatka samaan malliin :) Kyselit mun laihdutustapaa: olen vähentänyt hiilihydraatteja huomattavasti. En syö leipää, perunaa tai pastaa vaan syön hyvin proteiinipainoitteisesti. Esim. tänään söin lounaaksi 150g lohta sekä paljon salaattia. Olen myös hurahtanut kananmuniin (syön pelkän valkuaisen) sekä raejuustoon. Kaloreita kertyy päivässä 1000, minkä kylläkin tiedän olevan liian vähän.

      Tänään oli taas suuri kiusaus kun muut söivät ihanaa lasagnea ja mun piti vain katsella vierestä. Mulla ei kuitenkaan ole missään vaiheessa tullut hirveä nälkä, sillä syön 2-3 tunnin välein. Ennen mulla oli tapana syödä karkkia n. 3x/viikossa, nyt olen sallinut itselleni yhden karkkipäivän kahdessa viikossa. Tämä tarkoittaa, että vielä reilu viikko pitää odotella :D

      Olen myös lisännyt huimasti liikuntaa. Käyn 5x viikossa 30min juoksulenkillä tai 40min kävelylenkillä. Ensi viikolla aloitan salitreenin, sillä haluan kiinteyttää samalla vartaloani.

      • E22

        Kiitos!

        Kuulostaa hyvältä että syömäsi ruuat maistuvat sulle! Siitä tietää että sitä ruokavaliota jaksaa jatkaa pidemmänkin aikaa. Suosittelen miettimään mistä saisit vähän lisää energiaa että jaksat salitreenin. Itse huomaan heti jos en ole syönyt hyvin ja treenaan kovaa - tulee ihan oksettava olo ja huimaa. Ja tietenkin tuntuu vaikealta lähteä treenaamaan jos ei ole energiaa alkuunkaan.


    • A18.

      Mää voisin vielä tulla ryhmään mukaan!
      Eli oon A ja 18v. Mulla ei oo nyt mitään kauheeta tinkiä laihtua kauheita määriä, mutta pari vuotta sitte mulle alko tulla jalkavaivoja urheiluharrastuksesta ja vasta nyt on jalat lähteny parantumaan. Ennen liikuin tosi paljon ja vaivojen takia liikunta tyssäs aika yhtekkii ja painoa alko tulemaan. Nyt painan 65kg ja tavote olis varmaan siinä 60 tuntumassa. Pienillä muutoksilla (herkkuja pois, ruokakoko jne.) olis tarkotus sitä painoa laskee. Juosta enkä hypppiä saa vielä ja kyykkyjen teko on aika hankalaa joten lenkkeilen reippaita kävely lenkkejä ja teen lihaskuntoa sekä tarkkailen mun syömistä:)

    • Nuppu20

      Oon tosi ylpeä itestäni! Eilen lähdin kavereiden mukaan viihteelle, mutta itse pysyin vesilinjalla koko päivän. Kaikki muut meni myös tavan mukaisesti yömätölle, mutta mä taistelin itseäni vastaan ja lähdin tässä vaiheessa kotiin. Turhia kaloreita ei siis tullut! Tää oli oikeesti kyllä työn takana. :D

      Huomenna on sitten punnituspäivä ja pääsee näkemään, minkälaisia tuloksia on viikon aikana tullut.

      • L57

        Ja poltit varmaan runsaasti tanssimalla! HIENOA

        ps. mahtavaa kun tänne monet jaksaneet päivitellä.


    • keventäjä95

      Hei! Voisin itsekin liittyä mukaan. :) Painoa on tällä hetkellä n. 60kg ja pituutta 161cm ja tavoitteena olis kahden viikon aikana saada 2 kg pois ja sen jälkeen saman verran kuukaudessa kunnes paino on 50kg. Ekat kaksi viikkoa siis tiukalla linjalla vain 2 kevyttä (vähähiilarista) ateriaa päivässä ja sen jälkeen 3 ateriaa päivässä ja yksi vapaampi herkkupäivä viikossa.

    • E22

      Äh mä repsahdin, eilen lähdin viihteelle ja tänään tuli syötyä krapularuuaksi pitsaa. Nyt on paha olo, turvottaa ja harmittaa, tuntuu et ainakin viikon kova työ ois mennyt hukkaan. Mut pitää yrittää vaan päästä takasin raiteille ja huomenna jalkapäivä (se on oikeasti mun lemppari, en ymmärrä miks ihmiset vihaa jalkapäiviä... :D)

      • L57

        Mä osasin olla menemättä ja jäin kotiin koiruliinin kanssa sekä tein suursiivouksen ;) Tänään oli kyllä tosi lähellä etten muuten vain tilannut pizzaa.. en tiedä miksi, mutta tuli vaan sellainen olo että tekisi mieli syödä jotain TOSI rasvaista.

        Parasta on joo olla voivottelematta ja mennä täysiä eteenpäin !


    • L57

      Ihana kun tänne kertynyt porukka :) Itse pidän maanantaita punnituspäivänä ja odotan sitä kyllä kammolla, sillä tänään söin muutaman ruisleivän juustolla (ilman voita) ja ne kyllä maistuu ! HEH

      Nyt syöty paljon lihaa, kasviksia, puuroa sekä juotu vettä/smoothieta. Kerran söin pikkuisen kitkatin kun unohdin telkkari kattellessani tämän "dietin" kokonaan ja vasta illalla tajusin mitä teinkään.. miten ajatuksissa voi ihminen olla?

      Viime ma 67.1kg, toivon hartaasti että lähtenyt edes puoli kiloa ja lupaan päivitellä heti kun olen joko ilostunut tai järkyttynyt. Mites teillä lähtenyt käyntiin ja milloin punnitsette yleensä itsenne? Joskus kävin aina joka päivä mutta se vaihtelee tosi paljon kaiken takia, joten oon huomannut että kerran viikossa on parempi, silloin myös karttaa sunnuntai herkuttelua enemmän kun tietää mikä päivä huomenna on. hihhei! PELOTTAA

    • äiti vm82

      Punnituspäivä...
      Paino on se sama 58,9kg, ympärysmittojen mukaan olis lähtenyt puoli senttiä per kohta, mutta voihan tuo olla mittausvirhekin.

      Ajattelin että paino saattaisi alkuun noustakin kun lihaksiin kertyy nestettä, joten olen ihan tyytyväinen ekaan viikkoon :)

      En ole syömisiäni juurikaan muuttanut, ja viikonloppuna tuli herkuteltua (olin synttäreillä) ja juotua muutama olutkin (tähän ei kyllä löydy hyvää tekosyytä...) Nooh, ensviikonloppuna sitten paremmin! :)

      Mites teillä muilla?

      • L57

        No mutta tuohan on hyvä! lukujahan ei todellakaan kannata liikaa seurata, mieluummin mittailee ja peilailee, e kertoo paljonkin enemmän. hieno äiti vm82 ! :


    • Nuppu20

      Mä oon kyllä todella onnellinen ja tyytyväinen tuloksiin. Viikko sitten maanantaina paino oli 63,8kg ja nyt tänään 62,4kg. Viikossa miinusta siis -1,4kg. Nesteitä toki ja tiedän, ettei tahti tällaisena säily, mutta nyt todellakin tuntuu siltä, että se viikonlopun henkinen taistelu drinkkejä ja mättöruokaa vastaan todellakin kannatti!!

      Kuinka usein kannattaa ottaa mittanauhalla tulokset? Viikon välein on aika lyhyt aika, mahtaako siinä ajassa edes tulla tuloksia? Itse ajattelin ottaa joko 1,5 viikon tai 2 viikon välein.

      • L57

        Wau nuppu! :D

        No mä olin viime maanantaina 67,1 ja tänään 66,4! eli 700g lähtenyt eilisestä mässäämisestä huolimatta.. HUH!

        Nyt aamupala aloitettu ja syön tässä kolmea hapankorppuja päällisillä sekä pari desiä maustamatonta jogurttia jonka päällä muutama pakastemarja.


    • L57

      RYHMÄLÄSET:
      L57 166cm 67kg

      E22 170cm 80kg

      Nuppu20 164cm 63,8kg

      äiti vm83 164cm 58,9

      A18 ?cm 65kg

      keventäjä95 161cm 60¨

      Noniin eli tässä meidän ryhmä ja just ihanan pieni, että pysytään toistemme mukana eikä ole liikaa porukkaa :) laitoin ylös meidän aloituspainot ja pituudet. Laitan perään esn ma meidän sen päivän painot, jos tulisitte vaikka tänne sen kertomaan heti kun pystytte 27.1 siis :)
      Mua hieman jänskättää kun on sikana töitä en ehdi pakolta urheilemaan miten haluisin ja pe-su mennään möksälle.. siellä perhe aina tottakai syö lettuja, makkaraa, perunoita, paljon herkkuja yms. ITSEHILLINTÄÄ, pitäkää peukkuja -.-

    • Nuppu20

      Mä nyt vähän huolestuin, kun luin taas netistä tietoa kuntosalilla käymisestä. Eli mulla on nyt aika pitkä (puolen vuoden) tauko kunnon treenaamisesta. Luin kumminkin, että pitkän tauon jälkeen lihakset keräävät nestettä ja se saattaa näyttää vaakalukemissakin 2kg. Nyt vaan mietin, miten mun psyyke kestää, jos paino pomppaa suuremmaksi mitä se oli aloittaessa! Hölmöä, mutta kumminkin. :/ Joka tapauksessa olen keskiviikkona menemässä salille, saa nyt nähdä että mitä vaaka maanantaina näyttää..

    • äiti vm82

      Kävi eilen vähän köpelösti treenin kanssa...
      Tapoutissa tahti on kova, ja liikkeet vaihtuu tiuhaan, yritin tietenkin parhaani mukaan pysyä vauhdissa mukana ja keskittyminen oikeanlaiseen liikkeeseen herpaantui, ja AUTS!!!
      Jätin treenin kesken ja ajattelin ottaa rennosti loppupäivän, että seuraavana päivänä treeni taas luistais. Oli ihan hyvä olokin iltaan saakka, mutta tänään aamulla en sitten meinannutkaan päästä sängystä...
      Liikkuminen vähän sattuu, mutta toivottavasti menee parissa päivässä ohi.
      Harmittaa, mutta oma vika!
      Otanpa tästä opikseni, ei se vauhti, vaan oikeanlainen liike!!!

    • A18.

      Ääh! Mulla kävi tänään niin että varaeväät unohtu kotiin (mulla on 1. tyypin diabetes) ja piti kaupasta sitte saada jotain nopeesti imeytyvää.. Suklaata sitten ostin.. No, mutta nyt sitte pitää aina muistaa ne varaeväät että olis terveellistä mukana. Aamupalakin jäi syömättä kokonaan, mutta lounaalla sentään söin salaattia ja muutenkin just sopivan kokosen annoksen!:) Nyt tän päivityksen jälkeen sitten alan jumppaamaan ja sen jälkeen nukkumaan, nii aamulla on sitten virkeenä taas uuteen päivään! Ajattelin kans pitää sitä maanantaita punnituspäivänä joten...sitä odotellessa;)!

      • L57

        Tein ehkä pienen virheen, mutta teki niiiin mieli käydä tänä amuna vaa`alla! sama paino kun maanantaina. nyyh -.-


      • Nuppu20
        L57 kirjoitti:

        Tein ehkä pienen virheen, mutta teki niiiin mieli käydä tänä amuna vaa`alla! sama paino kun maanantaina. nyyh -.-

        Mäkin tein tänään (torstaina) pienen välipunnituksen ja oikeeseen suuntaan ollaan menossa ja taas oli jonkun verran tippunut. Maanantaita innolla odottaen, silloin myös tarkempien mittojen mittaaminen! Maanantaina tai keskiviikkona ei tullut liikuttua, mutta tiistaina sitäkin enemmän. Puolen tunnin kävelylenkki ja tunnin spinning, sen jälkeen oli olo että on tehnytkin jotain! Tänään olis edessä 45min kävelylenkki, huomenna juoksemaan ja lauantaina spinningiin. Miten muilla sujuu?

        Päätinkin aloittaa sen salisysteemin vasta ensi viikolla ja seuraan, paljonko se kerryttää nestettä kroppaan.


    • A18.

      Mulle iski flunssa.! Eli nyt en pääse tekemään mitää hurjaa hikitreeniä, mut kyllä mä vähän liikkeellä yritän pysyä:)! Lauantaille on sovittu oikee ulkoilupäivä, joten toivottavasti tää tästä sitte menee ohi.. Huomasin että en ollu sanonu mun pituutta ja se on siis 156cm!:) Jos nyt olis parantumaan päin ni pääsis taas normaalisti liikkeelle!

      Mä en oo tarkotuksellakaan halunnu hirveesti perehtyy kalorien laskemiseen, kun mulla on tuttuja jotka on alkanu laskee ja sairastunu sen myötä.. Mutta mikä olis mun ikäselle (18) semmonen sopiva kalorimäärä päivässä, jos liikkuu keskimäärin ainakin puol tuntia päivässä?:)

      • E22

        Mua pelottaa toi flunssa, tuntuu et kaikilla on se ja itelläki vähä kurkku kipeenä! Kehotan kyllä ottamaan iisisti, ei oo kiva jos tulee joku jälkitauti ja joudutkin monen viikon saikulle!

        En osaa ite sanoa tuohon sun kalorimäärään mitään, mutta jos syöt hyvää ja puhdasta ruokaa niin voit huoletta syödä silloin kun on nälkä (suositeltua ois syödä 3-4 tunnin välein niin ei tuu ylitsepääsemättömiä mielitekoja kun nälkä iskee kovana). Itse jotenkin uskon siihen että keho kyllä tietää mikä on hyvästä ja mikä pahasta, sitä pitää vaan oppia kuuntelemaan!


      • Nuppu20
        E22 kirjoitti:

        Mua pelottaa toi flunssa, tuntuu et kaikilla on se ja itelläki vähä kurkku kipeenä! Kehotan kyllä ottamaan iisisti, ei oo kiva jos tulee joku jälkitauti ja joudutkin monen viikon saikulle!

        En osaa ite sanoa tuohon sun kalorimäärään mitään, mutta jos syöt hyvää ja puhdasta ruokaa niin voit huoletta syödä silloin kun on nälkä (suositeltua ois syödä 3-4 tunnin välein niin ei tuu ylitsepääsemättömiä mielitekoja kun nälkä iskee kovana). Itse jotenkin uskon siihen että keho kyllä tietää mikä on hyvästä ja mikä pahasta, sitä pitää vaan oppia kuuntelemaan!

        Huomenna on sitten punnituspäivä! Tehdäänkö niin, että kaikki ketkä tulee sen uuden painon ilmoittamaan, niin kopioi aina uusimman listan ja laittaa oman entisen painonsa viereen uuden painon. Eli ei otettas kokonaan sitä vanhaa painoa listasta pois, vaan pilkulla eroteltais aina? :) Jos nyt kukaan tajus mitään!


    • L57kg

      Joo tehään näin :D Ette arvaa tätä V*itutuksen määrää.. 4 päivää mökillä..oh my

      Pari kertaa mä romahdin.. esim kaikki meni heseen illalla, kyllä mäkin halusin sit hamppari. Niin ja kyllä alkoholia meni kahtena iltana ja yhteensä noina päivinä yksi suklaalevy(jota en siis kyllä yksin ihan kokonaan syönyt, onneksi mies on näissä auttamassa). Mutta annoinkin itselleni luva nyt herkutella edes hieman :) Muuten mentiin salaatilla ja riisikakuilla yms. mutta turvotus on aikamoinen, en tiedä uskallanko edes mennä, koska mä jo tiedän että se on kyllä noussut pari sataa grammaa näiden päivien takia -.-

      T.turvonnut kuin pulla

      • Nuppu20

        Aurinkoiset huomenet :D

        Tänään koitti punnituspäivä ja hieman petyin tulokseen, joka oli vain -600g viime maanantaista, mutta toisaalta taas yhteensä kahdessa viikossa paino on tippunut tasan 2 kiloa, eli vaaka näytti 61,8kg.

        Vaikka kiloja ei ole päätä huimaavasti tippunut (riittävästi kuitenkin), niin senttejä on kyllä liikunnan myötä kadonnut ROIMASTI. Tässä vähän kahden viikon tuloksia:

        Oikea reisi: 60,5cm->58,5cm=-2cm
        Vasen reisi: 60cm->58,5cm=-1,5cm
        Oikea pohke: 38cm->37cm=-1cm
        Vasen pohje: 38cm->37,5cm=-0,5cm
        Vyötärö: 77cm->72,5cm=-4,5cm
        Mahapömppö: 94,5cm->90,5cm=-4cm

        Eli kahden viikon aikana mun vartalosta on lähtenyt senttejä yhteensä 13,5cm! Motivoi kyllä jatkamaan.

        Lopuksi vielä päivitän listaa omalta osaltani:

        RYHMÄLÄSET:
        L57 166cm, 67kg

        E22 170cm, 80kg

        Nuppu20 164cm, 63,8kg->61,8kg

        äiti vm83 164cm, 58,9

        A18 156cm, 65kg

        keventäjä95 161cm, 60¨


      • äiti vm82
        Nuppu20 kirjoitti:

        Aurinkoiset huomenet :D

        Tänään koitti punnituspäivä ja hieman petyin tulokseen, joka oli vain -600g viime maanantaista, mutta toisaalta taas yhteensä kahdessa viikossa paino on tippunut tasan 2 kiloa, eli vaaka näytti 61,8kg.

        Vaikka kiloja ei ole päätä huimaavasti tippunut (riittävästi kuitenkin), niin senttejä on kyllä liikunnan myötä kadonnut ROIMASTI. Tässä vähän kahden viikon tuloksia:

        Oikea reisi: 60,5cm->58,5cm=-2cm
        Vasen reisi: 60cm->58,5cm=-1,5cm
        Oikea pohke: 38cm->37cm=-1cm
        Vasen pohje: 38cm->37,5cm=-0,5cm
        Vyötärö: 77cm->72,5cm=-4,5cm
        Mahapömppö: 94,5cm->90,5cm=-4cm

        Eli kahden viikon aikana mun vartalosta on lähtenyt senttejä yhteensä 13,5cm! Motivoi kyllä jatkamaan.

        Lopuksi vielä päivitän listaa omalta osaltani:

        RYHMÄLÄSET:
        L57 166cm, 67kg

        E22 170cm, 80kg

        Nuppu20 164cm, 63,8kg->61,8kg

        äiti vm83 164cm, 58,9

        A18 156cm, 65kg

        keventäjä95 161cm, 60¨

        Aivan mahtava tulos!!! :)


    • A18.

      Äääh! Ei multa ollu kyllä yhtään tippunu painoo! Harmittaa.. Osaisko joku neuvoo sellasta terveellistä laihduttamista..? Eli ei mitää vesi-näkkileipä kuuria, vaan semmosta terveellistä ja tehokasta.? :)

      • L57kg

        Älä liikaa kato lukua, vaan mittaa itsesi esimerkiksi. Mullakin kun on menkat, voi turvotuksen ansiosta joskus nousta lähes kaksi kiloa paino, joka lähtee heti kun menkatkin on ohi :D Sekä lihas painaa enemmän kuin läski.

        Itse oon mennyt kolmella aterialla päivässä:
        aamupala: ruispuuro, vähän hilloa tai marjoja vettä
        välipala jos on pitkä työpäivä tai tulee nälkä, niin marja/hedelmäsmoothie
        lounas: joko kunnon kanasalaatti balsamicolla tai esim kanaa ja paljon eri kasviksia :)
        iltapalaksi: ruisleipää, tonnikalaa ja tomaattia päällä raejuustoa TAI kolme hapankorppua ja kaksi keitettyä kananmunaa näiden päällä yhteensä.

        Annoskoko on myös tärkeä, parasta olisi syödä tottakain usein ja vähän, mutta itse en voi syödä jos ei oo nälkä.. siksi yleensä aina tuo 3 kertaa päivässä on ollut hyvä. Tänäänkin söin aamupalani vasta yhdeltä kun ei ollut nälkä ja söin smoothien, sekä pari hapankorppua :)


    • N82

      Hahahaha taustalla seurailen tätä keskustelua ja pakko nauraa. 2 viikkoa olette laihduttaneet ja vaan yks on saanu itteensä niskasta kiinni. Muut jatkanu läskeilyjään aivan kuten 99% arvelinkin xD Ps. Etteks sopineet että eilen kaikkien pitäis ilmottaa uus paino?;)

      • äiti vm82

        Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa ;)
        Otathan huomioon, että ollaan normipainosia, läskiä on vaikeempi saada lähtemään mitä vähemmän sitä on, eikä meistä kenenkään ole tarkotus itseään näännyttää.
        Tosiaan, kaks viikkoa mennyt... Monta kuukautta vielä jäljellä.
        Ei me normipainosetkaan ihmeitä tehdä.


    • L57kg

      Sori en eilen päässyt koneelle, tasan sama paino kun viime vk, mutta se ei haitannut kun mittasin myös kroppaa niin kyllä masu on pienentynyt ja reidet parilla sentillä! lihasta lissää vaan :D Eli en mikään luuseri oo onneksi ollut. Onnekseni ei mitään lomia yms ole tuloillaan enää, eli houkutukset on poissa. Nyt menty taas pari päivää puurolla, smoothiella, kasviksilla ja lenkeillä kuten aijemmat viikot.

    • äiti vm82

      Terve!
      En eilen uskaltautunut punnitsemaan itseäni, kun tuo viime viikko meni pipariksi...
      Ens maanantaina siis seuraava punnituspäivä.

      Alotin koko treenin alusta, teen liikkeet tarkemmin ja lisään vauhtia vasta kun alkaa liike olemaan hallussa. Nyt ei olis varaa uusiin havereihin, jos haluan kiinteämmän kropan kesäksi.

      Tiukennan myös syömisiäni, jotta tuloksia tulis nopeammin. Tähän asti kun olen mennyt aika normi safkalla.

      Noh, ensviikolla näkee kuinka on naisen käynyt :)
      Kyllä taas on fiilikset hyvät kun uskaltaa liikkua!!!

    • Nuppu20

      Äiti vm82, kiitos! Olen itsekin tosi tyytyväinen tuloksiin. Ja tohon sun viimeiseen viestiin viitaten niin kannattaakin tiukentaa ruokavaliota, mikäli haluaa muutoksia nähdä nopeammin. Näin normipainoisena mulla ei ainakaan tipu paino, jos syön vaikka 1500kcal ja sä olet mua vielä pienempi! Tulehan säkin välillä päivittelemään viikon aikana, miten etenee! :) Tsemppiä!!

      Eilen olin 45min spinningissä, tänään on tunnin setti edessä ja huomenna raahaudun sinne salin puolelle. Mä todella odotan niin innolla taas seuraavaa maanantaita 2 viikon päästä, kun pääsee niitä senttejä mittailemaan. Tulin niin hyvälle tuulelle kyllä eilen, kun huomasin miten paljon 2 kiloakin vaikuttaa :)

    • E22

      Mä en oo saanut vieläkään aikaiseksi ostettua sitä vaakaa enkä tiedä vielä uskallankokaan :D

      Oon ollu vähän kipeenä ja eilen tuli syötyä tosi vähän, vaan jotain ananasta, pilttiä, jogua ja kahvia. Tänä aamuna meni noi pienet toppahousut helposti jalkaan ja jäi vielä mahan kohdalle tilaa :D Oli aika iloinen järkytys! Taidan kokeilla nyt ihan tosissaan jättää noi viljat kokonaan pois, tänään olo on super kevyt ja maha ei pömpötä yhtään! Mahtava fiilis.

    • Nuppu20

      E22, osta ihmeessä se vaaka niin pääset seuraamaan kehitystä! Antaa lisämotivaatiota :) Tosin itselläni antaa kadotetut sentit enemmän motivaatiota kuin vaa'an luku.

      Alkuviikon paino junnas samassa ja eilen alkoi menkatkin. Mulla menkat kerää yleensä 1-1,5kg nestettä kroppaan, mutta nyt vihdoin paino oli humpsahtanut vähän alaspäin. Hyvillä mielillä projekti jatkuu!

      Ihanaa torstaita kaikille!!

      • L57kg

        Joo sama täällä, pitikin puhua menkoista ja tadaa nehän alkoi :D Ne joo nostaa helpoisti kilon väh. mulla painoa. Mutta se katoaa sitten kun loppu, eli ma pitäisi tulla ainakin kilon kevyempi mitä nyt vaaka näyttää!


    • äiti vm82

      Yritän nyt jatkossa edes pari kertaa viikossa tulla kertomaan kuulumisia :)

      Eilen jäi treenistä viimiset viisi minuuttia tekemättä, kun piti lähteä halailemaan vessanpönttöä... Ei sentään oksennus tullut kuitenkaan, mutta lähellä oli.
      Tänään oli onneksi vähän rauhallisempi treeni joogan parissa :)

      Tykkään kyllä ihan älyttömästi tosta treeniohjelmasta, todella monipuolinen, ei taatusti pääse kyllästymään. Lihakset juuri sopivasti kipeinä että tietää tehneensä ja askel tuntuu kevyemmältä.

      Olen hieman paremmin katsonut mitä suuhuni laitan, hiilareita vähän vähemmälle, ja esim. kun tein muulle perheelle makkarakeittoa, tein samalla itselleni kevyempää kaalikeittoa. Yritän kuitenkin syödä aina samaan aikaan kun muu perhe, ettei lapset ala ihmettelemään äidin touhuja :)

    • Nuppu20

      Tänään on ollut mulla ihan epätoivon päivä. On stressiä ja huolta ja paino junnaa. Olen vältellyt leipää yms, mutta tänään sain jonkun ihme kohtauksen ja vetäisin aamupalalla 500kcal. Näin ei todellakaan sais käydä, että ahmin, mutta onneksi sain taisteltua itseäni vastaan ja lähdin juoksulenkille. 4,5km tuli juostua ja nyt on hyvä fiilis: lenkki meni hyvin ja jaksoin ihan erinomaisesti. Kuntokin on kyllä näiden 2,5 viikon aikana ihmeellisesti kasvanut! Miten muilla sujuu?

      • äiti vm82

        Älähän noita aamupalan kaloreita murehdi! Jokaisella tapahtuu repsahduksia joskus, mutta liikunta on mielestäni se tärkein.(puhun siis meidän painoluokkaan kuuluvista) Sait itsesi liikkeelle! Entä sitten? Huomenna on taas uusi päivä ja silloin kaikki lähtee alusta :) Syödään terveellisesti, liikutaan ja paino putoaa. Ei stressata turhaan, sehän sitä hidastaa!


    • E22

      Ajattelin päivitellä että täällä menee hyvin! Oon ihan tosi iloinen et oon päättänyt rueta tähän elämäntapamuutokseen ja huomaan tän vaikutuksen jo mielialassakin :)

      Äiti oli ostanu mulle yllätykseks Niken jumppapöksyt jotka oli kokoa M ja näyttivät ihan sika pieniltä. Hävetyksen puna nousi kasvoille kun rupesin sovittamaan niitä mutta mitä vielä - ne sujahti ihan helposti jalkaan ja näytti vielä hyvältä! Kaikesta tämmösestä saa vaan niin paljon lisää buustia tähän hommaan! Oon myös tän kahden kuukauden jälkeen alkanut huomaamaan kyykkyjen tulokset - peppu näyttää ihan erilaiselta ja tunsin tänään melkein ylpeyttä mun kropasta pitkästä, pitkästä aikaa. Toivottavasti muutaman kuukauden päästä vielä enemmän!

      Oon kiinnostunut tuosta crossfitistä ja hakenut aika paljon tietoa siitä. Pitäs vaan uskaltautua alkeiskurssille - mutta ensin kohotan vielä kuntoa kotona etten nolaa itteeni totaalisesti siellä! :D

      Hirveesti tsemppiä muillekin! Kesään on vielä aikaa ja nyt on täydelliset ajat tehdä tää muutos elämään :)

      • E22

        Tarkennan vielä että tosiaan alotin tuon lihaskunnon kehittämisen jo joulukuun alkupuolella ennen tähän viestiketjuun liittymistä :)


    • Nuppu20

      E22, tollaiset muutokset kyllä antaa lisämotivaatiota! Mäkin tunnen olevani koko ajan pirteä, eikä turvota yhtään kun ei ole sellasta hiilaripöhöä koko ajan.

      Huomenna on sitten taas punnituspäivä! Mulla on tunne, että ei oo noin paljon lähtenyt kuin 2 ekalla viikolla, mutta jotain pientä miinusta toivottavasti. Tuun kertomaan tuloksen kyllä huomenna, mutta tohon meidän listaan merkkaan oman painoni aina 2 viikon välein. :)

      Tää viikko on ollut hankala. Tehnyt mieli kaikenlaista ja mietinkin, että pitäisinkö huomenna (ekaa kertaa 3 viikkoon) pienen herkkupäivän. Se saatais taas antaa potkua, mutta siinä on se riski että venyykö se mulla pidemmäks kun yheks päiväks. Nyt oon hienosti ollut tosiaan 3 viikkoa ilman mitään herkkuja!

      • E22

        Mulla on kans ongelmia siinä et se herkkupäivä jäis vaan yhteen päivään. Oon tehnyt nyt niin että ostan sieltä kaupasta vain vähän herkkuja ja syön ne kaikki kerralla - kaappeihin ei jää herkkuja seuraavalle päivälle. Jos ostan vaikka suklaalevyn ja syön siitä puolet voin olla varma että se toinen puoli tulee syötyä seuraavana päivänä!


    • äiti vm82

      Ei mene ihan oppikirjojen mukaisesti tämän naisen laihdutus...
      Paino tänä aamuna 59,5kg, joten on tullut 600g.
      Menkat kyllä alkoi eilen illalla, joten löytyisköhän osasyy siitä.

      Viime viikko meni kuitenkin hyvin, kaikki kuusi treeniä tuli tehtyä, ja ruokailutkin meni kevyemmällä kaavalla.
      En nyt (vielä) mitään paineita aio tuosta painosta ottaa, pakkohan sen jossain kohtaa on alkaa tulla alaspäin kun liikuntaa on lisätty entisestä nollasta kuuteen kertaan viikossa :)

      • Nuppu20

        Äiti vm82, jaksat olla ihanan positiivinen! Tuo painonnousu saattaa hyvinkin johtua menkoista tai sitten jos olit eilen illalla treenaamassa, niin kroppaan kertyneestä nesteestä sitäkin kautta.

        Mä oon aivan hämilläni. Eilen sanoin, että tuskin nyt tippunut yhtä paljon painoa, mutta vaaka näytti 60,8kg eli tasan kolmessa viikossa -3kg. Olen supertyytyväinen: aiemmat laihikset on loppunu yleensä siihen, että koko ajan on ollut kamala nälkä, mutta nyt olen panostanut ruokapuoleen ja en kärsi nälästä 24/7.

        Tää viikko pitää puristaa ja sit otan uuden valokuvan kropasta. Eilen katsoin 3 viikkoa sit otettua kuvaa ja vertasin nykyiseen peilikuvaani ja miten voikaan 3 kiloa näkyä niin paljon!


      • E22

        Mulla saattaa nousta paino 2 kiloa menkkojen aikana (ja muutenkin tulee sellainen pullamössö olo, turvottaa ja pöhöttää), joten ei hätää!

        Sulla on tosi kova tahti noiden treenien suhteen! Tsemppiä :)

        Itsekin entisenä sohvaperunana olen tosi yllättynyt että nykyisin tulee monta kertaa viikossa sellanen olo että "pakko saada pumppi päälle" ja tekee mieli nostaa rautaa ja liikkua! Huippua.


      • L57kg
        E22 kirjoitti:

        Mulla saattaa nousta paino 2 kiloa menkkojen aikana (ja muutenkin tulee sellainen pullamössö olo, turvottaa ja pöhöttää), joten ei hätää!

        Sulla on tosi kova tahti noiden treenien suhteen! Tsemppiä :)

        Itsekin entisenä sohvaperunana olen tosi yllättynyt että nykyisin tulee monta kertaa viikossa sellanen olo että "pakko saada pumppi päälle" ja tekee mieli nostaa rautaa ja liikkua! Huippua.

        Hahaa nonii ! Eilen joo menkat loppu kivasti ja nyt paino on tasan 66kg :) Kävin muuten toisella vaa`alla silloin alkuvuonna ja sain juuri kuulla että se on hieman rikki, ei ihme että paino ihan ihmeellisesti heittänyt ja se heittelee ihan ihmeellisesti.. Että ei ihme että vaaka näyttänyt outoja lukemia mutta masu on paaaljonkin lättänempi kuin ennen ja olokin on ihan erilainen :)
        Eli alkupainokaan ei pakolta ollut 67.. voi olla että on ollut enemmän -.-
        Mutta ainakin tiedän että nyt se on tasan 66 ja ihmeellisen kevyt olo


      • L57kg
        L57kg kirjoitti:

        Hahaa nonii ! Eilen joo menkat loppu kivasti ja nyt paino on tasan 66kg :) Kävin muuten toisella vaa`alla silloin alkuvuonna ja sain juuri kuulla että se on hieman rikki, ei ihme että paino ihan ihmeellisesti heittänyt ja se heittelee ihan ihmeellisesti.. Että ei ihme että vaaka näyttänyt outoja lukemia mutta masu on paaaljonkin lättänempi kuin ennen ja olokin on ihan erilainen :)
        Eli alkupainokaan ei pakolta ollut 67.. voi olla että on ollut enemmän -.-
        Mutta ainakin tiedän että nyt se on tasan 66 ja ihmeellisen kevyt olo

        Laitan nyt huvikseen mitat tähän, ettei ne häviä kotiin johonkin lappuselle.. eli pituus 166 ja ikää 24 :)

        Rinta: 94cm (nännien kohdalta)
        Rinnan alta: 79cm (heti rintojen alta)
        uuma: 74cm (kapein kohta)
        lantio: 95cm (levein kohta)
        reisi: 57cm (yläreisi, levein kohta iha ylhäältä)
        käsi 28cm (käsivarren keskeltä, "haban" kohdalta)


    • Nuppu20

      Taas mulla epäonnistui tämän päivän aamiainen. Olen tähän mennessä syönyt aina 2 desiä täysjyvämuroja, mutta nyt ahmin päälle 2 leipää, vaikka nälkä ei ollutkaan. Mulla on ehkä hieman kiero suhtautuminen tohon ruokaan ja tollasia kohtauksia tulee aina viikottain. :/ Nyt on morkkis ja paha mieli, mutta eiköhän tää olo tässä päivän mittaan tasotu. Pitää syödä jotain kevyttä tänään..

    • L57kg

      Tein sillein, että eilen paastosin melkein koko päivän ja söin todell terveellisesti ja todella pieniä annoksia vain pari :) Näin saan itselläni näläntunteen pienenemään huomattavasti, esim tänään tein aamupalaa, niin ei maha jaksanut niin paljon kuin yleensä sekä nälkä tuli vasta kuuden aikoihin jne.
      Olo on heti jotenkin virkeempi ja ihana tunne kun maha ei ole enää turvonnut ja pullea ;D

    • Nuppu20

      Miten kaikilla sujuu? Viime viikolla sanoin, että ei tipu enää kiloa viikossa, mutta tippui silti. Nyt olen aivan varma, että niin paljon ei tipu. Jotenkin turvonnut olo koko ajan. Olen tyytyväinen, jos vaaka näyttää maanantaina 60-60,3kg. Senkin eteen pitää pirusi tehdä jotain ja miettiä, mikä nyt tökkii.. Tänään menen lyhyehkölle juoksulenkille ja lauantaina spinningiin. Sunnuntaina sitten lepopäivä urheilusta. Ihana miettiä, että maanantaina on jo ensimmäinen kuukausi tätä projektia takana! Toivotaan, ettei ainakaan takapakkia tule vaan vaaka heilahtais edes vähän alaspäin.

    • 13 vuotias

      A18,mua jäi kaivertaa toi,et otit matalaan verensokeriin suklaata?Ittellä kans lapsuusiän diabetes,ja EI tulis kyl mieleenkään syödä suklaata matalaan...

    • Nuppu20

      Nukuin tänään spinnistä pommiin, joten jouduin korvaamaan juoksulenkillä. Melkein 40 minuuttia tuli juostua, mikä on mulle paljon! Nyt on hyvä mieli ja kiva jatkaa viikonloppua. :)

    • äiti vm82

      Paino tänä aamuna 58,5kg, joten nyt ollaan sentään oikealla suunnalla :)

      Viime viikko meni vähän niin ja näin...
      Yritin olla niukalla ruokavaliolla, joka ei kyllä sovi lähes päivittäisen treenin kanssa, ainakaan minun kohdallani.
      Jo keskiviikkona olin todella väsynyt, eikä treenistä tahtonut tulla mitään ja illalla sorruin syömään ainakin kahden edestä.
      Seuraavat pari päivää meni myös armottoman väsymyksen parissa, ja treenit jäi väliin.

      Vaikka ruokavaliolla laihtuisi nopeammin, haluan kuitenkin panostaa mieluummin liikuntapuoleen vaikka sillä sitten laihtuisinkin hitaasti. Siitä on sitten helpompi jatkaa jatkossakin, ja painonhallinta on helpompaa kun liikunta on osa arkea.

      Toivotaan että tämä viikko sujuu pirteämmissä merkeissä!

    • Nuppu20

      Ei ollut paljon paino tippunut viime viikosta, mutta onneksi olen mitannut sentit alusta asti, koska niitä oli sentäs vartalosta kadonnut. Paino oli tänä aamuna 60,6kg. Eli kuukauden aikana mulla on lähtenyt yhteensä 3,2kg ja senttejä tähän malliin:

      Mitat nyt:

      Vyötärö: 69cm (-8cm)
      Oikea reisi: 57,5cm (-3cm)
      Vasen reisi: 57cm (-3cm)
      Maha: 87cm (-7,5cm)
      Oikea pohje: 37cm (-1cm)
      Vasen pohje: 37cm (-1cm)

      Pohkeista sais kyllä lähteä vähän nopeammin, mulla on aina ollu isot pohkeet suhteutettuna muuhun kroppaan. Nyt kun eka kuukausi on takana, niin asetan itselleni toisen välitavoitteen: Tasan 3 viikon päästä maanantaina 3.3.14, painon on oltava 58kg. :)

      RYHMÄLÄSET:
      L57 166cm, 67kg

      E22 170cm, 80kg

      Nuppu20 164cm, 63,8kg->61,8kg->60,6kg

      äiti vm83 164cm, 58,9

      A18 156cm, 65kg

      keventäjä95 161cm, 60¨
      Ja vielä loppuun listan päivitys:

    • L57kg

      Mä en tiedä mitä teen väärin mutta paino tismalleen saman verran kun viime viikolla?1 pitäny yhden herkkupäivän ja syönyt muuten tosi hyvin yms :D ? Oiskohan se stressi yms vai mitähän nyt on tapahtunut..?

    • E22

      Kävin eilen kammosta huolimatta vaa'alla ja kiloja lähtenyt 3,4. Olen sinänsä hieman pettynyt mutta toisaalta myös iloinen ettei ole ainakaan paino noussut. En ole kitudieetillä ja teen paljon lihaskuntoa joten uskon että joka gramma joka on lähtenyt on rasvaa. Nyt hieman harmittaa kun ei tullut noita mittoja silloin aluksi otettua :)

      RYHMÄLÄSET:
      L57 166cm, 67kg

      E22 170cm, 80kg->76,6kg

      Nuppu20 164cm, 63,8kg->61,8kg->60,6kg

      äiti vm83 164cm, 58,9

      A18 156cm, 65kg

      keventäjä95 161cm, 60¨

    • äiti vm82

      Hienosti tuntuu kaikilla menevän :)
      Onnittelut pudonneista kiloista ja senteistä!

      En ole aikaisemmin ajatellut mikä olisi sopiva tavoitepaino, mutta nyt ajatuksena houkuttais että paino olis 1.6. 55kg.
      Ei kuulostais kovin pahalta, laskeskelin että painon pitäis tulla alaspäin n.200-300grammaa viikossa niin pääsisin tuohon.
      Onhan tuo paino tässä nyt vähän heitellyt, mutta kokonaisuudessaan puoltoista kiloa tammikuun alusta lähtenyt, joten tahti vois olla aika sopiva.

      Haksahdin tänään ostamaan vihreätee ja cla kapseleita... Katsotaan onko niistä jotain apua, jollei painonpudotuksessa, niin saanpahan ainakin kunnon annoksen antioksidantteja :)

      Tässä vielä listan päivitys omalta osaltani
      RYHMÄLÄISET:
      L57 166cm, 67kg
      E22 170cm, 80kg->76,6kg
      Nuppu20 164cm, 63,8kg->61,8kg->60,6kg
      äiti vm82 164cm, 58,9kg->59,9kg->58,5kg
      A18 156cm, 65kg
      keventäjä95 161cm, 60kg

    • Nuopu20

      E22, hyvä tuloshan toi on! Paino tulee hyvää vauhtia alaspäin sullakin, onnea!

      Ei vitsi, viikonloppuna olis 2pv kestävät juhlat (pe ja la) johon olen luvannut mennä. Nyt kuitenkin tekisi mieli perua oma osallistuminen edes toiselta päivältä, sillä molempina päivinä on tarkoitus ottaa alkoholia ja tarjolla on kaikkea epäterveellistä.

      • äiti vm82

        Huoletta vaan juhlimaan, maltilla herkkujen ja alkoholin kanssa. Vaaka voi näyttää seuraavina päivinä vähän ekstraa, mutta suurin syy on turvotus jonka varmasti saat sunnuntaina huuhdottua pois kropasta runsaalla veden juonnilla.
        Sitten jatkossa taas normi arkeen ja painoa pudottamaan :)
        Ei kaikkea kivaa kannata itseltään kieltää, voi olla just hyvä piristysruiske, sitten jaksaa taas paremmin kun ottaa hetken vähän rennommin .


    • Nuppu20

      Äiti82, toi sun viesti tuli tarpeeseen. Sorruin eilen TODELLA pahasti. En tiedä, mikä muhun meni mutta koko päivän aikana kaloreita kertyi varmaan 2500 ja voitte uskoa, että olo oli sen mukainen. En oikeesti muistanut edes, miten paha olo voi tulla tollasesta mässäämisestä. Mulla katkesi sis se kuukauden herkkulakko. Vielä tänä aamunakin olo oli turvonnut ja vaaka näytti 1,4kg enemmän kuin maanantaina! Aivan järkyttävää. Nestettä varmasti suurin osa, mutta harmittaa todella, todella paljon.

      Oon yrittänyt lukea netistä kaikkia repsahdusjuttuja ja ymmärtää, että ei tää maailmaa kaada, mutta tosi paha mieli on koko päivän ollut.

      Lauantaina olen menossa sinne juhliin, mutta punnitsen vielä sitä perjantaita. :/

      • Pullea(ko)

        Taidan liittyä joukkoon.
        Eli 24 vuotta on ikää.
        Pituus: 167
        Paino: 67kg.
        Normipainossa juu, mutta kun otetaan huomioon, että olen lihonut 13kg puolentoista vuoden aikana, niin ainakin lihomiselle stoppi ja -10kg!! Koska hoikkana on hyvä olla. Olen kyllä pyöreähkö, vaikka painoindeksi ei hälytäkään. Mun hoikkuuden halu ei sitäpaitsi liity anoreksiaan tai kuvitelmaan, että pitää olla "laiha" vaan 57-54kg on mulle ihannepaino, koska jaksan tehdä asioita paremmin ja nukuin paremmin. Tämä "normaalipaino" on vähän jännä käsite joissain kohdin.
        Mitat otan viikon päästä, kun olen vähän päässyt vauhtiin ja saanut nestettä pois. :)


    • Nuppu20

      Hyviä uutisia: paino on jälleen tippunut "normaaliksi" ja nesteet poistunut kehosta. Näytti siltä, että jopa 100g olisi tippunut maanantain jälkeen. Tosiaan sen repsahduksen jälkeen palasin heti samaan ruokarytmiin kuin aiemmin. Aikaisemmilla laihiksillani olisin luovuttanut heti, mutta nyt onneksi en. Tulin siihen tulokseen, että tänään en vielä sinne juhliin mene, vaan vasta huomenna ja huomennakin juhlin kohtuudella.

      Pullea(ko) tervetuloa joukkoon. Mitä metodeja aiot käyttää: lisätä liikuntaa, syödä terveellisemmin vai mitä? =) Mulla myös tapahtui tollanen 10kg lihominen vuoden tai puolentoista vuoden aikana ja kyllähän sen muutoksen huomaa. :/

    • äiti vm82

      Tervetuloa joukkoon Pullea(ko)
      Ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :)

    • äiti vm82

      Tervetuloa joukkoon Pullea(ko)
      Ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :)

    • 14-vuotias

      Olen siis vasta 14-vuotias, tiedetään ettei tämän ikäisenä pitäisi edes harkita lauhduttamista mutta minä taidan olla poikkeus tapaus!

      paino: 45.9kg
      pituus: 153cm

      i know olen jotenkuten normaalipainoinen mutta en tähtää painon pudotukseen vaan litteän vatsan saamiseen. Koulussa liikuntatunteja ennen pukukopeissa kuulen yllättäviä keskusteluja

      A: Ei hitto! miten voit olla noin laiha... olisinpa minäki yhtä hyvässäkunnossa kun sinä!
      B: Pyh! mitä sää selität kato ittees, et oo mitenkään pullee!
      A: *menee peilin eteen, nostaa paitaa* en voi mennä tän näkösenä ikinä rannalle....
      C: Nyt tytöt stop! te ette ole ylipainoisia ettekä pulleita, läskejä, lihavia, isokokoisia... ihan miten tahdotte sanoa, nyt kuunnelkaa. Minä olen ylipainoinen ja olen kuullut sen vanhemmiltani sekä lääkäriltä, minä voin siis sanoa että olen lihava mutta jos te menette lääkäriin kysymään oletteko normaalikokosia niin saatte vastauksen: kyllä olette kaikki normaalikokoisia!
      B: onko sulla oikeesti ylipainoa? pakko kyllä myöntää että sulla on tota mahaa kertyny aika riittävästi!
      C: *surullinen, häpeilee* En ollu tosissani ton ylipainon kanssa heitin vaan läppää?...
      B: Eii! anna anteeks, en oikeesti tarkottanu sitä mitä sanoin...
      C: antaa olla
      A: Nonni! kato nyt B mitä sait aikaa, on siinäki ystävä

      __kaikki lähtee pois pukukopista eikä puhu enää toisillee__

      onko kenelläkään keinoja miten saisi litteän vatsan?

    • Nuppu20

      Miten kaikilla meni viikonloppu? Mulla meni ruuan ja juoman vuoksi överiksi, mutta huomenna palataan taas ruotuun ja ollaan taas kuukausi ilman herkkuja ja karkkeja. Eka viikko tuottaa aina tuskaa, mut sen jälkeen ei tee enää karkkeja mielikään.

    • äiti vm82

      Noh, vähän meni viikonloppu överiksi, tuli mässäiltyä.. :)
      Mutta eipä tuo haittaa, en ole itselleni tiukkoja rajoituksia ruuan puolesta asettanutkaan, ja hei, virheistä oppii!

      Elikkäs paino nyt 58,6kg, minkä tiedän johtuvan viikonlopun mässyistä, kävin myös loppuviikosta vaaalla ja silloin painoa oli 58,3kg, elikkäs ihan oma mokani, mutta uskon suunnan olevan oikea.

      Nyt ryhtiliike, ja ens maanantaina paino saa luvan näyttää miinusta eikä plussaa!!

    • äiti vm82

      Huh! Turvotusta se vain oli, nyt ollaan taas miinuksen puolella :)

    • Nuppu20

      Hyvä, äiti82! Loistavaa :) Mä en käynyt eilen edes vaa'alla, koska tiesin että viikonlopun juhliminen yhden arkipäivän repsahdus tuo lisää. Nyt kuitenkin aloitin eilen uuden viikon tosi hyvällä buustilla. Ens viikon maanantaiksi olen asettanut tavoitteen, että jos paino olisi 59 alkava, olisin maailman onnellisin. Totta kai vaatii kovaa työtä ja itsekuria..

    • Nuppu20

      Tulin vain toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua. Yritetään pysyä ruodussa. Maanantaina taas punnituspäivä ja itse toivon niiiiin paljon, että pääsisin alle 60kg. Sitä ei oo meinaan tapahtunut nyt 1,5 vuoteen eli kai sekin olis tällainen pieni välitavoite :)

    • Nuppu20

      Paino ei ollut tippunut, kun 100g eli vaaka näytti 60,5. Harmitti, vitutti yms ja koko tän päivän oon syönyt kaikkea välittämättä mistään. Nyt tuli sellanen tunne taas, et mitä hittoa mä teen. Mä aion aloittaa huomenna nutrauksen ja nutraan 3-4pv jotta paino lähtee taas liikkeelle. Nyt on taas kamala olo.

    • T22

      Voisin liittyä joukkoonne.
      Olen 22v,156cm ja 59kg. Aloitin laihduttamisen vuoden alussa, liikuin 3päivänä viikossa ja katsoin syömiseni perään tiputin kk 1,5 kg sitten tuli loma ja paino nousi takaisin.Nyt olisi tarkoitus ryhdistäytyä uudestaan tavoite olisi 4kg kesään mennessä(mahtaakohan onnistua..) ja siitä matka jatkuisi kohti 50kg. Herkuttelua en harrasta, alkoholi on paheeni sekä jatkuva nälkä. Teen pitkiä työpäiviä (istuma työ) jolloin en ehdi liikkua ja syön 3h välein ja silti on kokoajan nälkä. Vapaapäivinä pyrin liikkumaan ja syön vain 3 ateriaa päivässä eikä ole yhtään nälkä.
      Tarkoitukseni ei ole aloittaa nälkädiettiä vaan lisätä liikuntaa ja katsoa mitä suuhuni pistän.
      Olisiko teillä vinkkejä terveelliseen ruokavalioon joka pitäisi nälkää?

    • Nuppu20

      T22, tervetuloa joukkoon. -4kg onnistuu varmasti ennen kesää, onhan tässä vielä useampi kuukausi aikaa. Tsemppistä, tulehan kirjoittelemaan edistymisestä!

      Mua harmittaa: mulla menee laihdutus ihan alamäkeen. Jotenkin tää viikko on mennyt ihan pilalle. En oo käynyt vaa'alla, mutta näen peilistä ja tunnen, että turvottaa ja paljon. Nyt sitten tänä aamuna otin taas itseäni niskasta kiinni: oonniin kovalla työllä saanu painoa vähän alaspäin, niin nyt en kyllä halua että se nousee takaisin. Käyn suosiolla vaa'alla vasta ensi viikolla...

      • Lilli66

        Hei!
        Kirjoitin tuonne tekstin Apua Laihduttaminen, Lukaiskaapa se ja ottakaa tarvittaessa yhteyttä.
        Kevät terveisin Lilli66


    • S17

      Saisikohan sitä näin nuori liittyä joukkoon? Olen keskusteluanne jo hetken seurannut ulkopuolisena.

      Alkumitat ovat 164/66 ja ry-n.92 cm, vy-75 cm ja ly-102 cm. Itsellä olisi tavoite tiputtaa painoa alle 60 kg, ihanne olisi 55 kg mutta en ole niinkään sitoutunut kiloihin vaan siihen, miltä peilistä katsoessa näyttää ja mitä mittanauha kertoo. Uuma olisi tavoite saada 70 senttiseksi!

      Laihdutusyrituksiä on takana monia, mutta ne ovat kaatuneet parissa päivässä/viikossa. Olen perso makealle ja paastoaminen ei käy minulle lainkaan - siitä seuraa vain ahmimiskohtauksia. Niinpä tällä kertaa tavoitteena on elämäntapamuutos, jossa pyrin lisäämään liikuntaa ja syömään säännöllisesti noin 3 tunnin välein. Herkkupäivää pyrin pitämään kerran viikossa ainakin näin alussa, sillä totaalikieltäytyminen ei auta. Ajan kanssa toivon tämän herkkuhimon vähentyvän.

      Maanantaista asti olen katsellut mitä suuhun pistän ja kilo on painoa lähtenyt. Suurin osa nesteitä ja odotan innolla, että menkat menevät ohi niin senkin keräämä turvotus häipyy kropasta. Kärsimättömälle tällainen nopea muutos on helpotus, mutta pitäisi kai opetella käymään vaa'alla vain kerta viikkoon, niin saisi niitä todellisiakin tuloksia...

    • suprem

      Apua pääsiskö vielä mukaan ? Tsemppi ois kyllä kovasti toivottua..

      Olen 19-kesäinen nuori tyttö 175cm 65kg, lihakset on matkan varrella mukavasti kadonneet, joten ulkonäkö on semi järkky verrattuna muihin saman pituisiin ja painoisiin.. Mitat on vyötäröltä 70cm, lantio 102cm ja reisi 58cm.

      Tavoite olisi kuukaudessa, parissa saada paino 60kg ja/tai -5cm kaikkialta..
      (paitsi rintavarustuksesta, jota mulle ei ole ikinä suotu.. en vaivautunu ees mittaamaan)

      Pikkasen ketuttaa jos vertaa viikon takaiseen tilanteeseen, joka oli kolme kiloa kevyempi ja takalisto-reisi sektorilta sentit vähemmän. Ja kyllä ymmärrän, että tuskin rasvaa saa kolme kiloa lisää muutamassa päivässä, mutta ne sentit.. arg. Menkää pois, jooko ?

      Mä lähden liikenteeseen karppauksella, joka saattaa kyllä jäädä kokeiluksi.. Kolmas päivä takana tosi kehnoa oloa ja vatsa turvonnu ku oisin 7. kuulla raskaana. Ei sekään kai sit kaikille sovi.

      Noh katellaan.. Ehkä se perus vähärasvainen salaattilinja on mun juttu kuitenki.
      Mä palaan asiaan jahka saan jonkunnäköstä tulosta aikaseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe