Hei!
Aihetta on käsitelty täällä muissa osioissa aiemmin, mutta koska niistä keskusteluista oli jo aikaa, aloitan uuden topiikin aiheesta.
Olen siis hakemassa töitä (opetus-kasvatus-terveydenhoito-akselilla) (sen tarkemmin en halua kertoa). Toimenkuvaan hakijalta vaaditaan mm. lääkärin antama todistus siitä, että työhön valitun terveydentila on tarpeeksi hyvä työhön.
Koen olevani työkykyinen (en muuten olisi töitä hakenut). Mietin kuitenkin, kuinka paljon todistukseen voi vaikuttaa kuitenkin se, että olen elämässäni kärsinyt paljon masennuksesta, käynyt sen vuoksi terapiassa ja tällä hetkellä syön lääkettä masennukseen ja ahdistukseen?
Olen kuitenkin osannut elää näiden tunteiden kanssa jo kauan ja suoriutunut normaalielämästä kuitenkin melko hyvin (mm. suorittanut juuri korkeakoulututkinnon) eli tunnistan kyllä itse, milloin sairaus menee niin pahaksi, etten kykene enää töihin. Tällä hetkellä tilanne on siis suhteellisen stabiili ja kuten sanoin, hoidan sitä koko ajan.
Lisäksi olen alkanut epäillä, että minulla saattaa olla selkärankareuma, jota alan tutkia pian.
Voisivatko nämä seikat estää minua saamasta työtä, johon kuitenkin itse tunnen olevani kykenevä? Olen tehnyt samaa työtä tässä muutaman vuoden aikanakin samojen oireiden kanssa ja selviytynyt työstä ihan hyvin.
Tämä on ensimmäinen kerta, kun joudun hankkimaan lääkärintodistuksen terveydentilastani.
Osaatteko sanoa, kuinka terve täytyy olla, että töihin pääsee? :) En kuitenkaan ihan työkyvyttömyyseläkkeellekään tunne kuuluvani enkä halua alle 30-vuotiaana.
Lääkärin hyväksyttävä todistus terveydentilasta
2
1166
Vastaukset
- chaos
Tähän ei oikein voi antaa vastausta kuin terveydenhoidon ammattilainen. Lääkäri tekee arvion työkyvystä ja arvio perustuu työssä vaadittaviin ominaisuuksiin. Mielenterveyden asiat on aina monimutkaisempia, enkä ole mitenkään varma, että pystyykö työterveyshuollon yleislääkäri miten hyvin niitä arvioimaan. Kuitenkin pystyt keskustelussa tuomaan esille nykytilanteen ja korostamaan tämän hetkistä työkykyäsi. Käsittääkseni lääkäri antaa kuitenkin aika paljon painoarvoa keskustelulle ja asiakkaan omaan arvioon työkyvystä.
- Kuinka terve?
Kiitos vastauksesta! Huomenna on tämä lääkärin luona käynti. Täytyy tuoda hänelle esille, että olen omasta mielestäni työkykyinen :) Täytyy keskittyä koko ajan nykyhetkeen terveydestä jutellessa. Ehkäpä se menee hyvin ja voin työssäni aloittaa :) Hope so!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006544
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313910törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303335Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3821794- 331418
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471073Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889