Missä on oma kultsimussukkani?

Iord.boredom

Missä on oma isotissinen scifi-kirjailijani? Tule luokseni, niin katsellaan Star Trekiä. Olen teettänyt itselleni Spock-puvunkin.

18

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä yritys. Miten täällä saa muka käytettyä varattua nimimerkkiä? Käsittääkseni sen ei pitäisi onnistua, ja tuo näyttää kuitenkin erehdyttävästi omaltani.

      • Typologi

        Palstan fontissa iso ii ja pieni ällä ovat identtisen näköisiä.


      • Typologi kirjoitti:

        Palstan fontissa iso ii ja pieni ällä ovat identtisen näköisiä.

        Joo, tajusinkin sitten. Tietysti se joku ehti myöskin rekisteröimään iso-ii ord.boredom -nimimerkin ennen minua. Täytynee ottaa yhteys S24:n ylläpitoon, jos voisivat tehdä asialle jotain. Jos ei, niin sitten täytynee tosissaan vetää johdot irti tältä nimimerkiltä. Helpottaa tietysti edelleen palstan lopullista jättämistä.


      • Typologi kirjoitti:

        Palstan fontissa iso ii ja pieni ällä ovat identtisen näköisiä.

        Eivät muuten ole, siinä on eroa fontin korkeudessa, ja todennäköisesti myös väli seuraavaan kirjaimeen on erilainen. Oikein vanhoissa järjestelmissä oli sama väli jokaisen kirjaimen välillä, se näyttää vähän kurjalta, mutta helpompi tulostaa.


      • m36-intj kirjoitti:

        Eivät muuten ole, siinä on eroa fontin korkeudessa, ja todennäköisesti myös väli seuraavaan kirjaimeen on erilainen. Oikein vanhoissa järjestelmissä oli sama väli jokaisen kirjaimen välillä, se näyttää vähän kurjalta, mutta helpompi tulostaa.

        Kyllä ne minun selaimessa samanlaisilta näyttävät.


      • kuten näkyy
        m36-intj kirjoitti:

        Eivät muuten ole, siinä on eroa fontin korkeudessa, ja todennäköisesti myös väli seuraavaan kirjaimeen on erilainen. Oikein vanhoissa järjestelmissä oli sama väli jokaisen kirjaimen välillä, se näyttää vähän kurjalta, mutta helpompi tulostaa.

        Näkyy noissa hivene eroa olevan.
        IIIIIIIIIIllllllllllllllIIIIIIIIIII


      • asdafasdfasdf
        m36-intj kirjoitti:

        Eivät muuten ole, siinä on eroa fontin korkeudessa, ja todennäköisesti myös väli seuraavaan kirjaimeen on erilainen. Oikein vanhoissa järjestelmissä oli sama väli jokaisen kirjaimen välillä, se näyttää vähän kurjalta, mutta helpompi tulostaa.

        Niinpä niin. Vedä vielä hihasta se huuhaa-teoria, jonka mukaan fontin kirjainten välisen pinta-alan tulee olla sama ollakseen hienon näköinen.


      • kuten näkyy kirjoitti:

        Näkyy noissa hivene eroa olevan.
        IIIIIIIIIIllllllllllllllIIIIIIIIIII

        En näe eroa?

        IIIIIIIIII
        llllllllll
        lIlIlIlIlI

        Siinä on ylimpänä rivi ii-kirjaimia. Seuraavana äl-kirjaimia. Sitten ii-äl-ii-äl-jne. Kaikki päättyy samaan kohtaan viestikenttää.

        No, se tässä tuli vielä mieleen, että on ehkä mahdollista, että S24:n järjestelmät olisivat sen verran fiksut, että se tunnistaisi "lord" ja "Iord"-sanat samoiksi, eikä siksi hyväksynyt feikkaajan tunnusta, kun yritin varata sitä. Odottelen silti ylläpidon vastausta.


      • kuten näkyy
        lord.boredom kirjoitti:

        En näe eroa?

        IIIIIIIIII
        llllllllll
        lIlIlIlIlI

        Siinä on ylimpänä rivi ii-kirjaimia. Seuraavana äl-kirjaimia. Sitten ii-äl-ii-äl-jne. Kaikki päättyy samaan kohtaan viestikenttää.

        No, se tässä tuli vielä mieleen, että on ehkä mahdollista, että S24:n järjestelmät olisivat sen verran fiksut, että se tunnistaisi "lord" ja "Iord"-sanat samoiksi, eikä siksi hyväksynyt feikkaajan tunnusta, kun yritin varata sitä. Odottelen silti ylläpidon vastausta.

        alimmalla rivilla on äl-ii-äl-ii ei ii-äl-ii-äl


      • kuten näkyy kirjoitti:

        alimmalla rivilla on äl-ii-äl-ii ei ii-äl-ii-äl

        Niin näköjään onkin, mutta minä sain sen selville (unohdettuani samantien oikean näpyttelyjärjestyksen) copy-pastaamalla rimpsun Notepadiin. Pointti on, että keskiverto palstalainen ei välttämättä huomaa eroa, jos hänellä ei ole käytössä jotain räätälöityä fonttia (ehkä toinen käyttöjärjestelmä?), tai jos hän ei tsekkaa nimimerkin takaa, minne asti hänen viestihistoriansa ulottuu. Toisin sanoen siis tämä nimimerkillä kirjoittamisen idea vesittyy lopullisesti, ja on sitten ihan sama siirtyä Ylilauta-tyyliseen heittelyyn, ja ainakin on turha haaveilla mistään privaatista kirjeenvaihdosta esimerkiksi naisten kanssa, koska aina joku vääräleuka voi pimahdettuaan (kuten näköjään on käynyt, kun katsoo uusimpia viestiketjuja) tehdä parhaansa torpedoidakseen koko jutun. Mikä tietysti vain korostaa sitä faktaa, että eräät täällä haluavat että kaikilla olisi yhtä paska ja kurja elämä kuin heillä itsellään.


      • Typologi
        kuten näkyy kirjoitti:

        alimmalla rivilla on äl-ii-äl-ii ei ii-äl-ii-äl

        Kenellä näkyy, kenellä ei. Mun operassa noi on pikselilleen samanlaisia. Ihan sama miten paljon zoomaa.


      • lord.boredom kirjoitti:

        En näe eroa?

        IIIIIIIIII
        llllllllll
        lIlIlIlIlI

        Siinä on ylimpänä rivi ii-kirjaimia. Seuraavana äl-kirjaimia. Sitten ii-äl-ii-äl-jne. Kaikki päättyy samaan kohtaan viestikenttää.

        No, se tässä tuli vielä mieleen, että on ehkä mahdollista, että S24:n järjestelmät olisivat sen verran fiksut, että se tunnistaisi "lord" ja "Iord"-sanat samoiksi, eikä siksi hyväksynyt feikkaajan tunnusta, kun yritin varata sitä. Odottelen silti ylläpidon vastausta.

        Kyllä se ylläpidon kanssa kommunikointi on oman kokemukseni mukaan kuin tuuleen huutelua. Testasin huvikseni rekisteröidä omaa nimimerkkiäni ii:t ällien paikalla, ja sitä ei ainakaan antanut tehdä.


      • stellaria81 kirjoitti:

        Kyllä se ylläpidon kanssa kommunikointi on oman kokemukseni mukaan kuin tuuleen huutelua. Testasin huvikseni rekisteröidä omaa nimimerkkiäni ii:t ällien paikalla, ja sitä ei ainakaan antanut tehdä.

        Ehkä sitten niin. Mutta ehkä myös jos et kerta sinäkään pystynyt "steiiariaa" rekisteröimään, niin olen turvassa joltain kiukuttelevalta teiniltä sitten. "iord.boredomin" (pienellä i-kirjaimella) pystyi rekisteröimään.

        Mainittakoon vielä sekin, että jos zoomaan fonttikokoa isommaksi (minulla on Google Chrome käytössä), niin Il-rivit menevät eripituisiksi. Siltikin vaatisi harjaantunutta silmää, että erottaisi toisistaan irralla olevat I- ja l-kirjaimet.


      • Samoin
        lord.boredom kirjoitti:

        Kyllä ne minun selaimessa samanlaisilta näyttävät.

        mun Safarissa


      • lord.pimppimagneetti
        lord.boredom kirjoitti:

        Joo, tajusinkin sitten. Tietysti se joku ehti myöskin rekisteröimään iso-ii ord.boredom -nimimerkin ennen minua. Täytynee ottaa yhteys S24:n ylläpitoon, jos voisivat tehdä asialle jotain. Jos ei, niin sitten täytynee tosissaan vetää johdot irti tältä nimimerkiltä. Helpottaa tietysti edelleen palstan lopullista jättämistä.

        Et kuitenkään jätä, koska muuten jäisi palstapimpit saamatta.


    • Kultainen S24-muisto

      Yhteen aikaan Suomi24 toimi niin, että oli kyllä mahdollista rekisteröidä nimimerkki, mutta rekisteröity nimimerkki näytti viesteissä aivan samalta kuin muutkin. Ei ollut mitään hienoa linkkiä profiiliin tai vastaavaa, vaan ainoa keino saada selville, oliko jokin nimimerkki rekisteröity vai ei, oli kirjoittaa se nimimerkkikenttään ja kokeilla postata. Jos joku oli rekisteröinyt nimimerkin, tuli asiasta virheilmoitus ja viestin lähetys ei onnistunut.

      Ette ikinä arvaa, miten paljon noihin aikoihin näitä rekisteröityneitä kyykytettiin samannäköisiä kyrillisiä kirjaimia käyttämällä, kun "muiden kirjoittaminen rekisteröidyllä nimimerkilläsi ei ollut mahdollista" ja kaikkien nimimerkit olivat mustia.

      Kyrilliset toimivat edelleen samalla lailla nimimerkkikentässä, joten mustalla nimimerkillä voi "feikata" rekisteröityä samalla lailla kuin ketjun aloitusviestissä. Olen kuitenkin melko varma, ettei niitä pysty ujuttamaan mukaan rekisteröitävään nimimerkkiin.

    • Onpa nää trollit ärsyttäviä. Mä taidan edelleen kattoa Trekkiä yksikseni

    • kiltti ja ujo mies

      Muistankohan väärin, mutta eikai Jippiillä voinut rekata feikin vain laittamalla välilyönnin loppuun?

      Puistattaa muistella niitä aikoja... siksi olinkin poissa vuosia näiltä palstoilta, tämä tapaus saa ajattelemaan, että ehkä se oli viisas päätös ja syytä tehdä taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe