Ostin 2kk sitten Exiden Excell mikälie akun autoon. ovh,90,00€. Nyt aamulla 26 astetta pakkasta ja auto ollut pari tuntia lämmityksessä. Niin tämä perkl...akku aivan tyhjä.! Heti hyytyy kun talvi alkaa...huoh. Ja koska asun täällä korven keskellä ja kauppaankin liki 30 km..niin akku ei juuri lyhyttä ajomatkaa ikinään oo kerenny saamaan. Vaan opinpahan että en akuissa enää jatkossa yritä säästää. Edellisessä autossa oli joku ikivanha Vartan akku joka päällisen puolin näytti suosta nostetulta pask****** mutta aina toimi niinkuin akun kuuluu vaikka pakkastakin oli likemmäs nelisenkymmentä parhaillaan.
Ensimmäinen ja Viimeinen Exiden akku oli..
13
246
Vastaukset
- assssssssss
Oletko varma että lataus toimii kunnolla?
- monet on syyt
Toimiiko lataus, onko akun kengät kunnolla kiinni, onko hapettuneet ??
Mulla on jo Exide toiminut 4-5 vuotta, eikä ongelmia. Kannattaa lokilämmityksen lisäksi panostaa välillä myös akun lataukseen verkkovirtalaturilla.
Vai jäikö sisävalo yöksi päälle ?
- Niinpä niin
Akkuja on olemassa hyviä ja halpoja.
Ne löytyvät usein vielä eri liikkeistä. ;-) - itukuraivoa peliin
Akuissa on vähintään kahden vuoden takuu. Autonkin tosin pitää olla kunnossa, että akku voi toimia kunnolla. Joskus saattaa käydä huono tuuri ja uusikin tavara voi olla rikki tai muuten viallinen ja näin voi käydä ihan minkä asian tai merkin kohdalla vaan.
- laturivika
Jos olikin laturissa vika eikä akussa.Se on helppo mitata eli ensin mittaa kun ei auto käynnissa voltit ja ne on 12 ja pikkasen yli.Kun auto käy ja lataa on navoista mitatessa 14 v luokkaa jos alle niin ei ole laturi kunnossa.
- putsaa navat ja
Kondaktiaine väliin!
- Eräjorma
Laturi on kunnossa koske sen toimivuus tarkastettiin ennen kuin ostin tuo susi akun tuohon ko.autoon. Sain sitten käyntiin sen ja kävin kaupassa..ilmeisesti sen verran tönkkönä jököttää vielä että just ja just jaksoin s-marketin pihasta käyntiin lähteä vaikka ajomatkaa kertyi melkein 40 km.
- EräJorma
mutta se voi tietty olla että kyseessä on yksittäis tapaus eikä yleinen ongelma noissa exiden akuissa.
- Kulutusta
Entäs purkaako autossa joku sen akun...
- voe voe
Ei 40km riitä alkuunkaan tyhjän akun lataamiseen ja vielä vähemmän, kun akku aluksi kylmä.
- Takuuvaihtoon...
Kun akku on uusi ja lataus kunnossa, se yleensä riittää. Meillä vanha Mondeo suorastaan räjähtää käyntiin 30 asteen pakkasessa, vaikka akkuna on muutaman vuoden ikäinen Bosch Silver, joka ei mikään loistoakku ollut vertailuissa.
Sulla on latauksessa tai akussa vikaa.
Lyijyakkujen latautuminen tulipalopakkaessa on onnettoman hidasta. - nännimän
Exiden akkuja on aika paljon mollattu netissä. Ehkä niistä osa on siis ihan aiheesta.
Pari Exiden akkua olen autoihin ostanut, mutta kokemusta vain muutamista vuosista - Ei ongelmia.
Löytyy myös yksi vapaa-ajan Exide, joka on kohta lähes 10 vuotias. Joka kesä lisään siihen akkuvettä.
Nykyisessä autossa oli alkup. Varta, joka kesti 10 vuotta ja annoin sukulaiselle veneeseen ja pelaa kuulemma vieläkin...- -"-
positiivisia kokemuksia myös minulla, syksyllä vaihdatin 9vuotta käytössä olleen Exiden uuteen ja hyvin on tuo uusikin starttaillut -"-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1373142EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402981- 1081398
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371111Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621067Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 60987
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373969- 41797
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22773