Huutoa tulee pienimmästäkin asiasta, tänään unohdin makkarapaketin pöydälle, siitäpä vasta sota syntyikin. Eilen en löytäny pipoa aamulla töihin lähtiessä niin hirveä huuto, että olen lapsi joka ei osaa laittaa tavaroita aina samaan paikkaan. Illalla oli kuulemman partakarvoja jäänyt liikaa lavuaarin. Muutama päivä sitten olin kuulemman hajottanut seinän (jäi epäselväksi miten), itse en nähnyt mitään jälkeä seinässä. Kun pyysin näyttämään jäljen, että missä on, niin olin kuulemma typerä jos en nähnyt. Tämä kaikki siis huutaen samaan aikaan. Välillä saattaa olla mielissään ja kaikki on hyvin, mutta tilanne saattaa muuttua 5 sekunnissa raivoksi. Tämä kaikki päivittäista, saatta tulla monia eri kertoja huutoa päivässä mitä ihmeellisemmistä syistä. Myönnän, että olen hajamielinen ja unohtelen asioita kuten makkarapaketteja joskus pöydälle, mutta en mahda sille mitää. Välillä vain niin käy. Jos kysyn mikä sinua vaivaa, niin hermostuu vain. Jos yritän keskustella kun hän huutaa, niin hermostuu vain lisää. Jos sanon, että onko pakko huutaa? Niin vastaus on, että en ymmärrä muuten tai että kun en tajuu jotain tai jotain muuta vastaavaa. Sitten välillä saatta mennä ihan hiljaseksi huudon jälkeen ja kun yrittää keskustella niin ei saa vastausta ja jos liikaa yrittää saada jotain järkevää keskustelua aikaiseksi niin saattaa raivoaminen alkaa uudestaan. Usein minust tuntuu kuin hän vähättelelisi minua. Rakastan häntä , mutta tuntuu välillä vain liian vaikealta. Miten voisin saada hänen puhumaan meidän ongelmista??? auttakaa nyt joku. Vai onko kaikki toivo jo menetetty? Sanoo rakastavansa minua, mutta on sitä välillä vaikea uskoa.
Nainen huutaa ja valittaa
48
10424
Vastaukset
- odujsnm
Sanot sille, että huutaminen saa nyt loppua ja että toivot aikuista keskustelua. Huutaminen on väkivaltaa ja hänen tulee lopettaa se. Lisäksi hän vähättelee sinua. Hänellä on nyt ongelma jota ei tunnista. Joku kipu.
Sä et voi muuta tehdä kuin laittaa tiukasti rajat. Ehdota pariterapiaa. - 14 + 18
Hän on tällainen ihminen. Vaikka rakastatte toisianne, parisuhteen pitää myös toimia käytännössä. Rakkaudesta voi myös erota.
- miesvm_1967x
Kuulostaa ikävästi tasapainottomalta ihmiseltä tämä nainen :( Vaikka toinen olisikin hajamielinen niin ei sen pitäisi olla syy huutaa ja raivota. Asiat voisi hoitaa muutenkin
"unohdin makkarapaketin pöydälle"
Tuohon uskomattomaan virheeseesi saattaakin koko maailmankaikkeus romahtaa joten koko palsta on nyt sulle vihainen ja huutaa ja raivoaa sulle, kuinka saatoitkaan!
= suhteellisuudentaju kateissa :D
Munkin olisi vaikea uskoa jos kyseinen muikki vielä väittäis rakastavansa mua.. ja alkaa raivoamaan mitättömistä pikkuasioista hetkessä. Se pitäis viedä uudelleenkoulutusleirille jonnekin Uralin taakse, pari kuukautta kunnon pakkasessa veden ja homeisen leivän kera sais sen ehkä arvostamaan sitä mitä sillä on juuri nyt. Tuskin partakarvat lavuaarissa ja makkarat pöydällä enää haittais, sehän söis sen makkarankin heti pois.
Sanoisin näillä spekseillä että eukkos on mielenvikainen eikä sun kannata luottaa sen rakastamispuheisiin, niin ikävältä kuin tämä kuulostaakin :( Tsemppiä kuiteskin, toivotaan että tilanne paranee jollakin tavalla, jopa ilman eroa. - Ei se muutu
Mun äiti oli (tai on vieläkin) ihan samanlainen. Tuntui että eli hullun kanssa kun toinen kiihtyi niin äkkiä nollasta suoraan kahteensataan.
Muutinkin nopeasti omilleni ja emme ole olleet väleissä enää vuosiin. Aloittajalle sellainen neuvo että lähde pois. Tuo käytös ei koskaan muutu, olet hänelle ikuisesti se paskaämpäri johon kaikki oma pahaolo ja turhautuminen puretaan. - Jadette
Huuto, kohdistettuna toiseen ihmiseen on väkivaltaa.
Huutajan tarkoituksena on saattaa hermojärjestelmäsi sekaisin ja hälytystilaan. Huutamisen motiivi on myös pelästyttää ja alistaa kohteena oleva uhri omiin tarkoitusperiinsä.
Huutaja ei ole vuorovaikutuksessa, vaan hänen äänensä ja persoonansa täyttää tilan.
Kertomasi perusteella puolisosi on kertakaikkiaan kykenemätön vuorovaikutukseen. Ihmissuhde on hänelle pelkkää käskyttämistä ja komentamista.
Näyttää ilmeiseltä, että sinulta on totaalisesti viety henkilökohtainen tila. Kaikki merkit, joista voi päätellä sinun asuvan hänen kanssaan, hän haluaa hävittää:
partakarva, makkarapaketti, vaatteet...
Pipon etsiminen häiritsee, koska itse etsintä toimintana, kertoo sinun toimivan asunnossa.
Kun puolisosi kertoo rakastavansa sinua, se on pelkkä hänen päässään oleva ajatus, idea rakastamisesta, mutta se ei ole käytäntöön viety toteutus.
Puolisoiden välinen rakkaus toteutuakseen vaatii vastavuoroisuuden ja sen hyväksymisen, että toinen yleensä saa olla olemassa ja näkyä eri tavoin.
Vaikkapa esim. pipon etsimisessä.
Mielestäni toivo on menetetty toistaiseksi. Jos puoliso ei näe eikä tajua vahingoittavaa käytöstään, niin sinun ei tarvitse uskoa hänen rakkauden vakuuttelujaan.
Ne vakuuttelut ovat vain selustan turvaamista, että hän voisi jatkaa huutamistaan.
Itse kyllä pakkaisin tavarani ja makkarapakettini ja lähtisin lopullisesti.
Sekin voi olla rakkaudellinen teko, ettei hyväksy väkivaltaista huutokäytöstä.
Olisi hyvä elää periaatteidensa mukaisesti. Jos on sitä mieltä, että väkivalta ei kuulu parisuhteeseen, niin siihen ei pidä alistua. Se pitää teoissa näyttää, että parisuhde loppuu, jos puoliso ei lähde tosissaan korjaamaan alistavaa käytöstään.- yhtenäkysymysmerkkin
Mutta meneppäs sitten auttamaan tuon pipon etsimisessä, niin saat kuulla, olen iso poika jo. Turhaan yrität siis käyttäytyä vastavuoroisesti rakastaen, jos kaikki mitä yrität auttaaksesi tehdä, on väärin joka tapauksessa tehty. Vähän niinkuin se kuuluisa tulipalo, joka on väärin sammutettu.
- oppeliini1
Nainen huolellisesti ja hyvin tietoisesti harkiten yrittää kaikkensa että sinulla olisi oikein paha olo henkisesti. Hän tehokkaasti käyttää verbaalisia taitojaan musertaaksesi sinut. Hän tietoisesti ja harkiten rikkoo ihmisoikeuksien lakia!
Voit kokeilla seuraavaa: Silloin kun naisesi on rauhallinen, ota häntä kädestä kiinni, KATSO SUORAAN SILMIIN ( siis ET puhu takaraivolle tai keittion seinälle) ja hyvin vakavalla äänellä ILMOITAT ( siis et yritä sanoa):
"Sinun käytoksesi on täysin ala-arvoista, minä en halua enää KOSKAAN kuulla sinun riehuntaa. Ymmärrätko? Minä en KOSKAAN halua kuulla sinun minuun kohdistuvia negatiivisia arvosteluja. Ymmärrätko?"
EI muuta, ei mitään kyselyjä, ei huolestuneisuutta, ei mitään muuta. (Kaikki muut sanat vie täysin tehon asian vakavuudesta)
Tuossa sinä annat naisellesi tilaisuuden parantaa tapansa. Me kaikki tiedämme että hän pystyy siihen jos haluaa!
Ellei tyyli muutu, heti seuraavan ilkeyden jälkeen sinä lasket hänet menemään asunnostasi - vaihtamalla lukot ja avain vain sinulle jos niin tarvitsee.
Tai jos asunto on naisesi, sinä kokoat tavarasi ja muutat hiljaisemmille ja arvostetuimmille maisemille.
Jos alat kuuntelemaan selityksiä ja tarinoita, tai Luoja Paratkoon, alat itse kyselemään - sinä vedät maton alta juuri siltä mitä sinun täytyy saada tulokseksi.
Puhut naisesi rakastamisesta. Tuossa kyllä rakkaus on niin kaukana kuin itä on lännestä! - näin….
Kyllä mä olen omissa suhteissani lähtenyt siitä, että aikuisten kesken ei huudeta. Lapset huutavat, mutta sitten kasvetaan aikuisiksi - tai etsitään sellainen puoliso, jonka viestintätapa on samanlainen ja sitten huudetaan kilpaa.
- jatkoa vielä...
Mulla on siis mm. yksi tuttavapariskunta, joka huutaa ja kiljuu toinen toisilleen tämän tästä. Kuulostaa mun korvaani aivan kauhealta, mutta nähtävästi he ymmärtävät toinen toistaan juuri tuolla tavalla. Ovat viihtyneet yhdessä vuosikausia.
- :) <3
Kuules mun siskon sai kuulla huutoa vielä mitättömimmistä asioista kuin sinä edellisessä suhteessaan, nimittäin omenasta. OMENASSA on sellainen puinen pieni varsi mistä se yleensä on roikkunut ennen poimintaa. Siskoni mukaan kolmas maailman sota syttyi kun näitä pikku palasia oli unohtunut pöydälle. Et revi siitä huumoria :D
- :) <3
Ja se siskoni eksä on narsisti. Tuli vaan mieleen että miksi sun pitää etsiä jotain apua tai keinoa selvittää toi homma? Miksi sun pitäisi yrittää ymmärtää toisen paskaa käytöstä, vaikka sä häntä rakastat, niin hän ei huomoi sun tunteita lainkaan. Miten se voi herättää sussa rakkautta?? Ei sun tartte sietää huutamista pätkän vertaa, vaan laitat rajat selviksi sille räyhääjälle. Räyhääjälle ei muuten tarvitse vastata mitään, voi vaikka mennä toiseen huoneeseen. Sama pätee lasten kasvatuksessakin ettei turhaa kiukuttelua tarvitse huomioida jos mikään ei ole hätänä :)
- keddu89
Kotoa kasvatuksesta opittu toimintamalli... nähnyt ja kokenut miten vanhemmat on huutaneet toksilleen, ja se o iskostjnut kuin syöpä hänenkin toimintamallikseen, vaikka saattaa tietääkin sen olevan väärin? en usko että tuosta muuttuu, olisi eriittäin vaikeaa...joku itsehillintäkoulutus? Sinun pitäisi vaan kertoa syyttelemättä, ettei tuollainen kuulu aikuisten parisuhdekäyttäytymiseen. Että tuo särkee sinua, saa sinut rikki. Huonolta vaikuttaa mahdollisuudet, jos hän vaan puolustaa huutamistaan.
- jep jep
Kyllä riitely voi olla ihan paikallaan välillä parisuhteessa. Kunhan se pysyy rajoissa eikä mene yli eikä se ole päivittäistä eikä edes viikottaista. Ihan hyvä päästää höyryjä ulos joskus, kunhan molemmat muistavat siinäkin tilanteessa kunnioittaa toisen ihmisarvoa.
- olipapakkokirjoittaa
Hei vaan sinullekkin.
itselläni ollut jo jonkun aikaa samnkaltainen tilanne. Oltu yhdessä yli 10vuotta. Nainen on alkanut viime aikoina juuri samalla tavalla huutamaan/nalkuttamaan eri asioista. Joskus on juuri unohtunut, joku kauppa ostos pöydälle kun olen kauppakassin purkanut. Monesti on muruja pöydällä. Siitä alkaa helvetti. Siis se on maailman suurin asia. Sitten kun olen ruokailun jälkeen korjannut pöydän, olen unohtanut korjata jotain esim. voipaketti. Siitä alkaa uskomaton nalkuttaminen. Olen myöskin huomannut, että nämä unohtamani tuotteet ovat aina sellaisia, jota en itse käytä esim. voipaketti. Olen miettinyt miksi unohdan asioita ja tullut siihen tulokseen että jotankin alitajuisesti ajattelen aina mitä tuotteita olen käyttänyt ja kerään ne pois.
Myöskin kun nainen tuli töistä kotiin alkoi aina huuto jostain. Elin koko ajan tilassa, että jostain se alkaa, siis varaman alkaa. Ja niin se alkoikin. Milloin oli kengät huonosti, milloin en ollut vienyt roskista, milloin olohuoneen pöydällä oli lasi.
Omasta mielestäni nämä kaikki ovat aivan järjettömiä asioita aloittaa huutamista/nalkuttamista. Elämässä on vakavempiakin asioita.
Tänä aamuna heräsin naisen hillumiseen asunnossamme. Kuulema vaatteitani oli ympäri asuntoa tällä kertaa. Totta oli, että collagehousuni olin jättänyt yöllä kun olin mennyt nukkumaan olohuoneeseen ja koirat olivat jotain kuljettaneet sukkani sinne. Aamulla keskustelimme asioista ja tulimme siihen tulokseen että eroamme. Hänen huutamisen/nalkuttamisen takana on ollut hänen halunsa ostaa asunto, hankkia lapsia nyt heti. Vinkkinä sinulle siis, että taustalla on varmana jotain.
Tämä tulee sattumaan minuuun kovasti ja pitkään, mutta silti uskon että on helpompaa olla yksin RAUHASSA, kun kukaan ei ole koko ajan huutamassa/nalkuttamassa maailman turhanpäivisistä asioista. Itsellänikin on isäni kuolemassa ja muutenkin kaikkia tärkeämpiä asioita kuin kuunnella jatkuttavaa nalkuttamista uskomattomista asioista. Tänään lähtiessäni evakkoon sanoin hänelle, että kun joku sinun läheisesi on kuollut, niin mieti silloin onko se lasi siinä olohuoneen pöydällä oikeasti niin tärkeä asia? - makkarat pöydällä
Ei rakasta. olen nainen ja jos käyttäytyisin noin yrittäisin alistaa miestä tahallani tai sitten olet tehnyt jotain mitä nainen kostaa
- rgjadhfgf
mies teki noin ja oli toinen nainen kuviossa, ilmankos olin täysin ala-arvoinen
- Kokemuksesta
Meinasin just sanoa samaa. Kun puoliso alkaa kiukuttelemaan turhista asioista ja keksimällä keksii riidan aihetta, on joku puhelinkamu, nettijuttelija tms. Kuvioissa. Tämä tällainen käytös usein johtuu siitä, että joku muu kuvioissa, näyttänyt vihreää valoa tms.
- Liian pienet ympyrät
Ole huolellisempi. Olen kuullut, että jotkut naiset "huutavat ja valittavat" myös rakastellessaan. Mitäs siihen sanot?
- Anonyymi
ÄLLÖ NAISET PIRUUTTAAN HUUTAVAT
- u895u79889
Lämäise kerran naamaan ja katso, loppuuko riehuminen. Agressiivinen ihminen ei nimittäin usko kuin nyrkkiä. Jos sitä ei tule, niin se jatkuu
- rauhaaaa
Mitäköhän aplle kuuluu näin nelisen vuotta myöhemmin? Jotenkin pitäisi huutajalle saada kerrottua, ettei huutaminen auta toista ymmärtämään mitään paremmin vaan ymmärrys päinvastoin hononee, kun toinen huutaa.
- kallu41
Mä vedän tänään viinaa enkä mene huomenna töihin!
Ämmä jos alkaa vittuilee niin antaa nyrkin laulaa. - eihyvä4
On sitten samanlainen kuin mun naiskumppani.
- nothingbutthetruth
Lisää todella epäterveitä, ihan sairaita parisuhteita. Onneksi vanha juttu. Toivotaan, että pari jo eronnut.
Kommentoin tätä vanhaa juttua, koska se on kuitenkin monen miehen (ja naisenkin) ongelma.
Moni mies luulee, että noin sen kuuluukin olla, että nainen on vain temperamenttinen.
Kyse on kuitenkin täydellisestä kunnioituksen puutteesta aloittajaa kohtaan. Raja olisi pitänyt vetää jo paljon aikaisemmin. En tiedä onnistuuko jäl.keenpäin.- enemmihuutaja
Myös mökötys on henkistä väkivallan käyttöä. Mieluummin huutaa kun jatkuva mökötys..
- Siitävaan
Vedä akkaa vielä kerran persieen ja potkaise sitten pihalle.
- 6476
Ymmärrät ihan liikaa kusipäistä ihmistä
Läimäise naamaan. Se on aina käytännöllisin ratkaisu. Jos vielä huutaa, niin joudut ehkä a) lyömään uudestaan b) keksimään suukapulan eston sille, etttei paska revi suukapulaansa irti. Eli kädet kiinni- 34546
Oikeasti piti sanoa, että läimäys on tähän asti tehonnut. Tarkan juridisesti tiettyjen naisten kanssa siinä on jokin minimaalinen riski, koska heillä ei ole mitään kunniaa. Se vain pitää hyväksyä. Kaikki muut paikkakunnalla ovat kuitenkin sinun puolellasi.
Ajattelin vain, että olisi periaatteessa helpointa tukkia vain naisen suu vaikka ilmastointiteipillä, niin ei voisi syyttää mistään. Mutta toisaalta, jos alat pelkäämään ei siitäkään mitään tule.
Älä kuitenkaan anna töniä itseäsi. Fyysisesti tai verbaalisesti.
- Neiti..kö
Noh, tässä nähdään yksi puoli asiasta (saattahan tämä ollakkin juuri näin.. mutta epäilen kovasti).
Todennäköisesti on emännällä mennyt hermo kun joutuu joka asiasta ja useampaan kertaan huomauttaa, aina ja aina uudestaan. Jonka jälkeen hän siivoaa sinun jälkesi, aina ja aina uudestaan. Jonka jälkeen se menee huutamiseksi.. Mikä helvetti siinä on ettei iso aikuinen mies kykene siivoamaan jäkiään ja aina on hukassa hanskat, pipa, lompakko, avaimet.
Jep, huutamiseksi menee.. ehkä olisikin parempi että tällaiset huutavat akat luopuvat siitä äidin roolistaan ja hankkivat itselleen oikean ja aikuisen miehen :D- Huutaja
Se on totte, että kun kokee olevansa miehelle ikään kuin äiti, niin kyllä siinä hermoja koetellaan. Aloitekyvytön, aikaan saamaton ja hajamielinen mies! Milloin on hukassa mitäkin, ei löydä kaapeista etsimäänsä, ajattelee tuhatta asiaa yhtä aikaa. Hänellä on yritys, mutta kyllä se on vain sillä tavalla, että minä joudun ottamaan nykyään vastuuta yli voimieni. Hoidan markkinointia, asiakasyhteyksiä, sen lisäksi pyykit, talon siisteyden, kolme koiraa ja kaksi kissaa, Aina pitäisi olla muistuttamassa, että tee ja tee, muuten jää tekemättä. On sellainen "pitäisi" mies! Itse olen luonteeltani jämpti ja yritän tehdä asiat ajallaan. Minulla on ihan riittävästi hommia ilman, että hoidan vanhahkoa ukkoa. Edellinen ja nykyinenkin mies on "äidin poika", eli äiti on ollut läheisempi vanhempi. Lisäksi nykyisellä naiset ovat tehneet asioita hänen puolestaan.
Välillä minä saan tosi raivareita, mutta eipä se mitään hyödytä. Tulee itsellekin kurja olo. Jos yrityksen laskut jäävät maksamatta, niin en oikein voi olla siitä jankuttamatta. Lisäksi minä olen paljon ollut vastuussa myös rahallisesti. En ole osakas yrityksessä, vaikka olen laittanut siihen omia rahoja. On avioehto ja testamentti, jota pitäisi nyt päivittää.- Mutta ei siitäkään tunnu tulevan mitään.
Seksi ei suju. Hän odottaa siinäkin minulta aloitetta. Hän ei laukea muuten kuin masturboimalla, on totuttanut itsensä siihen. Kyllä hän saa minut käsin laukeamaan, mutta kyllä välillä haluaisin oikeata toimintaa. Minua alkaa oikeasti vallata halu häipyä tästä mitään sanomattomasta suhteesta. Säälistä olen ollut tässä, ettei yritys menisi konkurssiin. Enkä oikein tiedä, mihin nyt menisin, kun olen myynyt oman asuntoni.
Miehen tulisi olla aloitekykyinen, naista hellivä ja vahva. Pelkkä kiltteys ei ainakaan meikäläistä viehät, vaikka kaiken lisänä onkin hyvä piirre. Tohvelisankarit eivät ole puolisoina muuta kuin ärsyttäviä. Kukaan nainen ei huuda syyttä, vaan takana on jotakin, mitä ei ole saanut suhteessa. Jos annat enemmän kuin saat, niin pian olet kuin tyhjä ilmapallo.
- 7570
Jo vuosien ajan on vaimoni ollut minua äänettömämpi. Joskus on huomauttanut minua ääntelystäni. Oo hiljaa! Kuuluu naapuriin. On viimein käsittänyt, että seinäntakainen on arkipäivisin töissä.
- Anonyymi
käydään joskus yhellä pariskunnalla..muillakin mut tän pariskunnan nainen alkaa usein riehumaan-huutamaan, kerran paiskoi lautasia lattiaan - otti veitsen ja kävi ukon päälle..ukko otti veitsen pois .ja sano et rauhotu...tällästä siel on..sen takii ei olla enää kovin usein käyty...
- Anonyymi
Kuulostaa hyvin ikävälle ja tutulle. Elän hyvin samanlaisessa tilanteessa. Vaikeuksia ollut suhteessa pidempään ja terapioita on kokeiltu. Vaimolla on ollut paljon terveys ongelmia ja vielä masennus mikä pahentaa kyllä asioita entisestään. Pahaa en ole vaimolleni koskaan halunnut ja uskon ettet sinäkään. En ole pettänyt tms vaan pari kertaa huutanut takaisin kun on tuntunut niin pahalle kaikki haukkuminen ym. Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden. Lähes alusta alkaen olen samanlaista kokenut ja vaimo onkin kertonut olevansa kontrollifriikki ja hänellä on tiettyjä asioita esim keittiössä mistä ei saa lipsua jne mikä on auttanut ymmärtämään. Asioiden kanssa on pystynyt elämään tiettyihin rajoihin asti.
Se että ei saa omaa tilaa tarpeeksi ja joutuu tavallaan pelkäämään että meneehän tavarat ja kaikki nyt varmasti oikeisiin paikkoihin ja tottelemaan toisen sääntöjä joita tuntuu tulevan aina lisää ja lisää niin todella kuluttavaa.
Ei riitä tässä aika eikä kirjaimet kaikkeen mutta tuo huutaminen tuntuu todella pahalle ja itse kuulen h**ran pennuksi ym haukkumista vähän väliä. Sitä rakastaa ja tietää että jokin on vikana kun tuollaista tapahtuu ja odottaa että asiat paranisi. Se kuinka pitkään jaksaa elää tavallaan toisen vahtivan silmän alla kuunnellen huutoa onkin hyvä kysymys.
Voi huumoria ja toisesta korvasta ulos tyyliä yrittää mutta tiedän että tilanne on todella kuluttavaa ja raskasta. Toivon että tilanteenne on ratkennut parhain päin jos näin voi sanoa. Itse ainakin tiedän ettei toinen ole lähtö kohtaisesti paha/pahaa haluava niin kyllä tuollainen käytös on hirvittävää. Rajat pitää olla se on totta. Tuollaisesta huutamisesta yms tulee huono mieli väkisinkin ja itse olen huomannut että en saisi juuri potea pahaa oloa vaan vaimoni tarttuu siihen nopeasti että miksi mökötät tai miten julkeat olla huonolla tuulella kun olet itse aiheuttanut nämä riidat hänen kiukkunsa ja käytöksensä juuri esim unohtamalla jonkin asian vaikka ostaa kauppa reissulla tms. Sitten kun on haukuttu lyttyyn ei tee mieli seksiä ihan vähään aikaa ja siitä kuulen huudon monesti että kiusaan kun en halua häntä ja että tahallani torjun ilkeyttäni hänet kun asiallisesti koitan kertoa mistä johtuu.
Kaikkea ei tarvitse kestää ja aina voi erota itse sinnittelen toivoen ja rukoillen parempaa. Koska on rakkaus ainakin itselläni ja kommentteja lueskellen mietin kyllä tässä että on puolisoni rakkaus minuun vaan tosiaan joku "idea".
Lapseksi on minuakin haukuttu ja olen sanonut pari kertaa että entä jos itse asettaisin hänelle kymmeniä toiveita/sääntöjä ja hän eläisi niiden kanssa sitten varoen ettei tee väärin. Mutta ei, ei se vaan tunnu auttavan pitkässä juoksusssa.
Ero on lähes päivittäin mielessä ja en ole itsekkään täydellinen, voipi olla jotta emme loppujen lopuksi edes sovi vaan toisillemme mikä voi olla teilläkin ainakin osa tekijä mutta on se raskasta ja voimia joka tapauksessa! - Anonyymi
Lisään vielä että puhuminen ja sen kehittäminen on kyllä hyvä keino päästä asioissa eteenpäin. Se miten puhuminen ja kuuntelu sitten onnistuu ja toimii on kyllä toinen juttu. Mutta joka tapauksessa kaikki ne kerrat kun onnistuu niin eivät mene hukkaan kävi miten kävi.
Tuo että pienet asiat saavat aivan järjettömät mutta suhteet lyö kyllä ällikällä ja on jotain ihan ihmeellistä ja järkyttävääkin välillä. Kun esim miettii että jonkun kaverin kanssa tulee joku kommellus niin sille yleensä nauretaan ja otetaan rennosti. Mutta ei se niin kyllä tämän asia ympärillä sitten menekkään. Toista on hyvä terveellä tavalla palvella ja pitää huolta sekä tehdä hyvää mutta kun yhteinen elämä muuttuu tottelemiseksi yms niin ei ole enää niin miellyttävää. Vaikeita asioita ovat ja toivon että tässä ja muissakin tapauksissa elämä kuljettaa oikeaan ratkaisuun. - Anonyymi
Mulla on jäänyt kukkaro pari kertaa autoon, vaimo aloittaa meuhkan, pitääks kaikki hävittää, jos jotain unohtuu lähtiessä kuulen pitääks aina kattoo sun perään ja sekin tulee kovalla äänellä. Mullakin paranajon jälkeen vaimo valittaa et lavuaarissa partakarvoja, vaimo taas jättää hiuksiansa lavuaariin ja meikkijämiä mutta niistä ei sovi huomauttaa parisuhdesovun ylläpitämiseksi. Jos minä huomautan jostakin sanoo mulle älä valita. Jos noita ei huomioi suhde toimii ihan kelvollisesti.
- Anonyymi
Juu, se "makkarapaketti" on vain veruke, sinun tyylisi ja käyttäytymisesikin ylipäätään ärsyttää ja ehkäpä teidän olisi aika erota - en osaa kuvitella että tuollaiset persoonat sopisivat millään tavalla yhteen!
- Anonyymi
Aloittajalla on Tukholma-syndrooma.. En ole psykiatri, mutta veikkaisin kirkkaasti parhaimmaksi ratkaisuksi:
a) ensin lyöt
b) sitten lähdet pois ja koetat tehdä rikosilmoituksen
Näin ältätä tilanteen, missä et saa mitään hyvitystä, vaan jäät elämään yksin pahoinpitelytraumojesi kanssa. Kunniakkaampaa olla vankilassa vaikka taposta, kuin luuserina ja hakattuna.
Sosiaalisen väkivallan ammattilaiset ja viimeisimmän sisällissodan voittajat feministit ovat oikeasti kertoneet tämän taktiikan avoimesti jo kymmennen vuotta sitten. - Anonyymi
Kuullostaa hullulta, jätä se viimeistään nyt, jos et ole vielä sitä tehnyt.
- Anonyymi
Puolisosi on nyky ajan "justiina".
- Anonyymi
Kuullostaa ihan normaalilta itselläni on sama ongelma.... 10cm kahvinkeitin sivussa hän tulee ja runttaa sen paikoilleen että kuusi kuppia kahvia lentää pitkin poikin ja sanoo että sun vika kun jätit sen siihen..... Joo ymmärrän että meidän kotona ei ole paljoa taso tilaa mutta miksi ei voi siirtää sitä kiltisti ja sitten jääkaapissa on pari kinkkupiirakkaa Huom meillä on omat hyllyt jääkaapissa koska syön enemmän niin ostamme omat ruuat ....hoohhhoh niin ne kinkkupiirakat on olleet siellä liian kauan niin hän on siitä jo muutaman kerran sanonut itse vastasin että mun hylly mun tavarat ... paska myrsky siitä tuli.... sanoi vielä että homehtuu kaikki siellä jääkaapissa kun jätän sinne kamoja öö no hänhän ne sieltä äidiltään otti en missään vaiheessa ollut pyytänyt niitä sieltä ottamaan ja joo oli se kiltisti tehty mutta en ollut kerinnyt niitä syömään siis miksi pitää kaiken tapahtua heti samalla sekunnilla ja miksi vielä että jos siellä jääkaapissa on omat hyllyt jota vain yksi valvoo ....on tämä elämää
- Anonyymi
Vaimoni on myös kova valittaa ja huomauttamaan pienistäkin asioista ja äänitaso nousee huomattavasti usein. Vaimo ei ollut aiemmin sellainen, on alkanut oireilemaan vasta viimeisten vuosien aikana. Kun rauhoittuu sanoo rakastavansa, pussailee ja halii.
- Anonyymi
Sitä välillä pelkää, että olen ainoa jonka elämä on puolison ansiosta aivan pelkkää helvettiä.
Valitettavan tutulta kuulostaa niin moni asia täällä.
Kiitos tästä vertaistuki hetkestä.
olen itse pahaa oloani purkanut ns. Päiväkirjaani. Puhelimen muistioon. On hupaisaa miten itsensä huijaa aina uudelleen kuvittelemaan, että ”kyllä tästä vielä hyvä tulee”. Tämän takia aloin vain mahdollisimman tarkasti kirjoittamaan ylös meidän, kovin yksipuolisia, riitojamme. Ei ole ihan järkeviä mitä aikuinen nainen voi suustaan päästää.
Vaikka ” m: voitko lopettaa huutamisen? N:SINÄ SE SIINÄ HIUDAT! EI MUN TARVI TOTELLA SUA”.
Mutta siis tänään taas alkoi tuulimylly pyörimään ja pakenin puhelimeeni. Vilkaisin muistiooni ja löysin siis kymmeniä lähes samalla kaavalla toistuvia riitoja ja minun alentamista, haukkumista, vähättelyä lasten edessä, moittimista siis aivan mistä tahansa. Näitä siis löytyi alkaen vuodesta 2014… noh kai tämä taas tästä kohta. - Anonyymi
Joo- o
Ihan näin naisena kuullostaa nyt siltä, että joka asia sussa ärsyttää. Yleensä tää tulee kun ei oikein enää jaksais, ja vähän ehkä miettii muuta! Näin itellä...
Ainahan sitä sanotaan myös, että rakastetaan, koska ei uskalleta myöntää välttämättä että ehkä jos en niin välitä jään. Me suomalaiset sitä ehkä häpeämme. Ja näiden asioiden Miettinen vie meiltä vuosia.
Ja vaikka rakastaakin silti ei tarkoita että asiat toimii. Ei se niin aina mee.
Naama alkanut ärsyttää suomeksi.
En mä tiiä, vaikeita juttuja ... - Anonyymi
Olipas kerrankin aloitus, joka on kuin meidän perheestä. Vaimon huutokohtaukset alkavat pienestä. Meillä laukaisevia tekijöitä ovat olleet
-Pojan vaatteet märät
-Poika väärin puettu
-Ei annettu ruokaa
Viime aikoina
-Ei kytketty tiskikonetta päälle
-Jätetty lautanen ruokailun jälkeen päydälle, tiskipöydälle tms.
-Viety jokin keittiön tavara, esim. Fairy pullo johonkin käsienpesua tai tms varten.
Tämmöisillä syillä voi saada tunteja kestävän haukkumaraivarin. Pulputtaa ja pulputtaa kävellessään ja sitä samaa hokien, kuinka ukko voi olla noin paska ja saamaton että unohtaa, jättää, hävittää tai kadottaa...- Anonyymi
Kamalaa elämää. Miten tuollaisen ih isen kanssa viitsii tai haluaa kukaan elää? Seksikö on niin hyvää että kaikki unohtuu, vai onko niin ettei sekään åuoli oikein toimi? Itse en kestäisi tuollaista mieheltä hetkeäkään. Minulle ei tulla huutamaan naama punaisena yhtään mistään, se olisi kertaheitolla loppu. Mielummin asuisin yksin.
- Anonyymi
Itse en jaksa mäkättää tollasista. Lähinnä huvittaa välillä kun toinen ei löydä asioita vaikka ovat ihan naaman edessä. Joku makkara paketti pöydällä nostan pois. Teidän yhteiselosta tulee kyllä rankkaa jos ette yhtään hellitä ja ota rennommin.
- Anonyymi
Ap:n kirjoitus oli suoraan kuin omasta avioliitosta.
Alaikäisten lasten takia en ole lähtenyt suhteesta. Vaimo kiihtyy nollasta kahteen sataan sekunnissa ja vähän ajan päästä on leppynyt. Ikään kuin mitään huutoa ei olisi ollut.
Tämä on päivittäistä, asia voi olla teekuppi tiskipöydällä.
Liittoa takana kymmenisen vuotta josta viimeisen viiden vuoden sisään hän muuttui.
Asiasta on juteltu useasti mutta muutosta ei ole tullut.
Usein töistä saapumisen jälkeen puoliso käynnistää huudon mistä tahansa asiasta, esim huonosti kuivumaan laitettu hanska tms.
En tiedä enää mitä teen hänen kanssa asian suhteen, puhuminen ei tehoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241