Miten toimia, kun tyttöystävä ei enää rakasta?

Murheen murtama

2 vuoden seurustelun jälkeen tyttöystäväni yhtäkkiä ilman mitään vihjeitä sanoi että hänestä tuntuu kuin olisimme nykyään vain ystäviä. Hänen rakkautensa minua kohtaan on kadonnut. Nyt hän haluaa omaa aikaa selvittääkseen tunteitaan. Minusta olemme olleet aivan niinkuin muutkin parisuhteessa olevat. Mitä minun kannattaa tehdä, koska olen aivan varma, ettei tyttöystäväni halua enää jatkaa suhdetta kanssani? Hän on ensimmäinen ihminen kehen olen rakastunut enkä halua päästää irti.

16

3327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertakirpaisu

      Miksi haluat olla ihmisen kanssa, joka ei rakasta sinua?

      Ainahan voitte palata uudelleen yhteen, jos molemminpuoliset tunteet roihahtavat uudelleen. Väkisin yrittäminen muuttaa ystävyydenkin inhoksi.

    • fadfdaf

      Se kirpaisee kyllä kovasti, mutta kun annat ajan hieman kulua huomaat taas kaikki muutkin kivat tytöt ja elämä jatkuu... Tsemppiä!

    • Sure kun surettaa ja anna itsellesi aikaa päästä eron yli, älä yritä heti hypätä uuteen suhteeseen mutta tukeudu ystäviin, käy harrastamassa/hanki uusia harrastuksia ja ajankulua. Irtipäästäminen ei ole sinun käsissäsi; jos toinen ei rakasta niin et voi häntä siihen pakottaa etkä painostaa. Tottakai ero ensirakastetusta on haikea ja vaikea ja siitä toipuminen vie aikansa, mutta maailmanloppu se ei ole. Anna tytön etsiä itseään/selvittää tunteitaan, voit ilmaista hänelle että sinulla tunteita edelleen on etkä haluaisi erota, mutta jos hän haluaa etäisyyttä niin anna hänelle sitä. Väkisin roikkumisesta jää vain rumat muistot muuten kauniiseen suhteeseen.

    • Ei ei ei...
      Sinähän katsot rohkeana, parhaana omana itsenäsi tuon homman loppuun asti ja JOS se loppuu, niin sitten loppuu. Ei kannata pilata mitään antautumalla ajattelemaan luovuttamista kun homma on vielä käynnissä. Kasaan painuminen tai tytön nurkkaan ahdistaminen on hölmöintä mitä voit tehdä.

      Ensimmäisestä irti päästäminen tuntuu kamalalta vaikkei pelissä olekaan mitään ihmeellistä, sitä ollaan nuoria eikä mukana ole lapsia tai vuosikymmenten yhteistä historiaa.

      Jälkeenpäin voit olla onnellinen siitä, että elämässäsi on ollut tuollainen ihminen joka on jättänyt jotain itsestään sinuun.

      Rakastuin vaimooni aivan kuten olin 17 vuotta aiemmin rakastunut ensimmäiseeni ja rakastan vaimoani 12 vuoden jälkeen ihan kuin ensimmäisenä päivänä. Eli ole huoleti, se tapahtuu kyllä uudelleen.

      • Anonyymi

        hyvää duunii


    • päivystävä feministi

      Kirjoitustyylistäsi näkee, että pidät häntä itsestäänselvyytenä. Toivottavasti nainen jättää pian kaltaisesi omaan napaan tuijottajan.

      • Joo totta... etenkin toi pilkkujen ja pisteiden käyttötapa huokuu itsekkyyttä.


    • lolo8

      Ikävä tosiasia on, että vaikka kuinka rakastaisit, etkä tahtois päästää irti, niin välillä on vaan päästettävä toinen menemään. Jos tyttikses kokee ettei näe teitä enää romanttisessa mielessä parina, niin anna tytön mennä, älä jää roikkumaan, roikkumisella vaan varmistat ettei tyttö koskaan tule takaisin.
      Mutta kyllä tällä hetkellä varmaan teillä silti on vielä keskustelun paikka. Nykyään tuntuu, että ihmiset kuvittelevat rakkauden olevan sama asia kuin ihastuminen. Ihastumisen aiheuttamat tuntemukset aivoissa kestää maximissaan 3 vuotta, jonka jälkeen ne alkavat laantua. Rakkaus taas on tahdon asia, rakastunut ihminen on päättänyt tahtoa rakastaa toista ihmistä niin myötä kuin vastamäessä.

    • "olen aivan varma, ettei tyttöystäväni halua enää jatkaa suhdetta kanssani? "

      "Hän on ensimmäinen ihminen kehen olen rakastunut enkä halua päästää irti. "

      -Ei paina yhden ihmisen haluamiset kun kyseessä on PARIsuhde.
      Jos jompikumpi haluaa lähteä ja on päättänyt lähteä, ni turha siinä enää pohtia mitä pitää tehdä kun valinta on puolestasi jo tehty...

    • miesvm_1967x

      Jonkun urbaanilegendan mukaan suhteen hankalimmat hetket tulevat 2:n ja 7:n vuoden välein. En ota legendaan sen enempää kantaa mutta totta on että 2:n vuoden seurustelun jälkeen se alkuihastus ja romanttiset fantasiat ovat kaiketi jo kadonneet ja jäljellä ovat ne perusihmiset.

      Se, mihin hän sinusssa rakastui (kai) olikin hänen omaa untaan ja nyt hän on herännyt ja näkee sut semmoisena kun oikeasti olet. Kuorsaaminen, piereskely, nenänkaivelu, roskien jättäminen sinne tänne, likaiset sukat makkarissa.. se voi olla jotain noista tai jotain muuta mutta yhtä totta, arkitodellisuus on iskenyt ja se ahdistaa häntä.

      Kuten The one jo mainitsi niin yksin sä et asialle mahda mitään, jos toinen ei rakasta ja haluaa lähteä niin eipä siinä ole paljon tekemistä. Keskustella tietenkin voitte että voiko jokin ratkaisu vielä löytyä mutta epäilen ettei löydy jos nainen ei rakasta sua. Hän haluaa etsiä rakkautta, teidän suhteessanne hän nyt sitä ei valitettavasti taida löytää.

      Menettäminen on sulle toki tuskallista mutta jos asiat menee niin pysy edes miehenä. Ei vittuilua, ei uhkailua, ei uhkailua itsemurhalla eikä väkivaltaa. Anna naisen mennä ja keskity rakentamaan uusi oma elämäsi. Wittumoistahan se on ja yksinäisiä hetkiä ja tuskallista kaipuuta varmasti tulee mutta me monet muutkin ollaan koettu samat fiilikset ja selvitty.

      Parisuhteeseessa tosiaan tarvitaan molempien rakkaus, se on parisuhteen edellytys. Etsi omasi.

      • miesvm_1967x

        Kun mun ensimmäinen pidempi suhde päättyi niin istuin 2 vuorokautta olohuoneen matolla kalsareissa, kuuntelin musaa täysillä, vedin tuhannen lärvät kaks päivää ja itkin aina välillä. Sitten mä päätin että tämmösestä nyt ei tuu jumalauta mitään joten pistin korkin kiinni, toivuttelin itseni ja aloin tekemään ihan muita juttuja :D Nyt vuosia tuon hetken jälkeen huomaan että toimin ihan oikein eikä asialla ole enää merkitystä, ollut vuosiin. Sattus vaan niin pirusti etenkin kun ei täsmälleen tajunnut syytä miksi asiat meni siihen jamaan. Sun ei oo kuitenkaan pakko ottaa wiunaa jos et oo sitä tyyppiä, keksi jotain muuta ja selviydy.


    • Vieraileva sovinisti

      Tsemppiä, tiedän kyllä että sattuu, mutta päästä hänestä nyt irti vaan. Ei voi ketään vangita vasten tahtoaan.

      Joten parasta on, että annat sille kaiken tilan maailmassa selvittää tunteitaan.

      Älä yritä järkeillä että teillä on loistava suhde, ei se nyt usko että teillä on vaikka kuinka todistelisit olevanne vertailukelpoisia. Ei kannata myöskään jahdata, vaania, vaatia, tai varsinkaan rukoilla takaisin. Äläkä vakuuta rakkauttasi, koska eihän se nyt toimi yhtään rakastettavasti vai mitä?

      Pidä eroa häneen niinkuin hän sinuun.

      Keskity omalla ajallasi siihen mitä tykkäät tehdä, ja pidä itsestäsi hyvää huolta. Se tulee takaisin jos on tullakseen. Jos ei tule, niin sinä tulet löytämään uuden kyllä.

      Osaat varmaan toimia ja elää itsenäisestikin.

    • Anonyymi

      Minusta tuntuu että tyttöystäväni ei enää rakasta minua koska lähtee ulos kun olen pipi

    • Anonyymi

      Suurinosa seurustelusuhteista päättyy joko alkuhuuman jälkeen 3kk kohdalla tai sitten noin 2v kohdalla.

    • Kuinka wanha hän on? Vaihdevuodet alkavat ±40v paikkeilla, silloin tuollaista alkaa tyypillisesti esiintymään.

    • Anonyymi

      i feel you bro 😔😔😔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe