SOME

Kun täällä erinäisiä kitkeriä kommentteja on somesta niin galluppia pystyyn.

1. Mitä some palveluita käytät ja minä vuonna olet liittynyt?
Face vuonna 2007, twitter 2009, LinkedIn 2006

2. Monta kaveria tai seuraajaa sulla on näissä palveluissa?
Facessa joitakin kymmeniä, mutta tiukasti rajattuna kuka näkee mitäkin päivityksiä. Ja julkiseen jakoon ei mene mitään
twitterissä taitaa olla 150 seuraajaa liittyen yhteisiin kiinnostuksen kohteisiin. Puhutaan aiheesta ei niinkään henk koht juttuja. Itse seuraan noin sataa
LinkedInissä olen Lion, joten ammatillisia kontakteja parisataa

20

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra negatiivinen

      Ei tule tapahtumaan! Minä en halua että kukaan seuraa minun elämääni. Haluan säilyttää yksityisyyteni. Linkedinkin ihan älytön. Piruako minun CV:t kaikille muille kuuluu.

      Ekstrovertit pitäisi ampua kaikki kuuhun tai luokitella omaksi eläinlajikseen. Ihmisen tarvitse kaikkea muille raportoida.

    • FB vuonna 2006, silloin taisi olla pakko olla yliopisto-postiosoite... 200 kaverista karsittu alle 150, kun ei jaksa sellaisia ihmisiä joita ei sitten oikeasti koskaan tapaa ja jotka postailee vauvapäivityksiän tms. Mutta sinänsä kyllä pidän ajatuksesta, että siellä on vanhoa kavereita joita ei koskaan muuten näe mutta onpahan jollain tasolla "hollilla".

      Twitterissä olin pari päivää, ei kiinnosta statusupdate-light, ja LinkedIn ei kiinnosta koska business ja uraputki ei kiinnosta.

      Muuten ei kauheasti kiinnosta, Kiss FM chat oli kova sana 1998 kun siellä kävin D'Artagnan -nimellä...

      "Some" nyt on vaan 2010-luvun "Web 2.0", eli noita käsitteitä tulee ja menee, mutta kieltämättä haluaa jollain tasolla pysyä aallonharjalla eikä jäädä mistään paitsi, en haluaisi olla sellainen joka jankuttaa siitä kuinka ainoa hyvä musiikki tehtiin sillloin kun itse sattui olemaan nuori... eli pakko se vaan on dubstepista ja somesta otettava selkoa, prkl, laiffi on... haasteellista...

    • HC-ATM

      En käytä Facebookia (enkä muutakaan vastaavaa palvelua), koska mielestäni se on lähinnä naisille ja panomiehille suunnattu keskustelu- ja hehkutusalusta, eikä sinne varmaankaan AT-miehiä kaivata. Jos liittyisin Facebookiin, minulla olisi varmaan arviolta 0 kaveria, sillä lähimmistä ystävistäni kukaan ei myöskään ole siellä, enkä usko että työkavereistani kukaan haluaa olla missään tekemisissä kanssani työjuttujen ulkopuolella.

      Twitter-tilin luomista olen toisinaan harkinnut lähinnä siksi, että se ilmeisesti helpottaisi toisten käyttäjien seuraamista. Toisaalta seuraan aktiivisesti vain muutamaa käyttäjää, mikä hoituu manuaalisestikin ihan siedettävästi.

    • Käytän suomi24 ja youtubea, mitään facebookkeja tai twittereitä en käytä.

      • tube the lube

        youtube on kova! tosin v*tuttaa, kun Google yrittää linkata sen kaikkiin muihin juttuihin kuten gmailiin, ei voi olla varma ku kattoo japanilaisia koulutyttöjä pikkareissa ja porealtaaseen ripuloivia jenkkinaisia että meneekö oma gmail-osoite sinne videoiden sekaan jotenkin. Prkl ku ei jaksa useita tilejä pitää...


    • mies 86

      FB muistaakseni keväästä 2011. Voi kuinka paljon aikaa siihenkin mennyt hukkaan >:(

      Kavereita huikeat (!) 57 tällä hetkellä. Olen poistanut arviolta puolet erinäisistä syistä joita en halua alkaa tässä viestissä erittelemään.

    • ggkgkgkg

      Facebookiin menin 2008, lähinnä yleisen keskustelun helpottamiseksi. Mitään paskaa en sinne kijoita mikä ei ketään kiinnosta, kuten Vilho 2v ensimmäinen kerta kun sano äiti. Twitterissä olen vaan sen takia että helpottaa muiden sueuraamista ja jos joskus on kysyttävää ni helppo kysyä. 99% twitterin käyttäjistä on egoisteja. Miksi muuten siellä kysytään asioita jotka jokainen voi itse tsekata 10 sekunnissa? Sen takia että saa omaa nimeä esiin. Viesti kirjoitetaan yleensä paljon seuraajia omaavalle julkkikselle ja sitten toivotaan että saadaan itse seuraajia ku nimi on tuotu esiin.

      Muuten ei tule somea käytettytä, valitettavasti somessa tulee ne ihmisten pahimmat piirteet esiin kun omaa egoa on buustattava ihan käsittämättömällä paskalla. Ei ketään kiinnosta kävitkö ennen töitä paskalla tai mitä syöt illalla. Facessa tuo paska on pientä verrattuna twitteriin. Sekin on huolestuttavaa että miten joillain ihmisillä on aikaa päivässä laittaa 200 päivitystä twitteriin...

    • Kaveriton nussimaton

      1. FB vuoden 2012 loppupuolelta lähtien ja Twitter samoihin aikoihin. Google joskus vähän myöhemmin. LinkedIn ehkä 2010, koska edellisessä työpaikassa kaikki käyttivät, olen hukannut salasanan sinne ajat sitten, enkä ole vilkaissutkaan.

      2. Facebookissa on nyt 60 "kaveria", jotka kaikki feikkiä, olen vaan aina luonut uuden profiilin tekaistulla nimellä ja lisännyt sen kaverikseni. Loppupää on jo melkoista sarjatuotantoa, siellä on samoja kuvia ja copypastattuja juttuja. Koko homman idea on vaikuttaa kaverisosiaalimieheltä, niin että alan saada pillua. Twitterissä 0 seuraajaa, en ole jaksanut siihen panostaa, kun en luota siihen pillunsaantikanavana, sama pätee Googleen. LinkedInissä oli muistaakseni n. 20.

    • sometonmies

      Ei ole seuraavia:
      Face
      Twitter
      LinkedIn

      Eli, somessa en ole, eikä ole some kavereitakaan siis.

      • Kiskisu

        Onhan tää some24 kans somea.


    • 1. Mitä some palveluita käytät ja minä vuonna olet liittynyt?
      -Ainoastaan täällä Suoli24:ssa tulee kirjoiteltua. Vuodesta 2003..

      "2. Monta kaveria tai seuraajaa sulla on näissä palveluissa?"
      -Ei yhtään.

    • Mä vaan moro

      1. Irc-galleria 2003 lähtien, Facebook 2009 lähtien, twitterissä 2012 lähtien ja youtubessa en muista koska lähtien.

      2. Irc-galleriassa 9 kaveria/ tuttua, Facessa 105 kaveria/tuttua, twitterissä 2 seuraajaa ja youtubessa 20 tilaajaa.

    • IRC-galleria (2001?)

      Facebook (2005), kolmisenkymmentä ystävää, lähinnä sukua

      Linkedin (2010?) Noin 80 kontaktia.

      Twitter -tilin loin mielenkiinnosta mutta en ole vielä keksinyt yhtään hyvää syytä käyttää sitä.

      Instagramiin (2013) olen laittanut pari random kuvaa, joten seuraajia taitaa olla huikeat yksi (sisko).

      • Jännä-Jare

        Saatan deittaa muijia joita sä kuolaat Instagramissa! Äääää!!!!


      • Jännä-Jare kirjoitti:

        Saatan deittaa muijia joita sä kuolaat Instagramissa! Äääää!!!!

        Jare saattaa, sinä olet trolli jolle äiti pesee vielä pyykit.


    • No en mitään noista palveluista. Facebookia en ole ikinä käyttänytkään. Sen sijaan on ollut pitkä perinne irssi/SSH, eli tuollainen tavallinen irc messageboard SSH:n yli. Se pyörii omalla palvelimella, ja siellä on vain muutama henkilö. Vaihdan sitä kautta kuulumisia joka päivä. Onneksi SSH-clienttejä saa nykyään myös tabletteihin.

      • asdvasdvasd

        Ei vittu...


    • Hassua että ketjuissa ihmiset parjaavat ahkerasti SOME palveluita joita eivät itse käytä

      • PohPuhPih

        En nähnyt tämän kommentin tulevan, en sitten niin yhtään. Olen yllättynyt.


      • mies 86
        PohPuhPih kirjoitti:

        En nähnyt tämän kommentin tulevan, en sitten niin yhtään. Olen yllättynyt.

        No se varmaan selittyy osittain sillä että erityyppisiin sosiaalisen median kanaviin kohdistuu aika paljon kaikenlaisia ennakkoluuloja ja niiden hyöty/haittasuhde yksilölle yleensä kyseenalaistetaan. Ainakin mielestäni fiksut ihmiset ymmärtävät kyseenalaistaa sen suhteutettuna esimerkiksi siihen, minkä verran tietoa on halukas paljastamaan itsestään ja minkä verran aikaa ja vaivaa olet valmis näkemään oman ns. verkostoitumisesi eteen SOMEssa.

        En itse fanita SOMEa kovinkaan paljoa ja facessakin tulee lähinnä läppää heitettyä ja vaihdettua peruskuulumiset niiden ihmisten kanssa joihin oikeasti haluan pitää yhteyttä. Tietenkin facebook on kätevä yhteydenpitoväline melkein kenelle tahansa, sitä on vaikea kenenkään kiistää vaikka asennoituisikin kielteisesti sosiaalista mediaa vastaan. Ihan hyvä juttu vaan jos osaa suhtautua noiden facen ja twittereiden suhteen kriittisesti, mutta ei niitä mielestäni tarvitse liian vakavastikaan ottaa, kunhan nyt ymmärtää miettiä vaikka kahteenkin kertaan mitä kaikkea sinne kirjoittelee. Itsellänikin on pari luurankoa kaapissa tuossa omassa päivityshistoriassani mutta olen ainakin ottanut niistä opikseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe