Tämä on vaivannut minua pitkään: kun ihminen kertoo olevansa "varattu", tai "seurustelevansa" tai että hänellä on "poika-/tyttöystävä", niin miksi sitä pitää kaarrella ja kierrellä niin, ettei suoraan voi sanoa sitä ainoaa asiaa mikä erottaa kaverin ja seurustelukumppanin toisistaan? Eli seksi.
Mitä mieltä olette, jos ihmiset puhuisi enemmän seksikumppaneista kuin seurustelukumppaneistaan tai rakastetuistaan, niin häiritsisisikö se teitä silloin enemmän, kun huomautettaisiin jatkuvasti siitä seksi-aspektista suteessa, että joku kelpaa seksiin mutta sinä esim. et? Miksi et sinä voisi olla hänen seksikumppani?
Niin, luulen siis itse että kyseessä jotain samaa kuin miksi Hollywood-leffoissa tai jenkkisarjoissa voi olla väkivaltaa vaikka kuinka mutta suoraa seksiä ei - halutaan pitää se puoli poissa keskustelusta ettei vastapuoli villintyisi tai tulisi tuimiin ajatuksiin koska seksi - ja se, että kelpaako siihen sinun kanssasi, niin se on KAIKEN tärkeintä maailmassa....
Seurustelu = Seksikumppanuus
6
110
Vastaukset
- piiloalfa
En oikein ymmärtänyt, mitä hait tässä takaa. Halusin vain mainita, että seurustelu ja sitoutuminen yhteen ihmiseen on kyllä mahdollista ilman seksiäkin.
- Hain takaa
No miltä sinusta tuntuisi, kun kaverisi ja sukulaisesi puhusivat jatkuvasti seksi- tai panokumppaneistaan... kyllähän se on siinä taustalla kun mies ja nainen toistensa kanssa "alkaa oleen", eli luvataan, että harrastamme vain toistemme kanssa seksiä.
Eli oikeastihan miespuolinen kaverisi sanoo joka kerta tyttöystävänsä mainitsessaan, että "niin, se *nainen jonka kanssa MINULLA on yksinoikeus SEKSIIN* (= tyttöystäväni)", eikö se sinusta tuntuisi ärsyttävältä kun joku korostaisi sitä jatkuvasti jatkuvasti etenkin silloin kun sinulla ei olisi seksikumppania?
Eli pointti liittyy jotenkin siihen piilovittuiluun, mitä KAIKKI seurustelevat tietämättään harrastaa kun mainostavat "seurustelukumppaneitaan". Tai siis, käänteisesti ajatellen halusin vain tuoda esille mekanismin jolla yhteiskunta lievittää tämän piilovittuilun tuskaa verhoamalla sen romantiikan kuoriin kun kyse on oikeasti KILPAILUSTA ja PARHAUDESTA ja SEKSISTÄ!!!! - Näin kuvailisin
Hain takaa kirjoitti:
No miltä sinusta tuntuisi, kun kaverisi ja sukulaisesi puhusivat jatkuvasti seksi- tai panokumppaneistaan... kyllähän se on siinä taustalla kun mies ja nainen toistensa kanssa "alkaa oleen", eli luvataan, että harrastamme vain toistemme kanssa seksiä.
Eli oikeastihan miespuolinen kaverisi sanoo joka kerta tyttöystävänsä mainitsessaan, että "niin, se *nainen jonka kanssa MINULLA on yksinoikeus SEKSIIN* (= tyttöystäväni)", eikö se sinusta tuntuisi ärsyttävältä kun joku korostaisi sitä jatkuvasti jatkuvasti etenkin silloin kun sinulla ei olisi seksikumppania?
Eli pointti liittyy jotenkin siihen piilovittuiluun, mitä KAIKKI seurustelevat tietämättään harrastaa kun mainostavat "seurustelukumppaneitaan". Tai siis, käänteisesti ajatellen halusin vain tuoda esille mekanismin jolla yhteiskunta lievittää tämän piilovittuilun tuskaa verhoamalla sen romantiikan kuoriin kun kyse on oikeasti KILPAILUSTA ja PARHAUDESTA ja SEKSISTÄ!!!!"Ihminen, josta välitän paljon ja jota ihailen, josta pidän enemmän kuin kavereistani yleensä, joka on tärkein luotettuni ja jonka kanssa jakamani itsensä avaamisesta koituva haavoittuvuus sekä keskinäinen hyväksyminen ovat luoneet välillemme kumppanuuden, ihminen jonka kanssa haluan sitoa elämäni ja arkeni olennaisilta osin yhteen tavalla jonka kumppanuutemme mahdollistaa ja jota se lujittaa, sekä jonka kanssa sekä toteutamme omaa seksuaalisuuttamme ja läheisyydenkaipuutamme vastavuoroisessa ilmapiirissä että käytämme näitä viettejämme ilmaisemaan rakastavia tunteitamme toisiamme kohtaan."
No eikös sanalla ”seksikumppani” nyt ole jo jokin merkitys, joka hieman eroaa ”seurustelukumppanin” merkityksestä.
Mutta minkähän takia nekin, jotka harrastaa pelkkiä panosuhteita eivät useinkaan tuo sitä kauhean selkeäsanaisesti esiin, vaan puhuvat seksikumppanin sijaan mielummin tyttö/poikaystävästä?- it's my life
No tuskin monikaan haluaa ilmaispanona kulkea keskusteluissa.
Onhan se poika/tyttöystävä sitä sen tunninkin ajan.
- ätmi-sinkku
Kerron aina olenvani ätmi sinkku jolla poikuus tallella. Työkkärissäkin kerroin kun kyselivät statusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 523291
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212500- 232418
- 402361
- 312238
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1372234- 402060
- 281981
- 1081822
- 361785