Mulla on taustalla se tavallinen tarina. Lasten isä petti, jätti ja lähti. Mä jäin savuisiin elämäni raunioihin kahden pienen lapsen kanssa. Lastenvalvojalla saatiin sovittua kaikki asiat, toisin sanoen lastenvalvoja ja lasten isä tekivät sopimuksen ja mä allekirjoitin sen. Sovitut asiat meni hyvin ja aina kellon tarkasti. Jossain vaiheessa sisuunnuin ja sain takas elämäniloni.
Löysin vierelleni hauskan ja ihanan miehen. Kun lasteni isä kuuli asiasta, hän tuli paikalle ja repi kuin pyörremyrsky kaiken. Mä olin syypää kaikkeen, olin hullu ja mun täytyi hakea apua ongelmiini. Hän halusi lapset luokseen. Mun elämä romahti toistamiseen. Lastenvalvojan luona siirrettiin huoltajuus isälle. Itkin sopimuksen teko ajan ja kuulin vielä, kun lastenvalvoja sanoi exälleni, että katsotaan mitä saadaan äidiltä vielä elatusmaksuja nyhdettyä. Sitten he olivat pettyneitä, kun minimi ei edes tullut täyteen. Henkisesti olin siinä pisteessä, että en jaksanut alkaa riitelemään mistään. En jaksanut hakea itselleni apua. Enkä tiedä mistä edes apua olisin hakenut.
Tuosta sotkusta on kulunut kolmatta vuotta ja mun elämä on uomissaan ja mukavaa. Onneksi asioilla on tapana järjestyä! Eroni ajoi mut lukemaan juridiikkaa AMK:un ja valmistuminen on vielä muutamasta kurssista ja opinnäytteestä kiinni. Tutkin Follo-sovittelua (asiantuntija-avusteista tuomioistuinsovittelua) ja olisi mielenkiintoista saada ihmisten kokemuksia Follosta tai ihan mistä tahansa perheasioiden sovittelusta.
Kokemuksia perheasioiden sovittelusta?
6
3051
Vastaukset
- selviytymistarina
Hienoa! Eksäsi oli narsisti.
- Extrakti exxx
Hahahaa.... sä olet MAHTAVA tarinoinesi ! Diagnostiikka hoituu ihan tosta vaan... mä oon varma et sun peräaukkos kutiaa ja sä haistelet etusormeas !! ;)))
- Elle-O
Extrakti exxx kirjoitti:
Hahahaa.... sä olet MAHTAVA tarinoinesi ! Diagnostiikka hoituu ihan tosta vaan... mä oon varma et sun peräaukkos kutiaa ja sä haistelet etusormeas !! ;)))
Olenkin ihmetellyt mitä se on ;) Kiitos kommentista, tosin siitä ei ole ihan opparin aineeksi.
- stnan sekopää
Extrakti exxx kirjoitti:
sekopääkö siellä?
- vääryyttävääryydenpäälle
Juuri noin, siskot!!! Ja aikanaan exä saa maistaa omaa lääkettään! Nyt naiset, periks ei anneta! Lapsille on sata kertaa parempi nähdä äidin menestyvän, niin parisuhteissaan (pettäjän jälkeen!), kuin ammatillisestikin! Lapsille on hyvä kertoa, MIKSI isä HYLKÄSI ja JÄTTI LAPSENSA ja VAIMONSA ja otti nuoremman: isä huorasi! Lapset ymmärtävät aikuisena asiallisen puheen ja tekevät omat johtopäätöksensä. Silloin ei huoraisällä ole kyllä paljoa suosiota lastensa silmissä!
- tarjaannikki
Millä parusteela ne lapset otettiin sulta pois?
Itellä hankala tilanne..
Olen yrittäny muutaman kerran erota , millon on teiniaikana ranteita viiletty. Vanhempana uhattiin että kaikki huolehittavat asiat jää mulle jos ero tullee.. Nyt olen 2v ollu masentunu ja ahdistunut ja koin uupumisen .. Mies mustasukkainen ollut aina. Käyttänyt henkistä väkivaltaa ja jouduin kalliin terapian aloittaa kun uuvuin ym.
en syö enää ahdistuslääkkeitä ja kun söinki niin tosi lieviä ja pientä annosta.
. Noin tunti sitten mies häipyi eikä vastaa viestiin. Tuli riita ja sanoin taas ettei ole järkeä jatkaa.
Pelkään että hän alkaa minun terapia masennus ahistusta käyttäen tappelemaan lapsia itselleen kostaakseen.
neuvola noin vuosi sitten teki ladtensuojeluun ilmoituksen kun mieheni päästi aika uhkaavia heittojaan suusta.. Ja syy terapiaani on suurelta osin siis minun huonovointisuus täsä suhteessa.. Mutta onko se hyvä syy ottaa lapset minulta pois.
nyt hän tosiaan häippäs eikä vastaa viesteihin.
Laitoin oman aihe kysymyksen tänne palstalle.. En muista nimimerkkiä mut koskee seksiä kun mies "pakottaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802