Kaverin/ystävän naisystävä

tuleva ex

Onko kielletty?

Siis minä olen tuo naisystävä. Meillä on "miesystäväni" kanssa jonkinlainen tapailusuhde, emme seurustele, eikä välillämme ole edes seksiä. Tämä siksi, että mies on masentunut (siksi ei seksi kiinnosta), aika moniongelmainen (alkoholi, raha ym.), eikä oikein pysty saamaan elämäänsä kuntoon, saatika olemaan parisuhteessa. Suhteentapainen on jatkunut vähän yli puoli vuotta, välillä meni pari kuukautta, ettei nähtykään.

Olen tutustunut hänen ystäväänsä, jonka kanssa meillä on molemminpuolista kiinnostusta. Hän tuskin tietää minun kiinnostuksestani, sillä taidan osata peittää sen paremmin kuin hän.

En jaksa enää jatkaa tätä nykyistä suhteentapaista, koska se ei johda minnekään. Mies ei edes yritä, eikä ole millään tavalla halukas hakemaan apua ongelmiinsa.

Haluaisin tutustua hänen kaveriinsa, mutta en halua, että heidän välinsä menevät pilalle. Enkä halua loukata tätä nykyistäkään tarpeettomasti.

Ovatko miehet aina ensisijaisesti lojaaleja kavereilleen? Kannattaako minun edes haaveilla tekeväni aloitetta toisen miehen suhteen, vai onko ihan selvää, että kaverin exään ei kosketa?

23

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

      Teet kuten haluat. Jos mies ei edes välitä omasta elämästään sen vertaa ettei halua edistyä mihinkään vaan makaa omissa ongelmissaan niin ei niiden pitäis sun ongelmia olla. Ei ole sun asia tuhota omaa elämääsi ja onneasi sen takia että joku mies on täysin pihalla. Eikä teidän suhteenne edes ole mikään oikea ihmissuhde joten mielestäni et ole tilivelvollinen mitenkään tuolle miehelle.

      Jos miesten välit menevät pilalle niin anna sen olla heidän välinen ongelma. Ystäviä ja kavereita elämässä tulee ja menee, so what? Jos jätkät on todella hyviä frendejä keskenään niin tuo heikompi astia antaa kyllä kaverilleen anteeksi ja hyväksyy tilanteen. Tai ei anna anteeksi joten heidän tiensä erkanevat.

      Voithan sä itse tietysti kertoa miehelle syyt jotka johtavat sun ratkaisuihis, jos haluat tai jos hän ylipäänsä tajuaa kuulla.

      Mutta elä nyt omaa elämääsi äläkä kanna syyllisyyttä toisten takia, etenkään kun teillä ei nykyisessä suhteessa ole yhtään mitään, vain sun huono omatunto ilmeisestikin?

      • tuleva ex

        Kiitos tästä. Ei ollut itku kaukana vastausta lukiessa :) Niinpä juuri, minun huono omatuntoni. Kuin myös luonteeni mukainen liiallinen muista huolehtiminen. Pelottaa, että olen sitten viimeinen pisara masennuksen ja muiden ongelmien päälle, jos jätän hänet kokonaan. Mutta olen kyllä yrittänyt auttaa kaikin mahdollisin keinoin ja ollut todella kärsivällinen, määrättömästi kai ei voi jaksaa, eikä ketään auttaa väkisin.

        Kiitos sulle sanoistasi todella paljon :)


      • 7+8
        tuleva ex kirjoitti:

        Kiitos tästä. Ei ollut itku kaukana vastausta lukiessa :) Niinpä juuri, minun huono omatuntoni. Kuin myös luonteeni mukainen liiallinen muista huolehtiminen. Pelottaa, että olen sitten viimeinen pisara masennuksen ja muiden ongelmien päälle, jos jätän hänet kokonaan. Mutta olen kyllä yrittänyt auttaa kaikin mahdollisin keinoin ja ollut todella kärsivällinen, määrättömästi kai ei voi jaksaa, eikä ketään auttaa väkisin.

        Kiitos sulle sanoistasi todella paljon :)

        Kaksi eri asiaa, toimia omaishoitajana missä ei ole järkeä ja toinen loukata yrittämällä suhteeseen parhaan kaverin kanssa.


      • Lollits

        "Mies" neuvoo :-P


    • E.909

      Varmasti kannattaa lopettaa suhde mieheen, joka ei siihen pysty mutta härskiä olisi pokata hänen kaverinsa. Jonkinlaista rotia toivoisi; onhan miehiä maailma täynnä. Tietysti kaikenlainen piittaamattomuus on yleistä nykyään joten siittä vaan.

      • tuleva ex

        Ei kai ole kyse pokaamisesta, kun kiinnostus on molemminpuolista? Piittaamatonkaan en ole, koska epäröin juuri tästä syystä. Miehiä on maailma täynnä kyllä, mutta kuinka moni sopiva ja kiinnostava osuu kohdalle, vaikka kuinka etsisi?

        Mutta tiedän, että moni ajattelee laillasi, itsekin mietin, että ystävyyden ja kaveruuden kunnioittaminen on tärkeää. Kuitenkin haluaisin antaa mahdollisuuden suhteelle tähän miehen kaveriin. Ehkä ilmaisen kiinnostukseni hänelle, mutta jätän hänen päätettäväkseen, kumman laittaa etusijalle.


      • Jazka-72
        tuleva ex kirjoitti:

        Ei kai ole kyse pokaamisesta, kun kiinnostus on molemminpuolista? Piittaamatonkaan en ole, koska epäröin juuri tästä syystä. Miehiä on maailma täynnä kyllä, mutta kuinka moni sopiva ja kiinnostava osuu kohdalle, vaikka kuinka etsisi?

        Mutta tiedän, että moni ajattelee laillasi, itsekin mietin, että ystävyyden ja kaveruuden kunnioittaminen on tärkeää. Kuitenkin haluaisin antaa mahdollisuuden suhteelle tähän miehen kaveriin. Ehkä ilmaisen kiinnostukseni hänelle, mutta jätän hänen päätettäväkseen, kumman laittaa etusijalle.

        Aika törkeää touhua. Masentunut miesystävä, ei hoida itseään eikä anna sinulle mitään. Kannattaa lopettaa se suhde ilman että samalla toinen uutinen on että seurustelen ystäväsi kanssa nyt. Miksi ryhdikäs ratkaisu pitää jättää miesystäväsi kaverin tehtäväksi. Eikö itsestäsi ole sellaisten tekemiseen? Haluaisin antaa mahdollisuuden on itsekästä höpön löpöä


      • tuleva ex
        Jazka-72 kirjoitti:

        Aika törkeää touhua. Masentunut miesystävä, ei hoida itseään eikä anna sinulle mitään. Kannattaa lopettaa se suhde ilman että samalla toinen uutinen on että seurustelen ystäväsi kanssa nyt. Miksi ryhdikäs ratkaisu pitää jättää miesystäväsi kaverin tehtäväksi. Eikö itsestäsi ole sellaisten tekemiseen? Haluaisin antaa mahdollisuuden on itsekästä höpön löpöä

        Tietenkin lopetan suhteen ennen kuin (jos ) teen mitään aloitetta toisen miehen suuntaan. Mutta enhän minä pysty päättämään hänen puolestaan, kumman asettaa etusijalle, minut vai kaverinsa. Aivan hyvinhän hän voi silti asettaa kaverinsa etusijalle, vaikka olisikin minusta kiinnostunut, hän on kuitenkin hyväsydäminen ja oikeudenmukainen ihminen.

        Eikä tässä ole, toisin kuin on ehkä moni käsittänyt, kyse parhaista ystävyksistä, vaikka aluksi tätä toista miestä ystäväksi sanoinkin.

        Olisin toivonut enemmän mielipiteitä ja kannanottoja siihen, että kuinka lojaaleja miehet ovat kavereilleen. Tiedän, että naiset eivät ole. Vain harva nainen epäröisi alkaa suhteeseen kaverin eksän kanssa, mutta olen kuullut ja lukenut, että miehet suhtautuvat asiaan toisin.


      • Yohdbk
        tuleva ex kirjoitti:

        Tietenkin lopetan suhteen ennen kuin (jos ) teen mitään aloitetta toisen miehen suuntaan. Mutta enhän minä pysty päättämään hänen puolestaan, kumman asettaa etusijalle, minut vai kaverinsa. Aivan hyvinhän hän voi silti asettaa kaverinsa etusijalle, vaikka olisikin minusta kiinnostunut, hän on kuitenkin hyväsydäminen ja oikeudenmukainen ihminen.

        Eikä tässä ole, toisin kuin on ehkä moni käsittänyt, kyse parhaista ystävyksistä, vaikka aluksi tätä toista miestä ystäväksi sanoinkin.

        Olisin toivonut enemmän mielipiteitä ja kannanottoja siihen, että kuinka lojaaleja miehet ovat kavereilleen. Tiedän, että naiset eivät ole. Vain harva nainen epäröisi alkaa suhteeseen kaverin eksän kanssa, mutta olen kuullut ja lukenut, että miehet suhtautuvat asiaan toisin.

        Hyvä tilaisuus opetella sinullekin, asiallisuutta


      • tuleva ex kirjoitti:

        Tietenkin lopetan suhteen ennen kuin (jos ) teen mitään aloitetta toisen miehen suuntaan. Mutta enhän minä pysty päättämään hänen puolestaan, kumman asettaa etusijalle, minut vai kaverinsa. Aivan hyvinhän hän voi silti asettaa kaverinsa etusijalle, vaikka olisikin minusta kiinnostunut, hän on kuitenkin hyväsydäminen ja oikeudenmukainen ihminen.

        Eikä tässä ole, toisin kuin on ehkä moni käsittänyt, kyse parhaista ystävyksistä, vaikka aluksi tätä toista miestä ystäväksi sanoinkin.

        Olisin toivonut enemmän mielipiteitä ja kannanottoja siihen, että kuinka lojaaleja miehet ovat kavereilleen. Tiedän, että naiset eivät ole. Vain harva nainen epäröisi alkaa suhteeseen kaverin eksän kanssa, mutta olen kuullut ja lukenut, että miehet suhtautuvat asiaan toisin.

        Mistä olet saanut käsityksen, etteivät naiset olisi lojaaleja toisilleen?

        Itselle ei tule yhtäkään tapausta mieleen ystäväpiiristäni, että joku olisi aloittanut suhteen tai edes mitään säpinää ystävän exän kanssa.


    • -ok-

      naiset on julmia.jättää ja alkaa suhteen jätetyn kaverin kanssa. vitun tunne köyhää.

    • ,,,,,,,,,,,

      On kielletty paiti huoripukkien ja lorttojen kohalla.

    • nykyisen tai entisen

      on ihan selvää, ettei miesystävän kaveriin kosketa

      • Niin.

        Paitsi jos selkäranka puuttuu.


    • Jos et ole onnellinen nykyisessä suhteessasi, niin on parasta erota.
      Ei ole korrektia flirttailla kaverin kanssa, etsi vapailta markkinoilta itsellesi uusi ihastus.

      • miesvm_1967x

        Periaatteessa ajattelen samoin kuin typy.. vapaat markkinat olis se paras juttu. Mutta höhlät city-ihmiset ei tajua että esim. maaseudun pikkuisilla paikkakunnilla se ainoa vapaa ja varteenotettava uusi kumppani voi olla juurikin tuossa.

        Ei maaseudulla ole mitään hilebilediskoja joissa on vapaat lihamarkkinat ja lköysää lihaa tonneittain.

        Ehkä, jos haluaa olla korrekti, niin pitää asian jonkin aikaa salassa. Mutta jos kaverin kaveri kerran on kiinnostunut, niin pitäiskö AP:n lyödä lappu oman elämänsä luukulle vain sen takia että joku on jonkun kaveri. Ja kuinka hyvä kaveri, peräti ystäväkö?

        Korrekti ja hienotunteinen pitäisi aina olla mutta en näe estettä ryhtyä kaverin kaveriin, koska mitään oikeaa suhdetta kerran ei ole eikä varmaan tulekaan. Miksi AP:n tarttis kiduttaa itseään omantuntonsa kera ihmisen kanssa johon hänellä ei ole yhteyttä?

        Paskat! Perusperiaate on ettei ketään hajoteta, muuten antaa mennä vaan.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Periaatteessa ajattelen samoin kuin typy.. vapaat markkinat olis se paras juttu. Mutta höhlät city-ihmiset ei tajua että esim. maaseudun pikkuisilla paikkakunnilla se ainoa vapaa ja varteenotettava uusi kumppani voi olla juurikin tuossa.

        Ei maaseudulla ole mitään hilebilediskoja joissa on vapaat lihamarkkinat ja lköysää lihaa tonneittain.

        Ehkä, jos haluaa olla korrekti, niin pitää asian jonkin aikaa salassa. Mutta jos kaverin kaveri kerran on kiinnostunut, niin pitäiskö AP:n lyödä lappu oman elämänsä luukulle vain sen takia että joku on jonkun kaveri. Ja kuinka hyvä kaveri, peräti ystäväkö?

        Korrekti ja hienotunteinen pitäisi aina olla mutta en näe estettä ryhtyä kaverin kaveriin, koska mitään oikeaa suhdetta kerran ei ole eikä varmaan tulekaan. Miksi AP:n tarttis kiduttaa itseään omantuntonsa kera ihmisen kanssa johon hänellä ei ole yhteyttä?

        Paskat! Perusperiaate on ettei ketään hajoteta, muuten antaa mennä vaan.

        Eli jos minä seurustelisin jonkun elämänsä hukanneen naisen kanssa, en näkis pariin kuukauteen eikä olis seksiä tai suuria tunteita niin munko pitäis olla sille lojaali?

        Se nyt on ihan unta vain, olen mies, itsevarma sellainen ja tiedän mitä haluan. En halua raahata jotain luuseria perässäni. Jos häntä sattuis että alkaisin seukkaamaan sen kamun kanssa niin voivoi.. olihan sillä mahis käyttää mua pontimena uuteen elämään, miksei käyttäny?

        En mä kuitenkaan omaa elämääni tuhraisi siihen että menen sen kanssa samaan monttuun itkeen että tää elämä oli täsä, yhyy. Jos se ei sieltä ite halua nousta niin pysyköön siellä, mä jatkan matkaa.

        Ei kenelläkään oo oikeutta varastaa toisen elämää.


      • Olitko..
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Periaatteessa ajattelen samoin kuin typy.. vapaat markkinat olis se paras juttu. Mutta höhlät city-ihmiset ei tajua että esim. maaseudun pikkuisilla paikkakunnilla se ainoa vapaa ja varteenotettava uusi kumppani voi olla juurikin tuossa.

        Ei maaseudulla ole mitään hilebilediskoja joissa on vapaat lihamarkkinat ja lköysää lihaa tonneittain.

        Ehkä, jos haluaa olla korrekti, niin pitää asian jonkin aikaa salassa. Mutta jos kaverin kaveri kerran on kiinnostunut, niin pitäiskö AP:n lyödä lappu oman elämänsä luukulle vain sen takia että joku on jonkun kaveri. Ja kuinka hyvä kaveri, peräti ystäväkö?

        Korrekti ja hienotunteinen pitäisi aina olla mutta en näe estettä ryhtyä kaverin kaveriin, koska mitään oikeaa suhdetta kerran ei ole eikä varmaan tulekaan. Miksi AP:n tarttis kiduttaa itseään omantuntonsa kera ihmisen kanssa johon hänellä ei ole yhteyttä?

        Paskat! Perusperiaate on ettei ketään hajoteta, muuten antaa mennä vaan.

        kapiainen?


      • miesvm_1967x
        Olitko.. kirjoitti:

        kapiainen?

        Olin.. :D


      • miesvm_1967x kirjoitti:

        Eli jos minä seurustelisin jonkun elämänsä hukanneen naisen kanssa, en näkis pariin kuukauteen eikä olis seksiä tai suuria tunteita niin munko pitäis olla sille lojaali?

        Se nyt on ihan unta vain, olen mies, itsevarma sellainen ja tiedän mitä haluan. En halua raahata jotain luuseria perässäni. Jos häntä sattuis että alkaisin seukkaamaan sen kamun kanssa niin voivoi.. olihan sillä mahis käyttää mua pontimena uuteen elämään, miksei käyttäny?

        En mä kuitenkaan omaa elämääni tuhraisi siihen että menen sen kanssa samaan monttuun itkeen että tää elämä oli täsä, yhyy. Jos se ei sieltä ite halua nousta niin pysyköön siellä, mä jatkan matkaa.

        Ei kenelläkään oo oikeutta varastaa toisen elämää.

        Ei toi nyt miehen, siis oikean aikuisen miehen, kuvaukselta kuulostanut. Itsestään epävarman nulikan ennemminkin.


    • Heitä pelikortit pöydälle. Juttele asiasta suoraan. Ainakin tiedät missään mennään teoriassa, ja ehdit vielä miettiä asioita kahteen kertaan. Ainakin tiedät tekeväsi asiat suoraan etkä luimistele kenenkään selän takana.

      Käsitykseni mukaan mieheille on kovempi paikka tuo mun-kaveriin-ei-kosketa. Siitäkin huolimatta vaikka ilme värähtämättä itse vonkaa oman muijan ystäviä.

    • Enpä osaisi nauttia suhteesta, jonka alkuun liittyisi valmiiksi kyykyssä olevan kaverin lopullinen lyttääminen. Sitähän tuo olisi. Vastenmielinen ajatus.

      • miesvm_1967x

        Älä romantisoi liikoja. Mitään suhdetta ei ole. On vain hoitosuhde.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe