Pohjelihakset

vm-59

Voinko saada mitenkään paksummat pohjelihakset? Mulla on perintönä kapeat pohkeet, sekä isän ja äidin puolelta, vaikka olen liikkuvaista sorttia. Miten sais pohjelihaksia kasvatettua isommaksi?

5

217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juh-43

      No otat vaan jotkut painot käsiin, vaikka kahvakuulan. Sit teet päkiälle nousuja eli kantapäät ilmaan. Helppo tehdä kotonakin ja lihas kasvaa!

      • Hyvä_treeni

        Tuo on varsin totta. Päkiätreenillä pohkeet voimistuvat kummasti. Bonuksena akillesjännekin saa lisää elastisuutta. Treeni onnistuu kuten sanot kahvakuulat molemmissa käsissä, mutta myös ihan vaan jumpaamalla omalla kropan painolla. Yläasennossa on hyvä pinnistellä useampia sekunteja (tasapainokykynsä mukaan). Oma settini on tyypillisesti 5 sarjaa x 8 kohotusta. Jokaisen sarjan välissä 1min -1,5 min elpymistauko että hapot poistuvat. Teen päkiätreeniä melkein päivittäin. Itselläni on ollut vuosia akillesjänneongelmia. Haitannut pahasti muuta kuntoilua ja treenaamista. Päkiätreenin myötä ongelmia ja kipuja ei enää ole. Pystyn juoksemaan ja hyppäämän narua tarvittaessa ilman että seuraavana päivänä nilkutan ja irvistelen. Suosittelen.


    • niinjooniin

      Jos on muutenkin hoikka, niin ei kai se haittaa vaikka olisi ohuet pohkeet. Mutta se on kieltämättä aika omituisen näköistä, jos reidet ja keskivartalo ovat tukevassa kunnossa ja pohkeet sitten sellaiset tikut. Sellaiselle ruumiinrakenteelle ei ylipaino sovi ollenkaan. Uskoisin että suurin osa suomalaisista ottaisi mieluummin kapeat, kuin paksut pohkeet, Liikunnallisuudesta ei pohkeiden paksuus kerro mitään. Mielestäni se on jopa niin, että kapeajalkaisilla on paremmat edellytykset menestyä urheilussa. (Enkä siis tarkoita laihuutta, vaan pienikokoisuutta.) Lisäksi omasta mielestäni sellainen jänteikkyys ja kestävyys on tavoiteltavampaa, kuin voimakkuus, mutta makunsa kullakin.

    • SyyOnGeeneissä

      Mun pitäis saada pohkeet pienemmiksi, jotta lahkeet ei purista ja leveälahkeiset housut ei ole oikein istu mun päälle ja tyyliin. Joten tästä vinkkelistä katdottuna ihmisten halu kasvattaa pohkeita kuulosta hassulta ja näyttää huvittavalta. Sitä paitsi pohkeen paksuus riippuu geeneistä, paksupohkeisilla vanhemmilla on paksupohkeisia lapsia ja rimppakinttujen lapset on rimppa kinttuja. Ihan samoin laihoilla on laihoja lapsia ja lihavilla lihavia lapsia.

      • suksi_ei_luista

        Joku haluaa pohkeet paksummiksi joku taas ohuemmiksi. Moni varmaan vaan pinnallisista ulkonäkösyistä. Sitten on niitä jotka haluavat että pohkeet ja nilkat toimivat liikuntatouhuissa ja arkielämässä. Jaloissa on voimaa ja kestävyyttä. Välttyy paremmin vammoilta ja liikekoordinaatio toimii myös talvella jäisellä tiellä kävellessä. Geeneillä on merkitystä monessa asiassa. Lihavuus usein on kuitenkin pääsääntöisesti itse aiheutettua. Se voi olla sukuvika, mutta harvoin geeniperimän syy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe