Miten tuntipalkka lasketaan jos työaika on 8-16.00 ja tunnin ruokatunti. Olisin itse jakanut kuukausipalkan ensin 21,5 ja sitten 7 tunnilla. Luin jostain jakajasta kuitenkin nettisivuilta. Alallani ei ole sitovaa työehtosopimusta.
Tuntipalkan laskeminen
6
1479
Vastaukset
- Tässä jotain
8 tuntia on työpäivän pituus täysiaikaisessa työssä.
Kela määrittää työssäoloehdon 21,5 päivän ja 8 tunnin mukaisesti.
http://www.kela.fi/kenelle_tyossaoloehto - esim...
Päivätyö... Jakajia on esim. 158 159 160 163 ja jossakin jopa 170...
mut 7h päivä.. ?
Toimihenkilöillä, joilla liukuma on jakajana yleensä 158 7,5h työaika 30 minuutin ruokatauko. - Tunteja
Juu mulla on 7 tuntia töitä ja tunti ruokailuun.. Nyt tässä sen vuoksi pähkäilenkin, että jos tunteja vähennetään tuotannollisista ja taloudellisista syistä niin miten vähennän. Ruokataukoa ei kai lasketa työajaksi jos voin vapaasti poistua työpaikalta niin kuin minulla on.
- deedi
Osa-aikaistamisessa kuukausipalkka vähenee samassa suhteessa kuin työaikakin. Jos uusi työaika on esim. 60 % entisestä, niin palkkakin on 60 % alkuperäisestä.
http://issuu.com/yrittajat/docs/yrittajasanomat11_2013/22
- arvaaja
Jos ei ole sovellettavaa työehtosopimusta, josta tuntipalkan laskemisessa tarvittava kk-palkan jakaja selviäisi yksiselitteisesti, niin sitten ruvetaan katsomaan, onko siitä sovittu työsopimuksessa tai onko työpaikalla vakiintunut käytäntö tuntipalkan laskemisessa. Kai siellä on jotkut kk-palkkaiset joskus saaneet yli- tai lisätyökorvauksia. Jos ei löydy mitään, luetaan ylitöiden kyseessä ollessa työaikalain 25 §.
Vähimmällä pääset, kun pirautat palkanlaskijalle. Jos palkanlaskija vastaus ei tyydytä, kysyt ammattiliitostasi.- Tuntipalkasta
Juu ei ole palkanlaskijaa eikä muita työntekijöitä;) Täytynee kysyä liitosta. Ajattelin vielä sitä, että kun en pidä muuta taukoa koko päivänä kuin ruokatauon niin eikö ne joilla on puolen tunnin ruokatauko pidä yleensä vielä pari kahvipaussia ihan työajalla ja tekevät 7,5 tunnin työpäivää....
Täytynee laittaa liittoon viestiä. Tuo tietenkin olisi hyvä laskutapa tuo prosentuaalinen väheneminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628