Henkisesti poikki, apua!

iwant

Olen nuori nainen jolla on takana 20 kiloa pudotettuna.Pudotin määrä noin vuodessa Vielä olisi pudotettavaa melkein 30 kiloa.

Ongelmani on, että en ole saanut sitä samaa laihdutusintoa kuin alussa. Laihduttaessa minulla on ilmennyt kaikenlaisia "oireita". Ennen saatoin syödä ähkyyn, mutta mitään ei tapahtunut. Nukahdin vain sohvalle. Nykyään tulen helpommin täyteen. Mutta jos joskus syön vähänkin liikaa niin maha alkaa "kouristella" ja sen jälkeen olo on tuskaa. Ei tiedä edes miten päin olla kun puristaa. Olen monet miljoonat lääkärireissut käynyt. Alussa kun en tiennyt mitä nämä oli, tulin paniikkiin. Nykyään osaan hallita tilanteen rauhottumalla. Mutta kuitenkin tulee monesti niitä öitä, että joutuu ottamaan särkylääkettä, aukasemaan ikkunaa, ottamaan rauhallisesti ja ehkäpä juomalla piimääkin. Se rauhottaa kummasti. En vaan jaksa näitä kouristeluja enään.. Hiuksia on lähtenyt normaalia enemmän ja lievää väsymystä/uupumusta.

Nyt on ollut hirveästi kaikenlaista tilannetta ja olen koettanut rauhotella itseäni mm. rentouttaa, kertoa suruja jne ystäville ja yrittää ajatella asioita positiivisesti, eikä hätiköiden. Mutta silti! Minulla on paljon ystäviä joille puhua ja olla heidän kanssaan vapaa-ajalla, mutta tunnen oloni todella yksinäiseksi. Aamulla on todella vaikea nousta ylös sängystä.

Mä en todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Mä oon todella laiska lähtemään minnekkään jutteleen ammattilaisen kanssa. Korkeintaan koulun puoleen voin kääntyä.

Minua on pyydetty urheilemaan useasti. Melkein aina suostun, mutta sitte tulee päiviä, että ei vaan jaksa.. Mua on pelottanut ehkä eniten se, että mä oon tosi huono ryhmätunneilla. Koen, että muut on paljon parempia kuin minä ja minä vaan tällänen laiskakasa.

Toivon saavani jonkinlaista apua! Kiitos

1

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuppu20

Kuulostaa vähän joltain alkavalta masennukselta, jos mikään ei tahdo oikein kiinnostaa. Onko sulla stressiä? Mietin vain, että noi vatsakivut voi johtua myös stressistä tai jännittämisestä. Ota aikaa itsellesi ja panosta siihen henkiseen puoleen: vertaile kuvien avulla vartaloasi nyt ja vuosi sitten. Muutos on varmasti upea. Mieti, mitä asioita laihduttaminen on sulle mahdollistanut. Toivon, että näistä vinkeistä on jotakin apua ja saat kadotetun motivaatiosi takaisin. Tsemppiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe