Raha-asioista

Oikeuden mukaisesti

Olen tässä lueskellut näistä perheiden raha-asioista, varsin avoliittolaisten ja uusperheiden kohdalla tuntuu olevan vaikeita.

Joillakin on jopa käsitys, että rahat , tilit omaisuus ja sijoitukset muuttuvat yhteisiksi kun muutetaan yhteen.

Ajattelisin asiaa hieman toiselta kantilta.
Mitä jouduit elämisestä maksamaan ennen yhteen muuttoa ja toivottavasti elit silloin ilman toisen rahapussia.
Eli mitä maksoi asuminen, ruoka, sähkö, vesi.

Kyllä katson, että eihän se maksuvelvollisuus omalta osaltasi mihinkään katoa yhteen muutettaessa, joskin ei myöskään velvoita sinua toista elättämään.
Tosin silloin jos muutetaan jommankumman yksin omistamaan asuntoon pitää noihin kuluihin lisätä jonkinlainen arvon alenemisen lisä, eli hieman korvausta alemmista asumiskustannuksista, vuokralla takuulla joutuisit maksamaan paljon enemmän.

Asiaa voisi katso myös seksin hinnan kannalta, sillä jos menet vaikka thaihierojalle maksat joka kerrasta erikseen melkoisen summan eli eihän se liitto periaatteessa näytä nykyihmisille olevan muuta kuin seksin hakua eli samaa hintaa voisi soveltaa aivan hyvin.

Jos omalle kohdalle tulisi tilanne, en edes suostuisi asumaan yhdessä, ilman että maksan "vuokraa" toiselle ja ihan oikeassa määrin.
Muutoinhan kokisin olevani hyväksikäyttäjä.

8

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen elätti

      Minusta näissä raha asioissa ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa toimia, vaan ne ovat kahden ihmisen välinen juttu. Kun kaksi ihmistä sopii asiat niin, että kumpikin on tyytyväinen, niin mitä siinä on muilla sanomista.

      Olen itse mieheni uusi kumppani. Miehelläni on kaksi lasta. Toinen jo täysi ikäinen, mutta asuu vielä meidän luonamme. Toinen lapsi murrosikäinen ja käy joka toinen viikonloppu.

      Mieheni on varakas ja hänellä on oma menestyvä yritys. Mies haluaa tasata tuloeromme niin, että hän maksaa asumiskulut, sähkön, netin, autokulut, ruokakulut ja lähes kaikki uudet hankinnat. Itse maksan oman puhelinlaskun, ostan satunnaisesti ruokaa ja saatan ostaa uusia astioita, imurin tai jotain vastaavaa. Mieheni haluaa elättää perheensä ja se ei hänellä tunnu missään. Miksi en saisi ottaa tätä vastaan?? Senkö takia, että hyväksikäytän häntä?? (en tiennyt hänen varallisuudesta suhteemme alussa!)

      Mitäkö minä annan? Minä teen kaikki kotityöt ja valmistan hyvän ruuan. LIsäksi autan miestä joissakin töissä. Meillä on erittäin hyvä suhde. Olemme kumpikin onnellisia ja tyytyväisiä toisiimme ja siihen miten olemme asiat jakaneet.

      En näe mitään väärää, että minun palkkani menee pitkälti säästöön. Tämä käytäntö on mieheni ehdottama sopimus. Myönnän kyllä, että olen erittäin tyytyväinen, kun minulla on rahaa kaikkeen mitä haluan. En ole koskaan ollut tuhlari, mutta kyllä se on ihanaa, kun on tällainen elintaso :) Olen kiitollinen miehelleni tästä ihanasta elämän runsaudesta, jota saan osakseni. Mieheni on taas kiitollinen rakastavasta ja ihanasta naisesta, jonka hän on elämäänsä saanut. Hän sanoi, ettei olisi voinut kuvitella saavansa näin ihanaa parisuhdetta :) (yhdessä olemme olleet n.7vuotta).

      • Elämä on

        Itselläni on aivan sama tilanne, ja se on meidän keskinäinen sopimuksemme, joka ei muille kuulu.
        Kateuttahan se tosin monissa herättää.


    • Oikeuden mukaisesti

      Jopa napsahti heti, sinä yksinkertaisesti vain maksaisit terveellä järjellä ajatellen oman osuutesi.
      Nythän tavallaan syöt lasten osuutta pois koko ajan, vaikka se mies kuinka nyt maksaisi, olisin sentään rehellinen itselleni ja suorittaisin osuuteni asumisen ja ruokakuluista.
      Kehut varakkaasta miehestä, luultavasti myös vapaa-aika vie rahaa. joten kyllä lapset ovat jääneet nyt ajattelun ulkopuolelle.

      Sinähän nyt rikastunut ja miehen lasten osuudet pienenevät kaiken aikaa.

      Rehellisyyttä kaikin tavoin asioihin.

      • jhgfkjh

        Siis mitkä LASTEN OSUUDET??

        Meinaatko siis että mies maksaa oman elämänsä omat kulut, loput laitetaan lapsiin, jäi viivan alle mitä vain?

        Jos ei rahasta ole varsinaisesti pulaa, miksei sitä voi käyttää oman mielensä mukaan, kaikkien läheisten hyväksi?

        Kovin on yksisilmäistä ajattelua..


    • Aivottomat

      Tulee selvästi esiin, että te uusikot olette lisäksi varkaita.
      Mielestänne on oikein elää toisen varoilla, vaikka tällä on lapset, jotka perivät hänet.
      Otatte siis osaanne tuosta lapsille tulevasta.

      Aivan hirvittävää touhua.

      • kaksiejdn

        Siis oletteko te nyt sitä porukkaa, jotka kitisevät omien vanhempien tuhlaavan TEIDÄN perintörahoja, kun tekevät omilla rahoillaan vaikkapa eläkepäivinään mitä lystäävät?

        Voi jösses, sääliksi käy..


    • Talous

      Kovinpa tuntuu olevan parisuhteet business-pohjalla!

    • Oikea välittäminen

      No pitäisikö ne varat jollekin hyväksikäyttäjälle jakaa, sillä sitähän nuo ilolinnut ovat kärkkymässä, osaavat nääs laskea sinun ja keinot millä ne saa itselleen.
      Bisnestä se usein on.

      Kuten thaitytöt kertovat, että on heille ammatti olla vanhojen ulkomaisten ukkojen patjana, osaavat kyllä rahan vonkaamisen ja lähettävät rahaa sitten jonnekin maaseudulle vanhemmilleen

      Suomessa tapahtuu vielä paljon sitä, että isketään varakas,syystä että tällä on rahaa, voidaan vaikka lapsikin heti laittaa alulle, että saadaan pitävä kiinnitys.
      Jo vain sitä sitten voikin erota ja vaatia ruhtinaalliset elatusmaksut, riittää elantoa aika monelle vuodelle.

      Ja tätä harrastaa niin miehet kuin naisetkin, aika moni suhde perustuu jonkinlaiseen toisen hyväksikäyttöön.
      Yksi hakee ilmaista asuntoa, toinen havittelee saavansa ihan ehtaa rahaa käytöönsä.
      Hirveästi loukkaannutaan jos toinen eli tämä varakas ei heti suostu kaikkiin vaatimuksiin, pitää laittaa rahat yhteiseen käyttöön on monen vaatimus.

      Mitähän se oikea toisen rakastaminen ja välittäminen on, ei ainakaan tätä, eikä se myöskään voi olla toisen suvun ainaista mollaamista, toisen entisen liiton lasten hirveää alistamista tai syyttämistä, eikä yleensä jatkuvaa hänen pillinsä mukaan menemistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe