http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Yksittaisia/Mauri Viksten - Kun Han Avaa Kukaan Ei Voi Sulkea 2.3.1980.mp3
* Saarna on pidetty Tampereella joskus vuosia sitten, mutta Mauri oli jo silloin ajan hermolla, ja tiesi Hengessään, mitä tulee ajaoloon tapahtumaan hengellisellä rintamalla.
Tässä Mauri Vikstenin julistus, vastaan HERZOGIN !
39
1512
Vastaukset
- rea aalto
Minäkin kuuntelin Mauri Vikstenin puheen ja täytyy sanoa että se oli
evankeliumin julistusta, missä todellakin koroitettiin vain Jeesusta Kristusta!
Mauri Viksten olikin niitä harvoja ARMON EVANKELIUMIN julistajia!- missä vika ?
Ilmeisesti oli liian kuumaa tavaraa, kun MIKÄÄN videoista ei toimi. Ilmoittaa, että video on vaurioitunut, no tuskin kaikki ovat.
Mutta olen kuullut M.Viksteniä livenä Lahdessa ja joku kasetti sarjakin mulla on jsk..
Hän oli/on HYVÄ ja RAAMATULLINEN puhuja.
Ja pekulle tiedoksi, hän oli myös entinen ateisti. - ed.
missä vika ? kirjoitti:
Ilmeisesti oli liian kuumaa tavaraa, kun MIKÄÄN videoista ei toimi. Ilmoittaa, että video on vaurioitunut, no tuskin kaikki ovat.
Mutta olen kuullut M.Viksteniä livenä Lahdessa ja joku kasetti sarjakin mulla on jsk..
Hän oli/on HYVÄ ja RAAMATULLINEN puhuja.
Ja pekulle tiedoksi, hän oli myös entinen ateisti.Tässä Hilja Aaltosen saarna, mikäli häntä ei ole rankattu harhaoppiseksi täällä..
http://www.saarnaindexi.net/sermons/Kes%E4%20jona%20taivas%20itkee%20-%20Hilja%20Aaltonen.mp3 - -..-
Toimiiko tuo linkki muilla, mulla se näyttää, että on vaurioitunut..?
Vanhurskausopista olet palstalla ollut täysin päinvastaista mieltä kuin Mauri Vikstén.
"Mauri Vikstén opettaa kirjassaan Terveen opin pääpiirteet (RV-kirjat, 1980): Kun Jumala vanhurskauttaa ihmisen, niin tämä on aina sataprosenttisesti vanhurskas (s.72)."
Sinä Mohikaani olet sanonut, että Jumala ei vanhurskauta mitään: (alla lainaus viestistäsi).
"Jumala ei vanhurskauta meissä mitään! "- ei hellari
Taidat ollakin asian tuntija alalla, kun noin selkeästi tunnut tietävän kaikki asiat peku. ET sinä ole mikään ateisti, vaan teeskentelet sitä. Et sinä muuten viihtyisi tällä palstalla noin kuin jatkuvasti teet. Oikea ateisti karttaa kaikkea kristillisyyden nimellä kulkevaa. Näin sanoi minulle eräs tosi ateistinen henkilö! Vääristellessäsi toisten sanomisia vstustat Elävää Jumalaa! Tee siis parannus ja ota Jeesus vastaan omaan elämäsi ja tunnusta ja hylkää syntisi ja ala tunnustaa Jeesus Herraksesi!
ei hellari kirjoitti:
Taidat ollakin asian tuntija alalla, kun noin selkeästi tunnut tietävän kaikki asiat peku. ET sinä ole mikään ateisti, vaan teeskentelet sitä. Et sinä muuten viihtyisi tällä palstalla noin kuin jatkuvasti teet. Oikea ateisti karttaa kaikkea kristillisyyden nimellä kulkevaa. Näin sanoi minulle eräs tosi ateistinen henkilö! Vääristellessäsi toisten sanomisia vstustat Elävää Jumalaa! Tee siis parannus ja ota Jeesus vastaan omaan elämäsi ja tunnusta ja hylkää syntisi ja ala tunnustaa Jeesus Herraksesi!
* Pe.ku kirjoittaa, " "Jumala ei vanhurskauta meissä mitään! " ?
* Miten niin on muka minun kirjoittama , olet itse sen rustannut, sanot vaan sitä minun sanomaksi ! Tai oot irrottanut yhden lauseen asia kokonaisuudesta, kiero kun olet !
* Ja tottahan tuo on joka tapauksessa. meissä ei ole mitään hyvää, joka sellaisenaan kelpaisi Jumalalle, lihamme ei koskaan tule vanhurskaaksi, se on naulittu ristille Jeesuksen kanssa, Meidän vanhurskautemme on lahjavanhurskaus Kristuksessa Jeesuksessa, ja kun olemme Hänessä, olemme myös Hänen vanhurskaudessaan, me emme tosiaankaan vanhurskaudu lihassamme koskaan. Vasta kun ruumiimme lunastetaan ensimmäisessä ylösnousemuksessa, silloin liharuumimme muutetaan Hänen kuvansa kaltaiseksi.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten niin on muka minun kirjoittama , olet itse sen rustannut, sanot vaan sitä minun sanomaksi ! Tai oot irrottanut yhden lauseen asia kokonaisuudesta, kiero kun olet !
* Ja tottahan tuo on joka tapauksessa. meissä ei ole mitään hyvää, joka sellaisenaan kelpaisi Jumalalle, lihamme ei koskaan tule vanhurskaaksi, se on naulittu ristille Jeesuksen kanssa, Meidän vanhurskautemme on lahjavanhurskaus Kristuksessa Jeesuksessa, ja kun olemme Hänessä, olemme myös Hänen vanhurskaudessaan, me emme tosiaankaan vanhurskaudu lihassamme koskaan. Vasta kun ruumiimme lunastetaan ensimmäisessä ylösnousemuksessa, silloin liharuumimme muutetaan Hänen kuvansa kaltaiseksi.* Ja Vikksten on varmasti aivan sama opin miehiä, olen Vikstenin kanssa aivan samoilla opin linjoilla, turhaanpa yrität harhauttaa palstalaisia oppni suhteen.
* Antaisit Jeesuksen puhdistaa sydämesi verellään, saisit sinäkin kokea mitä on tuntea Jeesus, eikä vastustaa Häntä ja Hänen seuraajiaan vikoilemalla ja parjaamalla , jos ei muuten, niin keksimällä jotain olemastonta !
* Minua joskus ihan oikeasti säälittää asenteesi Jumalaan, joka sitten saa sinut toimimaan ihan typerästikin !- kuuntelija1
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ja tottahan tuo on joka tapauksessa. meissä ei ole mitään hyvää, joka sellaisenaan kelpaisi Jumalalle, lihamme ei koskaan tule vanhurskaaksi, se on naulittu ristille Jeesuksen kanssa, Meidän vanhurskautemme on lahjavanhurskaus Kristuksessa Jeesuksessa, ja kun olemme Hänessä, olemme myös Hänen vanhurskaudessaan, me emme tosiaankaan vanhurskaudu lihassamme koskaan. Vasta kun ruumiimme lunastetaan ensimmäisessä ylösnousemuksessa, silloin liharuumimme muutetaan Hänen kuvansa kaltaiseksi.Kuuntelin wiksteniä Gal1, - puoleenväliin ,hän otti paljon Raamatun kohtia oppinsa tueksi, sanoman ydin oli lapsikasteen mitätöintiä, tämäkö on hellareiden Galatalaiskirjeen sanomaa ? Raamatussahan on myös Hebr6:1-2 sekin sanomaa!
- @@@
Kiitos linkistä! Siinä julistettiin puhdasta, väärentämätöntä evankeliumia.
- ei hellari
Kiitos mohikaani! On hyvä kun tuot esiin noita harhaoppisuuksien perusteita. Tee se juuri noin linkittäen Jumalan Sanalle pohjautuviin opetuksiin. Älä itse ala opetamaan. Sillon viestisi menee perille paremmin! Äläkä kiivastu noihin vastaväittäjiin ja harhaopetusta puolustaviin, sillä sillä ei voiteta mitään kuin lisää väärän opin ylistämistä vain. Osoita Jumalan Sanalla harhat vääriksi!
- Hyvä saarna
Kiitos linkistä. Kuuntelin ja oli todella hyvä. Olen kuunnellut ennenkin Wikstenin saarnoja ja kerran olen kuullut häntä livenä.
Hän on ollut helmi helluntaisaarnaajien joukossa.
Saarnojen kuuluisikin olla sellaisia, joita voi kuunnella vuosikymmenten jälkeenkin ja joihin Pyhä Henki sanoo aamenensa, kuten tähän kyseiseenkin saarnaan. - Helluntailainen
Mohikaani parjaaja vauhdissa.
Et sitten enää ole helluntailainen ?- ei hellari
Missä kohden mohikaani muka parjasi helluntailaisuutta? Oliko mielestäsi Vikstenin puheseen linkittäminen parjaamista? Minä olen kuullut Viksteniä livenä ja hän on henkilökohtaisesti siunannut minua. Tiuedän, että vanhurskas puhuu vielä kuoltuaankin ja nuo siunaukset ovat varmasti kantaneet minuakin Herran yhteydessä vaeltaessani! Vaikka en ole hellari, niin kunnioitan tosi uskovia, jotka eivät usko helluntailaisuuteen tai mihinkään muuhunkaan oppiin, vaan Herraan Jeesukseen Kristukseen!
- -kunhan pohdin-
En ymmärrä viestiäsi? Haluatko sanoa sillä, että
- Mohikaanin parjaaja vauhdissa vai
- Mohikaani, parjaaja vauhdissa
Tekstisi kyllä näyttäisi kohdistuvan suoraan aloitukseen ja siten Mohikaaniin. Kuuntelitko Viksténin puheen? Se oli todella hyvää opetusta. ei hellari kirjoitti:
Missä kohden mohikaani muka parjasi helluntailaisuutta? Oliko mielestäsi Vikstenin puheseen linkittäminen parjaamista? Minä olen kuullut Viksteniä livenä ja hän on henkilökohtaisesti siunannut minua. Tiuedän, että vanhurskas puhuu vielä kuoltuaankin ja nuo siunaukset ovat varmasti kantaneet minuakin Herran yhteydessä vaeltaessani! Vaikka en ole hellari, niin kunnioitan tosi uskovia, jotka eivät usko helluntailaisuuteen tai mihinkään muuhunkaan oppiin, vaan Herraan Jeesukseen Kristukseen!
Hertzogin puolustajat vain koettavat mustamaalata niitä, jotka uskaltavat tuomita hänen oppinsa. Mohikaani viittaa aloituksessaan Vikstenin julistusta vastaan Hertzog. Ollessani lapsi, Viksten vieraili paikkakuntamme helluntaiseurakunnassa ja saattaa olla, että olen ollut kuulemassa häntä, tosin puolipakolla vietynä, mutta kuitenkin. Viksten on käsittääkseni ollut eräs harvoja arvostettuja opettajia helluntaiseurakunnissa ja muuallakin. Vieläkö elänee?
- sante sana, yesu.
mazdels kirjoitti:
Hertzogin puolustajat vain koettavat mustamaalata niitä, jotka uskaltavat tuomita hänen oppinsa. Mohikaani viittaa aloituksessaan Vikstenin julistusta vastaan Hertzog. Ollessani lapsi, Viksten vieraili paikkakuntamme helluntaiseurakunnassa ja saattaa olla, että olen ollut kuulemassa häntä, tosin puolipakolla vietynä, mutta kuitenkin. Viksten on käsittääkseni ollut eräs harvoja arvostettuja opettajia helluntaiseurakunnissa ja muuallakin. Vieläkö elänee?
Ei elä enää. Viksten teki päätyönsä Kenia taivaan alla, perusti sinne rekisteröityjä HELLUNTAIKIRKKOJA yhdessä Veikko Mannisen kanssa.
sante sana, yesu. kirjoitti:
Ei elä enää. Viksten teki päätyönsä Kenia taivaan alla, perusti sinne rekisteröityjä HELLUNTAIKIRKKOJA yhdessä Veikko Mannisen kanssa.
* Eipä pidä paikkaansa, Viksten oli päinvastoin kiukuissaan näitä vauvakasteen tuojia kohtaan afrikkaan. Mauri Viksten pahoitteli juuri sitä, että lähetyslukuja isotelaan näillä lapsikaste valeluilla ja ja merkitään uskoon tulleiksi kaikki valelun saaneet, joka on harhauttavaa lähetystyötä, ja tätä Viksten pahoitteli kaikkien oikeiden lähettien puolesta, lapsikasteen valelijat kun tekivät ns. opetuslapsia kuin liukuhihnalta.
- Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Eipä pidä paikkaansa, Viksten oli päinvastoin kiukuissaan näitä vauvakasteen tuojia kohtaan afrikkaan. Mauri Viksten pahoitteli juuri sitä, että lähetyslukuja isotelaan näillä lapsikaste valeluilla ja ja merkitään uskoon tulleiksi kaikki valelun saaneet, joka on harhauttavaa lähetystyötä, ja tätä Viksten pahoitteli kaikkien oikeiden lähettien puolesta, lapsikasteen valelijat kun tekivät ns. opetuslapsia kuin liukuhihnalta.
Viksten, Mannisen kanssa levitti tuholaismyrkkyä afrikkaan missä on otollisia ihmisiä ottaakseen vastaan helluntailaisten opit ja varsinkin sen kuuluisan hengen.Viksten oli niin tyhmä ja tietämätön ettei eroita lutherilaisia uskovia nimikristityistä luterilaisista.
Sotkee ja puhuu valheellisesti ja Mohikaani on myös valheista siinnyt ja syntynyt.
En ole lukenut Vikstenin kirjoituksia joten saattaa olla että Mohikaani on syyllistynyt tapansa mukaan suurvalehteluun. Mohikaani_27 kirjoitti:
Jos asia on ollut noin, kuin Mohikaani kertoo, eli "Viksten oli päinvastoin kiukuissaan näitä vauvakasteen tuojia kohtaan afrikkaan", en tutki hänen opetuksiaan enemmän. Mutta kiitos tuosta tiedosta.
- sante sana, Yesu
Mohikaani_27 kirjoitti:
En puhunut luterilaisista Keniassa, vaan niistä seurakunnista, joita Viksten perusti ja missä toimi. Ne olivat/ovat kaikki kirkkokuntaseurakuntia, Full Gospel Church of Kenia (Kenian täyden evankeliumin kirkko) -kirkkokunnassa.
Miksi täällä Suomessa samat kirkot ovat pannassa joidenkin mielissä? sante sana, Yesu kirjoitti:
En puhunut luterilaisista Keniassa, vaan niistä seurakunnista, joita Viksten perusti ja missä toimi. Ne olivat/ovat kaikki kirkkokuntaseurakuntia, Full Gospel Church of Kenia (Kenian täyden evankeliumin kirkko) -kirkkokunnassa.
Miksi täällä Suomessa samat kirkot ovat pannassa joidenkin mielissä?Millainen lainsäädäntö lienee Keniassa? Onko siellä edes mahdollista olla samalla tavalla yhdistyspohjaisia seurakuntia, kuin Suomessa? Uudet seurakunnat perustetaan muihin maihin kyseisten maiden lainsäädännön pohjalta.
Varmaan useimmille on ihan sama Helluntaikirkon perustaminen Suomeen, kunhan se olisi tapahtunut erillään helluntaiseurakunnista. Nythän Helluntaikirkko on perustanut seurakuntiaan olemassa olevien helluntaiseurakuntien sisälle ja halunnut näin saada ilmaiseksi toimitilat ja onnistunutkin siinä. Helluntaikirkko on myös kaapannut helluntaiseurakuntien Iso Kirjan ja Ristin Voiton.
Viime vuosikymmeninä on Suomeen perustettu lukuisia helluntailais-karismaatisia yhteisöjä, mutta ne eivät ole pesiytyneet minkään voimassaolevan seurakunnan sisälle hajotustyötä tekemään, vaan ovat itse hankkineet toimitilansa ja työntekijänsä. Tästä on kysymys tässä kirkko-keskustelussa.- tässä..
mazdels kirjoitti:
Millainen lainsäädäntö lienee Keniassa? Onko siellä edes mahdollista olla samalla tavalla yhdistyspohjaisia seurakuntia, kuin Suomessa? Uudet seurakunnat perustetaan muihin maihin kyseisten maiden lainsäädännön pohjalta.
Varmaan useimmille on ihan sama Helluntaikirkon perustaminen Suomeen, kunhan se olisi tapahtunut erillään helluntaiseurakunnista. Nythän Helluntaikirkko on perustanut seurakuntiaan olemassa olevien helluntaiseurakuntien sisälle ja halunnut näin saada ilmaiseksi toimitilat ja onnistunutkin siinä. Helluntaikirkko on myös kaapannut helluntaiseurakuntien Iso Kirjan ja Ristin Voiton.
Viime vuosikymmeninä on Suomeen perustettu lukuisia helluntailais-karismaatisia yhteisöjä, mutta ne eivät ole pesiytyneet minkään voimassaolevan seurakunnan sisälle hajotustyötä tekemään, vaan ovat itse hankkineet toimitilansa ja työntekijänsä. Tästä on kysymys tässä kirkko-keskustelussa.Suurin osa Iso kirjan takana olevista seurakunnista ja yksilöuskovista ei kuulu Helluntaikirkkoon. Tämä asiahan on jo sinulle selvitetty moneen kertaan.
Yhdistyspohjaisen seurakunnan muuttaminen yhdyskuntaseurakunnaksi on mahdollista.
Ei ole varsinaisesti kysymys pesiytymisestä toisen sisälle, vaan seurakunnan hallintojärjestelmän muuttaminen. Kyseessä ei ole seurakunnan hengellisen puolen muutos, vaan hallinnollinen muutos yhdistyspohjasta yhdyskuntapohjaiseksi.
Menettely on monivaiheinen ja Porissa ei kaiketikseen osattu toimia lain ja järjestyksen puitteissa, ja siihen heikkoon kohtaan evankelista Järvinen iski.
Oppia kantapään kautta siis. tässä.. kirjoitti:
Suurin osa Iso kirjan takana olevista seurakunnista ja yksilöuskovista ei kuulu Helluntaikirkkoon. Tämä asiahan on jo sinulle selvitetty moneen kertaan.
Yhdistyspohjaisen seurakunnan muuttaminen yhdyskuntaseurakunnaksi on mahdollista.
Ei ole varsinaisesti kysymys pesiytymisestä toisen sisälle, vaan seurakunnan hallintojärjestelmän muuttaminen. Kyseessä ei ole seurakunnan hengellisen puolen muutos, vaan hallinnollinen muutos yhdistyspohjasta yhdyskuntapohjaiseksi.
Menettely on monivaiheinen ja Porissa ei kaiketikseen osattu toimia lain ja järjestyksen puitteissa, ja siihen heikkoon kohtaan evankelista Järvinen iski.
Oppia kantapään kautta siis.Tuossa Porin tapauksen tuomiolauselmassa puhutaan helluntaikirkkoseurakunnasta ja yhdistyspohjaisesta helluntaiseurakunnasta erillisinä asioina. Se lienee siis juridisesti näin. Porissa ei todellakaan osattu toimia lain ja järjestyksen mukaan ja oli hyvä, että evankelista Järvinen jaksoi viedä asiaa eteenpäin. On syytä epäillä, että muuallakin on tehty samoja virheitä tässä asiassa.
Suurin osa Iso kirjan seurakunnista saattaa olla Helluntaikirkon ulkopuolella, mutta tosiasia on se, että Helluntaikirkko käyttää valtaa Iso Kirjassa ja Ristin Voitossa, eikä salli mitään Helluntaikirkolle kriittistä toimintaa. Oliko Ristin Voitossa edes yhtään kirjoitusta vastapuolen näkemyksistä Porin tapauksessa? Kritiikkiä Helluntaikirkkoa kohtaa löytyy yhdistyspohjaisten helluntaiseurakuntien jäsenten keskuudesta.
Mitä mieltä olet siitä, olisiko Helluntaikirkon ollut parempi järjestäytyä helluntaiherätyksen ulkopuoliseksi yhdyskunnaksi ja hankkia itse omaisuutensa, painotalonsa ja opistonsa?- ei hellari
Eenokki 12 kirjoitti:
Viksten, Mannisen kanssa levitti tuholaismyrkkyä afrikkaan missä on otollisia ihmisiä ottaakseen vastaan helluntailaisten opit ja varsinkin sen kuuluisan hengen.Viksten oli niin tyhmä ja tietämätön ettei eroita lutherilaisia uskovia nimikristityistä luterilaisista.
Sotkee ja puhuu valheellisesti ja Mohikaani on myös valheista siinnyt ja syntynyt.
En ole lukenut Vikstenin kirjoituksia joten saattaa olla että Mohikaani on syyllistynyt tapansa mukaan suurvalehteluun.Luepa Vikstenin kirjoja niin tuiedät enemmän ja luulottelet vähemmän eenokki! Ei mohikaani valehtele, kun mainitsee Vikstenin Raamtun Sanomaan pojautuvsta opetuksesta. Itse olen lukenut Vikstenin kirjoja ja opetuksia ja todennut ne täysin Raamtun opetuksen mukaisiksi! Se, ettei Viksten hyväksynyt lapsikastetta, niin se pohjautuu selvästi Jumalan Sanaan, sillä Raamtussa ei lapsikastetta löydy, koska sitä ei siellä ole!
Jos larrkoitat Vikstenin ja Mannisen levittäneen Afrikkaan tuholaismyrkkyä sen luonnollisessa mielessä, niin eikös se vaan ole hyvä, että tuholaiset myrkytetään, ja näin säästyy ihmisille enemmän ravintoa. Jos taas pidät myrkyn levittämisenä sitä, että Viksten vei sinnekin pelastuksen evankeliumin sanomaa, että afrikkalaisetkin saaisivat kuulla ilosanoman Vapahtajan Jeesuksen sovitustyöstä ja että Hänen kauttansa saadaan syntien anteeksiantamus nin oikeinhan hän julisti! Se ettei Viksten tuonut esiin lapiskastetta sielläkään, johtuu vaan siitä, että se ei ole Jumalan Sanan mukainen teko. Raamatussa ei tunneta lapsikastetta sikä edes aikuiskastetta, vaan uudestisyntyneitten uskovien upotuskaste! - Kesksutelun ulkopuol
mazdels kirjoitti:
Tuossa Porin tapauksen tuomiolauselmassa puhutaan helluntaikirkkoseurakunnasta ja yhdistyspohjaisesta helluntaiseurakunnasta erillisinä asioina. Se lienee siis juridisesti näin. Porissa ei todellakaan osattu toimia lain ja järjestyksen mukaan ja oli hyvä, että evankelista Järvinen jaksoi viedä asiaa eteenpäin. On syytä epäillä, että muuallakin on tehty samoja virheitä tässä asiassa.
Suurin osa Iso kirjan seurakunnista saattaa olla Helluntaikirkon ulkopuolella, mutta tosiasia on se, että Helluntaikirkko käyttää valtaa Iso Kirjassa ja Ristin Voitossa, eikä salli mitään Helluntaikirkolle kriittistä toimintaa. Oliko Ristin Voitossa edes yhtään kirjoitusta vastapuolen näkemyksistä Porin tapauksessa? Kritiikkiä Helluntaikirkkoa kohtaa löytyy yhdistyspohjaisten helluntaiseurakuntien jäsenten keskuudesta.
Mitä mieltä olet siitä, olisiko Helluntaikirkon ollut parempi järjestäytyä helluntaiherätyksen ulkopuoliseksi yhdyskunnaksi ja hankkia itse omaisuutensa, painotalonsa ja opistonsa?Kyllä olisi pitänyt tehdä niin!
- kylmät väreet
Karmea esitys.
* "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka se tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet , ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija. "
* Älä siis paaduta sydäntäsi, vaan ota Sana vastaan ja Jeesus antaa sinulle synnit anteeksi. Kylmät väreesi voi muuttua aivan ihaniksi Pyhän Hengen puhdistaviksi voiteiksi sielullesi !
- rea.aalto
Mauri Viksten oli muuten entinen poliitikko.Oli hyvä puhuja ja osasi retoriikan.
Mutta kaiken lisäksi hän oli Raamatun Jeesuksen Kristuksen palvelija ja hoiti lampaita
kuten lampaita tuleekin hoitaa, eli armon ja totuuden evankeliumin sanomaa julistamalla.
Kyllä hän tiesi että helluntailaisten saarnaajien joukossa oli myös valheveljiä ja sen että monet kielilläpuhujat höpisivät omiaan, hän sanoikin: "hullut pilasivat helluntain".
Tietääkö joku millä nimellä olisi sellainen Vikstenin puhe, missä hän puhuu lopunajasta
ja antikristuksesta?
Olisin kiitollinen jos joku linkittäisi vaikkapa mohikaani? Kiitos etukäteen!"ja hoiti lampaita
kuten lampaita tuleekin hoitaa, eli armon ja totuuden evankeliumin sanomaa"
En usko lampaiden erottavan hengellistä puhetta tavallisesta.
Määkivät samalla tavalla, sanoi niille mitä tahansa :)- rea.aalto
Pe.ku kirjoitti:
"ja hoiti lampaita
kuten lampaita tuleekin hoitaa, eli armon ja totuuden evankeliumin sanomaa"
En usko lampaiden erottavan hengellistä puhetta tavallisesta.
Määkivät samalla tavalla, sanoi niille mitä tahansa :)Pe.ku
Kyllähän se on huomattu! Mutta antaapa lampaiden määkiä ja mennä suden suuhun, jos sinne kerran väkisin halutaan mennä , vaikka kuinka varoittaisi!
Susia lampaiden vaatteissa, niitä riittää ja lisää tulee koko ajan, ja lampaat vain määkivät: Älä meitä varoita, me tiedämme paremmin kuin sinä, mene pois , ole hiljaa, emme halua kuulla mistää susista ja käärmeiden myrkyistä!! rea.aalto kirjoitti:
Pe.ku
Kyllähän se on huomattu! Mutta antaapa lampaiden määkiä ja mennä suden suuhun, jos sinne kerran väkisin halutaan mennä , vaikka kuinka varoittaisi!
Susia lampaiden vaatteissa, niitä riittää ja lisää tulee koko ajan, ja lampaat vain määkivät: Älä meitä varoita, me tiedämme paremmin kuin sinä, mene pois , ole hiljaa, emme halua kuulla mistää susista ja käärmeiden myrkyistä!!* Pe.ku on saanut selvästi pistoksen Pyhän Hengen kautta Mauri Viksetenin puheesta, kiitos siitä Herralle Jeesukselle, vanhurskaat puhuu vielä kuoltuaankin, jopa Pe.ku sävähtää , vaikka kovanaamaa esittääkin tälää palstalla !
* Taisi mennä sanattomaksi, kun poisti kirjoituksensa, varmaan itsekkin huomasi !?
- Eenokki 12
Mohikaanin opissa ja mitä hän opettaa ilmenee kaikki kielteisyys tärkeimmissäkin Raamatun opin kohdissa.
Olisi parasta jos ette lukisi Mohikaanin järkeisoppia.
Löytyneekö uskoa maan päältä?
Ei sitä löydy helluntailaisuudesta eikä niistä petetyistä luopioihmisistä.(ex. luteril.)- profetta
Kuiva 0li maurin saarna, Jeesus Jumalan Poika oli hänelle vain syntien sovittaja. Isä Jumalaa kiitteli ei Poikaa Jeesusta. Yksi eksyttäjä lisää pitkään listaan.
- ei hellari
profetta kirjoitti:
Kuiva 0li maurin saarna, Jeesus Jumalan Poika oli hänelle vain syntien sovittaja. Isä Jumalaa kiitteli ei Poikaa Jeesusta. Yksi eksyttäjä lisää pitkään listaan.
Niin sinä olet yksi eksyttäjistä profetta pitkässä listassa. Maurin puheet olivat ainaantoisia. Hän puhi aina ISästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä saarnoissaan. Antoisia olivat hänen saarnannsa ja kirjansa opetukset!
- profetta
ei hellari kirjoitti:
Niin sinä olet yksi eksyttäjistä profetta pitkässä listassa. Maurin puheet olivat ainaantoisia. Hän puhi aina ISästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä saarnoissaan. Antoisia olivat hänen saarnannsa ja kirjansa opetukset!
Puhui mitä puhui, se joka avaa niin eikö häntä pidä kiittää.
Kiitos. Oli hyvä sanoma tässä Mauri Vikstenin puheessa. Äänityskin oli onnistunut, jouduin jopa pienentämään volyymiä kun puhe oli niin kuuluvaa. Joskus on ongelmia saada ääni riittävän suureksi kun yrittää kuunnella saarnoja netistä. En ole hankkinut erillisiä kaiuttimia.
Mauri Vikstenillä on paljon hyviä saarnoja. Olen kuunnellut tuolta hänen puheitaan aiemmin: http://www.saarna.net/puhuja.php?id=MauriViksten- Entinen Maara
Poriin vielä: Porissa johtajuus on hyvässä kuosissa. Työntekijä Kokkonen pyytää anteeksi seurakunnalta vanhimmiston puolesta, kun esimies Salonen(hallituksen ja vanhimmiston puheenjohtaja) rikkoo seurakuntaa ja lakiakin vastaan. Alainen pyytää esimiehen puolesta anteeksi. No, siitähän hän palkankin saa.Oikeustuvassa opin jotakin myös Helluntaikirkon rakenteiden muutoksen heikkoudesta. Nyt helluntaikirkkoseurakuntaa ja sen vanhimmistoa voi johtaa täysin hengellisestä viisaudesta osaton ihminen. Kunhan vain ymmärtää tilien päälle, ei kun vanhimmistoa johtamaan. Entisessä mallissa todellakin hengellisesti viisain vanhin valittiin vanhimmiston puheenjohtajaksi(ainakin pyrkimys oli se). Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin inhimillisesti osaavin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222493Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2192132Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611553Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1781383- 551278
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751076Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa661031- 34940
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36927- 52914