Kaverit työpaikalla

Lakirikkomus?

Yks päivä tuli kaveri käymään työpaikalla ja juttelimme sitten siinä tunnin aikana samalla kun tein työtä. Pomo oli poissa kun kaverini oli vielä paikalla ja jälkeenpäin uhkasi viedä palkan jos vielä näkee minut puhumassa työajalla kavereille siltä ajalta kun puhun.

Voiko pomo oikeesti tehdä niin? Siis viedä palkan. Eihän tuo puhe työntekóani haitannut.

5

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      Tuota, en ihan ymmärrä, mitä ihmisten työpaikoilla tekee. Kaveri, puoliso, lapsi tms.
      En itse hyväksy että siippani tulisi työkohteisiini/työnantajanikaan yrityksen tiloihin. Kolmannen sektorin ympyröissä olen sitä nähnyt, että esim. jonkun toiminnanohjaajan mukana palloilee oman perheen jäsen, ja siinäkin ihmettelen- miten esim. jonkin yhdistyksen asiat sitten kestää yhdistyksen sisäisinä? Jos esim. puoliso (joka ei ole missään työsuhteessa paikkaan) istuu samassa toimistossa...
      Työnantajasi on kiinnostunut asiassa siitä, että TYÖ sujuu, ja TYÖPAIKAN asiat pysyy työpaikan sisäisinä, ei niin muusta, ja jos esim. on yrittäjän omat toimitilat, niin takuulla voi ja saa ajaa ulkopuoliset pois, purkaa sellaisen työntekijän työsuhteen, joka ei noudata firman sääntöä että työpaikalla tehdään ensisijaisesti töitä- vapaa on vapaata, ja sillä ajalla kavereita yleensä tavataan. Kuten puolisoa, lapsia, äitiä, sisaruksiakin.
      Oma siippani joskus sukkailee kun oon duunissa. Olen kertonut hänelle että työajat vaihtelevat, eikä hänellä mielestäni ole mitään oikeutta a) puuttua niihin. b) tulla työtehtäviäni häiritsemään millään tapaa- viimeksi naputti kun olin liki puolilleyötä duunissa, ja olin lemmikin takia jättänyt omaan kotiini valon palamaan...

      Kuka maksaa, se määrää miten soitellaan viuluja... Voi, jos katsoo että työpaikalla on työntekijä toiminut väärin.

      • salaiset yötyöt

        Varmastikaan sinulla ei ole työpuhelinta taskussasi vapaa-ajallasi, joka EI OLE TYÖAIKAA, ja jolloin ulkopuoliset saattaisivat kuulla TYÖpuhelusi! Ehkäpä työpaikallasi on sutinaa, joita et puolisosi halua näkevän? Oliko yöhön kestänyt työ oikeaa työtä vai hengailua työpaikalla? Tililiuskasi on ilmeisesti salainen asiapaperi ja palkkasi siipaltasi salainen. Työnarkomaanille työ on huumetta ja läheiset ovat täysin kakkossijalla, työ menee kaikesta edelle, niin käytännön- kuin emotionaalisellakin tasolla.
        Mitenhän luulet myymälöissä, sairaaloissa tai kotona etätöissä ajavasi läheisesi pois TYÖPAIKALTASI?!
        Taitaa olla pisut noussu päähän, ku noin kiihkeesti torpedoit siippaasi tulemasta työpaikallesi? Ei mun puolikas noin älähee oo, vaikka salaisia papereita pyöritteleekin. Ihmisillä nääs voi olla kunnioitus tällaisia asioita kohtaan, eivätkä monet edes tilaisuuden tarjoutuessa mene kurkkimaan, jopa kääntävät katseensa muualle, jos esim tietokoneruudulla on esillä toisen työasioita, ellei niitä varsin pyydetä katsomaan, esim asiantuntijana. On olemassa vielä fiksujakin ihmisiä, jotka kunnioittaa toisiaan. Työnarkkari kunnioittaa vaan omaa työtään ja sen elämä on sitä täynnä. Jolla on prioriteetit väärässä järjestyksessä, tulee kärsimään siitä, esim siipan nalkutuksena! (tosiasiassa siippa sanoo ASIASTA, mutta työnarkki itse mieltää sen nalkutukseksi, kun ei osaa arvostaa läheistään!)


      • Kromiyhdisteitäkin
        salaiset yötyöt kirjoitti:

        Varmastikaan sinulla ei ole työpuhelinta taskussasi vapaa-ajallasi, joka EI OLE TYÖAIKAA, ja jolloin ulkopuoliset saattaisivat kuulla TYÖpuhelusi! Ehkäpä työpaikallasi on sutinaa, joita et puolisosi halua näkevän? Oliko yöhön kestänyt työ oikeaa työtä vai hengailua työpaikalla? Tililiuskasi on ilmeisesti salainen asiapaperi ja palkkasi siipaltasi salainen. Työnarkomaanille työ on huumetta ja läheiset ovat täysin kakkossijalla, työ menee kaikesta edelle, niin käytännön- kuin emotionaalisellakin tasolla.
        Mitenhän luulet myymälöissä, sairaaloissa tai kotona etätöissä ajavasi läheisesi pois TYÖPAIKALTASI?!
        Taitaa olla pisut noussu päähän, ku noin kiihkeesti torpedoit siippaasi tulemasta työpaikallesi? Ei mun puolikas noin älähee oo, vaikka salaisia papereita pyöritteleekin. Ihmisillä nääs voi olla kunnioitus tällaisia asioita kohtaan, eivätkä monet edes tilaisuuden tarjoutuessa mene kurkkimaan, jopa kääntävät katseensa muualle, jos esim tietokoneruudulla on esillä toisen työasioita, ellei niitä varsin pyydetä katsomaan, esim asiantuntijana. On olemassa vielä fiksujakin ihmisiä, jotka kunnioittaa toisiaan. Työnarkkari kunnioittaa vaan omaa työtään ja sen elämä on sitä täynnä. Jolla on prioriteetit väärässä järjestyksessä, tulee kärsimään siitä, esim siipan nalkutuksena! (tosiasiassa siippa sanoo ASIASTA, mutta työnarkki itse mieltää sen nalkutukseksi, kun ei osaa arvostaa läheistään!)

        Kuule, oikeita töitä. Niinhän se on, että kun on juttuja jotka pitää hoitaa. kun, ihmiset juhlivat- siis ihan toiset. ja, kun hallista on krominkäryt enää hiljalleen leijumassa, ja hitsipaikat ja toimistot on "sen siivossa"...
        Keikkaa pukkaa.
        On eri asia kun on yhden talouden liitto. Mutta kun EI ole, ei toisella voi olla mitään oikeutta estää toisen työntekoa- tai voihan hän elättää, jos vaatii että nelisnurkkaisessa yksin istuskelen, enkä käy töissä. Että haloo vaan, ei hyvää päivää...
        Ei laitoskeittiöt, ja raskaansarjan yrityket kaipaa sekaan ventovierasta väkeä. Ja mikä korvaisi jos työntekijä ulkopuolisen härön takia ns. unohtaisi jotai tärkeetä. Ei tartte olla tietyissä ympyröissä... ihmeellinen asia, kun riskit kasvavat.
        Puhuit ihan muunlaisista jutuista, kuin mitä ainakin minun duunit on. Kiire, likaisuus, liukastumisriskit, muistin toimittava, aika kusee jaloille tehdessä... Ja työkohteissa EI kaivata ulkopuolista väkeä. Voin jopa saada potkun persuksiin- monen vuoden jälkeen, jos perheenjäsentä, siippaa, ystävää tms. jututan työtä tehden... että näin, tuottotyöaloilla.
        Ja kotini. Toki pidän tavallani, siippa ei maksa sähköstä- että saan jättää vanhenevalle lemmikille valoja vuoroon mennessä.


    • potpotpot

      Ei siitä voi palkkaa viedä. Tosin työnantaja on oikeassa niin kauan kunne toisin todistetaan. Siihen tarvitaan useimmiten luottamusmiehen tai liiton apua. Mutta työnantaja voi antaa sinulle varoituksen. Jos et sen jälkeen paranna tapojasi, niin sitten voit saada potkut. Laittomatkaan potkut ei tuo sinulle työtä takaisin. Ammattiliiton tai yksityisen lakimiehen avulla voit saada niistä korvauksen.

      Kannattaa hoitaa suhteet kavereihin työajan ulkopuolella.

    • 32...

      Minun työpaikalleni ei saa päästää ihmisiä, jotka eivät sinne kuulu.
      Eli ei minun kavereillani ole mitään asiaa minun työpaikalleni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe