Miksi miehet?

Ei tahdo uskoa kummituksiin? Meillä on pieni talvilämmin mökki ja kävin siellä eilen ystäväni kanssa, olen varma että siellä on jotakin.

Olen penkonut papereita ja tutkinut paikan historiaa mitä se pitää yllään...ei löydy ei mitään.
Kaikki lähti siitä kun otin kännykällä läjän kuvia mun koirista ja siitä pikkulapsesta, laitoin ne matkalla facebookkiin.
Kun tulin ja avasin läppärini katsoin kommentit, mä säikähdin tarkasteltuni kuvia pidempään.
On sanottu että on kuvakäsittely, mutta ei kun ole.

Mies nauraa hekotti, kun sanoin etten mene sinne enään olen meinaan ollut siellä yötäkin.

Ei usko tätä juttua alkuunkaan, kuva on siis otettu ihan laadukkaalla kännykällä.

Mutta tässä yksi otos. Olen hivenen ns, "järkyttynyt" on enemmänkin noita kummajaisia, mutta niissä on sen pienokaisen naama ja en viitsi niitä julkasta.

http://aijaa.com/h4ZnGg

59

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

Huuruinen lasi ja jonkun huonon kuvaajan käsi reunas? Ei toi nyt miltään kummitukselta näytä, susta en tiä.

No joo, nään pirun naaman joka kyllä näyttää pitsiliinan heijastukselta..

• miesvm_1967x

Oliko koiria mukana, ne nääs kun vaistoaa ja reagoi herkemmin kun ihmiset niin kandeis luottaa koirien reaktioon. Niin minäkin teen.

Jaa eiko niinhän sanoit että oli koirat meses.. jos ne ei vaistoa niin ihmisen on turha rakennella omia ufo-juttujaan.

Mä uskon asian näin, vaikkei naurata jos toinen pelästyy. Huonoa käytöstä nauraa toisen peloille, mieluummin juttelee asian läpi.

• miesvm_1967x kirjoitti:

Oliko koiria mukana, ne nääs kun vaistoaa ja reagoi herkemmin kun ihmiset niin kandeis luottaa koirien reaktioon. Niin minäkin teen.

Jaa eiko niinhän sanoit että oli koirat meses.. jos ne ei vaistoa niin ihmisen on turha rakennella omia ufo-juttujaan.

Mä uskon asian näin, vaikkei naurata jos toinen pelästyy. Huonoa käytöstä nauraa toisen peloille, mieluummin juttelee asian läpi.

Oli koirat mukana, en osaa sanoa oliko niissä mitään levottomuutta kun ne oli muutenkin vilkkaalla päällä. Tosin mun narttuni halusi päästä ulos sieltä, ja tosiaan se hahmohan on just tuossa ovella.
        Laitoin kuvan picasan lämpökäsittelyyn ja tosiaan sen pirun näköisen hahmon vastapäätä on se ns, "kuumapiste" Ja niissä muissa kuvissa se "piru nauraa koirille"
        Joo tämä menee nyt yli järjen,

• tai...
        miesvm_1967x kirjoitti:

Emännän itsensä villapaita...

• höynäämätön

Aktiivisena s24 palstalijana ymmärtänet taikauskojuttujen sopivan paremmiin huuhhaa-palstalle

• koskapa...

Miehet tapaa olla tervejärkisiä ihmisiä. Mutta onpa miehissäkin heitä, jotka pelkäävät mielikuvitustaan.

• realistijä

Wanhat ämmät vaan roviolle palamaan ja valaisemaan keskiajan pimeyttä

• Tilaa Speptis ry:n kaverit visiitille. Jos toteavat kummitusten olemassaolon, niin laita todistus palstalle. Tosin se olisi varmaan koko tiedemaailman suurin skuuppi koko ihmiskunnan historiassa!

• aIbatrossi

äääääääääääh

ratikka sössi taas-----:Scepsis_ Suomessakin ja jenkeissä on jo kauan tarjonnut
        millilm riihikuivaa todisteesta yliluonnolliseta ilmiöstä valvotuissa oloissa

mm taikuri Iiro Seppänen on laittanut 10tonnin o,istaan kiinni

Valvonta on tarkka--------mut jos napataan lavastettu kuva, jossa Ratikka antaa leskelle roposen

• Aavemaisia kiilusilmäufoja teillä vierailulla. Sopivasti utuinen ja hämärä kuva. :)

• aIbatrossi

mut älä sää pelkkää, riski äijänköriläs

vai tulenx mää sun viärees maate......jos olet kummiskii söpö äämä njomnjom

• Ja sitten se kaivattu järkianalyysi tulee tässä:

Tuon hahmon on tehnyt huonosti pyyhitty peili tai ikkuna. Toinen vaihtoehto on, että huuruiseen peiliin on piirretty ja se kohta on huurtunut.

Sinänsä kummituksia on, tai oikeastaan väliinpudonneita kuolleiden henkiä, jotka haluavat saada päätökseen työt, mitkä jääneet kesken. Eivätkä saa rauhaa, ennenkuin saaneet työnsä päätökseen tai työn teettäjä antaa vapautuksen.

Jos otat ikkunapesuainetta ja leveän ja hyvän lastan, tuo kirjo-ommel katoaa. Jos taas et, se löytyy tuosta kerta toisensa jälkeen.

• fiona34 burana 5 euroo!

• ArvaaKukaHymiö

Moi. Miksi hörhö bödelli valvot tähän aikaan?

• ArvaaKukaHymiö kirjoitti:

Moi. Miksi hörhö bödelli valvot tähän aikaan?

Koska tulin juuri rannalta bailaamasta ja menen nukkumaan.....hönö!

• ArvaaKukaHymiö
        modelli kirjoitti:

Plussailet itseäsi. Miksi?

• hualtopoliisit
        modelli kirjoitti:

puliukkojen seurast siltoje akta------huumetröötis
        pöntttös sekasi Lasolistjamömmöist

• ArvaaKukaHymiö
        hualtopoliisit kirjoitti:

puliukkojen seurast siltoje akta------huumetröötis
        pöntttös sekasi Lasolistjamömmöist

älänmölön hölöm ölön-------hik
        öökölinköö --amssstremdönm
        *plugg öög bBLUG>G*

• iiiiikkkk kummitus:.
        ArvaaKukaHymiö kirjoitti:

älänmölön hölöm ölön-------hik
        öökölinköö --amssstremdönm
        *plugg öög bBLUG>G*

.

"Aim * SKEÖRD !111!!!!!!!1!!!! *"

har!1

.

• ArvaaKukaHymiö
    • En tiedä. Tiedän täysin täyspäisen perheen ( 2 2), jotka näkee harva se päivä kummituksia kotonaan. Oli poika tappanut isänsä joskus 50-luvulla siinä talossa ja aamuisin jätkä vetää kenkiä jalkaan sängyllä istuen. Ym. En tiedä, en itse ole nähnyt, mutta ei ollut nekään ennen sitä ja siinä se vaan on. Oma veikkaukseni on, että Energia jää jostain syystä jumiin ja toistaa itseään kun ei löydä purkautumistietä. Energiahan ei katoa minnekään- se vain muuttaa olomuotoa.

• kylmät sormet

Voi kyse olla traumaperäisestä dissosiaatiostakin. Ihmisen mieli pirstoutuu ja mielen jakautuneet osat eivät saa kontaktia keskenään.

Trauman aiheuttanut tapahtuma voi siten tulla esiin vaikkapa aaveina.

• määmy

Kaufmann=kummitus.

• Peilikaappi höyryssä

.

"Peilikaappi höyryssä??????"

"Kummitukset, missä???????"

har!1

.

• Luonnonhenkiä on kaikkialla. Turha tuota on säikähtää, voit aivan rauhassa edelleenkin viettää aikaasi tuolla mökillä.

• Nasdaq

Mun pitäisi olla tämän saitin lahjakkain duud sen visuaalisella osiolla, mutta mä en parhaalla tahdollakaan näe tässä mitään muuta kuin aivan perseelleen menneen kuvan.

(reps)

• Kummitusten ja muiden henkiolentojen olemassaoloa ei olla pystytty tieteellisesti todistamaan, vaan kyseessä on juurikin uskon asia. Harva uskoo ennen kuin itse näkee. Omakohtaisen kokemuksen kohdallakin järkevä ihminen tunnustaa, että on edelleen kyseenalaista, onko havainto tosi vai oma virhetulkinta.

Mielestäni ei kuitenkaan ole väliä uskooko muut vai ei, kokemus voi silti olla itselle tosi. Kokemuksesta riippuen se voi myös antaa todella paljon. Monet kertovat esim. saaneensa mahdollisuuden keskustella edesmenneiden rakkaiden kanssa ja se on antanut lohtua ja voimia. On aivan sama, pystyykö kokemusta todistamaan todeksi tieteellisesti, sillä jos itse on kokenut sen ja saanut siitä jotain, on merkityksetöntä mitä muut uskovat.

Itse en usko kummituksiin, mutta mielikuvitus on välillä turhan vilkas ja voi olla, ettei minuakaan saisi helpolla enää yöksi tuolle mökille... :)

• Mistä johtuu se, että ihmiset nykyään pelkäävät henkiä? Onko tämä kristiuskon luomaa kulttuuria. Muinaisissa kulttuureissa myös Suomessa ihmiset pyrkivät luomaan henkiin hyviä suhteita.

Tiedettiin yleisesti, että monilla paikoilla luonnossa ja myös rakennuksila on omat henkensä. Minua tuollainen valokuva ei vielä pelottaisi, kyseessä on Fionan mökin haltija tai niin ainakin uskon.

• Täälläkin kummituksi
        hullu_ukko kirjoitti:

Mistä johtuu se, että ihmiset nykyään pelkäävät henkiä? Onko tämä kristiuskon luomaa kulttuuria. Muinaisissa kulttuureissa myös Suomessa ihmiset pyrkivät luomaan henkiin hyviä suhteita.

Tiedettiin yleisesti, että monilla paikoilla luonnossa ja myös rakennuksila on omat henkensä. Minua tuollainen valokuva ei vielä pelottaisi, kyseessä on Fionan mökin haltija tai niin ainakin uskon.

.

"Joka aamu on peilikaappi höyryssä"

har!1

.

• hullu_ukko kirjoitti:

Mistä johtuu se, että ihmiset nykyään pelkäävät henkiä? Onko tämä kristiuskon luomaa kulttuuria. Muinaisissa kulttuureissa myös Suomessa ihmiset pyrkivät luomaan henkiin hyviä suhteita.

Kristinusko takuulla on omalta osaltaan vaikuttanut ainakin siihen, että luonnonjumalat/henkiolennot koetaan vieraiksi ja sitä myöden myös pelottaviksi. Kristinuskohan jyräsi itsensä läpi aika tehokkaasti demonisoiden vanhat uskonnot, valitettavan usein keinoilla millä hyvänsä...

Nykyään toki tiedetään enemmän. Muinoin selitettiin esim vaikeasti ymmärrettäviä luonnonilmiöitä jumalten vihalla. Tiedon lisääntyessä jää yhä vähemmän tilaa uskomuksille. Kaikkea ei silti edelleenkään voida selittää tieteen avulla. On paljon asioita, joita ihminen ei pysty järjellä selittämään ja sekin antaa tilaa pelolle.

Henkimaailma tosiaan esitetään nykyään hyvin negatiivisessa valossa. Kauhuelokuvat yms tukevat käsitystä, jossa henget ovat aina pahantahtoisia, demoneita. Itse en enää katso lainkaan kauhuelokuvia, sen verran jänishousu olen... :)

• Moon?

Mitähän se kuu-ukkokin tuumaa näistä?? Siinäpä aihetta pohdinnoille!

• muumi o

Fiona on unohtanut vaatekomeroon piiloutuneen miehen ja miesparka on muumioitunut
      kudottu käärinliina vain jäänyt hyllylle sullottuna.

• tunnet vääränmaalaisia miehiä, latinot uskoo kummituksiin sun muihin yliluonnollisiin asioihin.
      mummoni oli noita,siskoni tyttärentytär jatkaa perinteitä.
      minä taas joku päivä vien saatanalta duunin ja astun helvetin toimitusjiohtajaksi

• toni.

eräs kaverini oli eräällä mökilläni korvenkeskellä ja heräsi yöllä kun joku veti häntä hiuksista, pompasi lavitsalta pystyyn ja kivääri käteen, taskulampun valossa näki hiiren joka ei pelännyt kun ei varmaan ollut ennen ihmistä nähnyt, vei hiiren ulos ja tukki löytämänsä reijän ja meni taas nukkumaan

• toni.

jotenkin tottunut tuohon retkeilyyn, lapissakin joskus mutta savossa on vielä korpia missä mennä, sivukylillä puhuttiin että on outoja valoja näkynyt metsissä?

kerran menin joskus aamuyöstä mökille autolla ja siinä tien vieressä oli tyhjillään oleva koulu ja toisella puolella lehmiä laitumella ja kaikki ylhäällä katsellen tiellepäin siinä tiensivussa olevaa mäntyä, kun tulin lähelle niin huomasin ihmeellisen sinertävän vihertävän pyörteen joka leijui ilmassa melkein koskettaen tietä, hidastin ja katselin enkä siinä nähnyt mitään hyönteisiä, en älynnyt sammuttaa auton valoja että näkyikö tuo puolimetrinen leijaileva pyörre vain valojen takia,lehmät siinä aidan toisella puolella katselivat silmät suurina, no ajattelin etten tässä koko yötä ihmettele vaan ajoin eteen päin pyörteen läpi eikä mitään tapahtunut ja mökillä sitten nukkumaan

toinen ihmeellinen juttu kun ajelin sitä tietä toisesta suunnasta mökille joku aamuyö, siinä oli sellainen suora ja peltoa kummallakin puolella ja matalat ojat, ihmettelin kuka yössä kävelee?, kun pääsin kohdalle huomasin että on nuori nainen, pysäytin kysyäkseni että onko pitkäkin matka hän katsoi minua mutta samassa sammui auton moottori ja auton valot, käänsin virrat uudestaan ja starttasin ja auto lähti taas käyntiin ja valot syttyivät, menin ulos ja katselin taskulampun kanssa enkä ketään nähnyt, mökille ja nukkumaan,

siitä mökiltä on jotain 7-8 km lähimpään naapuriin ja siellä joskus harjoittelen pistoolilla ja kiväärillä tarkkuutta, metsästystä en harrasta koska olen eläinten ystävä ja niitä koitan paremmikin suojella, mutta se ampuminen sillä saa mielen tyhjennettyä ja keskittyy vaan tähtäämiseen ja laukaisuun mieli tyynenä koska se ei osu keskelle maalia väkisin vain pelkästään kaikki ajatukset siinäi

tuolla korvessa samoillessa ja yötäkin viettäessä ei ole tullut mitään ihmeellistä, havumajan tai lumitunnelin ympärille laitan siiman joka hälyttää jos joku siihen koskee

toisessa mökissä oli piippu tukkeutunut lumesta eikä voinut lämmittää, katsoin lämpömittaria ja näytti 26 astetta pakkasta ja aattelin että eipä tuo ihmeelliseltä näytä joten makuupussiin ja nukkumaan kun oli jo puoliyö matkaan tampereelta 4 tuntia

aamulla katsoin mittaria ja se ei mennytkään kuin 26 astetta mutta toinen muttari näytti 39 pakkasta

• toni. kirjoitti:

jotenkin tottunut tuohon retkeilyyn, lapissakin joskus mutta savossa on vielä korpia missä mennä, sivukylillä puhuttiin että on outoja valoja näkynyt metsissä?

kerran menin joskus aamuyöstä mökille autolla ja siinä tien vieressä oli tyhjillään oleva koulu ja toisella puolella lehmiä laitumella ja kaikki ylhäällä katsellen tiellepäin siinä tiensivussa olevaa mäntyä, kun tulin lähelle niin huomasin ihmeellisen sinertävän vihertävän pyörteen joka leijui ilmassa melkein koskettaen tietä, hidastin ja katselin enkä siinä nähnyt mitään hyönteisiä, en älynnyt sammuttaa auton valoja että näkyikö tuo puolimetrinen leijaileva pyörre vain valojen takia,lehmät siinä aidan toisella puolella katselivat silmät suurina, no ajattelin etten tässä koko yötä ihmettele vaan ajoin eteen päin pyörteen läpi eikä mitään tapahtunut ja mökillä sitten nukkumaan

toinen ihmeellinen juttu kun ajelin sitä tietä toisesta suunnasta mökille joku aamuyö, siinä oli sellainen suora ja peltoa kummallakin puolella ja matalat ojat, ihmettelin kuka yössä kävelee?, kun pääsin kohdalle huomasin että on nuori nainen, pysäytin kysyäkseni että onko pitkäkin matka hän katsoi minua mutta samassa sammui auton moottori ja auton valot, käänsin virrat uudestaan ja starttasin ja auto lähti taas käyntiin ja valot syttyivät, menin ulos ja katselin taskulampun kanssa enkä ketään nähnyt, mökille ja nukkumaan,

siitä mökiltä on jotain 7-8 km lähimpään naapuriin ja siellä joskus harjoittelen pistoolilla ja kiväärillä tarkkuutta, metsästystä en harrasta koska olen eläinten ystävä ja niitä koitan paremmikin suojella, mutta se ampuminen sillä saa mielen tyhjennettyä ja keskittyy vaan tähtäämiseen ja laukaisuun mieli tyynenä koska se ei osu keskelle maalia väkisin vain pelkästään kaikki ajatukset siinäi

tuolla korvessa samoillessa ja yötäkin viettäessä ei ole tullut mitään ihmeellistä, havumajan tai lumitunnelin ympärille laitan siiman joka hälyttää jos joku siihen koskee

toisessa mökissä oli piippu tukkeutunut lumesta eikä voinut lämmittää, katsoin lämpömittaria ja näytti 26 astetta pakkasta ja aattelin että eipä tuo ihmeelliseltä näytä joten makuupussiin ja nukkumaan kun oli jo puoliyö matkaan tampereelta 4 tuntia

aamulla katsoin mittaria ja se ei mennytkään kuin 26 astetta mutta toinen muttari näytti 39 pakkasta

Olen ihminen joka aistii, vaistoaa ja tutkii sekä "haistelee"

Muutama kesä sitten, ei kovin montaa vuotta koska mulla oli jo koira.
        Oli aikainen aamu helteinen kesäaamu, menin koiran kanssa ulos.

Kävelin sellaiselle aukeamalle, mistä näin vielä aamuusvaa, se usva oli taianomainen. Sieltä usvasta tuli esiin mies ja sen verran kiinnitin huomiota että sen askeltyyli oli hyvin liukuva, liki kumimainen ja heiluva.
        Tuli outo olo, ja en voinut katsoa sitä vaan askeleeni alkoi laukata hanakammin pois siitä tyypistä, se tuli vaan perässäni kumimaisesti keinuen.

Menin piiloon sitä pensaaseen, koirakin oli hiljaa. Sanoin kokoajan itselle en katso sinnepäin, en katso.
        Selvisin tilanteesta siten, että lymysin pensaassa ja huomasin muuten että siellä lymysi myös muutama citykani.

• Pensaassa:.!1#%?+
        fionatar34 kirjoitti:

Kävelin sellaiselle aukeamalle, mistä näin vielä aamuusvaa, se usva oli taianomainen. Sieltä usvasta tuli esiin mies ja sen verran kiinnitin huomiota että sen askeltyyli oli hyvin liukuva, liki kumimainen ja heiluva.
        Tuli outo olo, ja en voinut katsoa sitä vaan askeleeni alkoi laukata hanakammin pois siitä tyypistä, se tuli vaan perässäni kumimaisesti keinuen.

Menin piiloon sitä pensaaseen, koirakin oli hiljaa. Sanoin kokoajan itselle en katso sinnepäin, en katso.
        Selvisin tilanteesta siten, että lymysin pensaassa ja huomasin muuten että siellä lymysi myös muutama citykani.

.

"Pensaassa on hyvä myös huomioida ooppelin rapakaaren ruosteet"

har!1

.

• Satu_Maarit
        toni. kirjoitti:

Toni onko tämä sinun kirjoittama minulle tuli kyyneleet silmiin kun luin viestit? http://keskustelu.suomi24.fi/node/6760761#comment-0

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6463019

http://www.youtube.com/watch?v=oUssgAsGUAM

• Pensaassa:.!1#%?+ kirjoitti:

.

"Pensaassa on hyvä myös huomioida ooppelin rapakaaren ruosteet"

har!1

.

Har!

Sitä kosteampaa on alempana.

• jarrutusjälkikalsari

• toni.
        fionatar34 kirjoitti:

fionatar en uskalla koiraani ottaa mukaan jotoksille koska sudet varmaan söisivät sen, veljen luona silloin ja on tyttökavereitakin sillä siellä

mitähän nuo näyt tarkoittavat, tuleeko ne alitajunnasta vai mistä niin todellisia ne ovat kuitenkin

aamulehdessä eräs lapsuuden kaverini nykyisin laulaja sanoittaja muisteli lapsuutta ja miten kaikki oli silloin hienoa, aurinko paistoi yötäpäivää lunta oli talvella 3 metriä ja pakkasta 50 astetta

uitiin pyhärven yli pyynikille uimaan? sitten takaisin?

unessa muistan jokaisen kiven puun talon, nyt niitä ei enää ole kaikki on purettu ja rakennettu uudeksi

http://www.youtube.com/watch?v=YTXIZ7kl4G8

http://www.youtube.com/watch?v=y5jujKv96HU

• Kummitukset:.
        fionatar34 kirjoitti:

Har!

Sitä kosteampaa on alempana.

.

Ja mitä kummituksiin tulee niin joskus se on häiritsevää muuta en asiasta sano

.

• toni. kirjoitti:

fionatar en uskalla koiraani ottaa mukaan jotoksille koska sudet varmaan söisivät sen, veljen luona silloin ja on tyttökavereitakin sillä siellä

mitähän nuo näyt tarkoittavat, tuleeko ne alitajunnasta vai mistä niin todellisia ne ovat kuitenkin

aamulehdessä eräs lapsuuden kaverini nykyisin laulaja sanoittaja muisteli lapsuutta ja miten kaikki oli silloin hienoa, aurinko paistoi yötäpäivää lunta oli talvella 3 metriä ja pakkasta 50 astetta

uitiin pyhärven yli pyynikille uimaan? sitten takaisin?

unessa muistan jokaisen kiven puun talon, nyt niitä ei enää ole kaikki on purettu ja rakennettu uudeksi

http://www.youtube.com/watch?v=YTXIZ7kl4G8

http://www.youtube.com/watch?v=y5jujKv96HU

Ymmärrän joo, mitä sitä altistaa koiraansa tarkoituksella. On varsin ikävä näky, jos koirasta ei jää jäljelle kuin häntä.
        Mutta olen siinä käsityksessä edelleen, että sudet pakenee ihmistä. Ei ne tule luonnostaan siis aito susi ihmisen lähelle, ihan eri jos puhutaan näistä lajiristeyksistä, mitä on täällä.
        Ei suomessa enään taida löytyä aitoa sutta, ehkä nippanappa 20 yksilöä puhdasta hukkaa.

Minäkin tunnen pyynikin, jopa räkälä Pispalan pulterin ( lieneekö se enään siellä )
        Mikäs saari oli siinä tahmelaa vastapäätä, joskus 80-luvulla, jossa oli se lavapaikka, missä tanssittin. Laivat lähti siitä satamasta, mutta mä menin soutamalla.

• toni.

• toni.
        fionatar34 kirjoitti:

Ymmärrän joo, mitä sitä altistaa koiraansa tarkoituksella. On varsin ikävä näky, jos koirasta ei jää jäljelle kuin häntä.
        Mutta olen siinä käsityksessä edelleen, että sudet pakenee ihmistä. Ei ne tule luonnostaan siis aito susi ihmisen lähelle, ihan eri jos puhutaan näistä lajiristeyksistä, mitä on täällä.
        Ei suomessa enään taida löytyä aitoa sutta, ehkä nippanappa 20 yksilöä puhdasta hukkaa.

Minäkin tunnen pyynikin, jopa räkälä Pispalan pulterin ( lieneekö se enään siellä )
        Mikäs saari oli siinä tahmelaa vastapäätä, joskus 80-luvulla, jossa oli se lavapaikka, missä tanssittin. Laivat lähti siitä satamasta, mutta mä menin soutamalla.

joo DEL voisi alkaa uhoamaan niille ja siinä jäisi kakkoseksi

kävitkö viikinsaaressa, ollaan voitu tansiakkin?

kyllä pulteri siinä oli kun ajoin viikolla ohi ja ritsatkin vielä talon päädyissä, oletko käynyt vaakon nakissa syömässä?

http://www.youtube.com/watch?v=FM-p_tI1r-Y

• toni. kirjoitti:

kyllä pulteri siinä oli kun ajoin viikolla ohi ja ritsatkin vielä talon päädyissä, oletko käynyt vaakon nakissa syömässä?

Just se oli viikinsaari.

Olin silloin teinityttönen, me karattiin joka viikonloppu sinne katsomaan sitä romanilaulajaa se oli joku Pepe.
        Olin aika pikkutyttö ja me tanssittiin aina tytttöjen kesken. Ja joskus mentiin takas, sillä baatilla. Kun takas tultiin, oli tunnelma katossa.

Oli se aika haasteellista, käveltiin takas sinne Tahmelaan, keskustan läpi ja läpi Pyynikin.
        Olin silloin kesällä 14 ja mä kävelin käsikädessä yhden toisen pojan kanssa, se oli todella kilttiä siihen aikaan.

Ja yöllä mä kiipesin kotiin tikapuita pitkin, jätin sen ikkunan auki.

http://www.youtube.com/watch?v=YEDkQO6z7Fk

Asuin siellä Tampereella pari vuotta ja kävin sitä Näsin koulua.

• Satu-Maarit
        toni. kirjoitti:

Toni onko tuo sinun profiilisi? http://www.suomi24.fi/yhteisö/toni.smolander

• fionatar34 kirjoitti:

Just se oli viikinsaari.

Olin silloin teinityttönen, me karattiin joka viikonloppu sinne katsomaan sitä romanilaulajaa se oli joku Pepe.
        Olin aika pikkutyttö ja me tanssittiin aina tytttöjen kesken. Ja joskus mentiin takas, sillä baatilla. Kun takas tultiin, oli tunnelma katossa.

Oli se aika haasteellista, käveltiin takas sinne Tahmelaan, keskustan läpi ja läpi Pyynikin.
        Olin silloin kesällä 14 ja mä kävelin käsikädessä yhden toisen pojan kanssa, se oli todella kilttiä siihen aikaan.

Ja yöllä mä kiipesin kotiin tikapuita pitkin, jätin sen ikkunan auki.

http://www.youtube.com/watch?v=YEDkQO6z7Fk

Asuin siellä Tampereella pari vuotta ja kävin sitä Näsin koulua.

Kuulehan Toni muistatko Tahmelassakin oli joku Pubi, se ennen sitä taloa missä asui Mikko Alatalo.

Kävitkö siellä? Mun veli ujuttautui sinne.

• Satu-Maarit

• toni.
        fionatar34 kirjoitti:

Kuulehan Toni muistatko Tahmelassakin oli joku Pubi, se ennen sitä taloa missä asui Mikko Alatalo.

Kävitkö siellä? Mun veli ujuttautui sinne.

oliko siellä se kosteikko miksi sitä sanottiin, en nyt muista missä se siinä oli ja taisi olla siellä alempanakin pyhäjärven puolella joku bubi

pari kaveria asuu siellä harjulla siellä muutaman kerran käynyt

http://www.youtube.com/watch?v=u0rjCQGXlU8

• toni.

• Tämäkin sinulta

• toni. kirjoitti:

oliko siellä se kosteikko miksi sitä sanottiin, en nyt muista missä se siinä oli ja taisi olla siellä alempanakin pyhäjärven puolella joku bubi

pari kaveria asuu siellä harjulla siellä muutaman kerran käynyt

http://www.youtube.com/watch?v=u0rjCQGXlU8

Kävin Tampereella vuonna 2009-2010 useaankin. Ekalla kerralla mä kävin ne kaikki paikat läpi, mun yhden ystäväni kanssa.
        Me käveltiin ja mä katsoin onko se lähde vielä siinä uimarranalla ja se oli :) Mä otin heti sen kunniaksi tuoreet hörpyt siitä lähteestä. Sitten me ajeltiin kaikki paikat, kun yritin muistella muistojani.

Otin paljon valokuvia sillon ekalla kerralla, mutta ei se ollut enään se sama Tahmela on uusia taloja täynnä.
        En muista oliko maaherra Tainion taloakaan, enään jäljellä sehän oli sellainen hienostonaapuri.
        Kävin nyt pari kuukautta sitten siellä kokouksessa, mutta en ollut kuin 4 tuntia ja kotiin takas pian, kun hommat odotti.

• toni.
        fionatar34 kirjoitti:

Kävin Tampereella vuonna 2009-2010 useaankin. Ekalla kerralla mä kävin ne kaikki paikat läpi, mun yhden ystäväni kanssa.
        Me käveltiin ja mä katsoin onko se lähde vielä siinä uimarranalla ja se oli :) Mä otin heti sen kunniaksi tuoreet hörpyt siitä lähteestä. Sitten me ajeltiin kaikki paikat, kun yritin muistella muistojani.

Otin paljon valokuvia sillon ekalla kerralla, mutta ei se ollut enään se sama Tahmela on uusia taloja täynnä.
        En muista oliko maaherra Tainion taloakaan, enään jäljellä sehän oli sellainen hienostonaapuri.
        Kävin nyt pari kuukautta sitten siellä kokouksessa, mutta en ollut kuin 4 tuntia ja kotiin takas pian, kun hommat odotti.

pyörällä ajellut siellä niin pääsee pienillekkin kujille, joihinkin 3 keroksisen talon kaikkiin kerroksiin pääsee katutasosta?

• Kalle anka
        fionatar34 kirjoitti:

HÖLYNPÖLYÄ, FIONAN MIELIKUVITUSTA KOKO JUTTU.

• Nelivuotias tyttäreni sanoi mulle hammaspyykillä, että jos möröt yrittää mut viedä yöllä, niin mun pitää sitte taistella niitä vastaan.

Saan kuulemma aamulla kolikon jos oon voittanu ne.

• Kiskisu

Osalle naisista tulee iän myötä tota henkimaailmaa arkeen, siinä missä miehet vaan muuttuu entistä simppelimmäksi jos mahdollista. Miehelle tapahtuu kolmenkympin jälkeen se, ettei se enää jaksa kuunnella puhetta.

Naisista osa alkaa aistia kaikenlaista henkiystävää. Ymmärtävät yhtäkkiä eläneensä aiemmin faaraoiden Egyptissä, näkevät enneunia ja aistivat kuolleiden läheisyyden. Sitten perustetaan nettiin enkelisivusto ja askarrellaan kansalaisopistossa unisieppareita. Kirsi Rantohan jo tällä tiellä onkin.

Naisen ja miehen tiet erkanevat, bye bye.

• aIbatrossi

Jossul on aivoi lainkkaa

manntelitumakkessa asuu pelot--tyypillisesti tuntemattoman pelko on normaalia

Kun jokin kummallisuus l kummitus pelottaa, on sekin normaalia

vaikka abstraktia taideteosta katselee, alkaa aivot etsimään jotain piilokuvaa

ja näkee kuvassa oman mielikuvituxen tuotteita ja selittelee lapsellisilla henkimaailmoilla

parapsykologa ymmäretään usein väärin---spiritualismiksi yms. roskaa

Tiede ei taida kummemmin kummituxia etsiäkään

vaan on vielä paljon ilmiöitä, joita tiede ei ole vielä selittänyt

esm. telepatiaa on todettu....mutta vaatii tuhansia kokeita, ennen sen hyväxymistä

tieteeseen

valokuvajutskia on paljon väärennetykin, eivätkä käy todisteixi

on tuplavalotuksia ja muita syitä valokuvan vääristymisiin

jos esität valvotusti yliluonnollisen ilmiön----jaetaan 10 millii, jonka Skepsis ry lupaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      22
      3831
    2. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      232
      3542
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      53
      2459
    4. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      1776
    5. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      247
      1598
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      56
      1543
    7. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      239
      1495
    8. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1472
    9. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1358
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      56
      1265
    Aihe