Te jotka harrastatte vauhdikkaita lajeja kuten erilaisia aerobiccejä, juoksua ym. ja kaikki muutkin: kokeilkaapa muiden liikuntamuotojen ohella Les Mills Body Balance -tunteja. Ne sisältävät joogaan, pilatekseen ja tai chi:hin perustuvia liikkeitä. Mahtavia, rauhoittavia, venyttäviä tunteja, silti tehokkaita. Tunnin jälkeen on ihanan rento olo ja hyvä mieli!
Body Balance
7
4300
Vastaukset
- hölkkääjä nro 11
Jep, hyviä kokemuksia balancesta maratonharjoittelun lisänä. Aerobisesti kevyt harjoitus, jossa varsin hyvin tulee venytyksiä lantiolle ja jaloille. Tärkeänä pidän myös keskivartalon lihasten hallinnan ja voimatason paranemista.
- Anna
Itse käyn Motivuksella, missä ei ole tarjolla BodyBalancea vaan (ketjun oma?) Bodylogic. Onkohan jollain tietoa siitä, ovatko nämä kaksi kuitenkin suht samanlaiset tunnit?
Motivuksen sivuilta:
"Bodylogic
- Kehon voimaa lisäävä menetelmä, jossa yhdistellään jooga-asentoja, Pilates-lihasvoimaharjoitteita ja kehon oikeaan asentoon tähtäävää Alexander-tekniikkaa. Sopii kaikille."
Ja vielä pieni typerä kysymys: ollaanko ko. tunneilla paljoin jaloin/sukat jalassa, siis ilman kenkiä?- Tiinuliinu
Itse käyn bodybalancessa, mutta kävin joskus muutama vuosi sitten jonkun aikaa bodylogic-tunneilla. Jos logic ei ole hirveästi muuttunut, niin sitten ne on melko samanlaisia.
Bodybalancessa ollaan paljain jaloin, tai jos haluat välttämättä olla sukat jalassa, osta sellaiset lasten "jarrusukat", niin jalat ei liu'u voimajooga-asennoissa. Loppurentoutusta varten kannattaa ottaa joka tapauksessa sukat ja pitkähihainen paita mukaan, siinä voi tulla kylmä.
- Cea
Onko BB-ohjelma ensikertalaiselle vaativa? Edellyttääkö normaalia parempaa liikkuvuutta/notkeutta?
- Tiinuliinu
Mä olin kankea kuin mikäkin kun menin ekan kerran bodybalanceen, ja olihan se vähän turhauttavaa kun tunsi itsensä niin köntykseksi. Mutta se on kivaa kun siinä(kin) kehittyy niin nopeasti. 3 kk kun tehdään aina samaa sarjaa, niin jo muutaman viikon kuluttua huomaa että pääseekin jo johonkin asentoon tai jossain asennossa pidemmälle. Ja silti se pysyy haastavana kun aina voi tehdä liikkeissä vähän "lisää" tai vähän eri tavalla.
Ja kannattaa muistaa että keskittyy vaan siihen omaan tekemiseensä siellä tunnilla eikä tuijottele että miten notkeita muut on tms.! - Cea
Tiinuliinu kirjoitti:
Mä olin kankea kuin mikäkin kun menin ekan kerran bodybalanceen, ja olihan se vähän turhauttavaa kun tunsi itsensä niin köntykseksi. Mutta se on kivaa kun siinä(kin) kehittyy niin nopeasti. 3 kk kun tehdään aina samaa sarjaa, niin jo muutaman viikon kuluttua huomaa että pääseekin jo johonkin asentoon tai jossain asennossa pidemmälle. Ja silti se pysyy haastavana kun aina voi tehdä liikkeissä vähän "lisää" tai vähän eri tavalla.
Ja kannattaa muistaa että keskittyy vaan siihen omaan tekemiseensä siellä tunnilla eikä tuijottele että miten notkeita muut on tms.!Mikä on BB:n tänhetkisessä ohjelmassa tunnin sisältö? Entä vaativin liike? Mietin vieläkin et uskallanko mennä..vai kannattaako odottaa ohjelman vaihtumisesta.. Alotetaanko liikkeet/opettelu kuinka alusta aina ohjelman vaihtuessa? Ite oon sporttaillu jo kauan, mutta liikkuvuus/venyvyys on onnettoman huonoa:(
- Anna
Cea kirjoitti:
Mikä on BB:n tänhetkisessä ohjelmassa tunnin sisältö? Entä vaativin liike? Mietin vieläkin et uskallanko mennä..vai kannattaako odottaa ohjelman vaihtumisesta.. Alotetaanko liikkeet/opettelu kuinka alusta aina ohjelman vaihtuessa? Ite oon sporttaillu jo kauan, mutta liikkuvuus/venyvyys on onnettoman huonoa:(
Täältä löysin BBn liikekuvaston. (En tosin itse ole käynyt tunneilla, joten en voi kommentoida asiaa...)
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/lesmills_bodybalance.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264