Laadukkaita ja muodikkaita vaatteita Plus-kokoiselle?

Kokoa 48

Kaipailisin kokemuksia Plus-kokoisille naisille suunnatuista nettikaupoista.
Olen tutkinut Jillsin valikoimaa, ovat ihan kivoja ja muodikkaita, mutta enemmän voisi olla vaatteita esittelyssä esim. kokojen 46/48-52/54 -> mallien päällä. Tosin on siellä joitakin kuvia, joissa vaate on kuvattu muhkeampien mallien päällä ja niistä voi päätellä edes jotakin, esim. vaatteen istuvuus rinnoista, lantiolta jne. En ihan tajua miksi plusmallin pitää olla kokoa 40-44, koska useinkin sellaiset näyttävät melko normaalipainoisilta. Ehkä se myy paremmin, kun voi ajatella näyttävänsä samalta.........
Isot rinnat esim. eivät näytä samalta noiden hoikahkojen mallien päällä kuvatuissa vaatteissa, taitaa kuppikoko olla korkeintaan D noilla.
Asun etelä-suomessa, onko olemassa nettikauppoja, joilla myymälöitä ihan "livenäkin"?
Na-clothingia olen myös tutkaillut, mutta taitaa olla vähän liian rock minulle:)

17

1646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plussapallo.

      Sekä netistä että tavallisesta kaupasta voi ostaa ainakin H&M:n, Seppälän, Kappahlin, Lindexin, Zizzin (netissä myynnissä mm. Elloksella ja Castalunassa), S-ketjun Prismassa ja Sokoksella myytävän Gossipin (netissä myynnissä bigoliver.fi:ssa ja Stockmannin verkkokaupassa), Lorellan ja Anttilan & Citymarketin doublebeauty'n (myynnissä sekä anttilan että cittarin nettikaupassa) plus-koon vaatteita.

      • Epäilyttää

        Onko H&M pluskoot todellakin isoja? Viimeksi kun olen yrittänyt mahtua muka omaa kokoani olevaan H&M hameeseen, sen vetoketju jäi 10 cm levälleen. Usein nuo "plus" koot loppuvat numeroon 46 tai 48 joten ei riitä jos kokonumero alkaa vitosella.


      • REFGHUJIKO
        Epäilyttää kirjoitti:

        Onko H&M pluskoot todellakin isoja? Viimeksi kun olen yrittänyt mahtua muka omaa kokoani olevaan H&M hameeseen, sen vetoketju jäi 10 cm levälleen. Usein nuo "plus" koot loppuvat numeroon 46 tai 48 joten ei riitä jos kokonumero alkaa vitosella.

        H&M:llä on erikseen myös isojen mallisto, itse pari hametta sieltä tilannut. hintakaan ei mun mielestä ole paha jos 9.95 maksaa hame. koot ollut paikkaansapitäviä.
        tavallisesta mallistosta tilasin XL koon hameen, sellaisen lyhyen jossa smokkirypytys vyötäröllä, mua ois mennyt varmaan kaks siihen mekkoon, laitoin takaisin ja tilasin sitten kokoa M, se ei ainakaan putoa menossa päältä.


      • xl-hame
        Epäilyttää kirjoitti:

        Onko H&M pluskoot todellakin isoja? Viimeksi kun olen yrittänyt mahtua muka omaa kokoani olevaan H&M hameeseen, sen vetoketju jäi 10 cm levälleen. Usein nuo "plus" koot loppuvat numeroon 46 tai 48 joten ei riitä jos kokonumero alkaa vitosella.

        Oletko varma, ettet ole kasvanut ohi siitä omasta koostasi? Joskus käy niinkin ja sitten syytetään vaatteita/valmistajia kun ei mahdu päälle. H&M:stä jos tilaan, on pakko tilata väh. kokoani numeroa pienempi, joskus kaksikin, koska mitoitus on reilu. olen xl-tyttö, ja silti xl koon hameet roikkuu päällä, hyvä etteivät tipu. koot eivät vastaa elloksen kokoja, eivätkä aina halensinkaan.
        ison tytön kantsii suosia enemmän joustavalla vyötäröllä olevia housuja ja hameita. ainakin itse olen huomannut että ne ovat parempi ja mukavampikin vaihtoehto, koska vyötärö antaa periksi muhkuille ja muodoille, kun taas kiinteä vyötärö vetskarilla ja napilla on liian napakka.


    • pullero1

      Na-clothingilla on muhkeita malleja osissa kuvista eli sen puoleen parempi. Ainakin tuota kokoa 48, ellei 50 ja niin edelleen. Meinaan on näköjään hillitympiäkin asuja tuon rocktyylin lisäksi. Seppälästä todellakin löytyy ainakin hinta-laatusuhde edullisia-kestäviä. Lorellalla on sitten enemmän tyylikästä.

    • aada803

      Na-clothingilla näkyy tällä hetkellä ainakin olevan talvivaraston loppuunmyynti, siellä oli mielestäni ihan arkikäyttöönkin sopivia neuletakkeja, farkkuja yms. jotka olivat yksivärisiä ilman pääkalloja tms.. Tein tilauksen toissa päivänä ja tänään tuli jo paketti. Kiitettävän nopeaa toimintaa ihanien tuotteiden lisäksi

    • pikkusen plussa

      Kun kaveri suositteli, niin urheilupuolella ostin plus-koon ABAn vaatteita jazzette.fi sivuilta. Ovat kuulemma käytössä amerikan suurimmassa pudottajassa. En ole kyllä sarjaa juurikaan katsellut.

      Näyttävät "normaaleilta" vaatteilta ja tuntuvat todella hyviltä päältä (kokemusta liiveistä ja joogahousuista). Vähän kalliita, mutta tuntuvat laadukkailta.

    • kbdf

      Klingel.fi löytyy kokoja ainaskin 52 asti!

    • Hesasta löytyy sellainen kuin Fantastico XL, jossa on kokoja 60 asti. Putiikki on Hakaniemessä, Hämeentie 6 ja sillä on myös verkkokauppa www.fantastico-xl.fi, löytyy mm. Zhenzi ja Ze-Ze merkit. Käy tsekkaamassa!

    • biggirl

      Minä olen löytänyt vaatteita itselleni ihan Ellokselta tavallisesta-ja plus mallistossa (mielestäni koot ovat isoja tavallisessa mallistossakin), Halensilta, Zalandosta, H&M:stä, bubbleroomista (jossa aika paljon samoja vaatteita kuin ellos halens) ja bootzista. Hobbyhalin ja Anttilan isot koot ovat kaikki sellaisia telttamalleja, jotka saavat ison naisen näyttämään vieläkin isommalta, joten niistä en tilaa.

    • toimiston täti

      Tutkin tuota Fantasticon kauppaa. Kuvat on usein aika huonoja eikä tarpeeksi läheltä. Eikä myöskään joka väristä ole kuvaa. Siellä kai pitäisi mennä käymään paikan päällä.

      Etsin aina ns. "puolihameita", ei mitään makkarankuorta (en kyllä halua kaikkien möykkyjeni erottuvan,)ei myöskään maahan asti ulottuvaa - on ihan ok sääret vielä.
      Tuollakin olisi ollut yksi jopa, mutta ei kokoja tietenkään. Ellokselta minäkin olen niitä ostanut. Aion kyllä pitää hametta töissä loppuun asti :), housut on niin kuumat ja tukalat.

      • Osa Fantasticon kuvista on tosiaan liian tummia, ett ei oikein saa selvää. Mut nyt kannattaa käydä tsekkaamassa, siell on synttärit ja tällä viikolla kaikki -40%, myös verkkokaupassa ja ilman toimituskuluja.


    • tätityy

      majlen.fi -nimisestä nettikaupasta olen löytänyt jotatain aina silloin tällöin.

    • kookoo1

      Klingelistä kannattaa tilata. Ei ole tylsiä, kuten muut XL-vaatteet, vaan samaa muodikasta mallistoa. Eikä ole kallista. Koot on reiluja. Itse olen 48 kokoinen ja ostan sieltä paljon.

      • yks äksällä

        kai vähän riippuu naisen iästä, mistä hankkii vaatteet. minun mielestä klingelin vaatteet (sori vaan) ovat aika tätsylookkia, makuasioita tietenkin, mutta itse en tilais (olen 33v). Minä tilaan ellokselta, ovat muodikkaita, hyvännäköisiä, ja hyvillä tarjouksilla ihan kohtuuhintaisiakin. Zalandolta ja H&M:stä olen tilannut puseroita, varsinkin kesäksi toppeja,niissä koot pitävät aika hyvin paikkaansa.

        Yksi vinkki isoille tytöille, eli mammavaateet. mikäli niissä nyt ei lue mitään tyyliin "kasvatan vauvaa sydämeni alla" tekstiä,niin menevät ihan perusvaatteista. esim Zalandon ja H&M:n mamma-mallistosta olen tilannut puseroita ja ihan peruspuseroita ovat. Etukappale on usein vähän väljempi,mutta ei siis ole mitään vauvamassu-efektiä, vaan on ainakin mahamakkaroilla tilaa. hameissa ja housuissa on joustava vyötärökaistale joten käyttömukavuus on taattu. Lisäksi voi ihan hyvin käyttää niitä odottajien masutuubeja, yksivärisenä. esim. jos muuten nätti/mukava pusero on liian lyhyt helmainen, niin niillä saa pituutta vyötärön ja lantion seudulle.
        ompahan sitten valmiina mammavaatteita jos/kun joskus vielä se oikeakin vauvamassu kasvaa.


    • kevätperhonen

      Testasin noita aba-Vaatteita www.abafinland.com sivulta. Olivat todella hhyvät päällä. Voin vain kehua miten istu päälle, näin pikkusen pullukalle. On Aivaan eri tuntuma kuin halpis viritelmissä. Tsekatkaa itse

    • Anonyymi

      Hyvät vaatteista keskustelijat käykää vastaamassa kyselyyn jossa kartoitetaan uniikkien käsityönä valmistettujen lasten ja aikuisten vaatteiden ostaja kuntaa, aloittelevan käsityönä valmistavan vaatteiden ompelimo. Vastauksiin menee aikaa noin 2-10 minuuttia.
      https://link.webropolsurveys.com/S/44D3D9E090B06645

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe