Olen 40 ikäinen nainen. Pituutta 160 cm ja painoa tänään aamulla 95,2 kg. Alkuvuodesta olen saanut pois -2 kg, mutta vaikeaa tämä pudottaminen on ollut. Haluaisiko joku liittyä tähän ryhmään mukaan?
Ihannepainoni on siis jossakin 55 kg:n tienoilla, mutta en jaksa vielä murehtia lopullista tavoitepainon asettamista, koska tässä on nyt näitä kiloja vaikka kuinka paljon pudotettavana ennen sitä. Ensimmäinen tavoitteeni olisi laihtua juhannuksen kesäjuhlia varten noin 15 kg, jotta pääsisin noin 80 kg:n painoon.
Pahimmat kohdat kropassani on vyötärön seutu, käsivarsien allit ja kaksoisleuka.
Ongelmanani on suklaa ja vehnä. Liian usein ateria korvautuu patongilla tai vastaavalla. Liikuntaa pitäisi myös lisätä. Tavoitteenani olisi liikkua joka toinen päivä kunnolla (kävelylenkki, fillarointia, uintia) ja joka toinen päivä vähemmän esim. venyttelyä.
Jos olet samantapaisessa tilanteessa, niin tule mukaan tähän 20 viikon rypistykseen kanssani!!! Itse ajattelin, että omalla kohdallani voisin ilmoittaa laihdutuslukemiani aina maanantaiaamuisin.
Tavoite -15 kg juhannukseksi
10
241
Vastaukset
- karjalan tyttö
minä aloitin tammikuun alusta laihiksen kun kauhistuin vaaka lukemaani joka oli 88kg,yleensä painoni ollut siinä 80-82kg, päätin pyhästi että nyt saa herkut riittää..jätin kaikki vehnätuotteet,sokerit,perunat ,leipä,riisit,pastat pois,syön paljon kasviksia kanaa kalaa vähän lihaa,rahkaa,raejuustoa sekä joka päivä marjoja ja jonkin verran hedelmiä sekä joka päivä juon vettä 1,5-2litraa,ei ole nälkä vaivannut eikä herkku mielitekoja ollut..kävelen sauvakävelyä joka päivä n.4-5km ja toisinaan poljen kuntopyörällä jonkin kilsan..niin ikäni kohta 60,nyt helmikuun eka päivänä vaaka näytti 83.4kg....uskon vakaasti että sinäkin pystyt tuohon 15kg:n pudotukseen mutta tuo sinun liikunta tavoitteesi jäi ihmetyttämään,joka toinen kävelypäivä ei varmasti tule riittämään...kävele reippaasti joka päivä jos mahdollista ja sen päälle venytykset...
- Nuppu20
Edellistä kirjoittajaa ei todellakaan kannata uskoa liikunnan suhteen. Ruokavalio vaikuttaa 80% sun laihtumiseesi, eli ihminen pystyy laihtumaan ihan ilman liikuntaakin. Totta kai liikunta edesauttaa laihdutmista ja kiinteyttää vartaloa, mutta joka toinen päivä riittää aivan mainiosti. Liian moni laihduttaja sortuu siihen, että hammasta purren pakottaa itsensä 10km lenkille joka päivä, mikä johtaa usein siihen, että laihis loppuu ennen kun se on ehtinyt alkaakaan.
- se karjalan tyttö
sinulle NUPPU 20,,,hyökkäät minun liikunta puheitani vastaan,EN TODELLAKAAN LÄHDE LENKILLE HAMPAAT IRVESSÄ JOKA PÄIVÄ!!!!! vaan nautin päivittäisestä sauvakävelystä ja lähden tosi mielelläni ulos joka päivä,se piristää päivää ja tuo hyvän olon,EIKÄ SITÄ TARVITSE 10 km VETÄÄ, ja luuletko että ne läskit lähtee sohvalla löhöilemällä vaikka kuinka saisit ruoka valion pidettyä...?
- Ihmetyttää
se karjalan tyttö kirjoitti:
sinulle NUPPU 20,,,hyökkäät minun liikunta puheitani vastaan,EN TODELLAKAAN LÄHDE LENKILLE HAMPAAT IRVESSÄ JOKA PÄIVÄ!!!!! vaan nautin päivittäisestä sauvakävelystä ja lähden tosi mielelläni ulos joka päivä,se piristää päivää ja tuo hyvän olon,EIKÄ SITÄ TARVITSE 10 km VETÄÄ, ja luuletko että ne läskit lähtee sohvalla löhöilemällä vaikka kuinka saisit ruoka valion pidettyä...?
Jopas on karjalan tyttö kiukkuinen. Huh! Vastaat huutamisella asialliseen kommenttiin ja väität sitä hyökkäämiseksi.
Nuppu 20 kirjoitti ihan täyttä asiaa. Ruokavalio todellakin vastaa 80% laihtumisesta ja ihan sohvaperunanakin voi laihtua. Se ei tietenkään ole järkevää, sillä liikunta tukee laihdutusta ja on muutenkin terveydelle välttämätöntä.
Nupun varoitus siitä, että liikunta voi loppua lyhyeen, kun vetää sen överiksi, on viisas toteamus. Olet laihduttanut vasta reilun kuukauden ja tässä vaiheessa jokapäiväiset lenkit vielä maistuvat. Mutta kuinka monta viikkoa? Yksi palautumispäivä lihaksille on joka tapauksessa jätettävä, vähintään.
- Ketunleipä
Hei, tahtoisin liittyä seuraan. Tavoite 15 kg olisi oma ihannepainoni. Viimeisin lukema vaa'alla näytti 66 kg, pituutta minulla on noin 151 cm. Oikea jalka on alkanut oirehtia ylipainosta. Vyötärö on haipumassa jonnekin horisonttiin. Haluaisin kyllä aloittaa motivaation vuoksi vaikka paastolla. Olen paastonnut ennenkin, joskus se onnistuu oikein hyvin, joskus tulee kaikkea kremppaa. Kovasti kaipaisin ruokavalio-kokemuksia. Liikun noin joka toinen päivä sauvakävelyn, tunnin lenkki ja sitten kaikki muu hyötyliikunta päälle. Salille minua ei saa, olen ulkoilmaihminen. Ikäni on 57 eli kyse on terveydestä sanan varsinaisella sisällöllä.
- jenkkakahvat
juttakin sanoo että 3 tuntia viikossa liikuntaa VÄHINTÄÄN....!!!!!
- ₩₩₩
Paastolla heikennät kehon lihas-rasvasuhdetta. Korkeintaan päivä pari kick startiksi voi olla ok. Paastolla tai kitudieetillä pudotetusta ekasta viidestä kilosta on 3,5kg vettä, 1kg rasvaa ja 0,5kg lihasta. Tällainen johtaa painon jojotteluun ja laihaläskiksi.
Hitaalla laihdutuksella pudottamalla kalorien saantia 500-800kcal/vrk alle voi rasvan polton nostaa 90-100%:iin, kun se kitudieetillä on korkeinaan 60% viiden kilon jälkeen. Kitudieetillä häviää siis lähinnä lihakset.
Punttitreeniä voi harrastaa kotonakin. Hiekalla tai vedellä täytetyt juomapullot toimivat käsipainoina, jos ei halua ostaa kahvakuulaa tai käsipainoa. Kävely tukee laihdutusta loistavasti, mutta vain vastustreenillä saa lihaksia kasvatettua.Se on erityisen tarpeen, jos olet jojotellut.
- Vyötärö esiin
Hups! Työkiireiden takia tämä kirjoittaminen tänne jäänyt heti ekan punnituksen kohdalla.
Maanantaina siis punnitsin itseni uudelleen ja tulos oli 94,8 kg eli vaaka näyttäisi -0,4 kg:n pudotusta. Olen tyytyväinen tuohon lukemaan, mutta työkiireiden takia tämä viikko on mennyt paljon huonommin. Aikaa ei ole riittänyt liikunnalle kunnolla, joten liikkumiset jää varmasti loppuviikkoon. Liikuntaa olisi hyvä harrastaa enemmän, mutta siihen ei valitettavasti vaan aina löydy sitä aikaa, kun työ ja perhe vie myös oman aikansa.
Aamuisin olen syönyt lähinnä puuroa ja siihen päälle pakastemarjoja. Töissä olen silloin tällöin turvautunut Nutrilett-juomiin, koska yksi ongelmistani on se, että jätän syömättä töissä lounaan. Yritän pitää kiinni siitä, että syön edes jotain. Töissä hätävarana on jääkaapissa mehukeittoa ja näkkileipää.
Suurin ongelmakohta syömisessä on illat. Mielitekoja alkaa tulla heti, kun illan kotityöt on tehty ja vapaa-aika koittaa. Sen kanssa joudun tekemään paljon töitä. - Nuppu20
Se karjalan tyttö, sinäpä reagoit kiukkuisesti mun kommenttiin. En tietääkseni sanonut, että suosittelen pelkästään sohvalla makoilua, vaan sanoin, että liikunta joka toinen päivä riittää vallan mainiosti. Minä painotin ruokavalion tärkeyttä ja korostin sitä, että liian innokkaasti ei kannata sitä liikuntaa aloittaa, sillä usein näissä tapauksissa innostus loppuu aika lyhyeen.
Laihtuminen lähtee pään sisältä: jaksatko itse koko loppuelämäsi lenkkeillä joka päivä ilman yhtäkään välipäivää? Tuskin, eikä se ole edes järkevää kehon palautumisen kannalta. Nyt se ehkä vielä maistuu, kun olet niin lyhyen aikaa laihduttanut, mutta suuntaapa katseesi tulevaisuuteen, esim. 2 kuukauden päähän. Luulen, että sun liikuntasuorituksesi siihen mennessä on jo puolittunut viikon aikana. - Haluaatietoo
Mitäs kuuluu, onko pudonnut lisää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870